
Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
No počkej, jestli dobře vidím, tak je to Octavia RS a já myslel ROVER 2,0 turbo 

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Ty jo, fakt 

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Opraveno 
Koukám, že tu křivku výkonu aj krouťáku má podobně divnou....

Koukám, že tu křivku výkonu aj krouťáku má podobně divnou....
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
To na tvém grafu nebude seriové nastavení, točivý moment 289 Nm je na sérii moc a ve 2100 otáčkách tam má jen 150 Nm, patrně se jedná o nějakou úpravu mapy, možná pomocí : http://www.profi-chiptuning.cz/chiptuni ... turbo-20i/
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Jasný, nemyslel jsem to jako sérii.... .... to jsem myslel v porovnání s tou Vochcávkou 
No má tam větší mezichladič atd....

No má tam větší mezichladič atd....
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Jen pro doplnění -- vztah mezi výkonem a momentem je jednoduše daný vztahem:
P = ( 2π x M x n ) / 60000
kde:
P = výkon (kW)
M = kroutící moment (Nm)
n = otáčky motoru (1/min)
Znám-li výkon a otáčky, jsem schopen dopočítat moment v daných otáčkách; znám-li moment a otáčky, dopočítám aktuální výkon. Můžete si to zkusit na těch grafech -- zvolte si otáčky, najděte na jedné křivce moment a uvidíte, že dopočítaný výkon bude odpovídat druhé křivce.
P = ( 2π x M x n ) / 60000
kde:
P = výkon (kW)
M = kroutící moment (Nm)
n = otáčky motoru (1/min)
Znám-li výkon a otáčky, jsem schopen dopočítat moment v daných otáčkách; znám-li moment a otáčky, dopočítám aktuální výkon. Můžete si to zkusit na těch grafech -- zvolte si otáčky, najděte na jedné křivce moment a uvidíte, že dopočítaný výkon bude odpovídat druhé křivce.
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Jo tak to skutečně vychází podle výpočtů, díky za vysvětlení Ondro
JInak tady to máte i s odborným výkladem, ale je to jen pro otrlé
http://www.youtube.com/watch?v=sdWcleK-9RQ
No každopádně si nechám na svém autě původní naladění, pro běžnou jízdu nemá chybu a když je potřeba setřást nějaký koncernový rádoby stroj tak není problém

JInak tady to máte i s odborným výkladem, ale je to jen pro otrlé

http://www.youtube.com/watch?v=sdWcleK-9RQ
No každopádně si nechám na svém autě původní naladění, pro běžnou jízdu nemá chybu a když je potřeba setřást nějaký koncernový rádoby stroj tak není problém

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
No ještě by bylo dobré vědět, kolik ty naše vyběhaný motory mají skutečný výkon v základu. Asi to nebude žádná sláva a nebo motory před smrtí jezdí opravdu nejlíp? 

2x Rover 620ti
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Hehe.... škoda že není vidět, jak valej bulvy, že?
..... nicméně pro nás je fajn, že téměř absolutně vládne předsudek, že stará "plečka" jede pomalu a nedynamicky.... takže s věkem našich miláčků bude větší a větší sranda vyvádět většinu populace z omylu 
Jojo Romane.... asi to taky nevydržím a dám Kupéčko na brzdu.... ale nevím jestli si mám kazit dojem, že mám aspoň 500 koní


Jojo Romane.... asi to taky nevydržím a dám Kupéčko na brzdu.... ale nevím jestli si mám kazit dojem, že mám aspoň 500 koní

- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Mě osobně by to zato nestálo, takhle mám v techničáku 147kw a to mi stačí, stejně jezdím jak děda, ale kdybych jel na brzdu a tam mi to zbytečně tejrali a naměřili třeba 120kw, byl bych akorát nasr*anej. Takže lepší neřešit a užívat si svých uváděných 147kw



2x Rover 620ti
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Je fakt, že jsem byl na brzdě s firemním Fabia 1,2 TSI a bylo mi toho auta dost líto
, když mu dávali pěknej kartáč a na grafu se sotva potvrdily deklarované hodnoty výrobcem a já měl přitom pocit, že mi auto jede jako z praku a musí mít víc kw. No dnes už jsem díky kupéčku vyléčen
fabia opravdu nejede jako z praku 



Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Jak líto?
Fóbie si zaslouží vždy jen pekáč 


- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Ale no tááák ... o zdechlinách jen v dobrém 
Budete se divit, ale old-school stroje, když byly nové, mívaly kolikrát výkon vyšší než nominální. Pamatuju, že např. Felicie 1.3 / 50 kW zpravidla mívaly skutečný výkon cca 55-58 kW. Úbytek výkonu je pak úměrný opotřebení motoru, ale nemusí nutně souviset s věkem. Tedy např. 620ti může mít i dnes oněch deklarovaných 200 kobyl, ale nesmí mít na krku 300 tis. ostrých kilometrů.
TopGear takhle poslal kdysi na brzdu 25 let staré supersporty ... Ferrari, Lotus a Maserati tuším. Nové mívaly cca 400 k, po letech a v zanedbaném stavu už měly s bídou 300-320 k.

Budete se divit, ale old-school stroje, když byly nové, mívaly kolikrát výkon vyšší než nominální. Pamatuju, že např. Felicie 1.3 / 50 kW zpravidla mívaly skutečný výkon cca 55-58 kW. Úbytek výkonu je pak úměrný opotřebení motoru, ale nemusí nutně souviset s věkem. Tedy např. 620ti může mít i dnes oněch deklarovaných 200 kobyl, ale nesmí mít na krku 300 tis. ostrých kilometrů.
TopGear takhle poslal kdysi na brzdu 25 let staré supersporty ... Ferrari, Lotus a Maserati tuším. Nové mívaly cca 400 k, po letech a v zanedbaném stavu už měly s bídou 300-320 k.
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Čili úbytek značný, to já si raději nechám těch techničákových 147 kw tomu se snáz věří než změřeným třeba 100 kw 
Takže Johnyho upgrade je vlastně návratem do normálu nového auta, alespoň co se výkonu týká a navýšení krouťáku je jako bonus

Takže Johnyho upgrade je vlastně návratem do normálu nového auta, alespoň co se výkonu týká a navýšení krouťáku je jako bonus

