Klepání u ZP kola
Napsal: sob říj 18, 2014 14:41
Neřešil jste někdo podobný případ? Z oblasti zadního pravého kola vychází záhadné klepání. Už to dělá asi rok, zpočátku to bylo jen příležitostně, chvilkově, nyní se to vyskytuje již téměř souvisle. Lze to popsat asi takto:
- klepání není příliš hlasité, žádný ostrý zvuk, spíše tlumené, ale zase ne natolik nevýrazné, abych to ignoroval
- nemá to patrně souvislost s nerovností silnice, klepe to i na rovném asfaltu.
- děje se tak pouze při jízdě v přímém směru, po dobu zatáčení ustane
- taktéž ustane při brzdění (stačí jen zlehka), nebo při sundání nohy z plynu
- frekvence klepání původně byla konstantní, odhadem 2-3x za sekundu, bez vztahu k rychlosti jízdy, ale nyní je již závislá na rychlosti jízdy, čím vyšší rychlost tím vyšší frekvence, začíná to už někde okolo 30 km/hod a tváří se to, že jedno klepnutí = jedna otočka kola.
Původně jsem se domníval, že to způsobuje poklice na kole, ale po sundání žádná změna. Pak padlo podezření, že to bude nějaký volný konektor, nebo kabel v kufru. Po odstrojení obložení kufru a prohlídce provedení elektroinstalace jsem ale i tuto možnost vyloučil. Prohlídkou brzd, kola samotného i jeho zavěšení taky nic zásadního nezjištěno. Uložení stabilizátoru v silentblocích má sice mírnou vůli, ale chodí to měkce, v gumě. Kulový čep horního ramene vůli nemá. U uložení horního ramene v karoserii je sice utržena guma od pouzdra silentbloku (už to půjde vyměnit), ale je to zatím natěsno a nikde nic do ničeho nenaráží. Uložení pružiny a tlumiče a všechny tři spodní ramena v pohodě. Na ložisko kola mi to taky nepřijde, citelnou vůli nemá a při protáčení nevydává žádné zvuky.
Tak ještě leda zkusit na válcích?
- klepání není příliš hlasité, žádný ostrý zvuk, spíše tlumené, ale zase ne natolik nevýrazné, abych to ignoroval
- nemá to patrně souvislost s nerovností silnice, klepe to i na rovném asfaltu.
- děje se tak pouze při jízdě v přímém směru, po dobu zatáčení ustane
- taktéž ustane při brzdění (stačí jen zlehka), nebo při sundání nohy z plynu
- frekvence klepání původně byla konstantní, odhadem 2-3x za sekundu, bez vztahu k rychlosti jízdy, ale nyní je již závislá na rychlosti jízdy, čím vyšší rychlost tím vyšší frekvence, začíná to už někde okolo 30 km/hod a tváří se to, že jedno klepnutí = jedna otočka kola.
Původně jsem se domníval, že to způsobuje poklice na kole, ale po sundání žádná změna. Pak padlo podezření, že to bude nějaký volný konektor, nebo kabel v kufru. Po odstrojení obložení kufru a prohlídce provedení elektroinstalace jsem ale i tuto možnost vyloučil. Prohlídkou brzd, kola samotného i jeho zavěšení taky nic zásadního nezjištěno. Uložení stabilizátoru v silentblocích má sice mírnou vůli, ale chodí to měkce, v gumě. Kulový čep horního ramene vůli nemá. U uložení horního ramene v karoserii je sice utržena guma od pouzdra silentbloku (už to půjde vyměnit), ale je to zatím natěsno a nikde nic do ničeho nenaráží. Uložení pružiny a tlumiče a všechny tři spodní ramena v pohodě. Na ložisko kola mi to taky nepřijde, citelnou vůli nemá a při protáčení nevydává žádné zvuky.
Tak ještě leda zkusit na válcích?