Cvakanie

Odpovědět
roverak75
Příspěvky: 7
Registrován: stř črc 06, 2016 19:07

Cvakanie

Příspěvek od roverak75 » stř črc 06, 2016 19:15

Ahojte, ide o motor 1.8 benzín. Mám problém,keď naštartujem, tak niekedy sa stane, že motor vydáva cvakavý zvuk. Ale keď sa motor zahreje, približne 5 minút, tak to prestane. Čo by to mohlo spôsobovať ? Ďakujem

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Cvakanie

Příspěvek od Trunda » stř črc 06, 2016 20:26

Můžou to být hydroštely. V první řadě je potřeba ověřit stav hladiny oleje a nemálo podstatné je to, jestli je v motoru olej 10W40. Pokud je toto tak, jak má být, tak pak asi nezbude, než udělat revizi hydroštelů - tedy jejich výměnu, případně repasi. Cvakání způsobují zanesené hydroštely úsadami, šupinkami hliníku a nebo zadřením v důsledku špatné olejové údržby.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

roverak75
Příspěvky: 7
Registrován: stř črc 06, 2016 19:07

Re: Cvakanie

Příspěvek od roverak75 » stř črc 06, 2016 21:13

Olej je 10W40 a dostatok. Tak pravdepodobne to bude ono. Cenovo je oprava náročná? Taktiež som čítal, že by mohla pomôcť výmena oleja s pridaním nejakého prípravku na prečistenie. Ďakujem

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Cvakanie

Příspěvek od Trunda » stř črc 06, 2016 21:19

Jj, nějaké aditivum se asi zkusit dá, ale já tomu moc nevěřím, protože když už je nějaký binec ve zpětném ventilu hydroštelu, tak ho z něj nic nevyžene.
Výměna obnáší rozhodit rozvody, sundat horní půlku hlavy, vačky, vytahat hydroštely a vyměnit za nové (sada jestli vyjde na cca 100E?).
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Cvakanie

Příspěvek od Pítrs » čtv črc 07, 2016 8:33

Zdravím, to občasné cvakání může též vydávat odpouštěcí solenoid výparů paliva z nádrže. Je uchycen na skříňce akumulátoru, která funguje jako zesilovač.
Je to normální stav.
Pro diagnostiku stačí přiložit ucho k akumulátoru a pokud to zní odtamtud, tak je "problém" vyřešen.
Když to zní z motoru, tak jsou to nejspíš olejové hydroštely.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

roverak75
Příspěvky: 7
Registrován: stř črc 06, 2016 19:07

Re: Cvakanie

Příspěvek od roverak75 » pát črc 08, 2016 9:13

Ten zvuk čo vydáva ten solenoid, tak ten poznám ale toto je od motora, takže pravdepodobne tie hydroštely. Ďakujem za rady

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakanie

Příspěvek od J0hny » úte črc 26, 2016 16:48

Pozor na povolený/volný spodní rozvodový kolečko na klice, dost častej problém málo utaženýho centrálního šroubu na vnější řemenici :!: :!: :!:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Odpovědět