Prasklé těsnění pod hlavou u dieselu?

Odpovědět
Jirka2
Příspěvky: 45
Registrován: pát lis 02, 2007 10:50

Prasklé těsnění pod hlavou u dieselu?

Příspěvek od Jirka2 » úte čer 23, 2009 14:08

Ahoj zjistil jsem že při vypnutým motoru mám prázdnou nárdžku od chladiče . když motor běží tak se to trochu naplní.Vše je čistý,žádný stopy po oleji ani v oleji voda.Je háklivý těsnění i u dieselu? Jede to normálně-nic se nepřehřívá.

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: Prasklé těsnění pod hlavou u dieselu?

Příspěvek od donutil » úte čer 23, 2009 15:21

Mě to taky tak dělá,zkoušel jsem to dolít po tu kontrolní plošku v nádobce,za tepla a vešlo se tam asi deci a při příští kontrole to bylo zase nezaplavený,tak se tím nezabývám.Asi je to normální.

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 0:39

Re: Prasklé těsnění pod hlavou u dieselu?

Příspěvek od Stanik » úte čer 23, 2009 15:24

Chladící kapalina má tu nepěknou vlastnost, že při zahřátí nabyde na objemu :? . Proto je tam i ta expanzní nádoba, aby přebytek měl kam odtéct, jinak by bouchly hadice. Stejně jako u topení v chalupě. Při studeném motoru má tedy kapalina logicky menší objem než při teplém a pokud je jí málo, zmizí z expanzky, ale v podstatě se ještě nic neděje. Nejlepším řešením je tedy dolití :wink: Problému by nasvědčovalo, kdyby bylo třeba dolívat třeba 0,5l za 1000km. Spíš ale než těsnění hlavy by to u tohohle motoru byla nějaká netěsnost ve spoji trubek nebo radiátoru.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Jirka2
Příspěvky: 45
Registrován: pát lis 02, 2007 10:50

Re: Prasklé těsnění pod hlavou u dieselu?

Příspěvek od Jirka2 » úte čer 23, 2009 15:39

Díky,já sem si tohle taky říkal.Už sem jednou měl prasklý těsnění na 200 16v,tak sem trochu ted zpanikařil :D

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: Prasklé těsnění pod hlavou u dieselu?

Příspěvek od donutil » úte čer 23, 2009 18:16

Stanik píše:Chladící kapalina má tu nepěknou vlastnost, že při zahřátí nabyde na objemu :? . Proto je tam i ta expanzní nádoba, aby přebytek měl kam odtéct, jinak by bouchly hadice. Stejně jako u topení v chalupě. Při studeném motoru má tedy kapalina logicky menší objem než při teplém a pokud je jí málo, zmizí z expanzky, ale v podstatě se ještě nic neděje. Nejlepším řešením je tedy dolití :wink: Problému by nasvědčovalo, kdyby bylo třeba dolívat třeba 0,5l za 1000km. Spíš ale než těsnění hlavy by to u tohohle motoru byla nějaká netěsnost ve spoji trubek nebo radiátoru.
Tady nejde ani tak o roztažnost kapaliny jako spíš o to,že tady ta expanzka je tak divně udělaná,není do ní vidět a nemá rysky.jen plošku pokud má být voda.U dvoustovky se mě to jeví přehlednější,tam mám vodu mezi ryskami v pohodě.Už se mě u tohoto typu(75)stalo že tam byla kapalina výš nad plošku a byla v pohodě vidět a potom mě bouchnul chladič(rozpeltlovala se vanička) a proč?Měla by to pustit snad zátka ne?

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 0:39

Re: Prasklé těsnění pod hlavou u dieselu?

Příspěvek od Stanik » úte čer 23, 2009 22:57

To, že je ta expanzka divně udělaná je fakt. Už to tady kdysi někdo řešil, kde jsou ty značky, bylo to popsáno. Je fakt, že jsem objevil ty plošky až cca po roce, co jsem měl 75. A to jsem tam musel posvítit baterkou :(
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Odpovědět