Stránka 2 z 3

Re: Aditiva do nafty

Napsal: stř led 27, 2010 11:53
od AnderN
Link prosim ... pokud je mi znamo, tak testovat antikorozni ucinky neni z casovych, materialnich a samozrejme take financnich duvodu nikterak snadne.

Re: Aditiva do nafty

Napsal: stř led 27, 2010 17:00
od Roman620ti
Já bych ho dal, kdybych věděl kde ho vzal. Kolega v práci mi to jen ukazoval, je to někde na škodováckým klubu, jestli si na to v práci vzpomenu, zeptám se ho...

Re: Aditiva do nafty

Napsal: stř led 27, 2010 19:59
od Kaja
Jo to máš pravdu, u nás na škole teď testujeme nerezplechy do slaný důlní vody-teď znamená, že tam budou utopený 6-12 měsíců, podle potřeb průběhu testování...
jinak já sem lil do nádrže zmíněný VIF a vždycky OK, letos sem se na to nějak vyprdnul, a tak teď čekám až mi autíčko rozmrzne a pak zkusím vyměnit filtr...
AnderN píše:Link prosim ... pokud je mi znamo, tak testovat antikorozni ucinky neni z casovych, materialnich a samozrejme take financnich duvodu nikterak snadne.

Re: Aditiva do nafty

Napsal: stř led 27, 2010 20:13
od Roman620ti
Z toho si nic nedělej, kolega má v práci dva nafťáky, jedno Mondeo, který dnes nenatočil vůbec a druhý Feldu a tu pro změnu natočil, ale nasledně to zdechlo nadobro...zamrzlá nafta :D

A druhej kolega měl zase teplotu na 90C, už si chrochtal, jak se mu to rychle ohřálo ale z topení foukal ledovej vzduch. Tomu zase zamrzla nemrznoucí kapalina :D

Re: Aditiva do nafty

Napsal: čtv led 28, 2010 8:54
od Welinka
Tak se bratr jal vzít zase naftu od místní Benziny a dolít jakési aditivum..když už nastartoval, na cestě pak zůstal úplně stát..

A já to pak mám s Roverem který naskočil napoprvé zachraňovat :roll:

Re: Aditiva do nafty

Napsal: čtv led 28, 2010 9:03
od Tommi_82
Jak dlouho po natankování to bylo? A jaký aditivum tam nalil?
Jinak víme jak to je. Kdo nemění palivovej filtr, ten se nemůže divit ničemu (tím nechci nařknout tvýho bráchu, to říkám tak všeobecně).

Re: Aditiva do nafty

Napsal: čtv led 28, 2010 11:27
od rOMAN007
Ted me rikal kamos ze taky zamrznula nafta tak prijeli zluty andela a rada od nich byla: MY tam prilejvame benzin je to lepsi nez nejaky adetiva :)

Re: Aditiva do nafty

Napsal: čtv led 28, 2010 11:40
od Tommi_82
Jojo jestli ho přijeli odtáhnout starou V3S, tak věřím že to u nich pomáhá. Já životnost svého motoru snižovat nechci.

Navíc benzín je asi tak to nejdražší, co tam můžeš proti zamrzání dolít. Zcela jistě snižuje mazací schopnost nafty a nejsem si jistý jsetli náhodou nesnižuje cetanové číslo.

Re: Aditiva do nafty

Napsal: čtv led 28, 2010 11:43
od René
To už dávno neplatí,leda tak do traktoru, nebo hoodně starých dieselů,svému autu tak akorát ublížíš,ono
to možná bude lépe startovat,ale směs nafta+benzín bude suchá(co se mazivosti týče)takže co to asi může
dělat :?:

Re: Aditiva do nafty

Napsal: čtv led 28, 2010 12:03
od seba
To je ale kravovina s tim benzinem.A vzdyt bude dochazet i k detonacim ne?Beno ma nizsi oktanove cislo ne?

