Zase topení
Re: Zase topení
Mám sice 416 benzin, 82Kw ale vidím, že problémy s olejem ve vodě, topení a odvzdušňováním chladícího systému jsou u K motoru hodně podobné.
Já měl také olej ve vodě - bílá káva s fleky. Výměna těsnění pod hlavou-původní originální těsnění z prvovýroby bylo poměrně dlouhou dobu horší kvality a to platí i pro 75 /tam i nějaké kolíky/. Výměna za nové včetně šroubů. Ty jsou dlouhé a je jich u TWIN CAM dost. Mají se měnit vždy.
Údajně předepsaným dotažením získávají vlastnosti materiálu bloku motoru a nedochází k vzájemnému pnutí. Je to položka cca 1500kč.
Vypláchnout celý systém od oleje doporučuji pořádně a několikrát. Jinak hrozí hlavně rozleptání všech hadic a zanesení chladiče a topení.
Odvzdušnění je vyšší dívčí. Mě se osvědčilo tohle. Vždy odvzdušňovat j í z d o u při otevřeném topení, a jen lehce dotaženém uzávěru vyrovnávací nádržky.
Nalít do max. a jet do 2000ot/min, po pár minutách zastavit když se hne teplota, dolít do maxima, promačkat všechny hadice od spodu na chladiči a poté přes hořejšek, opět jízda na další zvýšení teploty, a tak pokračovat dokola dokud nebude topit. Motor stále v chodu.
Vše jiné selhávalo a byla to hrůza. Tohle bez problémů ale trvá to někdy i 15-20km.
Já měl také olej ve vodě - bílá káva s fleky. Výměna těsnění pod hlavou-původní originální těsnění z prvovýroby bylo poměrně dlouhou dobu horší kvality a to platí i pro 75 /tam i nějaké kolíky/. Výměna za nové včetně šroubů. Ty jsou dlouhé a je jich u TWIN CAM dost. Mají se měnit vždy.
Údajně předepsaným dotažením získávají vlastnosti materiálu bloku motoru a nedochází k vzájemnému pnutí. Je to položka cca 1500kč.
Vypláchnout celý systém od oleje doporučuji pořádně a několikrát. Jinak hrozí hlavně rozleptání všech hadic a zanesení chladiče a topení.
Odvzdušnění je vyšší dívčí. Mě se osvědčilo tohle. Vždy odvzdušňovat j í z d o u při otevřeném topení, a jen lehce dotaženém uzávěru vyrovnávací nádržky.
Nalít do max. a jet do 2000ot/min, po pár minutách zastavit když se hne teplota, dolít do maxima, promačkat všechny hadice od spodu na chladiči a poté přes hořejšek, opět jízda na další zvýšení teploty, a tak pokračovat dokola dokud nebude topit. Motor stále v chodu.
Vše jiné selhávalo a byla to hrůza. Tohle bez problémů ale trvá to někdy i 15-20km.
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zase topení
Okruh stačí odvzdušnit povolením jednoho šroubku na levé straně motoru, černá trubka vedouc od termostatu 

-
- Příspěvky: 40
- Registrován: čtv zář 19, 2013 19:37
Re: Zase topení
Nazdarek vsetkym mas upchate kapilari v radiatore kurenia...stava sa to ked dolievas, menis vodu a hlavne ked kupis a menis motor a ten je hodeny v zeline mal som to isto treba vybrat kurenie a z kurenia radiator.Ale je tu este jedna vec mozes skusit otvor si kurenie naplne daj horuci .otvor kapotu nadobku z vodou a strc do nej hadicu pusti vodu a nastartuj...
Re: Zase topení




-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zase topení
To jsme starý dva
To jsou mi rozumy 


Re: Zase topení
Jelikož mi to na volnoběh topí jen tak vlažně a při jízdě je to tak nějak v normálu, padlo podezření na zanesený výměník tepla. Napadlo mě do okruhu nalít buď kyselinu citronovou, která vodní kámen rozpustí natotata, nebo dva až tři rozpuštěné polštářky calgonu co se dává do myček na nádobí. Nechce se mi to totiž rozdělávat. Dělal jsem to už asi dvakrát během deseti let a ty spony už další demontáž nevydržej, tak vymejšlím jak to obejít. Stane se něco zásadního, když to tam naleju?
R75 cdt
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zase topení
No nevím, jestli nějaký sviňstvo pomůže. Podívej se jak byl ucpanej bordelem můj výměník:
http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f ... &start=120
Takhle hluboko tam šel nacpat drát: a tohle tam bylo:
http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f ... &start=120
Takhle hluboko tam šel nacpat drát: a tohle tam bylo:
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Zase topení
Jojo, koukal jsem.No nic, jdu shánět výměník. Nebo aspoň nový spony. Zajímavý je že ten výměník pasuje i sem...
R75 cdt
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zase topení
Viděl jsem uřízlý to vytvarováni pro spony a napojený jen hadicema a klasickejma sponama. S tím origo je hrozná práce a vždycky když jsem s tím manipuloval, tak se divil, že to neteklo...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Zase topení
Zkusil bych tu kyselinu citronovou, ta těch 5 litrů tak 2 balíčky. Ale do vody, ne do ethylenglykolu. Uvidíš, jestli vypustíš nějakou špínu. Dříve jsme dávali trichlorethylen - tam byl úspěch zaručený, ale takové jedy se teď blbě shánějí. To na té fotce výše není podle mě vodní kámen, ale nějaký spolfixin, krerý tam někdo někdy nasypal, aby uěsnil nějaké úniky. Tak tam už nic nepomůže.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát čer 28, 2019 8:19
Re: Zase topení
Zdar, já můžu doporučit tu kyselinu citronovou, stojí celkem prd, maj to všude a odstraní jak rez, tak kámen, jak píše Hombre, vypustit nemrzku, nalejt vodu s kyselinou a projet, je potřeba aby se to ohřálo jinak to nemaká, jak to začne reagovat, dost to tlakuje, mě to u LR Discovery vyházelo půlku vody ven, ale když jsem pak rozebral termostat, byl vevnitř jak po opískování, nikde kousek rzi ani kamene. 

-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zase topení
To co jsem z toho vyšťoural byl určitě bordel na utěsnění, nebo něco podobnýho. Navíc auto majitel předemnou uvařil, tak kdoví co všechno se tam dostalo.
Jinak se nebojíte těch kyselin? To nepoškodí nic gumovýho/plastovýho/hliníkovýho?
Jinak se nebojíte těch kyselin? To nepoškodí nic gumovýho/plastovýho/hliníkovýho?
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Zase topení
já si myslím, že kyselinka je na nic, vzhledem k tomu, že přítok i odtok je jen z jedné strany, to by se s tím muselo jezdit půl roku a i tak mám pochybnosti, že by se to uvolnilo . . . pokud se radiátor vytáhne, tak se musí mnohokrát proplachovat a přitom různě třepat a bouchat o dlaň, aby se ty nečistoty uvolnily
. . . takže za mě určitě vytáhnout

hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zase topení
To mi povídej, co jsem s tím musel dělat za psí kusy, abych to z toho dostal. Prvně jsem zkoušel krtka na odpady, ale po hodině blbnutí furt minimální rozdíl. Tak jsem nakonec oddělal ty trubky od radiátoru ke sponám a vyšťoural tím drátem to nejhrubší a pak proplachoval a proplachoval...kptHergot píše: ↑pát lis 01, 2019 15:38já si myslím, že kyselinka je na nic, vzhledem k tomu, že přítok i odtok je jen z jedné strany, to by se s tím muselo jezdit půl roku a i tak mám pochybnosti, že by se to uvolnilo . . . pokud se radiátor vytáhne, tak se musí mnohokrát proplachovat a přitom různě třepat a bouchat o dlaň, aby se ty nečistoty uvolnily. . . takže za mě určitě vytáhnout
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Zase topení
Tak krtka bych rozhodně nedoporučoval, je to louh sodny a ten docela agresivně lepta hlinik. Taky je určený spíš k rozpuštění organických usazenin, které v chladicí systému nejsou. Kyselina citronova taky rozpouští hliník, ale je mnohem méně agresivní, zato velice dobře rozpouští vapenate a zelezite usazeniny, takze pokud tam nikdo nenasypal nějaký samotesnici bordel, mělo by se to radiatorem prokousat. Já bych to zkusil, zkouška, která tě skoro nic nestojí a když to nepomůže, aspoň vyčistit zbytek chladícího systému.