Stránka 1 z 1
vybíjení baterie - nějak souvisí s dálkou
Napsal: pon bře 26, 2012 17:05
od tobias
Zdravím,
mám takový zvláštní problém, nebo aspoň pro mě

. Začala se mi v zimě vybíjet baterka, samotná baterie je v pořádku, myslel sem, že už prostě umřela, ale ani nová nepomohla. Po nějaké době, kdy jsem jezdil tak, že jsem musel při delším stání baterii odpojit, se to najednou zlepšílo. Prostě to začalo fungovat a baterie v autě držela cca 3 měsíce.
No a teď je to zpátky, ale už aspoň vím, kdy to začalo. Zprovoznil sem dálkové ovládání a hned po dvou dnech jsem už nenastartoval...zdá se mi to na jasnou souvislost.
Je to možné????? Popřípadě jestli se s tím někdo setkal, tak jak to vyřešit?
Díkes.
Re: vybíjení baterie - nějak souvisí s dálkou
Napsal: pon bře 26, 2012 17:30
od AnderN
Po zamknutí dálkou se aktivuje alarm včetně pohybového čidla v interiéru. Možná je zrada tam? Jen tipuju ... pokud je tam souvislost, pak nejspíš někde tady.
Re: vybíjení baterie - nějak souvisí s dálkou
Napsal: pon bře 26, 2012 19:59
od roverix
Obyčejným multimerem si můžeš změřit odběr proudu při zamknutém autě. potupně odpojovat obvody....
Re: vybíjení baterie - nějak souvisí s dálkou
Napsal: pon bře 26, 2012 20:26
od tobias
AnderN: to by se právě mělo aktivovat i klíčem...nebo teda sem si to myslel. Když se mi vybíjelo tak sem vyndal pojistky z alarmu, ale ani to nepomohlo.
Roverix: Asi to bude nejlepší řešení...ale nejsem na to dostatečně erudován

spíš sem doufal, že se to stávalo i nekomu jinýmu.
Re: vybíjení baterie - nějak souvisí s dálkou
Napsal: pon bře 26, 2012 22:26
od AnderN
Při zamknutí klíčem se aktivuje pouze obvodová ochrana, pohybové čidlo v interiéru určitě ne.
Re: vybíjení baterie - nějak souvisí s dálkou
Napsal: úte bře 27, 2012 6:40
od Hombre
Mě to dělal alternátor - bylo v něm plno takové směsi měděného otěru ze zběracích kroužků s olejem a prachem. A měl odběr asi 125 mA + 25mA je stálý odběr alarmu, takže to za týden až dva bylo vždycky vybité. Každopádně bez toho změření odběru se to asi neobejde, takže:
- Multimetr nastav tak, aby měřil stejnosměrný proud (rozsah označený většinou 10A nebo 15A), pokud má 3 vývody, červený kablík musíš přehodit do toho vývodu na měření proudu.
- Otevři kapotu, nějakým šroubovákem zacvakni zámek kapoty (jakoby se zavřela) a zamkni auto dálkovým
- Povol na baterii kontakt na - pólu tak, aby se dal lehce sundat, ale zatím nesundávej
- Jeden hrot multimetru pevně přilož k povolené svorce na baterii a druhý pod ni na kontakt baterie
- Potom opatrně sundej svorku z kontaktu baterie tak, aby hroty kablíků neztratily kontakt s baterií a svorkou na kabelu - proud bude teď procházet jen přes multimetr
- Na displeji odečteš hodnotu spotřeby proudu. Pokud bude do 0,2, můžeš zase kontakt připojit, multimetr přepnout na rozsah 200mA a opakovat měření
- Hodnota spotřeby proudu by měla být do 50 mA = 0,05 A. Pokud je vyšší, musíš zkoušet odpojovat různé spotřebiče a znova měřit, až se ti podaří zjistit, co ten proud spotřebovává.
Kromě toho, že můžeš zkusit zamknout klíčem, jak psal Ondra, bych zkusil odpojit autorádio, zkontroloval světlo v kufru a nebo odpojil ten altík, však uvidíš.
Re: vybíjení baterie - nějak souvisí s dálkou
Napsal: čtv bře 29, 2012 15:25
od tobias
Hombre: díky za super návod

Nakonec asi zajedu za Johnnym a koukneme na to spolu...nebo teda on a já budu dělat kafe
jinak alternátor sem dával novej cca před třičtvrtě rokem, tak by to snad dělat neměl, nebo aspoň by to dělal i kdybych to zamknul klíčem.