Rover 75 by Riko
Rover 75 by Riko
Dovoľte, aby som Vás pozdravil. Už dlhú dobu sledujem tieto stránky, ale až teraz som sa odhodlal zviditeľniť sa a podeliť sa s Vami o svoje dojmy, nakoľko pred mesiacom som sa stal šťastným majiteľom auta značky Rover.
Začalo sa to niekedy na jeseň roku 1998 alebo 1999 na autosalóne v Nitre. Ako som prechádzal rôznymi značkami, zrazu ma upútalo jedno auto, ktoré sa svojim dizajnom a celkovým prevedením úplne odlišovalo od ostatných. Moja prvá reakcia bola...aký krásny nový Jaguár! Keď som prišiel bližšie, zistil som, že sa jedná o Rover 75. To, čo nasledovalo, sa dá jednoducho nazvať láska na prvý pohľad. Jeho cena bola vtedy pre mňa reálna asi ako výlet na Mesiac, napriek tomu ma odvtedy začala prenasledovať obsedantná myšlienka, že to auto raz musím mať. Ja som medzitým až doteraz jazdil na Francúzoch a bol som s nimi celkom spokojný, ale myšlienka na R75 ma nikdy neopustila. Na rozdiel od iných značiek, Rover 75, aj teraz po 8 rokoch, svojim dizajnom a imidžom ostal aktuálny, čo svedčí o jeho nadčasovosti. S ľútosťou som sledoval katastrofu v Longbridge v rokoch 2005/2006 a mnohé z toho som doteraz nedokázal racionálne pochopiť. V tých rokoch, vďaka panike medzi ľuďmi, ceny týchto áut rapídne poklesli a ja teraz len môžem ľutovať, že som to vtedy nevyužil. Lebo, neviem či ste si to všimli, tento rok ceny ojazdených Roverov/MG znovu stúpli, teda aspoň v Nemecku.
Týmto sa chcem poďakovať svojmu kolegovi, Undymu, ktorý si v marci tohto roku kúpil Rover 75 a tým u mňa oživil obsedantnú myšlienku za každú cenu vlastniť tohto krásavca. A stalo sa. Pred mesiacom dorazil ku mne rovno z Bavorska. R 75 2,0l V6, manuálna prevodovka, sedan, farba british racing green, béžový interiér, najazdených niečo nad 60 tis. km, kúpený pôvodným majiteľom v marci 2003, podľa servisnej knižky. Už na prvý pohľad veľmi elegantný kúsok. V detailoch trochu iný, ako štandardné R75. Jedná sa totiž o limitovanú sériu "Silverstone Edition". Údajne sa vyrábali od jesene 2002 do začiatku 2003 a bolo ich vyrobených 300 kusov. Má viac chrómu, drevený volant, drevenú radiacu páku. Nie je v koži, ale má napríklad 8 airbagov (aspoň toľko som napočítal) a TC. Oproti štandardu má tiež znížený podvozok a väčšie kolesá, 225/45 R17, čo je súčasťou tejto limitovanej série, ako uvádza dostupná literatúra. Tým je auto podstatne "tvrdšie" než som pôvodne očakával. Pri Francúzoch som bol zvyknutý na mäkkú a mierne húpavú jazdu, čo mi dosť vyhovovalo. Po betónke som týmto autom šiel len jeden raz a aj naposledy ... mal som pocit, že mi vypadnú obličky. Na druhej strane vďaka tomu perfektne sedí na ceste a drží stopu, v rozpore s niektorými uvádzanými inforáciami "naslovovzatých odborníkov". I napriek tomu sa však nespráva ako športové auto a ani som to od neho neočakával. Za mesiac som na ňom najazdil niečo cez 2.000 km (mal som práve dovolenku) a som s ním zatiaľ maximálne spokojný. Až na malé chybičky krásy: na jednom mieste trochu nedoliehajúca chrómová lišta predného skla, takže pri rýchlosti nad 140 km sa mi v interiéri rozoznel dychový orchester, v servise mi to spravili a všetko je OK. Okrem toho, ak sa mi samočinne aktivuje TC, neviem ju vypnúť, ak ju zapnem sám, vypnúť sa dá, podobne ako spomínal Undy. V značkovom servise DSV Dunajská streda mi auto otestovali, nekonštatovali žiadnu závadu, ani čo sa týka TC, aj km sedeli. Páni v servise na mňa aspoň na prvýkrát pôsobili dojmom dostatočnej erudovanosti a serióznosti. Dokonca boli tolerantní aj k mojím spočiatku úzkostlivým stavom v súvlislosti s autom. Napríklad, jeden deň som si všimol, že z auta mi kvapká nejaká tekutina. Hneď druhý deň som bol v servise, všetko mi pozreli a príčinu zistili: jednalo sa o kondenzovanú vodu z klimatizácie...a ja som si aspoň doplnil vedomosti z fyziky... Dúfam, že vážnych dôvodov navštevovať servis budem musieť čo najmenej.
