Rover 620 ti - co s nim?
Napsal: pát lis 15, 2013 19:40
Ahoj Roveristi
řeším teď doma jeden zapeklitý problém. Ale asi začnu historií, abyste pochopili jak jsem se ke všemu dostal.
Začalo to roku 2008 kdy jsem oslavil svých 18 let. A okamžitě jsem začal pokukovat po vhodném přibližovadle. Jelikož jsem si auto kupoval hlavně pro zábavu a nemínil jsem s ním více jezdit, chtěl jsem něco silného, abych si jízdu patřičně užil. Jako každý řidič po autoškole jsem věděl, že jsme se už naučil vše a na silnici mě nic nemůže překvapit, neb jsme již všechno za oněch 8 lekcí viděl. Také jsem věděl, že díky patřičnému tréninku na počítači pro mě nebude problém zvládnout jakékoliv auto, vždyť jsem přece zvládl i formuli!
Můj limit na pořízení nového vozu bylo 40 000. Do méhu výběru jsem tedy zařadil vozy jako Ford Mondeo 2.5, Opel Omega mv6, tuším, že jsem zkusil i rovera 800 a další. Zkrátka samé staré kraksny r.v. okolo 1995. Nejvíce se mi z toho výběru zamlouvalo Mondeo, mělo totiž palubní počítač! (uznávám, že je to hloupost, ale mám rád, když mě auto informuje o co nejvíce možných i nemožných údajích.
Objeli jsem obrovský počet všech možných a nemožných aut, ale všechno byli trosky. Začínal jsem ztrácet naději, když jsem ho objevil. Byl modrý, silný a jmenoval se ROVER 620 ti. Asi jsem se v tu chvíli zamiloval.
Na auto jsem se šli chytře podívat až po setmění, aby jsme minimalizavali možné najití závady a auto mohli nejlépe hned odvést. Při zkušební jízdě jsme odhalili dvě závady. Zaprvé nefungovala klimatizace, za druhé při plném plynu okolo 4 000 rpm začal motor škubat. Bazarista řekl, že to pravděpodobně bude palivový filtr, já byl rád, že je to taková maličkost a auto jsem si vezli domů.
Tak jsem se těšil na ráno a na to, až se v autě poprvé svezu já, že jsem v něm strávil celou noc a zkoušel si řadit a řídit. Projížděl jsem si všechny možné okruhy a samozřejmě jsem se svým roverem všude vítězil, no prostě Schumacher hadr.
Konečně se rozednilo a já spustil motor a rozjel jsem se a užíval si jízdu, jen jsem na to ještě pořádně nemohl šlápnout, protože to stále cukalo. Okamžitě jsem tedy jel ke svému servisákovi, ten mi udělal rozvody a koupil si olej, filtry a těšil se na první servisní akci ve svém životě. Po několika hodinách se mi vše povedlo vyměnit a já se nemohl dočkat, až konečně zbavím výfuk všech pavučin.
Rozjel jsem se nejdřív mírně, nechal pořádně zahřát motor a pak jsem na to pořádně dupnul... asi všichni máte tušení co se stalo. Ano, bylo to úplně stejné jako předtím. V duchu jsem proklínal onoho bazaristu a i sebe, že jsem mu takovou blbost uvěřil. Začal jsem přemýšlet co dál, naděje na reklamaci v servisu byla nulová a tak jsem začal pátrat po tom, co dál.
V tu chvíli mi poprvé pomohlo toto forum a já jsem našel kontakt na servismana roverů někde v Praze-Libuši. Pán byl velice vstřícný a poradil mi, že by mohlo jít o membránu u wastegatu turba. Povedlo se mi ji sehnat a přibližně celou noc jsem ji montoval do auta, bože, to byla fuška. Ale povedlo se to i bez demontáže turba, čehož jsme se bál. (Malá vsuvka, asi 2 měsíce po té, kdy jsem se znovu podíval sem na forum, jsme zjistil, že s to tady těsně po mé opravě řešilo. Tímto e omlouvám, kdybych to viděl dříve, poradil bych a ušetřil bych onomu dotyčnému nějaký ten čas.)
Někdy v 5 ráno se mi povedlo vše dodělat a hned jsem se šel projet. Bože, to se ani nedá popsat. Ten výkon pro mě byl neskutečný. Auto jelo přímo nádherně a já se do něj podruhé zamiloval. Brdy byly sice o něco slabší, ale koho by to zajímalo, hlavní je výýýýýýkon! A toho bylo požehnaně. první dvě nádrže jsem vyjel ježděním jen tak po okolí a strašně si to užíval. Lepší než cokoliv jiného.
