Stránka 1 z 1
TRASENIE VOLANTU
Napsal: čtv čer 04, 2009 17:54
od Libor
Zdravým vas všetkych,mam taky problem,ked dobrzdujem moju 600vku tak mi trasie volantom,akonahle dupnem na brzdu tak v momente stojim a nic netrasie, ked nabehnem na nerovnosti tak mam pocit ako keby bola vo volante nejaka vola ale nie velka proste mi volantom kyve z lava do prava ale aj kolesa ako keby mali nejaku volu,viem ze to moze byt viac veci,ale sokovalo ma ze niekto napise ze sa moze odtrhnut koleso,mam v plane ist do servisu,ale aj tak by som rad vedel co to moze robit,diky za radu,s pozdravom Libor
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: čtv čer 04, 2009 18:04
od Roman620ti
Pokud Ti to nedělá při normální jízdě, ale jen při brždění, tak to vypadá na špatné kotouče
Můžeš to ztkusit dát na hever a zatočit kolem, ještli házej, nebo ne.
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: čtv čer 04, 2009 18:18
od Libor
a ked to dam na hever,tak ako sa prejavia spatne kotuce??? mimochodom akonahle prechadzam nejakymi nerovnostami tak mi nejak kyve kolesami aj volantom ako keby tam bola nejaka vola,nemozu to byt len čapy ramien alebo čap riadenia??? mam obavy aby mi neodpadlo koleso,kolko stojia kotuce na rover 600,a čapy viete to niekto
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: čtv čer 04, 2009 18:50
od Roman620ti
Libor píše:a ked to dam na hever,tak ako sa prejavia spatne kotuce??? mimochodom akonahle prechadzam nejakymi nerovnostami tak mi nejak kyve kolesami aj volantom ako keby tam bola nejaka vola,nemozu to byt len čapy ramien alebo čap riadenia??? mam obavy aby mi neodpadlo koleso,kolko stojia kotuce na rover 600,a čapy viete to niekto
No poznal bys to, že když zatočíš kolem, tak bys cítil aj slyšel jak kolo v některých místech kotouče přidrhává. Jinak teď jsme zrovna měnili kotouče na Peugeotu, které byly právě nějak zkur*vené a při brždění to mlátilo a trhalo celým autem a ozýval se silně přidrhující zvuk a přitom byly podle míry skoro nové. Asi to mělo nějaký hov*ado. U kotouče 282 je minimální tloušřtka 21mm. Teď sem si kupoval na svého Rovera do zásoby přední kotouče od Bremba a textárové desky. Maloobchodní ceny jsou +- 4000kč za oba kotouče a desky 1600kč v Elitu. Osobně jsem na to měl slevu, tak proto jsem si je raději vzal na horší časy
Daj se sehnat aj levnější, jenže já bych do nich asi nešel...
Jinak jestli ti ten volant mlátí třeba kolem nějaké hranice 120km/h, můžou to bejt aj nevyvážené přední gumy, nebo pokud ti to dělá pořád, tak to ty čepy můžou bejt taky. Jak vypadaj vzhledově, mají ty manžetky už zpuchřelé, nebo poškozené? Jestli by jsi je měl už hodně vymlácené, tak zkus vzít vší silou za přední kolo jestli v tom nepocítíš vůle. Taky zkus úplně lehounce hýbat předním kolem zleva do prava, jestli Ti ihned začne reagovat volant. Pokud ne, čepy řízení budou asi chtít vyměnit
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: čtv čer 04, 2009 19:03
od Libor
Diky moc za radu,myslim ze tie manzetky na čapoch vyzeraju uz hnusne,neskusal som este ani pokrutit kolesom a ani pokyvat,viem ze sa to robi ak chcem zistit volu v riadeni,takze ak pokyvem kolesom a nezareaguje mi hned volant tak bude vymlateny cap riadenia alebo capy ramien?? inak tie kotuce pokial by ma vysli tak 150 eur za obidva tak to by som teda zobral,dosticky a capy myslim ze nieje az taka velka investicia,ako kotuce,myslel som si ze jeden stoji 4000 korun teda nasich asi 130-140 eur.Mozes mi dat kontakt kde by som mohol kupit take kotuce a k tomu podla tvrdosti aj dosticky? diky moc
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: čtv čer 04, 2009 19:18
od Roman620ti
Pokud by Ti nereagoval volant hned, tak to by ukazovalo na špatné čepy řízení. Pamatuju na škodovky, kde se mohlo otáčet volantem o 10cm do stran a auto jelo stále rovně
Kdyby si někdy měnil aj spodní čep ramene, tak určitě kup co nejkvalitnější, na 600kách údajně hodně praskaj. Toho se dost bojím a raději nechávám ty původní, ještě kvalitní...doufám. Mrkni na
http://www.elitecat.sk a podle auta ti tam vyběhnou kotouče aj destičky s cenama. Ty bremba a textáry k sobě patřej a měla by to být jedna z nejlepší volby, když nepočítám nějaké sportovní sady. I když každý má zkušenosti s něčím jiným. Zkus se poptat jestli tam nemá někdo známý slevu, za ty maloobchodní ceny je to škoda kupovat...
P.S. ještě k těm brzdám, jestli je nemáš ještě sjeté na minimum, tak to nech raději někde prohlédnout, aby jsi zbytečně nekupoval kotouče a nebylo to něčím jiným. Pokud by Ti to opravdu ty zvlněné kotouče dělaly, musel by jsi to cítit v celém autě a aj v pedálu by jsi cítil takové kopaní. Jestli ti to dělá při normální jízdě a průjezdem nerovností, tak to by spíše naznačovalo vyklepané čepy.
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: čtv čer 04, 2009 20:11
od Libor
neviem asi som to nepovedal vsetko presne,: 1- mne kope v brzdovom pedaly a trasie volantom len ked pribrzdujem: 2-ked dupnem na brzdu tak mi brzdi na fleku a netrase mi ani volantom ani pedalom 3- pri prejazde nerovnym terenom je ta vola ako keby auto plavalo,po rovine necitim ziadnu volu, najlepsie bude to dat pozriet na dvihak nejakemu mechanikovi a bude snad pokoj,a este vela penazi hahaha
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: pát čer 05, 2009 8:36
od martas.plp
Podle toho jak to popisuješ, tak to klepe do volantu při jízdě bez brždění a když začneš brzdit, tak to přestane. To vypadá na uložení kol, zřejmě na ložiska. Ta vůle co tam asi je se právě při brzdění vystředí a už to neklepe. Myslím, že brzdy budou v pořádku, pokud dobře brzdí. Pokud je ta vůle velká, pozná se to, když se zvedne auto, jeden človíček drží volant a druhý zahýbe kolem dostran a nahoru a dolů, pak človíček v autě sešlápne pedál brzdy a opět ten druhý dělá to samé s s kolem venku, pokud je cítit ta vůle jen bez sešlápnuté brzdy, tak je asi v háji ložisko. Doporučuji zajet např. na STK kde ti vyzkouší uložení kol, zda je uložení kol v pořádku či ne...uvidíš zda je v pořádku ložisko, kulový čepy apod. A myslím, že toto vyzkoušení ani moc nestojí. Já to tak udělal, když mi to klepalo do volantu, naštěstí jsem to měl všechno v pořádku. Bylo to upadlým závažím na ráfku kola, tak jsem je nechal přavážit a byl pak klid. Návštěva STK byla v tomto případě zbytečná, ale jistota je jistota. Přeju dlouhá léta pohodového ježdění.
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: pát čer 05, 2009 18:33
od Libor
NIE KED SI POZORNE PRECITAS TAK MI TO TRASIE IBA KED PRIBRZDUJEM,SKUSAL SOM VOLU V RIADENI,AKONAHLE SOM POTOCIL KOLESOM TAK VOLANT HNED REAGOVAL,TAKZE TAM TO JE V PORIADKU,NEVIEM SICE CO TO ROBI,PORADILI STE MI KAZDY NIECO INE,DIKY ZA RADU,URCITE S TYM NIECO BUDE,POJDEM DO SERVISU A NECHAM TO UROBIT,ALE AJ TAK DIKY MOC ZA RADU MAJTE SA PEKNE VSETCI
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: sob čer 06, 2009 19:51
od fijalka
Mas zvlnene kotuce - prilis si brzdil prehrial si ich alebo majitel pred tebou alebo to auto dlho stalo ako moje trochu zhrdzaveli a po starte ked som to kupil //skuska auta// som tomu dal na hubu a hned som prehrial kotuce a bolo po nich.
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: pon led 24, 2011 12:30
od white.lexus
Cau lidi, mne trase volantom ked prekrocim 120 km, pri kupe auta to bolo nad 150 km, teraz po zime som nabehol aj zopar vymolov a zda sa mi ze to trase uz aj pri normalnej jazde pri 80 km h, na aute su stale povodne originalne diely, zatial bol meneny len olej + olej. filter.....najazdene 187 000 cca neviete co moze byt stym trasenim? pri nabehu na jamu aj dost buchne asi tlmic, a v zatackach25`` nad 70 km h sa auto dost naklana do strany..dikec
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: pon led 24, 2011 15:19
od Roman620ti
white.lexus píše:neviete co moze byt stym trasenim? pri nabehu na jamu aj dost buchne asi tlmic, a v zatackach25`` nad 70 km h sa auto dost naklana do strany..dikec
Když tohle Ti nikdo na dálku neporadí, to už musí někdo vyzkoušet, nebo zavolat na novu věštci
Re: TRASENIE VOLANTU
Napsal: pon led 24, 2011 16:17
od AnderN
white.lexus píše:... v zatackach25`` ...
Co to je?
Zkontroloval bych stav tlumičů, stabilizátorů, ramen a silent-bloků, to kvůli těm ránám při přejezdu nerovností. Ale hlavně, pokud máš v pořádku kola (vyvážená) a brzdy (nezvlněné kotouče), tak nech zkontrolovat a seřídit geometrii