Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě?! (kW) Zkuste si tipnout :D

139
3
14%
147
1
5%
157
9
43%
170
8
38%
 
Celkem hlasů: 21

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Karel825 » stř lis 06, 2013 11:19

No počkej, jestli dobře vidím, tak je to Octavia RS a já myslel ROVER 2,0 turbo :lol:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Trunda » stř lis 06, 2013 11:22

Ty jo, fakt :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Trunda » stř lis 06, 2013 11:28

Opraveno ;-)
Koukám, že tu křivku výkonu aj krouťáku má podobně divnou....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Karel825 » stř lis 06, 2013 11:39

To na tvém grafu nebude seriové nastavení, točivý moment 289 Nm je na sérii moc a ve 2100 otáčkách tam má jen 150 Nm, patrně se jedná o nějakou úpravu mapy, možná pomocí : http://www.profi-chiptuning.cz/chiptuni ... turbo-20i/
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Trunda » stř lis 06, 2013 12:54

Jasný, nemyslel jsem to jako sérii.... .... to jsem myslel v porovnání s tou Vochcávkou :lol:
No má tam větší mezichladič atd....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6976
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od AnderN » stř lis 06, 2013 14:47

Jen pro doplnění -- vztah mezi výkonem a momentem je jednoduše daný vztahem:

P = ( 2π x M x n ) / 60000

kde:
P = výkon (kW)
M = kroutící moment (Nm)
n = otáčky motoru (1/min)

Znám-li výkon a otáčky, jsem schopen dopočítat moment v daných otáčkách; znám-li moment a otáčky, dopočítám aktuální výkon. Můžete si to zkusit na těch grafech -- zvolte si otáčky, najděte na jedné křivce moment a uvidíte, že dopočítaný výkon bude odpovídat druhé křivce.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Karel825 » stř lis 06, 2013 15:11

Jo tak to skutečně vychází podle výpočtů, díky za vysvětlení Ondro ;)
JInak tady to máte i s odborným výkladem, ale je to jen pro otrlé :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=sdWcleK-9RQ
No každopádně si nechám na svém autě původní naladění, pro běžnou jízdu nemá chybu a když je potřeba setřást nějaký koncernový rádoby stroj tak není problém :lol:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Roman620ti » stř lis 06, 2013 15:17

No ještě by bylo dobré vědět, kolik ty naše vyběhaný motory mají skutečný výkon v základu. Asi to nebude žádná sláva a nebo motory před smrtí jezdí opravdu nejlíp? :-D
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Trunda » stř lis 06, 2013 15:20

Hehe.... škoda že není vidět, jak valej bulvy, že? :lol: ..... nicméně pro nás je fajn, že téměř absolutně vládne předsudek, že stará "plečka" jede pomalu a nedynamicky.... takže s věkem našich miláčků bude větší a větší sranda vyvádět většinu populace z omylu :lol:

Jojo Romane.... asi to taky nevydržím a dám Kupéčko na brzdu.... ale nevím jestli si mám kazit dojem, že mám aspoň 500 koní :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Roman620ti » stř lis 06, 2013 15:25

Mě osobně by to zato nestálo, takhle mám v techničáku 147kw a to mi stačí, stejně jezdím jak děda, ale kdybych jel na brzdu a tam mi to zbytečně tejrali a naměřili třeba 120kw, byl bych akorát nasr*anej. Takže lepší neřešit a užívat si svých uváděných 147kw :lol: 8)
2x Rover 620ti

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Karel825 » stř lis 06, 2013 15:34

Je fakt, že jsem byl na brzdě s firemním Fabia 1,2 TSI a bylo mi toho auta dost líto :cry: , když mu dávali pěknej kartáč a na grafu se sotva potvrdily deklarované hodnoty výrobcem a já měl přitom pocit, že mi auto jede jako z praku a musí mít víc kw. No dnes už jsem díky kupéčku vyléčen :arrow: fabia opravdu nejede jako z praku :lol:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Trunda » stř lis 06, 2013 15:38

Jak líto? :lol: Fóbie si zaslouží vždy jen pekáč ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6976
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od AnderN » stř lis 06, 2013 16:32

Ale no tááák ... o zdechlinách jen v dobrém :)

Budete se divit, ale old-school stroje, když byly nové, mívaly kolikrát výkon vyšší než nominální. Pamatuju, že např. Felicie 1.3 / 50 kW zpravidla mívaly skutečný výkon cca 55-58 kW. Úbytek výkonu je pak úměrný opotřebení motoru, ale nemusí nutně souviset s věkem. Tedy např. 620ti může mít i dnes oněch deklarovaných 200 kobyl, ale nesmí mít na krku 300 tis. ostrých kilometrů.

