klepání od motoru
klepání od motoru
Ahoj chlapi koupil jsem18.8.2010 rovera 75 cdt 2003 a včera mi začal jemně klepat při volnoběhu motor nebo něco kolem.Registruju to tak do 1000-1200 ot a potom už ne.Výkon to má super a v točkách necuká. Dělá to za studena i za tepla.Olej tam je asi 800km novy 5w-40.A potom mi ještě poklesnou otáčky jako by chtěl zdechnout když dojíždím na křižovatku a vyřadím.ale po 3 vteřinách se to srovná.Před tim jsem měl Mercedes c 250TD 110kw a 6 let bez závad tak jsem z toho trošku vyděšený abych do toho hned nemusel sypat kačky. Jinak chytá na brnk a jede pravidelně.Děkuji za radu.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepání od motoru
Zkontroloval bych silentbloky motoru. Kolik má údajně najeto? Aby to nebyl začínající problém se vstřiky... Jinak popiš kdy to vlastně je, protože volnoběh je 850 a ne 1000 až 1200. Projevuje se to na běhu motoru? protože v těhcdle otáčkách mi někdy rezonuje výfuk, tak jestli nemyslíš tohle.
Olej tam patří 10W40. Osobně bych ho vyměnil, není to taková položka. Někdo ale jezdí i na 0W40, je to každýho rozhodnutí, takže to nechám na tobě.
To jakoby zdechání při dojezdu do křivovatky mi taky někdy udělá, žádnou paniku, tohle se prostě někdy stane. Je to otázka vteřinky-dvou než se to srovná. Ještě myslím že to dělá hlavně se zaplou klimou, což by se dalo vysvětlit, zkus jestli ti to dělá i bez klimy???
Nechci tě strašit, ale 6 let bez závad, to seš velká vyjímka, obávám se že tohle se ti zopakovat nepodaří. Neznám nikoho komu by se podařilo šest let bez závady.
Olej tam patří 10W40. Osobně bych ho vyměnil, není to taková položka. Někdo ale jezdí i na 0W40, je to každýho rozhodnutí, takže to nechám na tobě.
To jakoby zdechání při dojezdu do křivovatky mi taky někdy udělá, žádnou paniku, tohle se prostě někdy stane. Je to otázka vteřinky-dvou než se to srovná. Ještě myslím že to dělá hlavně se zaplou klimou, což by se dalo vysvětlit, zkus jestli ti to dělá i bez klimy???
Nechci tě strašit, ale 6 let bez závad, to seš velká vyjímka, obávám se že tohle se ti zopakovat nepodaří. Neznám nikoho komu by se podařilo šest let bez závady.

- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: klepání od motoru
ahojky to né volnoběh je 850 ale když jemně šlápnu na plyn tak to klapání slyším tak do 1100 pak jakoby to utichlo.S tím kolísánim děkuji už jsem v klidu.Ted zbývá jen to klapání.Je to takový kovový zvuk jak kdybych tukal kladívkem do bloku.motor má najeto 97000 a je dovezený ze španělska.Tam je přetáčení trestné tak si nemyslím že by byl stočený.Může to být třeba hydroštyl že když vyměnili místo 10w-40 ated mi tam dali 5w-40 aten rozpouští karbon?Prý se to nesmí.Mě z toho fakt hrábne.Zlatej starej medour.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: klepání od motoru
nO VE ŠPANĚLSKU NE, ALE V ČECHÁCH SI TO DOVOZCI UPRAVĚJ NA NĚJAKOU PĚKNOU HRANICI A ZROVNA 97TIS JE MOC PĚKNÝ. Záleží v jakým je stavu auto celkově. To s tím karbonem sou řeči starejch škodovkářů, kterí místo oleje měli ve vaně asfalt. U normálního auta, kde majitel kupuje kvaliní olej a měního jak se má, nemůže žádnej karbon bejt. 5W CO TAM MÁŠ TĚĎ BYCH TAM NECHAL, V ZIMĚ A ZA STUDENA SE MOTOR DŘÍVE PROMAŽE a za tepla už je to stejný. Kdyby ti klepal hydroštel, dělal by to především za studena na volnoběh, zkus si dát ucho přímo na ventilové víku, jestli ten zvuk vychází od některého hydroštelu.
2x Rover 620ti
Re: klepání od motoru
Kolisani i u mne ale jen se zaplou klimatizaci. Klepani by mohl byt ten vyfuk a nebo cokoliv. To uz musis poznat jestli je to jako by drnceni o kastli a nebo spis nekde od motoru. Takhle se to tezko urci.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepání od motoru
jojo to je přesně ono, a vývojáři jsou vlastně blbci, když rozhodli o 10W40.Roman620ti píše: 5W CO TAM MÁŠ TĚĎ BYCH TAM NECHAL, V ZIMĚ A ZA STUDENA SE MOTOR DŘÍVE PROMAŽE


Ten motor je vyvinutej pro naše teplotní podmínky a pro naše teplotní podmínky je tam předepsáno 10W40. Nejsme na Sibiři.