Samozřejmě se brzy přihlásili i trochu chmurnější stránky auta. Když jsem ho poprvé viděl za denního světla, poznal jsem, že kapota a levý přední blatník asi nejsou úplně originálně nalakované, že elektřinu v autě buď angličani neuměli udělat a nebo že ji zprasil nějaký prasodlak. Za b je správně a proto se například sahara klimatizace spouští tajným tlačítkem ukrytým kdesi pod palubní deskou a sahara chlazení se nepouští vůbec.
Díky tomu jsem zjistil, jak moc výkonné topen v roveru je. A věřte mi, že ve 30 stupních jízda stojí. Ale i tak to všechno stálo za to, já to auto miloval.
Po detailnějším průzkumu jsem zjistil, že těsnění motoru asi nebude úplně originál, ale spíše půjde o nějaký vysokoteplotní silikon, či co. Proto tu tam kape olej, ale to jsem neřešil, auto jede, tak co.
V zimě se projevil další problém, pokud byl motor studený, já nastartoval a dotknul se plynu, motor chcípnul. Řešil jsem to tak, že jsem auto vždy předem nastartoval, šel oškrábat skla a pak jsme mohl klidně jet. Kamarádům jsem to kamufloval jako šetrné chování k autu.
Nebudu Vás už zdržovat vším, co všechno se pokazilo. Ve zkratce: podávací palivové čerpadlo, spojka, ruční brzda, ložiska zadních kol, čepy náprav a to je snad vše.
Před 2 lety jsem auto odstavil, potřeboval jsem jezdit víc a rover se na se jeho spotřebou moc nehodil.
Teď mi ale schází nějaké výkonnější auto a řeším dilema. Nechat si Rovera a nebo si koupit něco jiného? zase tak do 40 000.
Rover se po 2 letech stání ani nějak moc nepokazil, jak jsme se bál, stačila nová baterka, dolít benzinem a docela pěkně chytnul. Horší to bylo s tím, jak ho dostat z místa, protože brzdy nechtěli povolit Nakonec to vyřešila trocha násilí. Po krátké inspekci to s autem vypadá takto:
Vážné závady
uniká brzdová kapalina z trubek vedoucích do zadních brzd
ruční brzda má přetržené lanka
všechny kotouče jsou na vyhození
prasklé přední sklo
Střední závady
drobná vůle v řízení
únik oleje z motoru
zpuchřelé některé hadičky
rez u obou zadních podběhů
levá část přední kapoty potřebuje lak
levý přední blatník potřebuje lak
hluk převodovky (možná je to něco jiného, torsen možná. Pokud dám při jízdě neutrál, je vše ok)
lehké závady
velká vůle řadící páky
drobné závady
špatná kůže na volantu
prasklý plast u kolena spolujezdce
anténa spolujezdce nezajíždí úplně celá
odlepené 3. brzdové světlo
Najeto 298 000 km
Teď bych Vás rád požádal o pomoc. Mám 4 možnosti.
1. auto nechám, opravím všechny Vážné závady, pokud si to budu dělat doma, mohl bych se vejít do 15. tis. Pokud se pletu, opravte mě. Víc do něj dávat nebudu a budu jezdit. pří další vetší závadě ho hodím ze skály.
2. auto si nechám, pravím všechny větší závady a pak vše na co mi zbydou peníze, což je celkově 35 000. Na jaře bych opravil zbytek a mohl dál jezdit s celkem slušným autem.
3. auto si nechám, začátek stejný jako 2. možnost s tím, že bych do auta investoval daleko víc, pravděpodobně bych nechal opískovat celou kastli, udělal celolak, rozebral celý motor, převodovku a vše co může být potřeba. Díly bych bral pokud možno originální, vždy bych se na ně těšil jak na Vánoce a vlastně bych měl na dlouhou dobu o zábavu postaráno. Problém je, že nám zase tak moc času a hlavně ani pořádně místo, kde dělat velké opravy. A nejsme si jistý, jestli to má u tak ojetého auta, jako mám já vůbec smysl.
4. auto pošlu ze skály rovnou, nebudu s ním ztrácet svůj čas a koupím si něco jiného, což ale může být klidně ještě v horším stavu a ještě klubem, který tomuto nesahá ani po kotníky.
Rád bych se Vás zeptal, na kolik každá varianta může vyjít a kolik mě to může stát času. Ještě by mě zajímalo, co si myslíte, že může být ono hučení od převodovky a chcípání za studena.
Děkuju Vám moc, pokud to vyjde, všechny zainteresované někam pozvu
Až budu mít čas, hodím sem ještě nějaké fotky.
Zdraví Kuba
řeším teď doma jeden zapeklitý problém. Ale asi začnu historií, abyste pochopili jak jsem se ke všemu dostal.
Začalo to roku 2008 kdy jsem oslavil svých 18 let. A okamžitě jsem začal pokukovat po vhodném přibližovadle. Jelikož jsem si auto kupoval hlavně pro zábavu a nemínil jsem s ním více jezdit, chtěl jsem něco silného, abych si jízdu patřičně užil. Jako každý řidič po autoškole jsem věděl, že jsme se už naučil vše a na silnici mě nic nemůže překvapit, neb jsme již všechno za oněch 8 lekcí viděl. Také jsem věděl, že díky patřičnému tréninku na počítači pro mě nebude problém zvládnout jakékoliv auto, vždyť jsem přece zvládl i formuli!
Můj limit na pořízení nového vozu bylo 40 000. Do méhu výběru jsem tedy zařadil vozy jako Ford Mondeo 2.5, Opel Omega mv6, tuším, že jsem zkusil i rovera 800 a další. Zkrátka samé staré kraksny r.v. okolo 1995. Nejvíce se mi z toho výběru zamlouvalo Mondeo, mělo totiž palubní počítač! (uznávám, že je to hloupost, ale mám rád, když mě auto informuje o co nejvíce možných i nemožných údajích.
Objeli jsem obrovský počet všech možných a nemožných aut, ale všechno byli trosky. Začínal jsem ztrácet naději, když jsem ho objevil. Byl modrý, silný a jmenoval se ROVER 620 ti. Asi jsem se v tu chvíli zamiloval.
Na auto jsem se šli chytře podívat až po setmění, aby jsme minimalizavali možné najití závady a auto mohli nejlépe hned odvést. Při zkušební jízdě jsme odhalili dvě závady. Zaprvé nefungovala klimatizace, za druhé při plném plynu okolo 4 000 rpm začal motor škubat. Bazarista řekl, že to pravděpodobně bude palivový filtr, já byl rád, že je to taková maličkost a auto jsem si vezli domů.
Tak jsem se těšil na ráno a na to, až se v autě poprvé svezu já, že jsem v něm strávil celou noc a zkoušel si řadit a řídit. Projížděl jsem si všechny možné okruhy a samozřejmě jsem se svým roverem všude vítězil, no prostě Schumacher hadr.
Konečně se rozednilo a já spustil motor a rozjel jsem se a užíval si jízdu, jen jsem na to ještě pořádně nemohl šlápnout, protože to stále cukalo. Okamžitě jsem tedy jel ke svému servisákovi, ten mi udělal rozvody a koupil si olej, filtry a těšil se na první servisní akci ve svém životě. Po několika hodinách se mi vše povedlo vyměnit a já se nemohl dočkat, až konečně zbavím výfuk všech pavučin.
Rozjel jsem se nejdřív mírně, nechal pořádně zahřát motor a pak jsem na to pořádně dupnul... asi všichni máte tušení co se stalo. Ano, bylo to úplně stejné jako předtím. V duchu jsem proklínal onoho bazaristu a i sebe, že jsem mu takovou blbost uvěřil. Začal jsem přemýšlet co dál, naděje na reklamaci v servisu byla nulová a tak jsem začal pátrat po tom, co dál.
V tu chvíli mi poprvé pomohlo toto forum a já jsem našel kontakt na servismana roverů někde v Praze-Libuši. Pán byl velice vstřícný a poradil mi, že by mohlo jít o membránu u wastegatu turba. Povedlo se mi ji sehnat a přibližně celou noc jsem ji montoval do auta, bože, to byla fuška. Ale povedlo se to i bez demontáže turba, čehož jsme se bál. (Malá vsuvka, asi 2 měsíce po té, kdy jsem se znovu podíval sem na forum, jsme zjistil, že s to tady těsně po mé opravě řešilo. Tímto e omlouvám, kdybych to viděl dříve, poradil bych a ušetřil bych onomu dotyčnému nějaký ten čas.)
Někdy v 5 ráno se mi povedlo vše dodělat a hned jsem se šel projet. Bože, to se ani nedá popsat. Ten výkon pro mě byl neskutečný. Auto jelo přímo nádherně a já se do něj podruhé zamiloval. Brdy byly sice o něco slabší, ale koho by to zajímalo, hlavní je výýýýýýkon! A toho bylo požehnaně. první dvě nádrže jsem vyjel ježděním jen tak po okolí a strašně si to užíval. Lepší než cokoliv jiného.
