Stránka 1 z 1

potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 8:42
od Pítrs
Dobré ráno.
Rád bych poprosil všechny, co tohle už někdy řešili, o radu.....
Topení mi topí mizerně.
A to tak, že dobře jen jedna polovina (u řidiče), u spolujezdce tak napůl, občas tam jde studený vzduch, občas teplý, ale povětšinou času studený, takže se interiér moc nevyhřeje.
Když bylo tepleji, tak mi to nevadilo, nebyl čas to řešit, ale teďka to dost štve. ml:
Studený vzduch napravo jde jak dole, tak nahoře u těch průduchů uprostřed.
Ještě se mrknu na anglické fórum, ale každá rada dobrá.

Upřesňující pozn.:
- na zavzdušnění chladícího systému to nevidím, motor se napřehřívá, bubliny tam nejsou, problém je dlouhodobý a vše jinak šlape, jak má, spolehlivě topí VŽDY jen levá polovina
- diagnostika neukázala žádný problém
- do chladící kapaliny byl kdysi nalitý ten bordel, co eliminuje úniky v chladícím systému (asi kvůli špatnému těsnění pod hlavou), radiátor topení jsem nečistil
- tak jak to někdy na tu pravou polovinu šlape, se to chová stejné, když dám topení nahoru- na čelní sklo, občas to na hlavu pěkně hřeje, často však fouká jen studený vzduch
- mám automatický systém

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 9:04
od Keksin
Nazdar, mrkni na http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=5084 třeba to bude ono.

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 9:06
od Hombre
Možná ucpaná část radiátoru tím těsnícím svinstvem. Takže topí jen ta neucpaná část. Myslím, že se tu studený vzduch u spolujezdce několikrát řešil, tak zkus pohledat, jak to dopadlo.

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 9:10
od Pítrs
Ahojte, to by snad mohlo být ono, ale nedovedu si vysvětlit, jak může trvale topit jedna polovina a druhá vůbec nebo jen občas.
Neznám konstrukci toho topení, nikdy jsem to neměl rozebrané.
Protáhnout to je taky nějaké řešení a na škodu to jistě není.

Viz Hombre - zaprasená jen půlka radiátoru - v tom místě horší přechod tepla - celkem bych s tím souhlasil.

Díky.

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 9:19
od Trunda
.... tý jo... teď na ten návod koukám a vy to tam máte tak krásně přístupný :shock: .... to já bych musel rozmasakrovat pů kabiny :lol: .... jinak to, že je to dvouzónové, to funguje tak, že se do každé půlky různě míchá studený vzduch? Nemohla by to třeba způsobovat spatně vyhodnocená teplota na oné straně? Nicméně taky bych osobně jako první zkusil topení vyčistit. Kor když je tak snadno vymontovatelné.

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 9:21
od Hombre
Když je jedna půlka radiátoru teplá a druhá studená, (protože je v ní malý průtok a nestíhá se prohřívat) a hned za radiátorem se vzduch rozděluje doleva a doprava, tak potom fouká na jedné straně teplý a na druhé studený vzduch. A tak nějak to bude asi i v tomto případě.

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 9:31
od Trunda
... jinak jsem to myslel..... u nás, co nemáme dvouzónové topení, tak se teplota vzduchu reguluje tak, že se škrtí přísun teplé vody do radiátoru. Ale ptám se, jak je to řešené u R75, kde lze regulovat pravou/levou zónu zvlášť a přitom je tam jeden radiátor?

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 10:10
od Hombre
Nevím asi jde buď jen přes radiátor teplý, nebo se mixuje studený vzduch s teplým do každé půlky zvlášť až jde jen studený mimo radiátor. U našich se to asi taky míchá se studeným + zavírá kohout, proto je třeba při tlumení topení, když je venku zima točit s kolečkem teploty s citem.

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 10:12
od rOMAN007
me to taky netopi uplne do trenirkove teploty, ale co se stava je kdyz treba prudce zatocim na jednu stranu tak je v aute chladnejs ci na druhou tak teplejs :D asi budu muset taky zkusit procistit.

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 10:27
od comax
Zdravím, viděl bych to na zaseklou, či nefunkční klapku ovladání teploty ke spolujezdci.Je o bolest všech automatických klim, ať 1 nebo 2 zónových.Samozřejmě že vyčistění radiátoru pomuže v topení, ale za ním se to rozděluje na levou a pravou stranu a pak už pomocí klapek ovládaných servo motorky se reguluje finální teplota a umístění proudu vzduchu. Servo motorky časem nedomáčknou klapku až tak silně a pak dochází ke měně teploty při zatočení.

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 11:07
od kptHergot
jediné správné řešení je v odkazu v druhém příspěvku . . . jinak k dohadům a teoriím - radiátor topení nemá regulaci, hřeje v zimě v létě stejně, přívod i odvod vody je ze strany řidiče a jak se chladič postupně zanáší, přestává postupně topit strana spolujezdce až témeř netopí i strana u řidiče . . . zkontrolovat jestli fungují klapky je to nejjednodušší, vytáhnout servomotorky, ale ty jdou docela dobře slyšet - samožřejmě může být zrada i v klapkách, ale je to málo pravděpodobné, pokud to někoho zajímá blíže, doporučuji prostudovat schéma v Rave

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 14:05
od Keksin
Topila mě pouze půlka auta (ta u šoféra), po vyčištění radiátoru bylo vše O.K.

Re: potíže s topením

Napsal: pát pro 21, 2012 18:05
od Pítrs
Vypadá to tak, že mám to samé.
No tuhle zimu nějak překonám.
V létě, jak nebudu mít co na práci, tak to prubnu.
Vím ale přesně, že když jsem revidoval chladící okruh, tak jsem odtamtud dostal asi polévkovou lžíci hmoty, připomínající rozdrcený papír. Do toho byl povrch plastových částí mastný a smrděl po motorovém oleji.
Zřejmě to předešlému majiteli fouklo do chladící kapaliny.
Zkusím trochu octa a perchloretylenu.