Stránka 1 z 3

Ranní starty, chcípání, cukání. - VYŘEŠENO...snad

Napsal: čtv pro 17, 2009 13:29
od tobias
Tak přišla zima a je to tu zase. Ranní starty jsou čím dál složitější. Naskočí vždycky, ale potom nastane rodeo. Chvíli jede na tři válce, jakmile nechám spadnout otáčky, tak je konec a chcípne a nehodit ho je docela dobrodružný :( musím s ním točit klidně 30 vteřin, než se znova chytne. Ale po 1 kilometru už to úplně v pohodě...chudák auto tím docela trpí a já trpím ještě víc.
Voda tam je, olej tam je, filtr je v pohodě, svíčky jsou nový...a vůbec ikdyž potom jede, tak v motoru dost mlátí hydroštely.
Jede pořád skvěle, jakmile se zahřeje, tak je to skvělý.

Máte nějaký rady?

Jinak pro ty, co mě neznají, tak mám Rover 620ti, motor T16, 2,0 turbo benzín.

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: čtv pro 17, 2009 13:54
od Roman620ti
Teda to sou radosti, tíčka nás pěkně zloběj. Ten hlasitější chod motoru mám taky, ale to většina starejch aut. Máš slyšet našeho rok novýho Transita s 30tis km, to je pořádná mlátička, ale je to nafta :D Mě osobně teď chytá pěkně, raději klepu...ale už sem se objednal u Maredy na dialízu :D začátkem ledna. Ať sem zkoušel měnit všechno co mě napadlo, stejně tam cítím to decentní cukání za studena a už mi to leze na mozek, někdy myslím, že cuká, a po vyřazení zjišťuju, že to jde od nerovné vozovky, je to fakt takové decentní. Třeba se v Praze potkáme :-D

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: ned pro 20, 2009 8:15
od KDB
Hydroštely bych hodnotil až po prohřátí - při těhle mrazech je to po 10-15km jízdy v zatížení( jízda aspoň po rovině ).
Tohle tipuju na přípravu směsi (rozdělovač-kabely-svíčky, nebo benzín samotnej). Kde bereš benzín a jak dlouho ho máš v nádrži ?

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: ned pro 20, 2009 10:07
od Tommi_82
Moje auto stálo týden na mrazu a když jsem ho včera zas po nějaké době nahodil, tak si říkám že to je hluk jak v kamenolomu. Za studena je to holt někdy divoký.
Ale tak jak tobiasi píšeš(kromě toho hluku) by se to asi nemělo chovat ani za studena...

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: ned pro 20, 2009 11:39
od donutil
Já jezdím denně,ale včera mámě zklamal pežotek(baterka)musel jsem ji zavézt svým drakem,má teď kvůli ZT studený odchov.A kudy chodím tudy chválím.-12 tuším bylo,to není ale žádná zima,chytne na dvojí až trojí otočení,to stál dobrejch 20 hodin na mrazu,pustím foukání na skoro max.ale ne to na čelní sklo,páč zapíná klimu a to nechci,k tomu zmáčknu ještě vnitřní okruh,jdu prohrábnout kotel,nebo odmést sníh a po třech až čtyřech minutách,samozřejmě že bufík u toho zpívá rajskou hudbu je v autě velmi solidně teploučko a vyrážím na celkově asi 4 km dlouhou cestu do její práce,hezky v klidu teplota neustále stoupá a já musím tlumit větrák a než přijedu domů mám teplotu motoru na normálu.Upozorňuju že žádné mlácení motoru neregistruju-sametový chod od samého začátku.Nevím tedy kdyby stál týden,to se mu asi nemůže stát.

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: ned pro 20, 2009 15:34
od KDB
Dělám to jako Donutil, nastartuju, odmetu, případně si donosím věci do auta a vyrážím už se zavlaženým autem, čistými okny a nezmrzlým motorem a převodovkou. Těch pár minut běhu na místě motoru i převodovce prospěje - zvlášť za současných mrazů a peněžence neublíží.

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: ned pro 20, 2009 15:56
od Roman620ti
No nevím, abych zahřál tíčko ve zvýšených otáčkách,musel bych vometet tak 10minut a to při studených startech cítím hrozně cinkat koruny, nebo spíše papírové bankovky :? :lol: Proto jezdím těch 5km do práce a zpráce bez zapnutého okruhu topení a motor se tak rychleji zahřeje, než se zapnutím topením. Sice mrznu, ale spoň mám menší spotřebu, jen 13l :roll: To auto neni na zimu a do města pro chudýho studenta :)

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: ned pro 20, 2009 16:11
od Tommi_82
Dneska už to startovalo v klidu(-14°C), to mlácení slámy bylo fakt jen po tom týdenním stání. A chytl taky na drb i po tom týdnu na mrazu.
U mýho diesláku s nefunkčním webastem nemá smysl ho nechat stát a trápit na volnoběh. Na těch 750 otáček se bez bufíku stejně nezahřeje. Dneska mu trvalo se zahřát 10 kilometrů(na provozní teplotu). Pak jsme dali dalších 60 kiláků, pěkně jsme se projeli.
Každopádně se omlouvám že jsem odvedl téma diskuse...

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: ned pro 20, 2009 17:46
od VOJTO55
Zdravim Panov ROVERAKOV...ja som si zasa vsimol,ze ked neham v mraze vytocene kolesa-je jedno do ktorej strany-tak po prvom nastartovani kolisu otacky az motor zhasne...na druhy krat nastartuje uz bez problemov...Ked vsak neham kolesa vecer rovno-nemam problem ani pri minus 20...Zrejme to ma nejaky suvis aj s posilovacom riadenia,ze pri vytocenych kolesach a zime je tiez v nom stuhnuty olej a hned no nuti pracovat...Mam ROVER 618i...Niekde v nejakej prirucke som cital ze pri vozoch s posil.riadenia sa nemaju nehavat vytocene kolesa,spomenul som si na to,vyskusal a ono na tom nieco asi fakt bude...treba to vyskusat-uvidis...mozno mas nejaky iny problem...VOJTO-REVUCA... :oops:

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: ned pro 20, 2009 20:53
od Zakar
Benzínový motor musí chytat dobře i při mrazech.A pokud ne tak je třeba hledat kde je problém.

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: ned pro 20, 2009 21:32
od donutil
Tak jsem přechválil.Před chvílí jsem chtěl nastartovat,máme -22 a jel jsem naposled v sobotu ráno a za 3 otočení baterka kaput.Dal jsem na nabíječku a uvidím.Jen co chytne půjde do garáže a 260 na mráz.Nedá se nic dělat bližší košile než kabát.Baterku mám tu co jsem auto koupil,to je 3 a půl roku a kdoví kdy předtím,jak poleví mrazy uvidím co dál.Asi tam dám ze ZTéčka,mám tam novou.

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: pon pro 21, 2009 3:42
od seba
Mě to startuje jako za tepla, jen sou hlučnější hydroštely(uz aby byly novy).A nějak mi to moc netopí:(NEvíte co s tim?Vám Tíčka topěj?

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: pon pro 21, 2009 12:33
od AnderN
Nevim, jak 620ti, ale 620SDi nebyla nikdy v topeni zadny prebornik ... totiz, abych to upresnil -- jak se diesel rozehral, tak heizung valil dobre. U sofera, tam byl hic, ale at s tim clovek laboroval jak chtel, spolujezdci na nohy moc tepla neslo. A to si myslim, ze bude potiz vsech sestistovek.

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: pon pro 21, 2009 15:08
od VOJTO55
ROVERACI ahoj-problem s topenim ja nemam a mam 618i...tak neviem?mne staci prejst 2km a fuka mi to taky skoro teply vzduch...prva obec je od nas 5km a to mi uz riadne topi...po nastartovani ho nehavam zohriat max:1min...Podotykam vsak,ze v lete som cely system preplachol,potom som dal cistu vodu a az po mesiaci nemrznucu zmes...mali ste vidiet aky bordel vytiekol...Takze ako sa to na Slovensku hovori???Ze az zima sa opyta-CO SI ROBIL V LETE??????????????Tak ahojte...

Re: Ranní starty, chcípání, cukání...

Napsal: pon pro 21, 2009 17:01
od Roman620ti
Andern - No konečně jsis dal do profilu fotku pořádnýho auta, moc pěkný :P

Topení - No já nevím, netopí to asi špatně, ale teď co sem si navykl na nového tranzita, tak tam to na nohy topí až moc, když dám větrák na dvojku, tak po chvíli musim vypnout, pač mě úplně pálej nohy v botách. To u šestikila mi to u řidiče u nohou příjde poněkud slabě. Ale jezdím krátký trasy a topení často nezapínám, tak uvidíme až ho pojedu protáhnout do Prahy.