Přátelé,
omlouvám se za dlouhé mlčení... ale byl jsem "nedostupnej".
V úvodu si neodpustím poznámku: dvoulitr bez turna je Honda, takže kdo s ním chce jezdit - ať jezdí! Ale prosím nesrovnávat s anglickým T-motorem... přičemž to T je jméno řady, neznamená turbo...
No a teď už ty špatný zprávy:
už je to hodně let, co bylo poslední "téíčko" vyrobený... a podle toho to vypadá.
Originální náhradní díl stojí cca 38tisíc Kč... ale ještě než se začnete rozčilovat, že je to moc - tak to neřeště: už se nedá objednat.
RimmerBross ho v nabídce má... a za 714,- GBP... ale to je cena bez daně a bez dopravy. Takže 21.400,- + VAT je 25.700,- + doprava... asi 28.000,- Kč... no, je to pořád o 10 míň, ale potíž je, že stejně není dostupný.
Prostě ho nemají...
Takže jsou sice ochotní přimout objednávku... ale bez datumu dodání = může to být forever.
Poslední možností je můj "mateřskej" Unipart v Cowley, kterj nabízí službu "vyhlednání dílu"... to jest poptají ho po všech svých partnerech = najdou i díly, co leží pár let někde v regále... ale tam je potřeba zaplatit cca polovinu dílu dopředu, a pak čekat. Při objednání není jistá ani konečná cena, protože když ho najdou, je jen na současném majiteli, za kolik ho bude ochoten prodat.
Takže tak.
Je to nádherný auto a, po výměně předních kotoučů za vrtané Bremba, nemá chybu... ale jako každej veterán přináší starosti tohoto typu.
Takže úplně popravdě - tu repasi bych až tak nezavrhoval...
Možná by stálo za to zkusit oslovit Garret jako takovej... ale to už je nad moje síly.
Každopádně přeju hodně štěstí.
Původně to vypadalo jako standartní objednávka - ale nakonec se to zvrhlo v diskuzi natolik veřejnou, že považuju za místní i veřejně odpovědět.
O.B.
řečený Angličan
P.S.: a technicky - ložiska tam jsou... ale jsou ve své podstatě kluzná. Takovej fofr by žádné jiné ložisko nevydrželo. Za provozu vůbec k mechanickému kontaktu kovových částí nedochází... nemá docházet! Jsou od sebe odtlačovány tlakem oleje. Proto při ztrátě tlaku nebo prasknutí přívodu oleje dochází okamžitě k úplné destrukci turba... prostě ten olej vytváří fil, který brání zadření.