Samozřejmě se brzy přihlásili i trochu chmurnější stránky auta. Když jsem ho poprvé viděl za denního světla, poznal jsem, že kapota a levý přední blatník asi nejsou úplně originálně nalakované, že elektřinu v autě buď angličani neuměli udělat a nebo že ji zprasil nějaký prasodlak. Za b je správně a proto se například sahara klimatizace spouští tajným tlačítkem ukrytým kdesi pod palubní deskou a sahara chlazení se nepouští vůbec.
Díky tomu jsem zjistil, jak moc výkonné topen v roveru je. A věřte mi, že ve 30 stupních jízda stojí. Ale i tak to všechno stálo za to, já to auto miloval.
Po detailnějším průzkumu jsem zjistil, že těsnění motoru asi nebude úplně originál, ale spíše půjde o nějaký vysokoteplotní silikon, či co. Proto tu tam kape olej, ale to jsem neřešil, auto jede, tak co.
V zimě se projevil další problém, pokud byl motor studený, já nastartoval a dotknul se plynu, motor chcípnul. Řešil jsem to tak, že jsem auto vždy předem nastartoval, šel oškrábat skla a pak jsme mohl klidně jet. Kamarádům jsem to kamufloval jako šetrné chování k autu.
Nebudu Vás už zdržovat vším, co všechno se pokazilo. Ve zkratce: podávací palivové čerpadlo, spojka, ruční brzda, ložiska zadních kol, čepy náprav a to je snad vše.
Před 2 lety jsem auto odstavil, potřeboval jsem jezdit víc a rover se na se jeho spotřebou moc nehodil.
Teď mi ale schází nějaké výkonnější auto a řeším dilema. Nechat si Rovera a nebo si koupit něco jiného? zase tak do 40 000.
Rover se po 2 letech stání ani nějak moc nepokazil, jak jsme se bál, stačila nová baterka, dolít benzinem a docela pěkně chytnul. Horší to bylo s tím, jak ho dostat z místa, protože brzdy nechtěli povolit Nakonec to vyřešila trocha násilí. Po krátké inspekci to s autem vypadá takto:
Vážné závady
uniká brzdová kapalina z trubek vedoucích do zadních brzd
ruční brzda má přetržené lanka
všechny kotouče jsou na vyhození
prasklé přední sklo
Střední závady
drobná vůle v řízení
únik oleje z motoru
zpuchřelé některé hadičky
rez u obou zadních podběhů
levá část přední kapoty potřebuje lak
levý přední blatník potřebuje lak
hluk převodovky (možná je to něco jiného, torsen možná. Pokud dám při jízdě neutrál, je vše ok)
lehké závady
velká vůle řadící páky
drobné závady
špatná kůže na volantu
prasklý plast u kolena spolujezdce
anténa spolujezdce nezajíždí úplně celá
odlepené 3. brzdové světlo
Najeto 298 000 km
Teď bych Vás rád požádal o pomoc. Mám 4 možnosti.
1. auto nechám, opravím všechny Vážné závady, pokud si to budu dělat doma, mohl bych se vejít do 15. tis. Pokud se pletu, opravte mě. Víc do něj dávat nebudu a budu jezdit. pří další vetší závadě ho hodím ze skály.
2. auto si nechám, pravím všechny větší závady a pak vše na co mi zbydou peníze, což je celkově 35 000. Na jaře bych opravil zbytek a mohl dál jezdit s celkem slušným autem.
3. auto si nechám, začátek stejný jako 2. možnost s tím, že bych do auta investoval daleko víc, pravděpodobně bych nechal opískovat celou kastli, udělal celolak, rozebral celý motor, převodovku a vše co může být potřeba. Díly bych bral pokud možno originální, vždy bych se na ně těšil jak na Vánoce a vlastně bych měl na dlouhou dobu o zábavu postaráno. Problém je, že nám zase tak moc času a hlavně ani pořádně místo, kde dělat velké opravy. A nejsme si jistý, jestli to má u tak ojetého auta, jako mám já vůbec smysl.
4. auto pošlu ze skály rovnou, nebudu s ním ztrácet svůj čas a koupím si něco jiného, což ale může být klidně ještě v horším stavu a ještě klubem, který tomuto nesahá ani po kotníky.
Rád bych se Vás zeptal, na kolik každá varianta může vyjít a kolik mě to může stát času. Ještě by mě zajímalo, co si myslíte, že může být ono hučení od převodovky a chcípání za studena.
Děkuju Vám moc, pokud to vyjde, všechny zainteresované někam pozvu
Až budu mít čas, hodím sem ještě nějaké fotky.
Zdraví Kuba