Stránka 1 z 2

tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: úte dub 16, 2013 15:50
od tobias
Ahoj roveristi,
tak na tičku sem zase dělal altík, už asi po páté a nerad bych to dělal znova. Takže jdu shánět nějaký systém, jak altík odizolovat od turba, protože to tam sálá jak blázen.

Máte nějaké nápady nebo zkušenosti?

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: úte dub 16, 2013 16:04
od Trunda
Termo-pásku ..... ta je dokonce u turbo svodů žádoucí (prý) kvůli urychlení plynů, nicméně asi bys ji neměl dávat na samotné svody, protože ty máš myslím litinové (mohly by prasknout), ale až od turba dál... no a pak se prodávají různé "azbestové" žáruvzdorné plechy, z kterých by se dal udělat nějaký tepelný štít mezi svody a altík....

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: úte dub 16, 2013 18:37
od tobias
Trunda: to sem myslel, chtěl bych tam dát nějaký plech, aby to nešlo přímo na altík. Omotávat to nechci, aby se chladily.

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: úte dub 16, 2013 20:25
od Roman620ti
No ručně to bude prasečina, na ebayi jdou sehnat už od někoho vyrobené, hlininíkové odstínění, ale mě se to nelíbí, není to originál... 8) A když už to najezdilo 200tis bez, tak proč to tam teď cpát :? Ale je divný, že se ti ten altík furt se*re, každopádně je to asi častá věc, otázkou je, jhestli by to odstínění pomohlo. A nebo musíš jezdít víc důchodcovsky a nehuntovat :-D

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: stř dub 17, 2013 0:36
od tobias
Roman: zdárek :) už sem dneska i vyndal HID sadu, aby to náhodou nedělalo tohle. Každopádně teď chci jezdit a neopravovat :) takže sháním ten kryt, přeci jenom je tam fakt vedro.
A ještě jedna otázka na tebe. Jak se dá zjistit, jestli funguje intercooler? Nezdá se mi, že by tekl nebo tak něco.

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: stř dub 17, 2013 7:28
od Hombre
Intercooler je chladič stlačeného vzduchu, chladí se v něm vzduch, který je stlačený turbem, aby ho do válců vlezlo víc. Takže z něj nemá co téct, pokud ti turbem neuniká olej do sání. Kdyby byl děravý, bude do syčet, nebo hvízdat.

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: stř dub 17, 2013 10:07
od tobias
Hombre: to sem myslel. A není v něm nějaký chladící medium? Prostě klasický žebra a vzduchu chlaď se :)

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: stř dub 17, 2013 10:28
od Hombre
Není, jen hliníkové žebra a vzduch. Mohl by možná být přiucpaný usazeninama z oleje a tím by to asi dost snížilo výkon.

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: stř dub 17, 2013 10:40
od tobias
Super, dneska budu v garáži, tak na to kouknu. Ale není tam skoro žádný místo a vyndavat se mi to nechce...ale asi nic jinýho nezbyde.

jinak to co sem hledal je tohle:

http://www.ebay.co.uk/itm/ROVER-220-COU ... 4aa71cd009

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: stř dub 17, 2013 15:40
od Roman620ti
Nejsem si jistej, ale možná budeš muset vyndat všechny chladiče, tj. vodní, klima i ten intercoler. Je na dvou šroubech k vodnímu, ale asi ho samotnej nevyndáš. Ale stejně na něm nic neuvidíš. leda ho napustit benzínem a nechat bejt, ale nevím proč se ti nezdá, myslíš že je prasklej? To by hrozně syčelo, kdybys tomu naložil a jediný co by z toho mohlo sáknout je ten olej co by utíkal přes turbo, za ty roky bude uvnitř černej. Spíš jestli ti z toho něco vyloženě teče, tak jestli to není vodní a neprotejká přes žebra toho intercooleru.

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: stř dub 17, 2013 17:37
od tobias
Právě že bych rád zjistil, jestli už není tak zanesenej, že chladí málo. Taková prevence.

Jinak dneska sem vyměnil olej a filtr, celý auto vzal TEMPO pastou a nastříkal zimáky černým lakem. Skoro bez práce jsou jako nový, ten matný lak vypadá fakt suprově,

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: pon dub 22, 2013 18:20
od tobias
Tak jsem si opět potvrdil, že co si člověk neudělá sám, to nemá...auto je zase bez šťávy. Takže 2800 za opravu altíku k ničemu...

Jsou dvě možnosti, buďto se na to vysrali a nic nevyměnili a naúčtovali stator a diodák nebo to nebylo tím...ale proč by to potom měnili, když to tím nebylo?!

Každopádně jsem to zjistil v pátek a dostanu se tam až zítra, to jsem zvědavej, co mi řeknou.

Po dvou dnech je baterka zase prázdná. Je stará tak 4 roky, ale v háji není. Když sem jí odpojoval, tak nastartovala třeba po měsíci.

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: úte dub 23, 2013 8:38
od Hombre
Asi nebude vada v alternátoru. Jenže když dáš altík elektrikářům, tak už ti ho jen tak zadarmo nevrátí, i kdyby byl nový :-(.
Asi ti tu baterku něco vybíjí. Měřils odběr při vypnutém motoru?

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: úte dub 23, 2013 9:18
od tobias
Hombre: právě že měřil. Odběr cca 2,5A. Zkoušeli jsme po jednom vyndavat pojistky a všechno možný a až když sme odpojili altík, tak to přestalo odebírat. No jo, ale proč měnili funkční části za nový...teda pokud vůbec.

Re: tepelné odstínění alternátoru 620TI

Napsal: úte dub 23, 2013 9:55
od Hombre
No 2.5A to by fakt odpovídalo zkratu ve statoru, jde o to jestli to opravdu vyměnili. Ale tak velký odběr vybije baterku ani ne za den, tak je možné, že altík už je OK, ale to hluboké vybíjení před jeho opravou zničilo baterku. Tak asi nezbude, než nabít baterku a změřit odběr znovu, jestli bude OK kolem 30 mA, tak altík opravili, ale baterka je po smrti, což můžeš ověřit tak, že ji nabiješ a necháš vymontovanou z auta a budeš sledovat napětí. Pokud bude stále klesat i pod 12.5 V, můžeš si koupit novou. Dobrá baterka udržuje 12.6-12.7 V i půl roku (nezapojená)