Stránka 1 z 1

Prasklinky na turbu 620ti

Napsal: čtv dub 03, 2008 14:50
od Roman620ti
Ahojda kolegové,
dlouhou dobu jsem řešil chrastění turba na mém červeném R620ti, až jsem zjistil, že chrastěj skoro všechny a dělá to asi turbo. Možná hřídelka. Teď se mi poštěstilo koupit stříbrného R620ti a u něho zázračně turbo nechrastí a mám pocit, že aj víc zrychluje, doufám. No včera jsem se rozhodl turba prohodit a dát si to potiché do červeného. Nejdříve jsem turbo vyndal z červeného a všiml jsem si prasklinky na litině na výfukové části, jako 5cm od konce svodů. Nejdříve jsem si řekl, že je fakt špatné, ale po sundání druhého turba ze stříbrného jsem našel prasklinku jestě větší na stejné části :shock: :cry: . Myslím, že v tom místě budou ty turba asi po většině naprasklé a otázkou je, jak rychle se bude prasklinka zvětšovat. Chci si dát do mazlíka červeného to nechrastící turbo, ale má v sobě větší prasklinu. Co myslíte? Že to musí ještě dlouho vydržet, vždyť to musí mít najeto mnoho tisíce km ale ani nevím po kolika km asi turba odcházej. Myslel jsem, že když turbo končí svou životnost, tak propouští olej, nebo třeba prestane tahat, ale tohle mě nemile překvapilo :( Ruce mám černé jak uhlí a všude roztrhaný, ale tohle mě zklamalo. Nemáte s tím nějaké zkušenosti? Každopádně děkuji předem

Re: Prasklinky na turbu 620ti

Napsal: pát dub 04, 2008 2:39
od nitelife
Ahoj, husty ze ses do toho pustil,,,, a jeste hustsi ze sis koupil dalsi turbinu (roverika620ti). Kazdopadne jsem zvedavej jak to vyresis a budu cekat na info. Me to taky chrasti, presne kdyz pustis plyn nebo nechas kvalt na volnobeh. Je to dost neprijemne. Taky se pred letem chystam vyndat to turbo a podivat se, ta trhlinka vypada jako dobry voditko, myslis ze to bude zavarit?, turbo taha krasne a neprijde mi ze by bylo ochable. Musim to vyndat, vycistit a podivat se na nej zblizka. Btw... bylo komplikovane vyndat to turbo? nejaky prekazky? ... ted delam kotouce a rozlisovat to lozisko neni zadna legrace :-), ale tesim na new brembo oem kotouce a desky ate. .... ) no kazdopadne az zjistis cim to je budu moc rad kdyz to sem hodis. Uvidime kdo to odhali, heh. pred letem se na tom musi maknout :-)

Re: Prasklinky na turbu 620ti

Napsal: pát dub 04, 2008 11:21
od Roman620ti
Ahojda,
no co způsobuje to chrastění nevím, prostě to turbo z červeného chrastilo a trhlinku mělo menší, ale z toho stříbrného nechrastilo a trhlinky má větší. Zatím jsem složil stříbrného a už chrastí jako dříve červenej, tak doufám, že v červeným to už chrastit nebude. Každopádně na tom turbu se toho moc vykoukat nedá a krom hadice na přívod oleje jsem do něho radši nehrabal.
Volal jsem odborníkovi na turbodmychadla a ten mi povídal, že s prasklinkou to může jezdit 50,30 nebo taky 10tis km, že se to nedá určit. Prej když koupín nové turbo, může prasknout ta litina taky klidně po 30tis km, že je tam velká změna teplot a že dokud se s tím nestane něco vážnějšího, tak by to neřešil. Prej jde na některá turba ještě sehnat a vyměnit celou tu výfukovou část a cena je kolem 6000kč
Tak mě to potěšilo a těším se až složím červeného :P Ale nejdříve to tam chci všechno očistit od letitého šmíru a vše si vyčistit, dát pěkné spony na hadice, jo a konečně je vidět výrobní číslo motoru :wink:
Jinak vyndaval jsem je celej den a byl jsem úplně zničenej. Ale vše jsem nakonec povolil. Svody jsem povolovat nechtěl, bál jsem se šteftů na hlavě a něštěstí šlo povolit čtveřici matiček, na které pasoval prstýnek obyč klíče 10. Jinak jsem si myslel, že musí ven chladiče a vypustit klimatizace, ale šlo to vyndat bokem. Odstrojit komplet airbox se všema hadicema, ventilátor chladiče, trubku s hadice pod turbem a další prkotinky. Jinak odpojit první díl výfuku a odpojit vstup a výstup oleje do turba.
No kotouče bych taky rád prohodil ze stříbrného do červeného, ale asi nepovolím tu středovou matici. Myslím, že je dorvaná na nějakej šílenej moment. A zeptal bych se tě co musím udělat abych sundal celej kotouč i s ložiskem? Tu středovou matici a ty čtyry šrouby kolem a dál???