Re: klepání od motoru
no zítra jsem ojednanej nadiagnostiku na střiky k panu Švihálkovi.tak jsem zvědavej.Každopádně výfuk mohu vyloučit.Je to kovovy klepavý zvuk.Začlo to včera odpoledne.Dnes se mi na to díval kamoš co dělá v land roveru a myslí si že to je ventil ale prý mám dělat závěry až po dagnostice která odhalí kompenzaci střiků.Když prý bude některá hodnota střiku vyšší tak vyměnit.no tak jsem zvědavej co to bude.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: klepání od motoru
tím velkým písmem to bylo proto, že sem měl zaplej caps lock
Vono tím motoru neublížíš...když to teda nebude nějakj náchylnej typ na olej, mrkni do různjech katalogů, kde doporučujou oba...a nemusíš bejt zrovna na sibiři, každá vteřinka při promazávání je dobrá, zvlášť když stává čtvrt roku v noře




2x Rover 620ti
Re: klepání od motoru
Tak za prvý...
S merglem jsi měl s bezporuchovostí pravděpodobně kliku. V posledních letech je na vedoucích místech žebříčku servisní průserovosti ( info od kamaráda, který byl několik let u M jako přijímací technik a teď je u pojišťovny, kde řeší i spolehlivost jednotlivých značek)
Za druhý...
5W40 asi nebude úplně blbě, ale stejně bych se držel viskozitní specifikace výrobce pro naše klima. Další věc je dodržet výkonnostní třídu - API, ACEA - to nebude problém, protože i ta nejhorší dnes prodávaná třída je lepší,než požadovaná výrobcem v době vzniku motoru.
Hlavně bych dal pozor při výměně...vyleju-li z motoru hnusnou břečku a nový olej velmi rychle (stovky km) nabývá podobný vzhled, zkrátím výměnu a vyměním ho už po 1000-1500km. Intervaly zkracuju do doby, dokud usazeniny intezivně uvolňují. Nový olej totiž může začít rozpouštět usazeniny a způsobit problémy . Lze se tomu samozřejmě vyhnout, pokud budu používat identický olej, jako předešlý majitel.
Obecně se držím zásady, že motoru prospěju více levnějším, ale solidním olejem s častější výměnou ( benzín 10-15.000km), než ho drtit "Long life" na 30.000. To je dobrej postup u novýho auta - 150.000 to vydrží ,náklady na servis jsou tím pádem nižší a pak se auto dá pryč.

S merglem jsi měl s bezporuchovostí pravděpodobně kliku. V posledních letech je na vedoucích místech žebříčku servisní průserovosti ( info od kamaráda, který byl několik let u M jako přijímací technik a teď je u pojišťovny, kde řeší i spolehlivost jednotlivých značek)
Za druhý...
5W40 asi nebude úplně blbě, ale stejně bych se držel viskozitní specifikace výrobce pro naše klima. Další věc je dodržet výkonnostní třídu - API, ACEA - to nebude problém, protože i ta nejhorší dnes prodávaná třída je lepší,než požadovaná výrobcem v době vzniku motoru.
Hlavně bych dal pozor při výměně...vyleju-li z motoru hnusnou břečku a nový olej velmi rychle (stovky km) nabývá podobný vzhled, zkrátím výměnu a vyměním ho už po 1000-1500km. Intervaly zkracuju do doby, dokud usazeniny intezivně uvolňují. Nový olej totiž může začít rozpouštět usazeniny a způsobit problémy . Lze se tomu samozřejmě vyhnout, pokud budu používat identický olej, jako předešlý majitel.
Obecně se držím zásady, že motoru prospěju více levnějším, ale solidním olejem s častější výměnou ( benzín 10-15.000km), než ho drtit "Long life" na 30.000. To je dobrej postup u novýho auta - 150.000 to vydrží ,náklady na servis jsou tím pádem nižší a pak se auto dá pryč.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: klepání od motoru
V tomto případě bych se vrátil k osvědčené praktice našich otců,vzal bych asi 40cm dlouhou železnou kulatinu asoučastným přikládáním na různé části agregátu a k uchu bych lokalizoval místo vzniku klepání, potom se lépe závada specifikuje.
R 75 CDT
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepání od motoru
Karel to vystihl přesně -- nejdůležitější je dodržet předepsanou výkonnostní třídu oleje. Konstruktéři nejsou blbci, ale viskozita se může klidně takto lehce lišit. Rozdíl mezi 5W a 10W je opravdu jen za studena. Zjednodušeně řečeno ten 5W při nízkých teplotách neztuhne tolik, jako 10W, a proto v zimě lépe maže při studeném startu. Za tepla jsou oba stejné, takže teď v létě není rozdíl. Ten olej tam klidně nech, ale kontroluj občas jeho stav a příště použij 10W40 předepsané specifikace.
Kolísání u svého auta neznám
Kolísání u svého auta neznám

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepání od motoru
páč máš brzda-plyno-automat. 

Re: klepání od motoru
Na tohle taky bacha,nemusí to být nutné měnit. Taky jsem měl změněnou hodnotu vstřiku,a nic se neměniloladagobel píše:Když prý bude některá hodnota střiku vyšší tak vyměnit.no tak jsem zvědavej co to bude.
R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000


- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepání od motoru
Nepravda ... toto zařízení sice mám, ale nikdo nepsal o škubání spojky ani nic jiného, co by s tím souviselo. Automat neznamená, že neznám volnoběh. Když pustím plyn, tak do rychlosti cca 70-80 km/h padnou otáčky a z auta je jen "kluzák", jako bych vyřadil. Ve vyšší rychlosti brzdí motorem. No a taky umím vyřadit na N nebo P a to je taky volnoběh. Takže pořád platí -- kolísání (zatím) neznám.Tommi_82 píše:páč máš brzda-plyno-automat.