Nebudem sa vyjadrovať o tom, aký dojem na mňa robí exteriér, interiér, jazdné vlastnosti auta atď., lebo o tom tu toho bolo popísaného veľa, ja sa s tým môžem len jednoznačne stotožniť. Celkovo na mňa pôsobí ako dostatočne výkonné, ale zároveň aj ležérne a pohodové a najmä mimoriadne kultivované auto, ktoré dokazuje, že automobilizmus je nielen o vede a technike, ale aj o umení a kultúre.
A ešte jeden postreh. Vozil som sa v rôznych autách, a s každým z nich som sa musel spočiatku aspoň trochu oboznámiť. Keď som si však poprvýkrát sadol do môjho Rovera, bolo mi v ňom všetko známe, ako by som v ňom jazdil už dlho predtým, teda okamžite som sa s ním zžil. (Tisíckrát chvála pánom, zodpovedným za dizajn a ergonómiu interiéru...) Je to zaujímavé, ale niečo podobné konštatovali aj viacerí moji známi. Vraj si ani nevedia predstaviť, že by som si kúpil iné auto. Neviem či tá zhoda alebo podoba je skutočne taká evidentná... Som síce konzervatívne založený a trochu rezervovaný, ale predsa len tvídovú čiapku a sako nenosím a čaj tiež nepijem práve o piatej...
Na britské autá resp. značky, odhliadnúd od ekonomických aspektov, som vždy nazeral ako na súhru kvality, elegancie a luxusu, čo pre iné značky bola často len nedosiahnuteľná méta, vzor inšpirácie a niekedy vzor napodobňovania. (Len tak mimochodom, všimli ste si, ako sa zadok predošlej Hyunday-Sonata nápadne podobal na zadok Jaguáru?, alebo všimli ste si, ako vyzerali Hondy pred začiatkom spolupráce s MG/Rover? Alebo napadlo niekoho, prečo BMW, po dlhých desaťročiach nudných a priemerných dizajnov v poslednej generácii sa oblieklo do elegantného konzervatívneho zovňajšku. Snáď v tom nemá prsty "ten zlý Rover, ktorého sa pred 6 rokmi museli zbaviť"?
Britská dizajnérska škola vždy kládla dôkaz na konzervatívnu eleganciu s nádychom aristokratickej noblesy. "Beauty first", ako hovorieval sir Wiliam Lyons. Nedalo mi to a minulý týždeň som navštívil predajňu Jaguar v Bratislave. Keď som si sadol do jedného z vystavených S-type a všetkými zmyslami som absorboval atmosféru auta, moje pocity som zhrnul len do jedného radostného konštatovania: neľutujem, naopak, som hrdý na to, že vlastním práve Rover 75.
Všetkých zdravím a ďakujem za trpezlivosť pri čítaní týchto čerstvými dojmami poznačených riadkov.
