Stránka 1 z 1
620SDI převodovka
Napsal: sob říj 24, 2015 18:45
od pecenek
Zdravím.
Mám problém asi s převodovkou. Začala mi hučet v tahu na čtvrtý a pátý převod. stupeň.
Když pustím plyn, tak je ticho. Vypustil jsem z ní olej a žádné kovové otřepy jsem v oleji neviděl.
Auto má najeto 249 tis. Mohl by někdo poradit, co s tím?
Re: 620SDI převodovka
Napsal: sob říj 24, 2015 22:00
od roverix
Může být špatně některé ložisko. A z toho ortepy nejdou. Odborník s plechnovým trychtyrem na uchu ti řekne které. Prozatím nalij olej MTF 94. Zakar, nebo Lehnam ti ho pošle.
Re: 620SDI převodovka
Napsal: pon říj 26, 2015 23:34
od olson
Podle všeho to vypadá na převodovku. Pokud tam byl správný olej (MTF94), v předepsaném množství a po vypuštění v něm nebyl nějaký otěr apod. a hučet to začalo postupně, ne ze dne na den, tak se tam nejspíš pozvolně loučí některé ložisko, které má už prostě své odběháno. Je ale dobré vyloučit, že zdrojem hluku nejsou např. tripoidní klouby poloos, a tak mít jistotu, odkud ten hluk skutečně vychází, než se začne něco rozdělávat. Výměna takového kloubu není nic oproti výměně ložiska v převodovce.
Bez teoretizování, která ložiska jsou nejvíce namáhána při zařazené čtyřce a pětce, se dá zjisti bez rozebírání vůle ložisek na výstupních hřídelích. Pokud je příliš velká, většinou tečou i gufera. Konkrétní ložisko, nebo alespoň oblast v převodovce odkud hluk vychází se dá stetoskopem zjistit, ale vyžaduje to určité zkušenosti a znalosti konstrukce převodovky.
U jedné šestistovky mě to dělá také. U druhé ne. Obě mají najeto lehce přes 300 tis. km. Ale u té co hučí je měněná převodovka, takže je otázkou kolik má nyní vlastně dohromady najeto. Taktéž je to patrné na 4. a 5. r.s. a pouze v záběru. Zatím to neřeším. Není to nějak výrazné a obtěžující. Úroveň hluku je pořád stejná, nezhoršuje se to. Kdybych neměl možnost porovnání, možná bych to ani nevnímal.
Re: 620SDI převodovka
Napsal: čtv říj 29, 2015 20:00
od pecenek
Díky za info. Tak jsem sehnal ten olej MTF94, nalil ho do převodovky a jezdim. Převodovka je bez úniku oleje. Na ten hluk si asi nezvyknu, donedávna rovrik jezdil tiše. Příští rok budu dělat spojku a možná necham převodovku opravit. Ty anglické ložiska jsou pěkně drahé
.Ale do teď jsem do auta moc neinvestoval (je to držák) tak by mě to tak moc nebolelo. Doufám, že mě rovrik ještě nějaký rok povozi...
Re: 620SDI převodovka
Napsal: pát říj 30, 2015 8:35
od Trunda
Ta ložiska se dají sehnat i tu v ČR a nevyjdou nějak extra draho... jen to sehnání není záležitostí jedné návštěvy obchodu
Re: 620SDI převodovka
Napsal: pát říj 30, 2015 12:09
od J0hny
Všechny sehnat rozhodně nejdou, jdou sehnat bez problémů na uložení difu a ztěží jsou sehnatelný ještě 3, jedno sehnat nejde vůbec, to se zápichem pro ségrovku
Re: 620SDI převodovka
Napsal: pát bře 11, 2016 21:17
od pecenek
Koncem ledna jsem musel auto odstavit.Už ta převodovka fakt řvala a přidaly se i vibrace.
V práci máme šikovného mechanika, tak se pustil do rozborky převodovky.
Odešlo ložisko diferáku na straně, kde je delší poloosa. Naštěstí se nic dalšího nevymlátilo.
Vyměnilo se 6 ložisek (jedno nešlo sehnat, ale to původní bylo v pořádku).
Po složení (dala se nová spojka) a namontování převodovky už jezdím 2 týdny a to ticho
.
Nechal jsem ještě vyměnit rozvody a dál nový střed turba. Mechanik mi zabrousil olejové čerpadlo, aby více tlakovalo. Zmenšil axiální vůli. Teď po nastartování zhasne kontrolka mazání hned. Předtím to pár sekund trvalo.
Teď jede rovřík jako zamlada...
Re: 620SDI převodovka
Napsal: pát bře 11, 2016 23:00
od olson
Díky za info ohledně příčiny závady. To ložisko co nešlo sehnat je to jak píše JOhny?
Možný problém s olejovým čerpadlem (nízký tlak) jsem někde viděl (snad na nějakém anglickém fóru) uvedený mezi častějšími závadami. Ale nebyla to myslím nějaká chronická závada.
Přeju spoustu dalších kilometrů bez problémů.