Re: Aditiva do nafty

Napsal: čtv led 28, 2010 12:04
od seba
Oni to maj jako služební to víš, to bych to tam lil klidně taky:-D

Re: Aditiva do nafty

Napsal: pon úno 01, 2010 16:19
od AnderN
To je srovnani jablek s hruskama. Oktanove cislo se udava jen u benzinu a vyjadruje odolnost proti samozapalu a klepani. U nafty se udava cetanove cislo, ktere vyjadruje jeji vznetovou charakteristiku. Oktanove cislo byva cca 90-100, cetanove cislo nafty ma bezne hodnotu kolem 50-60 (jednotka je bezrozmerna). Cim vyssi [oktanove|cetanove] cislo, tim kvalitnejsi palivo.

Jinymi slovy, kdyz do nafty prileju benzin, sice snizim bod tuhnuti (nafta zamrzne pozdeji), ale jak uz bylo receno, snizim taky mazivost a navic bude mit nafta ve spalovacim prostoru problem se vznitit. Priklanim se k pouziti aditiv, ktera jsou k tomu urcena.

Welinka -- ta nafta od benziny byla obycejna, nebo verva? jake bylo aditivum?

Re: Aditiva do nafty

Napsal: pon úno 01, 2010 17:06
od Welinka
AnderN píše:To je srovnani jablek s hruskama. Oktanove cislo se udava jen u benzinu a vyjadruje odolnost proti samozapalu a klepani. U nafty se udava cetanove cislo, ktere vyjadruje jeji vznetovou charakteristiku. Oktanove cislo byva cca 90-100, cetanove cislo nafty ma bezne hodnotu kolem 50-60 (jednotka je bezrozmerna). Cim vyssi [oktanove|cetanove] cislo, tim kvalitnejsi palivo.

Jinymi slovy, kdyz do nafty prileju benzin, sice snizim bod tuhnuti (nafta zamrzne pozdeji), ale jak uz bylo receno, snizim taky mazivost a navic bude mit nafta ve spalovacim prostoru problem se vznitit. Priklanim se k pouziti aditiv, ktera jsou k tomu urcena.

Welinka -- ta nafta od benziny byla obycejna, nebo verva? jake bylo aditivum?
Andere obyčejná,ne Verva od Benziny Plus... Místní. :evil: Název aditiva dodnes nevím :?

Re: Aditiva do nafty

Napsal: úte úno 02, 2010 9:04
od AnderN
Kdysi jsem to zkousel porovnavat jeste na R600 ... a prislo mi, ze Verva je dobra nafta a ten test asi vyhrala opravnene. Ale ta jejich obycejna nafta, ta mi prisla jako hruby prumer, mozna az podprumer. Hodnotil jsem z uzivatelskeho pohledu -- krome spotreby, kde jsem nezaznamenal meritelny rozdil, jsem srovnaval jeste hlucnost motoru za ruznych teplot a pri ruznych otackach, a reakci na seslapnuti plynoveho pedalu.

Re: Aditiva do nafty

Napsal: úte úno 02, 2010 9:14
od Welinka
AnderN píše:Kdysi jsem to zkousel porovnavat jeste na R600 ... a prislo mi, ze Verva je dobra nafta a ten test asi vyhrala opravnene. Ale ta jejich obycejna nafta, ta mi prisla jako hruby prumer, mozna az podprumer. Hodnotil jsem z uzivatelskeho pohledu -- krome spotreby, kde jsem nezaznamenal meritelny rozdil, jsem srovnaval jeste hlucnost motoru za ruznych teplot a pri ruznych otackach, a reakci na seslapnuti plynoveho pedalu.
Vnímám to úplně stejně..mně Roveři po natankování "tady" jaksi netáhli,až cukali.. Však víme jak jsou Roveři na palivo citliví. Ovšem koncern nejspíš sežere cokoliv bez nějaké extrémní nevole a projeví se to až když pořadně mrzne :mrgreen: