AKY OLEJ

vlado80
Příspěvky: 6
Registrován: pát čer 19, 2009 11:57
Bydliště: U.K.

AKY OLEJ

Příspěvek od vlado80 » pát čer 19, 2009 12:46

Caute,mam rover 75 cdt,2002 rocnik.v manuali sa pise ze tam moze ist 10w/40,alebo 15w/40,sae A3 B3,tak ktory je tam lepsi? mate skusenosti s nejakou znackou oleja? A este jedna otazka,moze mi niekto poslat fotku kde sa nachadza vaha vzduchu na maila? voloda80@gmail.com dikes

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od donutil » pát čer 19, 2009 13:11

Dávám Castrol EDGE diesel.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od Tommi_82 » pát čer 19, 2009 13:13

Je to na vkusu majitele, ať tam dáš kterejkoli z těch dvou typů dle příslušných specifikací, tak žádnej rozdíl nepoznáš. Osobně razím cestu raději levnější olej a čatěji měnit. Osobně tam mám Sunoco Marathon 10W40. Jediný čeho se drž tak nejpozději za rok vyměnit(i s olejovým filtrem).
BTW
nedávno jsem měnil a koupil jsem filtr u ATS(vyrobenej v Polsku) původně tam byl nějakej vyrobenej v rakousku, ten filtr se má měnit i s kroužkama a na první pohled bylo jasný že ten nejmenší kroužek měl uplně jiný rozměr(byl větší). Tak jsem tam raději nechal původní rakouský kroužky, než bych tam narval polský šmejdy.

Váha vzduchu je před spolujezdcem. Tam jak je to žlutý víčko kterým se dolívá olej. Tak od toho víčka směrem ke spolujezdci. Je jakoby na zadní straně bloku motoru, váha vzduchu je vložená do plastové rohové trubky, která vede vzduch z filtru do motoru. Konektor(je to velkej oválnej konektor) je na horní straně trubky a se vytahuje směrem nahoru ale aby šel pořádně vytáhnout tak musíš sundat ty dva plastový horní kryty. Přední kryt je na třech křížových vrutech tuším. Jakoby pod ním(ale i za ním) je další kryt, ten je všude kolem toho žlutýho víčka a kryje i vzduchovej filtr. Drží ho 5 šroubů na imbus. Dva vzadu a tři nahoře(ty tři uvidíš hned, dva musíš pošmátrat - je na každé straně jeden).
Ten konektor jde vytáhnout i bez nutnosti odmontování obou těch krytů ale musíš být šikovnej a mít tenký prsty. Stačí ho vytánout i o 0,5 cm a váha je odpojená, pokud ti jde jen o to. Osobně doporučuju plasty sundat, předejdeš možným škodám. Protože ten konektor má pojistky proti vytažení a k jedné se jde špatně dostat.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

vlado80
Příspěvky: 6
Registrován: pát čer 19, 2009 11:57
Bydliště: U.K.

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od vlado80 » pát čer 19, 2009 13:59

Diki za odpoved,pozriem na to,tu vahu vzduchu nebude problem vymenit,kedze idem menit turbo :wink:

vlado80
Příspěvky: 6
Registrován: pát čer 19, 2009 11:57
Bydliště: U.K.

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od vlado80 » pát čer 19, 2009 14:02

este k tym olejom,nieje nahodou 10w/40 polosyntetika a 15w/40 mineral? takze ked dodrzim vyskozne triedy A3 B3,je to jedno?

clavoo
Příspěvky: 11
Registrován: ned čer 14, 2009 7:45

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od clavoo » sob čer 20, 2009 10:18

Tvoj motor ma uz automatiku v hlave preto tam treba liat polosyntetiku 10w-40.

vlado80
Příspěvky: 6
Registrován: pát čer 19, 2009 11:57
Bydliště: U.K.

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od vlado80 » ned čer 21, 2009 8:23

aku automatiku? lenze pred tym tam bol olej 15w/40,ked budem chciet prejst na 10w/40tku budem musiet preplachnut motor?

Uživatelský avatar
Morte
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 01, 2009 14:11
Bydliště: BRNO

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od Morte » úte čer 23, 2009 9:44

nepřecházel bych z 15W na 10W, často pak motor začne žrát olej...
Obrázek
Rover 825TD

vlado80
Příspěvky: 6
Registrován: pát čer 19, 2009 11:57
Bydliště: U.K.

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od vlado80 » úte čer 23, 2009 11:30

takze s 15w/40-tkou olejom nebude problem?

Uživatelský avatar
Morte
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 01, 2009 14:11
Bydliště: BRNO

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od Morte » úte čer 23, 2009 11:59

nevím co tam patří, ale pokud to auto jezdilo delší dobu na 15W40, tak bych tam 10W40 necpal...sice se mi do auta s rv.2002 15W40 moc nezdá, ale pokud ho výrobce doporučuje, tak bych opravdu nechal 15W40...
Obrázek
Rover 825TD

Skic
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 04, 2007 21:50
Bydliště: Trencin - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od Skic » čtv čer 25, 2009 19:04

Ja odporúčam Valvoline 10W-40, cena cca 20€ za 5 litrov. Mením každých 10 000km...
Rover 75 2,0CDTi

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od donutil » čtv čer 25, 2009 21:15

Jak už jsem výše napsal používám Castrol Edge Diesel což je si myslím 5w-40 a zatím mám vyzkoušeno že mu to nevadí, i když je předepsáno nevímco.Není to anglický šestivál,který neunese jiný olej,než je předepsán.Otázka je jiná:kolik kdo najezdí za rok km,když se má po roce měnit.Je jasné že když nenajedu ani 10 tisíc za rok,nebudu tam cpát drahé oleje,abych je zase vylil.Mě ani nenapadne,abych měnil olej dva až třikrát do roka když najedu přes 20 tisíc za rok.To tam dám raději pořádnej a měním jak je psáno po pětadvaceti tisících.A vo tom to je.

Uživatelský avatar
Morte
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 01, 2009 14:11
Bydliště: BRNO

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od Morte » pát čer 26, 2009 20:02

no to je sice fajn, ale zkus nalít 5w40 do auta, který delší dobu jezdilo na 15w40...
Obrázek
Rover 825TD

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od AnderN » pát čer 26, 2009 21:35

Panove, nemam sice common-rail v R75, ale starou dobrou primovstrikovou 620SDi. Nicmene -- kdysi papala 15W40 a kdyz mela najeto kolem 80 tisic km (tehdy jsem ji koupil), naucil jsem ji jezdit na 10W40 od Mobilu. Zhruba ve 100 tisich km jsme pak presli na stejny Castrol Edge Diesel, ktery pouziva kolega Donutil. Menim pravidelne po 10 tisich km (dobre, obcas pretahnu o par tisic, ale z toho se nestrili). Proc to pisu? Olej kontroluju vzdy pred vymenou a nikdy jsem nezpozoroval unik (mozna par kapek sezere, ale okem se to zpozorovat na rysce neda). Dobre zajety motor? Mozna, ale spis bych rekl, ze na to je ten motor staveny a u R75 bych se 10W40 ani 5W40 nebal. Ten 15W40 se podle me bude obzvlast v zime dlouho rozehrivat.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Morte
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 01, 2009 14:11
Bydliště: BRNO

Re: AKY OLEJ

Příspěvek od Morte » ned čer 28, 2009 9:59

tím chceš říct, že jsi bez problémů přešel z 15w40 na 5w40? neříkám, že je to nemožný, jen vím o mnoha případech, kdy tohohle kroku majitel auta litoval... :-D
kdo nevěří, nechť vezme 15w40 a 5w40 a z obou flašek zkusí někam ten olej nalít a pozorovat proud vytýkající z flašky...ten rozdíl je pozorovatelnej okem, o tom, co to dělá v motoru ani nemluvím...
u některých motorů se dokonce celkem úspěšně léčil únik a "žraní" oleje výměnou 5w40 za 10w40, 10w40 za 15w40 atd...
Obrázek
Rover 825TD

Odpovědět