Neřeš žádný porod.... buď se bojíš a pak to nedělej, nebo do toho jdi

Takže šup na to....
Asi řešíš špatnou účinnost brzdy. No, jenže v případě tohoto auta to nemusí být zdaleka o stavu tzv. paken (brzdového obložení). Na vysoko postavené ručce se dost zásadně projevuje vytahané primární lanko, za které tahá ručka. Pokud se někdo dříve horlivě nesnažil přitáhnout ručku na šroubení tohoto lanka v ručce, tak by mohlo být ok. Dále pak samozřejmě lanovody, ale udělal bych to následovně.
Zajisti si auto s povolenou ručkou. Vyheveruj ideálně obě zadní strany strany. Sundej kola. Na kotouči je pojistný šroubek, ten vyndej. Povol dva šrouby třmenu (brzdiče) do těhlice. Trošku s tím pokruť, ať se desky víc zamáčknou a celý brzdič opatrně sundej z kotouče a zavěs ho na pomocí nějakého silnějšího drátu někde bokem, ať to nevisí jen na hadici.
Pak už sundáš kotouč.
V první řadě je potřeba se kouknout, jestli na paknách je ještě nějaké maso. Já bych řekl že bude, protože za ideálních podmínek není důvod, aby to z toho mizelo, pokud se ručka nepoužívá za pohybu auta, nebo pokud nebyla historicky blbě seřízená tak, že to drhlo.
Pokud budou pakny ok, tak bych to jen jemně očistil a kotouč vrátil a pohrál si s nastavením.
Problém může nastat v případě, že je shnilý ten zadní krycí plech, v kterém je zacvaknutý klip přes pružinku, který zajišťuje paknu. Pokud by tam ten klip nedržel, tak je to velký problém. Asi by se to dalo nějak nabastlit, ale v lepším případě je potřeba koupit ten zadní kryt nový a ano, pak už je to myslím i o sundání ložiska.
Jinak sundávat ložisko není potřeba. Ten mechanismus po vycvaknutí těch klipů (na principu bajonetu) jde rozdělat a pakny z něj vyndat.
No, po nasazení kotouče (musí být nasazený na obou stranách) zatáhnout za ručku, ať si pakny sednou. A pak přes jeden z otvorů zkusit plochým šroubovákem na nastavovacím kolečku víc roztáhnout pakny od sebe. Je dobré před nasazením kotouče si zkontrolovat, že masa je na obou paknách stejně, stejně tak je to na obou stranách nějak nastavené a že ten štelovací mechanismus není zahnilý. Klidně ho máznout nějakou vazelínou do třmenů. Pak tedy zkusit na obou stranách stejně roztáhnout a zkusit ručku. Takto případně opakovat a vždy po povolení ručky vyzkoušet, že kotouč nedrhne. Určitě není dobré to nastavovat tak, aby to zabíralo už po pár zubech. Celá ta soustava má v sobě mnoho vůle a předpětí a je lepší to nechat zabírat na delší dráze, aby se opravdu nestávalo to, že při povolené ručce to bude stále drhnout.
Může se stát, že už tím nastavením na paknách to nepůjde seštelovat. To bývá případ, kdy jsou vytahaná lanka. Pak budiž, jako nouze nejvyšší, dá se sundat manžeta na ručce směrem od loketky a dá se dostat k matici na šroubení lanka od ručky. To se dá přitáhnout. Ale je tam samojistící matice a neuváženým šroubováním se kroutí celým lankem a to se ničí. Takže pohlídat si, že se matice opravdu točí a netočí se celé lanko. Případně se pod matici hodí dát nějaké podložky, ať se nemusí šroubovat po tak dlouhém závitu.
Na R75 ta ručka je sice konstrukčně pro životnost a funkčnost vyřešená skvěle, ale na údržbu to není zrovna hitparáda. Nicméně na to kouknout, jestli jsou pakny ok a zkusit to při zapojeném mozku nastavit, by měl umět každý. Protože jestli má dnes někdo odvahu provozovat R75, tak na toto musí mít odvahu zcela jistě
Šup do teho.... klidně sem hoď fotky, pokud by sis nebyl s něčím jistý. Od věci také nebude si sehnat manuál.... možná ho sem vyfotím.
P.S.: V manuálu to mají vyfocené bez ložiska proto, aby bylo vše vidět, ale sundávat ho je potřeba jen v případě výměny toho zadního plechu.