ventilátor chladiča R 75
Re: ventilátor chladiča R 75
Nie je to tak, neviem ako u benzínu ale pri dieseli sa spustí ventilátor vždy po naštartovaní - bez ohladu na to čo je zapnuté a či je motor studeny alebo teply, takže toto určite nerieš lebo je to tak ako to má byť![/quote]
diky moc si ma ukludnil, ze je to v poriadku, predpokladam ze ked som ho predtym nepocul, tak to bolo preto ze bezal na 1. rychlosti na najnizsich otackach a tento z opla teraz ma vyssie otacky, kedze ma len dve rychlosti.
No tesim sa ze aspon jednu vec mam vyriesenu.
Dakujem.
diky moc si ma ukludnil, ze je to v poriadku, predpokladam ze ked som ho predtym nepocul, tak to bolo preto ze bezal na 1. rychlosti na najnizsich otackach a tento z opla teraz ma vyssie otacky, kedze ma len dve rychlosti.
No tesim sa ze aspon jednu vec mam vyriesenu.
Dakujem.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilátor chladiča R 75
Nevím v jakým stavu je váš chladící systém pánové, ale ventilátor u dieselu za studena u mýho auta neběží.
Právě jsem to zkoušel. Venku 11.5 °C a během prvních 3 minut běhu motoru se ventilátor neroztočil a nevidím žádnej důvod proč by se točit měl. Roztočil se až když jsem zapl klimatizaci a po vypnutí klimatizace se zase zastavil. Kdyby měl běžet pořád, tak to bych se ani nedivil že by šel po pár letech do kytek.. Možná máte starší auta a konstruktéři se poučili a změnili to ale mě rozhodně ventilátor bezdůvodně netočí...
Právě jsem to zkoušel. Venku 11.5 °C a během prvních 3 minut běhu motoru se ventilátor neroztočil a nevidím žádnej důvod proč by se točit měl. Roztočil se až když jsem zapl klimatizaci a po vypnutí klimatizace se zase zastavil. Kdyby měl běžet pořád, tak to bych se ani nedivil že by šel po pár letech do kytek.. Možná máte starší auta a konstruktéři se poučili a změnili to ale mě rozhodně ventilátor bezdůvodně netočí...
Re: ventilátor chladiča R 75
Jo, tak to má být. Jen při zapnutí klima nebo teplotě chladící kapaliny 90° +-. Komu to dělá jinak, má to rozbitý 

Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned led 04, 2009 19:46
Re: ventilátor chladiča R 75
Motor z vectry B je lepši ako ten original ten po čase zase odide takže vrele odporučam. Kedže si na 75 robim všetko sam tak tomu celkom rozumiem keby niekto niečo potreboval neostychajte sa spytatat
))

Re: ventilátor chladiča R 75
to môžem potvrdiť,mám ho namontovaný tuším druhý rok bez problémov
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilátor chladiča R 75
Když už se to řeší, tak mám otázku, je ten ventilátor od Vectry aspoň tišší než originál?
Když se ten originál roztočí na plný pecky tak to je docela hluk. Když jsem nechal auto stát nastartovaný se zaplou klimou(ventilátor běžel asi na nejvyšší rychlost) a šel kus dál tak ten hluk je slyšitelnej docela daleko - na rovině minimálně půl kilometru.
Když se ten originál roztočí na plný pecky tak to je docela hluk. Když jsem nechal auto stát nastartovaný se zaplou klimou(ventilátor běžel asi na nejvyšší rychlost) a šel kus dál tak ten hluk je slyšitelnej docela daleko - na rovině minimálně půl kilometru.
Re: ventilátor chladiča R 75
co som mal ja chvilu ten ventilator z opla (kym mi aj ten neodisiel ), tak mozem za seba potvrdit ze bol hlucnejsi ako original, ale moze to byt kus od kusu.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: sob bře 14, 2009 16:18
- Bydliště: Trenčín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilátor chladiča R 75
Zdravím Vás, páni, prosím niekoho zo znalcov o pomoc. Nefunkčný ventilátor chladiča je zrejme neduh všetkých 75-tiek, tak ma ani moc neprekvapilo že odišiel aj mne a to mam r.v.04 a najazdene 120000 km. Pre upresnenie motor diesel. Na základe informácii z tohto fóra som chcel zameniť povodný motorek za motorek z Vectry ale nakoniec som zohnal original rover motorek lenze z benzinovej verzie ktory som zapojil len na dve rychlosti lebo bol trojzilovy bez regulacneho odporu a moj povodny mal styri zily. Mesiac vsetko fungovalo super, motorek sa zapol pri otoceni kluca a zapnuti klimy, ked som klimu vypol tak sa zastavil aj motorek. Vsetko vyzeralo tak ako ma, ale nedavno po jazde ked som parkoval a vypol zapalovanie ostal motorek ventilatora zapnuty a nemal chut sa zastavit. Myslel som si ze je prehriaty motor tak som ho nechal asi 5 minut tocit, ked ma prestalo bavit cakat tak som vybral poistku. Rano ked som poistku zalozil naspet, motor bol studeny a bez zapnuteho zapalovania, tak hned sa roztocil ventilátor a bolo mi jasne ze je niekde zrada. Vie mi niekto poradit kde asi moze byt zavada? Inac nie je to stala zavada, niekedy sa motorek po vypnuti zapalovania alebo klimy zastavi a niekedy to ostane ,, vysiet". Dakujem za rady.
Keď musíš, tak musíš.
JAGUAR S-type 2,7d V6 Sport
JAGUAR S-type 2,7d V6 Sport
Re: ventilátor chladiča R 75
môže to súvisieť s čidlom teploty chladiacej kvapaliny,alebo porucha bude v regulačnej krabičke k ventilátoru-sú v nej relátka pre rozličné rýchlosti.Najskôr by som šiel po tom čidle teploty,za predpokladu,že máš dosť vody v chladiči/to asi áno,keď ti to robilo aj ráno na studenom motore/
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
Re: ventilátor chladiča R 75
to si mal smolu alebo zle namontovaný,mne to odvtedy ide bez problémovrudiger1 píše:co som mal ja chvilu ten ventilator z opla (kym mi aj ten neodisiel ), tak mozem za seba potvrdit ze bol hlucnejsi ako original, ale moze to byt kus od kusu.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: sob bře 14, 2009 16:18
- Bydliště: Trenčín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilátor chladiča R 75
Aj som rozmyslal, ze to znovu otvorim. Tu regulacnu krabicku som mal totizto otvorenu a mozno sa tam dostala voda a nejako to blbne. Zapojenie je myslim dobre, robil to autoelektrikar a vravim, mesiac / 5000km/ to fungovalo bez problemov.
Keď musíš, tak musíš.
JAGUAR S-type 2,7d V6 Sport
JAGUAR S-type 2,7d V6 Sport
Re: ventilátor chladiča R 75
chci se jen zeptat ten tvuj originalni moterek co tam puvodne byl mel velky stribrny odpor za vrtuli?pirát píše:Zdravím Vás, páni, prosím niekoho zo znalcov o pomoc. Nefunkčný ventilátor chladiča je zrejme neduh všetkých 75-tiek, tak ma ani moc neprekvapilo že odišiel aj mne a to mam r.v.04 a najazdene 120000 km. Pre upresnenie motor diesel. Na základe informácii z tohto fóra som chcel zameniť povodný motorek za motorek z Vectry ale nakoniec som zohnal original rover motorek lenze z benzinovej verzie ktory som zapojil len na dve rychlosti lebo bol trojzilovy bez regulacneho odporu a moj povodny mal styri zily. Mesiac vsetko fungovalo super, motorek sa zapol pri otoceni kluca a zapnuti klimy, ked som klimu vypol tak sa zastavil aj motorek. Vsetko vyzeralo tak ako ma, ale nedavno po jazde ked som parkoval a vypol zapalovanie ostal motorek ventilatora zapnuty a nemal chut sa zastavit. Myslel som si ze je prehriaty motor tak som ho nechal asi 5 minut tocit, ked ma prestalo bavit cakat tak som vybral poistku. Rano ked som poistku zalozil naspet, motor bol studeny a bez zapnuteho zapalovania, tak hned sa roztocil ventilátor a bolo mi jasne ze je niekde zrada. Vie mi niekto poradit kde asi moze byt zavada? Inac nie je to stala zavada, niekedy sa motorek po vypnuti zapalovania alebo klimy zastavi a niekedy to ostane ,, vysiet". Dakujem za rady.
Re: ventilátor chladiča R 75
Já bych zkusil začít od toho nejpřístupnějšího. V pojistkové skříni motoru je hlavní relé, které spíná celý systém ventilátoru. Teprve z něj jde proud do krabičky u ventilátoru, která "vybírá" na jakou rychlost ten ventilátor půjde. To relé může být už vypálený a může zůstávat viset. Je to běžné automobilové relé, které se za pár korun dostane v jakýchkoli autodílech. Pokud výměna nepomůže, pak už to čidlo teploty a krabička.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: sob bře 14, 2009 16:18
- Bydliště: Trenčín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilátor chladiča R 75
To Thomson: Originál motorek co som mal namontovany bol stvorzilovy bez regulacneho odporu, bol trojrychlostny a rychlost bola brzdena na uhlikoch.
Keď musíš, tak musíš.
JAGUAR S-type 2,7d V6 Sport
JAGUAR S-type 2,7d V6 Sport
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: sob bře 14, 2009 16:18
- Bydliště: Trenčín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilátor chladiča R 75
To Stanik: To rele v pojistkovej skrinke v motore som skusal vybrat, vyzera zvonka v poriadku ale ked som ho vybral tak sa vrtula tocila stale nemalo to na to nejaky vplyv. Dnes som bol v servise, ale na potvoru to fungovalo normalne tak nic nezistili vraj mam prist ked to zase nezastavi
Snad zajtra? 


Keď musíš, tak musíš.
JAGUAR S-type 2,7d V6 Sport
JAGUAR S-type 2,7d V6 Sport