motorový olej

Odpovědět
snek
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 06, 2014 10:37

motorový olej

Příspěvek od snek » ned úno 14, 2016 21:15

Zdravím,

jaký má být u 75 2,5 V6, 130kw motorový olej ? Někdo říká 10W40, jiný zase 5W40... Od doby, co jsem si nechal vyměnit olej v nejmenovaném "servisu", tak mi tam nalili 10W40 a od té doby má motor spotřebu oleje - cca 1l/1000km i hodně dýmí z výfuku za městského provozu. Když jsem jel cestu CZ-LUX a zpátky, tak po ujetí 2000km na měrce bylo oleje dostatek, jako by spotřeba nebyla žádná. Spotřeba oleje se projevuje hlavně v městském a příměstském provozu...

Má někdo nějaké tipy na snížení spotřeby motoru, bez nějakého většího zásahu do motoru, je-li to vůbec možné ? Nyní tam leju 5W40.

Díky za info a rady.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: motorový olej

Příspěvek od KDB » ned úno 14, 2016 21:22

Z voleje mě napadlo jediné vysvětlení, že ten olej způsobil ztvrdnutí těsnění a gufer. Jinak viskozitně je to v pořádku..
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: motorový olej

Příspěvek od lenham3 » pon úno 15, 2016 21:12

5w40 tam nepatri je moc rikdy pro tento motor , dusledek ze se straci pri jizde na kratke vzdalenosti muze spusobovat ze se dostava do sani a pak pak se spaly to je ten kour

snek
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 06, 2014 10:37

Re: motorový olej

Příspěvek od snek » čtv úno 18, 2016 16:28

jaký tam teda nalít ? 10W-40 ?
Co je špatně, když se olej dostává do sání ?

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej

Příspěvek od AnderN » čtv úno 18, 2016 18:12

Pronikání motorového oleje sáním do spalovacích prostor válců ti přijde v pořádku?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: motorový olej

Příspěvek od KDB » čtv úno 18, 2016 18:30

On se ptá, kde je chyba, že olej proniká...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej

Příspěvek od AnderN » čtv úno 18, 2016 18:34

A jo :-) pardon. Já to pochopil jako "proč je špatně, že jde olej do sání".
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: motorový olej

Příspěvek od Trunda » čtv úno 18, 2016 20:05

Ano, 10W40 ...
Do sání se olej dostává v nějaké menší míře vždy přefuky z motoru. No a tenhle motor s tím má trošku větší potíž, ale historicky se to řešilo mnohokrát a konkrétní příčina známá není. Některý háže míň, některý víc. Ale na spotřebu oleje to tak hrozné není. Nejhorší to je na pajšl sání, kde tím trpí klapky a serva. Samozřejmě se tím zanáší celý trakt. No a mě to třeba háže tak, že mi to nateče do válců když auto stojí a pak, když nastartuju, tak to chvilku čudí a smrdí. Ale pak už dobrý.
Já na to mám rok koupený odlučovač, ale ještě jsem to nenamontoval :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

snek
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 06, 2014 10:37

Re: motorový olej

Příspěvek od snek » pát úno 19, 2016 9:32

hm. Leju tam na doporučení 5W-40, 200kč za litr. Dolévám skoro každý měsíc 2-3 litry. Ono, když to čudí, tak to nesmrdí, spíš voní tím olejem :)

Chci se ještě zeptat, já teda nechám vyměnit olej i s filtrem, naleju tam 10w40. Je třeba dobré nechat tam nalit nějakou srajdu před výměnou na na "vyčištění" ? Co byste doporučili ?

A co je odlučovač ? :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: motorový olej

Příspěvek od Trunda » pát úno 19, 2016 10:15

Nic tam nelej.... Ať to nechá pořádně vykapat a naleje 10W40 a uvidíš kolik to bude žrát pak.
Za ten měsíc najedeš kolik km a jakým stylem?
Možná by to chtělo zkontrolovat, jestli si někdo s přefuky nehrál a není nějaký ucpaný.

Odlučovač je nádoba, do které se navede hadička přefuku, která nejvíc hází olej a výstup se napojí na míst, kam ta hadice ústila před tím. V nádobě se pak olej usazuje a neputuje dál do sání.
Ale jestli ti to hází tolik, tak tam není něco v pořádku a odlučovačem to budeš akorát maskovat.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: motorový olej

Příspěvek od Pítrs » pát úno 19, 2016 13:52

snek píše:Je třeba dobré nechat tam nalit nějakou srajdu před výměnou na na "vyčištění" ? Co byste doporučili ?
Zdravim.
Ona "srajda" se doporucuje pri prechodu na jiny olej, pripadne kdyz chce sofer procistit motor, na trhu je spousta takovych kapalin, ktere se naleji do oleje pred vymenou, necha se to pul hodiny vrcet na volnobeh a pak se to vypusti, nicmene nejlepsi jsou vcasne intervaly dobreho oleje o spravne specifikaci.
Nepretahovat kilometry, ani cas, to je nejlepsi volba. A pro jistotu interval vymeny zkratit.
Ja osobne bych to tam nutne nedaval, olej menim kazdorocne za kvalitni, kilometry nepretahuju ani nahodou, pred vymenou to necham poradne prohrat, olej vypustim a necham odkapat pres noc. Mam sice jiny motor, ale toto plati pro jakykoliv.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět