Rover 75 a antikorozná ochrana

Odpovědět
HeFab
Příspěvky: 11
Registrován: stř dub 27, 2016 14:04

Rover 75 a antikorozná ochrana

Příspěvek od HeFab » pát dub 29, 2016 14:35

Nazdar páni 8)
Ako je riešená antikorozná ochrana u tohto modelu?
Niekde som sa dočítal, že to pozinkovanú karosériu nemá.
Je to riešené nejak ináč, alebo vôbec?
Díky

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 75 a antikorozná ochrana

Příspěvek od Trunda » pát dub 29, 2016 14:51

Na tohle se dá velice těžko odpovědět, protože fakticky pojem "pozinkovaná karoserie" je nesmysl, protože technicky je něco takového neproveditelné. Skutečný pozink se provádí dvěma způsoby (krom jiných méně častých alternativ) a to žárově a elektrolýzou. Oboje je neproveditelné na kompletní karoserii. Takže prostě a jednoduše říká se pozink, ale myslí se tím jakákoli natikorozní ochrana. Přičemž ano - některé díly mohou být vyrobeny z pozinkovaného plechu, ale musí pak mít zvládnuté svařování takového plechu, protože to není tak jednoduché. Obecně se celková ochrana řeší namáčením do nějaké speciální antikorozní základové barvy. Ale co automobilka, to různá technologie. Nicméně takto se to dělá už desetiletí.
Tedy samozřejmě i u Roveru je karoserie nějak antikorozně ošetřena a smysl má se bavit o tom jak kvalitní se tato ochrana jeví u konkrétně starého auta provozovaného v konkrétních podmínkách s konkrétní průběžnou péčí.

(vycházím z letmo nastudovaných obecných informací)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 75 a antikorozná ochrana

Příspěvek od Pítrs » pát dub 29, 2016 20:32

Nazdar pane 8)
Pozinkovany material neni klicovym bodem antikorozni ochrany.
Nicmene vezte, ze nas model je proti korozi ochranen pomerne slusne.
Co jsem letmo pochytil z obecnych informaci, tak byly pri vyrobe provedeny tyto zasahy:

- svareni karoserie
- kataforezní lak
- nastrik plnice
- nastrik barvy jedna vrstva (pro interier= motorovy prostor, zavazadlovy prostor, prostor pod calounenim)
- nastrik barvy druha vrstva (pro viditelne plochy)
- nastrik kryciho bezbarveho laku
Nektere spoje, prechody mezi plechy jsou vytmeleny Plastisolem.
Do dutin karoserie byl aplikovan dutinovy vosk.
Celkove zjednodusene receno.

Popsat cely technologicky proces ochrany proti korozi je snad na moznosti fora nerealny a tezko to tu bude nekdo kompletne znat.
Berte na vedomi, ze Rover 75 neni z tech vyrobku, ktere by Vam hnily pod zadkem za jizdy.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět