Stránka 1 z 1

620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: pon pro 21, 2009 18:23
od vohrablo
Ahoj,
Chtěl bych poprosit o radu nebo o nějaké zkušenosti (pokud se to už někomu stalo) s mým problémem:
V autíčku mi nejspíš kolísá napětí - nevím to ale jistě, osciloskop se mi na palubu ještě nepodařilo naložit.
Příznaky jsou takovéto: Naprosto nezávisle na otáčkách, teplotě, rychlosti, prostě čemkoliv se mi náhodně zvyšuje jas světlometů a zrychluje ventilátor foukání do interiéru - asi toho bude víc, ale ještě jsem si toho nevšiml. Trvá to pokaždé jinak dlouho (obvykle 0,5-5 sekund) a náhodně se to opakuje - třeba i 10x za minutu. Vždycky, když se to stane, se po chvilce rozsvítí červená kontrolka SRS.
Dělá to jak při jízdě, tak i na volnoběh.
Jsem z toho docela zoufalý, nevím co všechno se může stát (když nepočítám x-krát popraskané žárovky světel).
Kamarád mi radil, že by to mohlo být špatným alternátorem nebo regulací dobíjení. Taky to může být nějaký volný kontakt, ale nevím kde...
Nevíte někdo, co by to mohlo být?
Díky moc za jakoukoliv radu.
Martin

Re: 620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: pon pro 21, 2009 20:35
od Zakar
Ke zjištění této závady ti stačí obyčejný voltmetr.Na to nepotřebuješ osciloskop.Podle příznaků,které popisuješ ti to nabíjí moc.Je třeba to změřit a pokud napětí při zvýšených otáčkách přesahuje 14,8 V tak vyměň alternátor.Jinak ti začne odcházet jedno po druhém.A nejenom žárovky.

Re: 620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: pon pro 21, 2009 22:35
od vohrablo
Díky za tip.
Voltmetrem jsem to zkoušel, ale tu špičku jsem zrovna nechytnul, tak nevím, kolik tam je...
Ale zkusím překousnout zimu a budu měřit déle, snad se zadaří.
Myslíš, že bude nutné měnit celý alternátor? V jiné diskuzi tady jsem četl něco o tom, že se dají sehnat i samostatné díly k dobíjení (ale je fakt, že nevím, čím to je a třeba by to byly vyhozené peníze)

Re: 620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: úte pro 22, 2009 9:12
od vohrablo
Tak jsem ráno před cestou do práce měřil napětí (už není taková zima naštěstí):

Hodnoty na baterce (± 0,1V):
12,8V před nastartováním
14,2V po nastartování (po cca 1 minutě)
14,0V po 15 minutách jízdy (nastartované)
13,7V po vypnutí motoru

Bohužel (nebo spíš bohudík), za celou dobu jsem ani jednou neviděl SRS kontrolku svítit a ani to neblblo. Možná to bude tím, že jsem pohrabal všechny konektory kolem altíku, nevím...
Zatím se moc radovat nebudu, je brzy...

Re: 620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: úte pro 22, 2009 15:27
od Roman620ti
No altík na tíčko je pěkně drahej a blbě dostupnej, starej schánět asi nemá smysl, takže nejlepší je to svěřit někomu, kdo se specializuje přímo na opravy altíku a startérů. V Elitu jde do něho sehnat skoro vše. Nejlepší je sehnat takovýho starýho komunistu, co má plnou dílnu bordelu z altíku a startérů, většinou tomu hodně rozumí a nejsou drahý. :lol: Jinak ty hodnoty sou normální, neni to ani málo, ani hodně...

Re: 620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: úte pro 22, 2009 16:17
od Keksin
Nějaký jsem našel, ale jestli to je ono, tak to nevím.
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_kw=alter ... 20&_ckw=TI

Re: 620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: úte pro 22, 2009 18:31
od vohrablo
Starýho komunistu po ruce bohužel nemám ;-) ale alternátor by se našel, http://cgi.ebay.co.uk/Alternator-Rover- ... 2ea94ce72c, 6k není až tak strašná cena, zkusím na svém ještě najít přesné označení. U nás jsem našel nejlevnější pro 20T4G za 8k.
Ráno to bylo v pohodě, cestou domů to zase blikalo :-(
Jen mám obavu, jestli to tím altíkem bude.
Nevíte někdo, co všechno signalizuje SRS kontrolka? Mám jen teorii, že si jednotlivé jednotky hlídají stav a zrovna tomu SRS zvýšené napětí evidentně nesedí, tak hodí chybu. Snad mi někde cestou nevystřelí pytel do ksichtu :-(

Re: 620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: úte pro 22, 2009 19:18
od Roman620ti
pokud Ti ebay neděla problém, tak se asi vyplatí novej. Co sem koukal já, tak to tam slo sehnat kolem 6000Kč. Mě by se líbil už jen Kvůli vzhledu, Jenže nakonec sem se bál, aby tam kupovat. Samostatné součástky do tohodle altíku sou take dosela dražší, jen aby nečastější: Regulátor kolem 1500, - diodový můstek 1750, - Sběrný kroužky kolem 300Kč ... Takže by se vyplatilo koupit deset z Anglie ...

Re: 620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: stř pro 23, 2009 10:12
od Keksin
vohrablo píše:............Nevíte někdo, co všechno signalizuje SRS kontrolka? Mám jen teorii, že si jednotlivé jednotky hlídají stav a zrovna tomu SRS zvýšené napětí evidentně nesedí, tak hodí chybu. Snad mi někde cestou nevystřelí pytel do ksichtu :-(
Není to kontrolka airbagu? U R75 to dělá kontakt pod sedadlem, jen se rozdělá a prošplíchne.

Re: 620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: stř pro 23, 2009 13:42
od vohrablo
Jj, je, ale rozsvítí se právě vždycky, když se rozjasní světla a zahučí větrák - nějak si to s tím spojuju...
Ale kontakty a konektory pro jistotu projdu všechny, které najdu.

Re: 620 Ti - kolisani napeti (?)

Napsal: stř pro 23, 2009 14:30
od Roman620ti
Radši bych je nechal jak sou, nebo ti taky může zůstat svítit nafurt :-D A jstli ti to stejně nedá, tak před rozpojením kontaktů musíš odopnout baterku asi na 10min?