
výmena oleja 2.0 V6
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: výmena oleja 2.0 V6
Tommi -- chápu, že jsi nemohl nechat tu narážku bez odezvy, ale teď fakt přemýšlím, jestli jsi někdy v té V6 jel
I když má otáčky, tak v interiéru je velice kultivovaná, a to mám doma taky CDTi, takže averze k dieselu se bát nemusíš. Neříkám, že zrovna R75 diesel je nějaký traktor, na ropáka je poměrně dobře utlumený, ale ten rozdíl v hlučnosti se prostě zapřít nedá.

Re: výmena oleja 2.0 V6
on asi išiel v mojom
ale už mám nový výfuk a aj pol motora 


Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výmena oleja 2.0 V6
Jel jsem v Mirdové 75 V6, to jste asi neregistrovali, Max vysedával v hospodě(ne že bych mu to vyčítal, vařili na té Netřebě fakt skvěle) a tys byl na cestě domů. Měl jsem ji přeplou na benzín ale i na plyn.
Že by to bylo výrazně tišší se fakt říct nedá, jen je to zvuk o vyšší frekvenci. Navíc slušně ta V6 jede až od 3000 rpm, pod touto hranicí je to fakt doooooost ubohý(na šestiválec naprostý zklamání), musím ale uznat že od 3000 rpm to bylo super.
Možná to u tebe Ondro zkresluje to, že si mylně myslíš (jak jsi mi sám řekl když jsme jeli spolu v mým autě v Šumperku) že ten motor CDT(i) potřebuje být nad(nebos řekl kolem?) 3000 rpm aby se cítil skvěle, což není tak uplně podle mě pravda(od těch otáček už akorát narůstá spotřeba a hluk, moment začíná ochabovat a výkon to nezachrání, podle mě totiž 3000 rpm je ta maximální špička za kterou už nemá smysl ani moc chodit).
Ale jinak uznávám na volnoběžný otáčky je V6 asi o chlup tišší než CDT. jakmile člověk šlápne na plyn tak těžko říct. Rád bych to ale někdy posoudil v reálu a nechal se vyvést z omylu(dvě auta vedle sebe a projet provozní otáčky 1000-3000rpm u CDT a 3000-6000rpm u V6). Nebylo by na škodu mít u toho hlukoměr.
Že by to bylo výrazně tišší se fakt říct nedá, jen je to zvuk o vyšší frekvenci. Navíc slušně ta V6 jede až od 3000 rpm, pod touto hranicí je to fakt doooooost ubohý(na šestiválec naprostý zklamání), musím ale uznat že od 3000 rpm to bylo super.
Možná to u tebe Ondro zkresluje to, že si mylně myslíš (jak jsi mi sám řekl když jsme jeli spolu v mým autě v Šumperku) že ten motor CDT(i) potřebuje být nad(nebos řekl kolem?) 3000 rpm aby se cítil skvěle, což není tak uplně podle mě pravda(od těch otáček už akorát narůstá spotřeba a hluk, moment začíná ochabovat a výkon to nezachrání, podle mě totiž 3000 rpm je ta maximální špička za kterou už nemá smysl ani moc chodit).
Ale jinak uznávám na volnoběžný otáčky je V6 asi o chlup tišší než CDT. jakmile člověk šlápne na plyn tak těžko říct. Rád bych to ale někdy posoudil v reálu a nechal se vyvést z omylu(dvě auta vedle sebe a projet provozní otáčky 1000-3000rpm u CDT a 3000-6000rpm u V6). Nebylo by na škodu mít u toho hlukoměr.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výmena oleja 2.0 V6
Proto je taky potřeba porovnávat hluk v provozních otáčkách tak jak jsem psal a ne 5000 rpm u V6 versus 5000 rpm u CDT.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výmena oleja 2.0 V6
Právě proto tvrdím že CDT není zas tak hlučný.



- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: výmena oleja 2.0 V6
Tommi -- nic proti, ale porovnáváš naprosto neporovnatelné:
1. Čtyřválec vs. šestiválec -- z principu kontrukce R4 nikdy nemůže dosáhnout tak klidného běhu, jako V6.
2. Benzin vs. turbodiesel -- to jsou prostě dva jiné světy. Každý motor připadá člověku nejpružnější v oblasti kolem maxima kroutícího momentu, přičemž přeplňovaný vznětový motor má toto maximum někde do 2000 rpm, zatímco atmosféricky plněný zážehový motor bude někde kolem 3500-4000 rpm (jestli ne víc). Proto je potřeba benzin trochu poškádlit, aby to jelo; do 3000 s ním není moc řeč, ale to s žádným a nezmění to ani počet válců (možná tak dvojnásobný objem by pomohl -- God bless american engines
).
Ten chlup na tom volnoběhu je spíš asi jako vlas obra Koloděje. Na volnoběh bych ti ukázal, jak se mi třeba drkotá držák PDA na palubní desce
Za jízdy je klutivovanost samozřejmě lepší, ale sametu V6 nemá šanci dosáhnout (viz. bod 1).
S těmi otáčkami jsem určitě neříkal, že je potřeba dieselu nakládat aspoň 3000 rpm. Pamatuju si, že jsem ten motor srovnával se starším dieselem Rover L-series a tady opravdu platí, že novější common-rail si nechá líbit vyšší otáčky, pro ten starý bylo nad 3500 rpm vyloženě trápení. Běžné provozní otáčky vidím cca na 1600 - 2800, ale když ho necháš rozparádit někam mezi 3500-4000, slušně zatlačí do sedačky ... ale to může být rozdílem nastavení mezi CDT a CDTi (navíc s chipem)
Ale to už jsme hodně OT
1. Čtyřválec vs. šestiválec -- z principu kontrukce R4 nikdy nemůže dosáhnout tak klidného běhu, jako V6.
2. Benzin vs. turbodiesel -- to jsou prostě dva jiné světy. Každý motor připadá člověku nejpružnější v oblasti kolem maxima kroutícího momentu, přičemž přeplňovaný vznětový motor má toto maximum někde do 2000 rpm, zatímco atmosféricky plněný zážehový motor bude někde kolem 3500-4000 rpm (jestli ne víc). Proto je potřeba benzin trochu poškádlit, aby to jelo; do 3000 s ním není moc řeč, ale to s žádným a nezmění to ani počet válců (možná tak dvojnásobný objem by pomohl -- God bless american engines

Ten chlup na tom volnoběhu je spíš asi jako vlas obra Koloděje. Na volnoběh bych ti ukázal, jak se mi třeba drkotá držák PDA na palubní desce

S těmi otáčkami jsem určitě neříkal, že je potřeba dieselu nakládat aspoň 3000 rpm. Pamatuju si, že jsem ten motor srovnával se starším dieselem Rover L-series a tady opravdu platí, že novější common-rail si nechá líbit vyšší otáčky, pro ten starý bylo nad 3500 rpm vyloženě trápení. Běžné provozní otáčky vidím cca na 1600 - 2800, ale když ho necháš rozparádit někam mezi 3500-4000, slušně zatlačí do sedačky ... ale to může být rozdílem nastavení mezi CDT a CDTi (navíc s chipem)

Ale to už jsme hodně OT

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výmena oleja 2.0 V6
Tohle beru a nijak nerozporuju. S těma otáčkama tedy beru zpět nechci ti vsouvat do úst něco cos neřekl.
Nicméně tady se diskutuje o hluku, takže mě vibrace, ať už jsou sametový nebo takový že PDA skáče po palubce moc nezajímaj. U svýho auta většinou slyším spíš hluk penumatik než hluk motoru, většinu času jen udržuju rychlost kroutícím momentem při nevysokých otáčkách a motor při tom žádnej hluk nevydává. Proto tvrdím že můj motor není hlučnej. Vy se mi to tu snažíte rozporovat. Když jedu po dálnici tak taky slyším hlavně svištění vzduchu a až někde uplně na pozadí motor, motor je dominantně slyšet až někde od 140 kmh nahoru.
Nicméně tady se diskutuje o hluku, takže mě vibrace, ať už jsou sametový nebo takový že PDA skáče po palubce moc nezajímaj. U svýho auta většinou slyším spíš hluk penumatik než hluk motoru, většinu času jen udržuju rychlost kroutícím momentem při nevysokých otáčkách a motor při tom žádnej hluk nevydává. Proto tvrdím že můj motor není hlučnej. Vy se mi to tu snažíte rozporovat. Když jedu po dálnici tak taky slyším hlavně svištění vzduchu a až někde uplně na pozadí motor, motor je dominantně slyšet až někde od 140 kmh nahoru.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: výmena oleja 2.0 V6
Jen dodám, že na diesel je ten motor poměrně slušný i v rychlostech výrazně vyšších
Přinejmenším jeho zvuk nerve cestujícím uši, na rozdíl od jiných počinů podobného principu (kluci z Boleslavi by mohli vyprávět)
Ale pořád platí, že zážehový motor, navíc V6, je ve všech režimech kultivovanější, to se prostě nedá svítit. Vždycky mě mrzelo, že do R75 nedávali nějaký větší diesel (nejlépe tak 6 válců, 2.5-3.0 l).


Re: výmena oleja 2.0 V6
Svatá pravda.Byl jsem v němcích za kšeftem a vezl se 200 km v audině šestiválci s automatem,neskutečný zátahy.Moje skořápečka čekala v Chemniz než se vrátím a ani se mě do ní nechtělo.Ještě dlouho jsem vzpomínal .....AnderN píše:Jen dodám, že na diesel je ten motor poměrně slušný i v rychlostech výrazně vyššíchPřinejmenším jeho zvuk nerve cestujícím uši, na rozdíl od jiných počinů podobného principu (kluci z Boleslavi by mohli vyprávět)
Ale pořád platí, že zážehový motor, navíc V6, je ve všech režimech kultivovanější, to se prostě nedá svítit. Vždycky mě mrzelo, že do R75 nedávali nějaký větší diesel (nejlépe tak 6 válců, 2.5-3.0 l).