Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 04, 2007 22:50
- Bydliště: Trencin - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
Chcel by som Vás poprosiť o radu, kde môže byť problém. Po doliati kvapaliny mi po cca mesiaci (1000-2000km) prestane úplne fungovať spojka. Ani sa nepohnem z miesta, nedokážem zaradiť rýchlosť. Valček je nedávno menený, tam chyba nebola, priestor pod nohami je suchý. Viete, čo by to mohlo byť, prípadne koľko stojí oprava? Asi ide už o niečo vážnejšie, resp. drahšie.
Ďakujem pekne.
Ďakujem pekne.
Rover 75 2,0CDTi
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
Patrně vysypané vypínací ložisko.
Nejspolehlivější je vyměnit to celé, ne jen hlavní válec.
Oprava obnáší to koupit nejlépe celé znovu a převodovku ven.
Práce tak asi na celý den....
Jak se to chová? Pedál se vrací po sešlápnutí zpět nebo ne?
Nejspolehlivější je vyměnit to celé, ne jen hlavní válec.
Oprava obnáší to koupit nejlépe celé znovu a převodovku ven.
Práce tak asi na celý den....
Jak se to chová? Pedál se vrací po sešlápnutí zpět nebo ne?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 04, 2007 22:50
- Bydliště: Trencin - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
Ďakujem Pítrs. A koľko to cca môže cca stáť? Prejavuje sa to teraz tak, že pedál ide stlačiť normálne, až po spodok, vráti sa naspäť, akurát je úplne mäkký, ide stlačiť veľmi ľahko...
Rover 75 2,0CDTi
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
Který válec byl měněný?
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 04, 2007 22:50
- Bydliště: Trencin - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
Spojkový, ten nad pedálom, kadiaľ sa dolieva kvapalina...
Rover 75 2,0CDTi
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
A co odvzdušnění? Proběhlo?
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 04, 2007 22:50
- Bydliště: Trencin - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
Jasné a aj to fungovalo. Asi mesiac. Potom sa znova doliala kvapalina, odvzdušnilo sa a fungovalo, znova cca mesiac. Čiže niekde sa tratí kvapalina, ale valčekom nie.
Rover 75 2,0CDTi
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
No, tak to pak bude nejspíš problém jak říká Pítrs opravdu v to válci na spojce.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 04, 2007 22:50
- Bydliště: Trencin - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
No jo, potreboval by som vedieť, čo to asi môže byť a koľko to asi stojí. Či to vôbec má zmysel opravovať, alebo auto predať na súčiastky. Prípadne, či sa tu nenájde niekto, kto by to vedel spraviť, alebo dodať náhradný diel...
Rover 75 2,0CDTi
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
Jak bylo řečeno.
Zase tak složité to není, je to v podstatě jednoduchá hydraulická soustava hlavní válec-trubka-vypínací ložisko.
Hlavní válec se dá vyměnit vcelku rychle, pro přístup k vypínacímu ložisku (které pravděpodobně uvnitř zcela vyteklo, takže Vám to prostě nefunguje) je nutné vymontovat převodovku. Práce na zhruba 1 den a tuším, že tam technici vytahují i motor.
Podrobněji je to popsáno zde:
viewtopic.php?f=44&t=8415
(i když se přiznám, že to v současnosti není na 100% aktuelní, stávající údaje platí)
Pokud hodláte auto dát do příštích Vánoc do šrotu, tak to dejte do šrotu rovnou.
V opačném případě to opravit smysl má. Cena odhadem nějakých 7 000,- plus mínus....Určitě to nebude stát 15 000,- a víc... (za předpokladu, že si nedáte vyměnit i spojkovou sadu).
Spravit to umí kluboví technici, k součástkám mají přístup rovněž, dle Vašeho bydliště soudím, že nejblíže Vám je tento pán:
viewforum.php?f=40
Akorát to tam budete asi muset dovézt na plaťáku.
Do běžné opravny bych to nedával, ale jestli máte nějakého technika, který svou práci skutečně umí, tak by to nemusel být též problém.
Zase tak složité to není, je to v podstatě jednoduchá hydraulická soustava hlavní válec-trubka-vypínací ložisko.
Hlavní válec se dá vyměnit vcelku rychle, pro přístup k vypínacímu ložisku (které pravděpodobně uvnitř zcela vyteklo, takže Vám to prostě nefunguje) je nutné vymontovat převodovku. Práce na zhruba 1 den a tuším, že tam technici vytahují i motor.
Podrobněji je to popsáno zde:
viewtopic.php?f=44&t=8415
(i když se přiznám, že to v současnosti není na 100% aktuelní, stávající údaje platí)
Pokud hodláte auto dát do příštích Vánoc do šrotu, tak to dejte do šrotu rovnou.
V opačném případě to opravit smysl má. Cena odhadem nějakých 7 000,- plus mínus....Určitě to nebude stát 15 000,- a víc... (za předpokladu, že si nedáte vyměnit i spojkovou sadu).
Spravit to umí kluboví technici, k součástkám mají přístup rovněž, dle Vašeho bydliště soudím, že nejblíže Vám je tento pán:
viewforum.php?f=40
Akorát to tam budete asi muset dovézt na plaťáku.
Do běžné opravny bych to nedával, ale jestli máte nějakého technika, který svou práci skutečně umí, tak by to nemusel být též problém.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
Zdravím a Souhlasím se vším co bylo napsáno již výše...
Jen upřesním ještě další možnou ztrátu kapaliny.
U mě se kdysi ztrácela po kapkách kapalina ve spoji trubiček od hlavního spojkového válce (vrchního) po spodní válec u lamel)
Ten spoj je nad převodovkou tuším vedle autobaterie.
Takový váleček a ten prolínal... Co si vzpomínám, tak dolití a odvzdušnění vydrželo cca také 1000km...
Než jsem měnil komplet sadu i s lamelama a přítlačákem a oběma válci.. Tak jsem takhle najezdil cca 6Tiskm... Jen bylo potřeba občas dolít do nádržky kapalinu, aby se okruh opět nezavzdušnil... Tjst..každých cca 400km...
Jinak držím palce...
Jen upřesním ještě další možnou ztrátu kapaliny.
U mě se kdysi ztrácela po kapkách kapalina ve spoji trubiček od hlavního spojkového válce (vrchního) po spodní válec u lamel)
Ten spoj je nad převodovkou tuším vedle autobaterie.
Takový váleček a ten prolínal... Co si vzpomínám, tak dolití a odvzdušnění vydrželo cca také 1000km...
Než jsem měnil komplet sadu i s lamelama a přítlačákem a oběma válci.. Tak jsem takhle najezdil cca 6Tiskm... Jen bylo potřeba občas dolít do nádržky kapalinu, aby se okruh opět nezavzdušnil... Tjst..každých cca 400km...
Jinak držím palce...
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 04, 2007 22:50
- Bydliště: Trencin - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 CDTi, problém so spojkou - miznúca kvapalina
Díky moc, páni, ozval som sa Lenhamovi, doveziem auto jemu.
Rover 75 2,0CDTi