trasenie nad 130 km/h

Odpovědět
pegas3
Příspěvky: 5
Registrován: stř lis 06, 2013 19:25

trasenie nad 130 km/h

Příspěvek od pegas3 » stř kvě 27, 2015 6:10

Zdravím priatelia.
Na mojej 75-ke 1,8b mám menší problém.
Pri rýchlosti nad cca 130 km/h mi začne jemne triasť - vibrovať auto.
Zistil som, že sa tak deje, ked mám nasadené kolesá s menším ET, ako mám originál kola/čiže je problém pri viac vystrčených kolách,napr pri ET 38.
Kolesá mám na 100% rovné a vyvážené, predné stabilizačné tyčky mám nové....pri obhliadke prednej nápravy sa všetko javí ok,nič nebucha,neklepe.
Používam kolesá 205x65xr15....dík za rady a postrehy...


Interpunkce opravena, prosímnepištetovšetkodopy a správně používejte velká písmena, čárky, y i, upravil Austin
I tím rozdílným Et to může být pokud skočíte z ET50 na 34 musí to být poznat, změní se geometrie.
Viděl bych to na kotouče brzdové spíše.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: trasenie nad 130 km/h

Příspěvek od AnderN » stř kvě 27, 2015 9:16

Tím rozdílem v ET to určitě není. Nepíšeš, jestli jsi na těch kolech už jezdil dřív, ale pokud ne, může to být rozdílem v průměru středové díry. Pak to chce distanční kroužek. Ale může to být taky něčím jiným. Co třeba zvlněné brzdové kotouče?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: trasenie nad 130 km/h

Příspěvek od cvrko » stř kvě 27, 2015 10:46

Tak ty jsem měl taky a je to docela dobrá masáž,já bych Ondro ještě jednou možná zkusil ty kola vyvážit,jestli neupadlo závažíčko,pak to dělá taky pěknou neplechu. mir:
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: trasenie nad 130 km/h

Příspěvek od Hombre » stř kvě 27, 2015 10:56

Já myslím, že jestli to třese jen s těmato kolama, tak to logicky musí být kolama. Samozřejměpokud je menší ET - větší rozchod, tak se ten efekt násobí - nevyvážení působí přes delší páku. Zvlněné kotouče třesou spíš při brzdění.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: trasenie nad 130 km/h

Příspěvek od Trunda » stř kvě 27, 2015 16:35

... může taky být zborcená konstrukce pneumatiky, nebo probržděný vzorek, což nezachrání ani sebelepší vyvážení. Každopádně znovu na vyvážení a pokud to opět nepomůže, tak je opravdu špatná příruba kola vůči unašeči a nebo vadná pneumatika.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

pegas3
Příspěvky: 5
Registrován: stř lis 06, 2013 19:25

Re: trasenie nad 130 km/h

Příspěvek od pegas3 » stř kvě 27, 2015 17:55

mam 3 sady kolies,17-ky ET35,15-ky ET38 a origo 15-ky rover na zimných pneu....netrase len na tých zimných origináloch...pneu mám všade ok,disky sú prezreté a sú taktiež ok,všetko novo vyvážené....stredové diery sedia na chlp presne.kotúče to nemožu byť,pri brzdení bez problémov...najhoršie je to pri tých 17-kach...ono to trasie cca 15 sekund,15 sekund nič,15 sekund trasie atd.Neni to nič hrozné,len som chcel vedieť, či ste sa tu s tým niekto nestretol...dík za postrehy!!!budem chodiť do 130km/h posting.php?mode=reply&f=9&t=9294#

Uživatelský avatar
KajaMesaja
Příspěvky: 47
Registrován: ned bře 29, 2015 20:20
Bydliště: Tábor - Jižní Čechy

Re: trasenie nad 130 km/h

Příspěvek od KajaMesaja » pát kvě 29, 2015 18:31

Ahoj, doporučil bych kontrolu tlumičů a případně kontrolu uložení zkrutného stabilizátoru. Důvod : větší kola (17") mají z důvodu zachování obvodové délky nižší profilové číslo a jistě mají větší šířku ( pravděpodobně rozměr 225/45R17) - tak ty mají podstatně nižší schopnost absorbce rázů a vibrací než například 195/65R15. Důsledkem je větší odezva na každou nerovnost povrchu po kterém se tato kola pohybují. A v případě nějaké malé vůle v uložení nebo horšího stavu tlumičů, což se při jízdě na "patnáctkách" ještě ani neprojeví tak na "sedmnáctkách" to způsobuje rozkmitávání. Zpočátku tzv. harmonické - které se opakuje a samo ustane a později až se vůle zvětší nebo stav tlumičů zhorší trvalé při určité rychlosti a po jejím překročení zpravidla ustane. Nižší ET navíc umocňuje přenos vibrací od kola do podvozku a karosérie díky větší vzdálenosti kola od tlumiče pérování a tím klade na stav tlumičů a uložení kola vyšší nároky.

Odpovědět