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě
Je to jak píšete, počítal jsem s posunem krouťáku do nesmyslnejch výšin a tudíž zmenšení využitelnejch otáček...
Jenže jedna a to dost důležitá věc byla pro mě cena repase nebo dokonce výměna sériový T25... Turbo z EVA bylo tzv. "po ruce"
a přeci jenom baví mě úpravy a vlastní vynálezy, na výrobě svodů sem málem nechal ruce, koupil kvůli nim novou svářečku, neřikám, že mě přisly na málo peněz, ale nakonec jsem byl výsledkem, docela překvapenej a spokojenej. Původní turbo po jeho 232 000km nevypadalo nejlíp věřte mi, je tu někde i pár fotek, nemluvě o úniku oleje pod výfukovou vrtulkou a následnym smradem odpařujícího se oleje. Intercooler byl jenom takovej bonus velký turbo%
Abych pravdu řekl nečekal jsem, že výkon bude nějak extra vyšší než série, ale že bude aspoň stejnej jsem doufal.
Další věc je, že kdo se v tom svezl, nebo koho jsem v tom svezl, tipoval 220 - 250koní
Jede to mnohem víc než s původním turbem, protože a to přisuzuju opotřebení, ale i velikosti T25, jak říká Karel, je důležitý jak se s autem jede a když mám auto jen na "prasení", tak samo používám auto v otáčkách opravdu minimálně o 2tis. výš a tady se dostáváme k problému původního turba, pamatuju, že auto sice jelo od 2tis., ale v 5,5t/ot už to ztrácelo ten nárust výkonu a když chci motor využít, tak je jasný proč tam ten omezovač je posunutej na 7tis. ot
řadím sice max v 6,5tis., ale to je tak akorát.
Bylo mi předem jasný, že výkon se sériovou ř.j. nebude buhví jakej, to turbo by dokázalo nafoukat 2bary
a kdyby bylo v tu chvíli dost blahodárný štávy, asi by to "trošku jelo"
Jenže - spojka, převodovka, písty+ojnice, šrouby hlavy, těsnění, poloosy, hnaný JEN 2kola!!!! atd.atd.atd.
Nejlepší by bylo, kdyby někdo se sériově laděným T16 motorem jel na brzdu
A můžeme porovnávat, chtělo by to i na místě vyzkoušet, přidat na tlaku turba, ubrat, aby bylo vidět jestli to má vliv opravdu jenom na průběh a špičku krouťáku
Díky za uvedení matematických výpočtů, do kterých se nebudu pouštět
To by mi z toho !&@#!
Topgear jsem viděl a docela mě to překvapilo, jak velkej pokles maj po pár letech káry na výkonu!
Vým, že to jede(docela), vým, že do ZS sériový turbo, ze začátku i s origo tlakem 0.6baru (řízeno jednotkou-solenoidem) a uvidí se jak to pojede a co se bude dít dál, brzdu mám dost levně, takže mám v plánu ject i s ním a pak i klidně po každý další úpravě
Já jsem za to svezení moc rád a baví mě tooooo
Jenže jedna a to dost důležitá věc byla pro mě cena repase nebo dokonce výměna sériový T25... Turbo z EVA bylo tzv. "po ruce"
a přeci jenom baví mě úpravy a vlastní vynálezy, na výrobě svodů sem málem nechal ruce, koupil kvůli nim novou svářečku, neřikám, že mě přisly na málo peněz, ale nakonec jsem byl výsledkem, docela překvapenej a spokojenej. Původní turbo po jeho 232 000km nevypadalo nejlíp věřte mi, je tu někde i pár fotek, nemluvě o úniku oleje pod výfukovou vrtulkou a následnym smradem odpařujícího se oleje. Intercooler byl jenom takovej bonus velký turbo%
Abych pravdu řekl nečekal jsem, že výkon bude nějak extra vyšší než série, ale že bude aspoň stejnej jsem doufal.
Další věc je, že kdo se v tom svezl, nebo koho jsem v tom svezl, tipoval 220 - 250koní

Jede to mnohem víc než s původním turbem, protože a to přisuzuju opotřebení, ale i velikosti T25, jak říká Karel, je důležitý jak se s autem jede a když mám auto jen na "prasení", tak samo používám auto v otáčkách opravdu minimálně o 2tis. výš a tady se dostáváme k problému původního turba, pamatuju, že auto sice jelo od 2tis., ale v 5,5t/ot už to ztrácelo ten nárust výkonu a když chci motor využít, tak je jasný proč tam ten omezovač je posunutej na 7tis. ot

Bylo mi předem jasný, že výkon se sériovou ř.j. nebude buhví jakej, to turbo by dokázalo nafoukat 2bary


Jenže - spojka, převodovka, písty+ojnice, šrouby hlavy, těsnění, poloosy, hnaný JEN 2kola!!!! atd.atd.atd.
Nejlepší by bylo, kdyby někdo se sériově laděným T16 motorem jel na brzdu


Díky za uvedení matematických výpočtů, do kterých se nebudu pouštět


Topgear jsem viděl a docela mě to překvapilo, jak velkej pokles maj po pár letech káry na výkonu!
Vým, že to jede(docela), vým, že do ZS sériový turbo, ze začátku i s origo tlakem 0.6baru (řízeno jednotkou-solenoidem) a uvidí se jak to pojede a co se bude dít dál, brzdu mám dost levně, takže mám v plánu ject i s ním a pak i klidně po každý další úpravě

Já jsem za to svezení moc rád a baví mě tooooo
