Stránka 1 z 3

Ztrata vykonu motoru s rozsvicenou kontrolkou zavady motoru

Napsal: stř bře 05, 2008 12:37
od Big.T
Tak se mi po cca ctyrech spokojenych tydnech provozu R620SDi objevila zavada na motoru. Pote, co jsem odjizdel z dilny po vymene rozvodu, se asi po peti kilometrech rozsvitila oranzova kontrolka zavady na motoru (pisu-li to spravne), ale auto jelo normalne. Po chvili zhasla a takto jeste asi dvakrat blikla a pote jsem mel cca 30 km pokoj. Nasledne se opet kontrolka rozsvitila, ale tentokrat s tim, ze auo ztratilo vykon. Po vypnuti motoru na cca 10 min. opet kontrolka zhasla a auto jelo normalne. Po dalsich cca 50 km opet to same, rozsvicena kontrolka a hodne nizky vykon, auto nejde do tahu. Proto jsem se po znamych poptaval, co by to mohlo byt. Souvislost s vymenou rozvodu nepredpokladam, nevidim duvod. Mechanik pouze odpojil a zase pripojil konketor vahy vzduchu kvuli vymene palivoveho filtru. Puvodni majitel mi sdelil, ze takovou zavadu nikdy nemel, ale z nejake internetove diskuse vi, ze podobnou zavadu by mohl delat jakysi ventil na vraceni zplodin. Snad s oznacenim ERG. Udajne se ten ventil da vyradit. Nenapada nekoho neco?

Napsal: stř bře 05, 2008 13:17
od Zakar
Těch možností je více.Zajeď na testbook .Jinak budeš závadu těžko hledat. :lol:

Napsal: stř bře 05, 2008 21:43
od Big.T
Ted bych privital radu kam s tim zajet. Z Nachoda bude vsude daleko. :cry:

Edit: R4ms3S - necituj poslední příspěvek ;)

Napsal: stř bře 05, 2008 21:51
od Zakar
Nevím kam to máš nejblíž.Jestli do Ostravy ,Prahy nebo Českého Dubu ?

Napsal: čtv bře 06, 2008 7:09
od Big.T
Videl by jsem to tak na Cesky Dub ci Prahu. Jsem z Nachoda.

Edit: R4ms3S - necituj poslední příspěvek ;)

Napsal: čtv bře 06, 2008 11:21
od assa
I v Náchodě nebo okolí je určitě stanice měření emisí,tam by měli mít čtečku,na základní info dostačující.

Napsal: čtv bře 06, 2008 18:42
od Big.T
Tak to jo, poptam se.

Jen se zeptam. To myslis mereni pres sondu ve vyfuku? Z toho se neco dozvim?

Edit: R4ms3S - necituj poslední příspěvek ;)

Napsal: pát bře 07, 2008 13:21
od assa
Ne,ne musí mít diagnostický přístroj,kterým před měřením emisí vymažou z paměti ŘJ uložené závady.Napojení přes diag.zásuvku.

Napsal: sob bře 08, 2008 17:48
od Big.T
A to by mely mit takovy, ktery komunikuje i s Roverem a ty zavady nacte?

Napsal: sob bře 08, 2008 22:35
od assa
Samotná emisní zkouška je prováděna v několika fázích a předchází jí důkladná technická příprava. Nejprve je nutné u vozidel "s řízenými třícestnými katalyzátory" provést pomocí testeru elektroniky motoru kontrolu paměti závad a test jednotlivých parametrů. Nesmíte zapomínat, která část u motoru se vstřikováním, či elektronicky řízeným vstřikovacím čerpadlem určuje množství emisních složek... A tou je převážně až na určité výjimky řídící jednotka motoru. Je tedy nezbytně nutné, aby byly striktně dodrženy postupy dané ze zákona. Převzato a upraveno z : automotodiagnostika.cz. Takže i na Rovera.

Napsal: ned bře 09, 2008 12:23
od Big.T
Vycerpavajici. Diky

Re: Ztrata vykonu motoru s rozsvicenou kontrolkou zavady motoru

Napsal: stř bře 12, 2008 15:00
od Big.T
Takze jsem se stavil v mistni stanici STK, kde delaji i emise. Velice ochotny technik se nejdrive podival do tabulky, kde zjistil, ze by me auto napichnout na diagnostiku jit melo s tim, ze by se melo jednat o motor s oznacenim 20 T2N. Dle manualu jistil, ze by jsem mel mit kulaty konektor na pripojeni. Kulaty tam ale nemam a mam neco jako scart, coz dle tvrzeni mechanika je konektor novejsi. Snazil se fyzicky na jednotku pripojit, ale bohuzel se mu to nepodarilo. Kdyz se snazil na jednotku pripojit, tak uz mu software nabidl pouze motor s oznacenim 20 T4G. Budu muset zkusit jinou STK. TP mam bohuzel doma, tak presne nevim jake oznaceni muj motor ma (1994ccm, 77kW, jestli to 20 T4G nebo 20T2N)

Dalsi zjisteni je to, ze zavada se dnes objevovala temer cely den. Po otoceni klickem startovani kontrolka zavady motoru na chvili zhasne a hned se zase rozsviti. Ted jsem ale zjistil, ze se pri vypnutem motoru s otocenym klickem z motorove casti nekde z leva ozyva jakesi silne bzuceni ci cvrdlikani, ktere tam evidentne nepatri a nikdy to nedelalo. (vzdy po otoceni klickem kontrolka zhasla, ted se opet rozsviti, proto predpokladam, ze to bude mit souvislost s tim zvukem, diagnostika si to vyhodnoti jako zavadu a rozsviti kontrolku). Ted kdyz trvale sviti, ozyva se z motoru ten "neprijemny zvuk", ktery tam evidentne nepatri. Typuji na nejake cidlo, ktere stale osciluje ci neco takoveho. Zitra budu muset sundat plast krytu motoru a snad najdu co to tam vlastne cvrdlika. Pravdou je, ze kdyz se mi kontrolka rozsvitila pri jizde, tak motor prestal tahnout. Jakmile zhasla, te se ihned zase rozjel. Stale nikoho nic nenapada??? :cry:

Re: Ztrata vykonu motoru s rozsvicenou kontrolkou zavady motoru

Napsal: stř bře 12, 2008 15:31
od Dragon
Sice ti moc nepomozem lebo vobec neviem co to moze byt, Ale mozem ti povedat ze mi to robi presne to iste. prvy krat mi to spravilo v lete tri krat po sebe a od vtedy par krat , ale vcera som isiel s stk a kym som dosiel domov (10KM) tak mi to spravilo asi 8-krat. No ale cely den mi to este nesvietilo. Stale sa chystam do servisu ale nejak nemozem vyclenit cas. ak sa tam dostanem skor jak ty (o com vsak pochybujem) tak dam vediet :D

Re: Ztrata vykonu motoru s rozsvicenou kontrolkou zavady motoru

Napsal: stř bře 12, 2008 16:55
od AnderN
To cvrlikani je normalni ... jedna se o zvuk, ktery vydava palivove cerpadlo, nez motor nastartujes. Zavada na motoru bude mit jinou pricinu ...

Re: Ztrata vykonu motoru s rozsvicenou kontrolkou zavady motoru

Napsal: stř bře 12, 2008 17:44
od Big.T
Tak to me nenapadlo, :oops: to jsem vedle.

Edit: R4ms3S - necituj poslední příspěvek ;)