Začalo sa to niekedy na jeseň roku 1998 alebo 1999 na autosalóne v Nitre. Ako som prechádzal rôznymi značkami, zrazu ma upútalo jedno auto, ktoré sa svojim dizajnom a celkovým prevedením úplne odlišovalo od ostatných. Moja prvá reakcia bola...aký krásny nový Jaguár! Keď som prišiel bližšie, zistil som, že sa jedná o Rover 75. To, čo nasledovalo, sa dá jednoducho nazvať láska na prvý pohľad. Jeho cena bola vtedy pre mňa reálna asi ako výlet na Mesiac, napriek tomu ma odvtedy začala prenasledovať obsedantná myšlienka, že to auto raz musím mať. Ja som medzitým až doteraz jazdil na Francúzoch a bol som s nimi celkom spokojný, ale myšlienka na R75 ma nikdy neopustila. Na rozdiel od iných značiek, Rover 75, aj teraz po 8 rokoch, svojim dizajnom a imidžom ostal aktuálny, čo svedčí o jeho nadčasovosti. S ľútosťou som sledoval katastrofu v Longbridge v rokoch 2005/2006 a mnohé z toho som doteraz nedokázal racionálne pochopiť. V tých rokoch, vďaka panike medzi ľuďmi, ceny týchto áut rapídne poklesli a ja teraz len môžem ľutovať, že som to vtedy nevyužil. Lebo, neviem či ste si to všimli, tento rok ceny ojazdených Roverov/MG znovu stúpli, teda aspoň v Nemecku.
Týmto sa chcem poďakovať svojmu kolegovi, Undymu, ktorý si v marci tohto roku kúpil Rover 75 a tým u mňa oživil obsedantnú myšlienku za každú cenu vlastniť tohto krásavca. A stalo sa. Pred mesiacom dorazil ku mne rovno z Bavorska. R 75 2,0l V6, manuálna prevodovka, sedan, farba british racing green, béžový interiér, najazdených niečo nad 60 tis. km, kúpený pôvodným majiteľom v marci 2003, podľa servisnej knižky. Už na prvý pohľad veľmi elegantný kúsok. V detailoch trochu iný, ako štandardné R75. Jedná sa totiž o limitovanú sériu "Silverstone Edition". Údajne sa vyrábali od jesene 2002 do začiatku 2003 a bolo ich vyrobených 300 kusov. Má viac chrómu, drevený volant, drevenú radiacu páku. Nie je v koži, ale má napríklad 8 airbagov (aspoň toľko som napočítal) a TC. Oproti štandardu má tiež znížený podvozok a väčšie kolesá, 225/45 R17, čo je súčasťou tejto limitovanej série, ako uvádza dostupná literatúra. Tým je auto podstatne "tvrdšie" než som pôvodne očakával. Pri Francúzoch som bol zvyknutý na mäkkú a mierne húpavú jazdu, čo mi dosť vyhovovalo. Po betónke som týmto autom šiel len jeden raz a aj naposledy ... mal som pocit, že mi vypadnú obličky. Na druhej strane vďaka tomu perfektne sedí na ceste a drží stopu, v rozpore s niektorými uvádzanými inforáciami "naslovovzatých odborníkov". I napriek tomu sa však nespráva ako športové auto a ani som to od neho neočakával. Za mesiac som na ňom najazdil niečo cez 2.000 km (mal som práve dovolenku) a som s ním zatiaľ maximálne spokojný. Až na malé chybičky krásy: na jednom mieste trochu nedoliehajúca chrómová lišta predného skla, takže pri rýchlosti nad 140 km sa mi v interiéri rozoznel dychový orchester, v servise mi to spravili a všetko je OK. Okrem toho, ak sa mi samočinne aktivuje TC, neviem ju vypnúť, ak ju zapnem sám, vypnúť sa dá, podobne ako spomínal Undy. V značkovom servise DSV Dunajská streda mi auto otestovali, nekonštatovali žiadnu závadu, ani čo sa týka TC, aj km sedeli. Páni v servise na mňa aspoň na prvýkrát pôsobili dojmom dostatočnej erudovanosti a serióznosti. Dokonca boli tolerantní aj k mojím spočiatku úzkostlivým stavom v súvlislosti s autom. Napríklad, jeden deň som si všimol, že z auta mi kvapká nejaká tekutina. Hneď druhý deň som bol v servise, všetko mi pozreli a príčinu zistili: jednalo sa o kondenzovanú vodu z klimatizácie...a ja som si aspoň doplnil vedomosti z fyziky... Dúfam, že vážnych dôvodov navštevovať servis budem musieť čo najmenej.