TopGear takhle poslal kdysi na brzdu 25 let staré supersporty ... Ferrari, Lotus a Maserati tuším. Nové mívaly cca 400 k, po letech a v zanedbaném stavu už měly s bídou 300-320 k.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od Karel825 » stř lis 06, 2013 18:59

Čili úbytek značný, to já si raději nechám těch techničákových 147 kw tomu se snáz věří než změřeným třeba 100 kw :lol:
Takže Johnyho upgrade je vlastně návratem do normálu nového auta, alespoň co se výkonu týká a navýšení krouťáku je jako bonus 8)
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon Turbáka (620Ti) na brzdě

Příspěvek od J0hny » stř lis 06, 2013 19:05

Je to jak píšete, počítal jsem s posunem krouťáku do nesmyslnejch výšin a tudíž zmenšení využitelnejch otáček...
Jenže jedna a to dost důležitá věc byla pro mě cena repase nebo dokonce výměna sériový T25... Turbo z EVA bylo tzv. "po ruce"
a přeci jenom baví mě úpravy a vlastní vynálezy, na výrobě svodů sem málem nechal ruce, koupil kvůli nim novou svářečku, neřikám, že mě přisly na málo peněz, ale nakonec jsem byl výsledkem, docela překvapenej a spokojenej. Původní turbo po jeho 232 000km nevypadalo nejlíp věřte mi, je tu někde i pár fotek, nemluvě o úniku oleje pod výfukovou vrtulkou a následnym smradem odpařujícího se oleje. Intercooler byl jenom takovej bonus velký turbo%
Abych pravdu řekl nečekal jsem, že výkon bude nějak extra vyšší než série, ale že bude aspoň stejnej jsem doufal.
Další věc je, že kdo se v tom svezl, nebo koho jsem v tom svezl, tipoval 220 - 250koní :lol:
Jede to mnohem víc než s původním turbem, protože a to přisuzuju opotřebení, ale i velikosti T25, jak říká Karel, je důležitý jak se s autem jede a když mám auto jen na "prasení", tak samo používám auto v otáčkách opravdu minimálně o 2tis. výš a tady se dostáváme k problému původního turba, pamatuju, že auto sice jelo od 2tis., ale v 5,5t/ot už to ztrácelo ten nárust výkonu a když chci motor využít, tak je jasný proč tam ten omezovač je posunutej na 7tis. ot :) řadím sice max v 6,5tis., ale to je tak akorát.
Bylo mi předem jasný, že výkon se sériovou ř.j. nebude buhví jakej, to turbo by dokázalo nafoukat 2bary :D a kdyby bylo v tu chvíli dost blahodárný štávy, asi by to "trošku jelo" msm:
Jenže - spojka, převodovka, písty+ojnice, šrouby hlavy, těsnění, poloosy, hnaný JEN 2kola!!!! atd.atd.atd.
Nejlepší by bylo, kdyby někdo se sériově laděným T16 motorem jel na brzdu :) A můžeme porovnávat, chtělo by to i na místě vyzkoušet, přidat na tlaku turba, ubrat, aby bylo vidět jestli to má vliv opravdu jenom na průběh a špičku krouťáku met:
Díky za uvedení matematických výpočtů, do kterých se nebudu pouštět :D To by mi z toho !&@#! chlat:
Topgear jsem viděl a docela mě to překvapilo, jak velkej pokles maj po pár letech káry na výkonu!
Vým, že to jede(docela), vým, že do ZS sériový turbo, ze začátku i s origo tlakem 0.6baru (řízeno jednotkou-solenoidem) a uvidí se jak to pojede a co se bude dít dál, brzdu mám dost levně, takže mám v plánu ject i s ním a pak i klidně po každý další úpravě :)
Já jsem za to svezení moc rád a baví mě tooooo list:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Odpovědět