Nebudem sa vyjadrovať o tom, aký dojem na mňa robí exteriér, interiér, jazdné vlastnosti auta atď., lebo o tom tu toho bolo popísaného veľa, ja sa s tým môžem len jednoznačne stotožniť. Celkovo na mňa pôsobí ako dostatočne výkonné, ale zároveň aj ležérne a pohodové a najmä mimoriadne kultivované auto, ktoré dokazuje, že automobilizmus je nielen o vede a technike, ale aj o umení a kultúre.
A ešte jeden postreh. Vozil som sa v rôznych autách, a s každým z nich som sa musel spočiatku aspoň trochu oboznámiť. Keď som si však poprvýkrát sadol do môjho Rovera, bolo mi v ňom všetko známe, ako by som v ňom jazdil už dlho predtým, teda okamžite som sa s ním zžil. (Tisíckrát chvála pánom, zodpovedným za dizajn a ergonómiu interiéru...) Je to zaujímavé, ale niečo podobné konštatovali aj viacerí moji známi. Vraj si ani nevedia predstaviť, že by som si kúpil iné auto. Neviem či tá zhoda alebo podoba je skutočne taká evidentná... Som síce konzervatívne založený a trochu rezervovaný, ale predsa len tvídovú čiapku a sako nenosím a čaj tiež nepijem práve o piatej...
Na britské autá resp. značky, odhliadnúd od ekonomických aspektov, som vždy nazeral ako na súhru kvality, elegancie a luxusu, čo pre iné značky bola často len nedosiahnuteľná méta, vzor inšpirácie a niekedy vzor napodobňovania. (Len tak mimochodom, všimli ste si, ako sa zadok predošlej Hyunday-Sonata nápadne podobal na zadok Jaguáru?, alebo všimli ste si, ako vyzerali Hondy pred začiatkom spolupráce s MG/Rover? Alebo napadlo niekoho, prečo BMW, po dlhých desaťročiach nudných a priemerných dizajnov v poslednej generácii sa oblieklo do elegantného konzervatívneho zovňajšku. Snáď v tom nemá prsty "ten zlý Rover, ktorého sa pred 6 rokmi museli zbaviť"?
Britská dizajnérska škola vždy kládla dôkaz na konzervatívnu eleganciu s nádychom aristokratickej noblesy. "Beauty first", ako hovorieval sir Wiliam Lyons. Nedalo mi to a minulý týždeň som navštívil predajňu Jaguar v Bratislave. Keď som si sadol do jedného z vystavených S-type a všetkými zmyslami som absorboval atmosféru auta, moje pocity som zhrnul len do jedného radostného konštatovania: neľutujem, naopak, som hrdý na to, že vlastním práve Rover 75.
Všetkých zdravím a ďakujem za trpezlivosť pri čítaní týchto čerstvými dojmami poznačených riadkov.
súhlas
No , Riko , pekne si to napísal a čo sa týka Tvojho prísprvku ohľadne čínskeho Roweru , myslím si , že príchodom kópie stúpne cena originálu.Prečo asi tí číňania nezačali kopírovať napr.Škodu...?
P.S. už máš vymenený olej ?
P.S. už máš vymenený olej ?
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
g
aké - béžové látkové? ak áno akú máš cenu a odkiaľ?A na shoptuning.sk som našiel koberček aj s lemom asi 5 cm vysokým do kufra konkrétne na naše auto.Do 1000 sk,idem ho objednať u ježiška.A ešte si idem objednať u ježiška narodenín xenóny-komplet prestavbová sada za 5500,-
Howk.
http://www.shoptuning.sk/product_info.p ... ts_id/3782
Howk.
http://www.shoptuning.sk/product_info.p ... ts_id/3782
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
psychiater
"...cena bola vtedy pre mňa reálna asi ako výlet na Mesiac, napriek tomu ma odvtedy začala prenasledovať obsedantná myšlienka, že to auto raz musím mať. ..."
Obsedantné myšlienky Ti pomôže odstrániť Prim.MUDr.Martinec , oveľa menšia finančná záťaž , ako nákup Roveru.
Obsedantné myšlienky Ti pomôže odstrániť Prim.MUDr.Martinec , oveľa menšia finančná záťaž , ako nákup Roveru.

Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
CD menič
Ad obsedantné myšlienky: keď si zoberieš nákladnosť dlhodobej liečby vs jednorázovú cenu auta, vyšlo to lacnejšie.
Ad koberčeky: tie do kofra by som bral aj ja a tie do interiéru majú byť látkové, béžové, originál s logom, objednal som ich v DSV, cena vraj okolo 2.000,-.
Ešte by som sa rád spýtal na CD menič. Údajne originálny nový stojí takmer 40.000,-. Radili mi nejaký SONY na báze infračerveného bezdrôtového prepojenia za cenu okolo 25.000,-. Neviem sa rozhodnúť, lebo pri ňom sa niekde v interiéri musia niekde prilepiť ovládacie tlačítka a to by som nerád. Preto by som chcel poprosiť, či by mi niekto nevedel dať typ na originálny CD menič zohnaný "pod rukou".
Ad koberčeky: tie do kofra by som bral aj ja a tie do interiéru majú byť látkové, béžové, originál s logom, objednal som ich v DSV, cena vraj okolo 2.000,-.
Ešte by som sa rád spýtal na CD menič. Údajne originálny nový stojí takmer 40.000,-. Radili mi nejaký SONY na báze infračerveného bezdrôtového prepojenia za cenu okolo 25.000,-. Neviem sa rozhodnúť, lebo pri ňom sa niekde v interiéri musia niekde prilepiť ovládacie tlačítka a to by som nerád. Preto by som chcel poprosiť, či by mi niekto nevedel dať typ na originálny CD menič zohnaný "pod rukou".
kob
Keď Ti prídu , zavolaj , prídem pozrieť.Ak sa mi zapáčia , tak Ťa poprosím , aby si prestal zamykať auto / ušetríš za bočné sklo /Ten koberček si objednám ak chceš objednám Ti ho.Dnes mi prišli z ČR tie čiapočky na ventily , niekde sú tu odfotené.
Čo sa týka CD meniča skús na http://www.aa-autodiely.sk majú tam jeden Rover na súčiastky.
Čo sa týka CD meniča skús na http://www.aa-autodiely.sk majú tam jeden Rover na súčiastky.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
CD menič
Čau,máš niečo nové s tým CD meničom?Ak chceš,môžem Ti poslať jednu českú adresu,v piatok mi niečo posieleli,vyzerajú byť seriózni-všetko bolo v poriadku,čo mi poslali.Asi nejaké vrakovisko or servis - neviem.Majú aj telefón a dvíhajú,len neviem číslo,lebo mám zlý mobil a v ňom mám to číslo.
P.S. prečo píšeš koberčeky do "kofra"?
P.S. prečo píšeš koberčeky do "kofra"?
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
adresa
Tá adresa je RTTs@seznam.cz Posielali mi to dobierkou,platil som v sk bez problémov na pošte.Kedy budeš mať tie koberčeky?
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD