Rover 75 2.0CDT
Rover 75 2.0CDT
Narazil jsem na zajímavý kousek R75 z roku 2000, zřejmě dovoz z Francie, najeto cca 85tis. km. Auto je kousek od Velkého Meziříčí, prosím, prosím o radu na co se zaměřit - kde bývá "zakopaný pes" . Chtěl bych se tam jet podívat v pátek - je to na TipCars. Předem díky.
Rover 214Si
http://rejacz.rajce.idnes.cz/Rover_214Si/
http://rejacz.rajce.idnes.cz/Rover_214Si/
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 2.0CDT
Původem je to sice Francie ale jezdilo už po ČR, dovoz se podle mě říká jen u aut nově dovezených. Zakopaný pes, to se těžko jen tak z fleku říká. Je potřeba auto prohlídnout pořádně a každopádně počítat s nějakýma těma investicema po koupi. +-20 tisíc Kč mít rezervu. Nechce se věřit že auto v tomhle věku má tak málo najeto. Moje auto je o 2 roky mladší a má najeto 2x tolik.
Těžko říct jak dlouho už je auto v čr, ta servisní knížka je spíš k smíchu. Nedovedu si představit u tak starýho auta že by třeba za dva roky v čr jen vyměnili olej a filtr.
Těžko říct jak dlouho už je auto v čr, ta servisní knížka je spíš k smíchu. Nedovedu si představit u tak starýho auta že by třeba za dva roky v čr jen vyměnili olej a filtr.
Re: Rover 75 2.0CDT
Díky za info - chci se na to jet podívat, podle fotek to v interiéru nevypadá zle - celkem spíš zachovale a na to, že má kožené sedačky, tak nejsou prosezené. Peníze navíc - s tím počítám, CDTčko má tuším řetěz, takže do rozvodů by se sahat nemuselo, spíš asi vyměnit náplně a mrknout na podvozek.
Rover 214Si
http://rejacz.rajce.idnes.cz/Rover_214Si/
http://rejacz.rajce.idnes.cz/Rover_214Si/
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 2.0CDT
Ano, CDT má řetěz. Takže počáteční servis počítej spíš výměnu náplní + filtrů (oleje, brzdovka apod.) a pokud bude potřeba, tak brzdy, možná nějaký silentblok nebo ramena na přední nápravě.
Včera jsem se na něj taky koukal. Je zvláštní, že za poslední rok najel jen 2500 km, ale není to nemožné. Chce to vidět. Líbí se mi ta krémová kůže, el. sedačky, webasto. Ty CD měniče v přihrádce před spolujezdcem jsou k vzteku, taky ho tam mám. Člověku se tam pak nevejde ani kastrůlek s obědem
EDIT: pro ostatní přikládám link ... http://www.tipcar.cz/rover/rover-75-2.0 ... 01099.html
Včera jsem se na něj taky koukal. Je zvláštní, že za poslední rok najel jen 2500 km, ale není to nemožné. Chce to vidět. Líbí se mi ta krémová kůže, el. sedačky, webasto. Ty CD měniče v přihrádce před spolujezdcem jsou k vzteku, taky ho tam mám. Člověku se tam pak nevejde ani kastrůlek s obědem
EDIT: pro ostatní přikládám link ... http://www.tipcar.cz/rover/rover-75-2.0 ... 01099.html
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 2.0CDT
Pozor pozor, CDT má sice řetěz, ale všechno externí (pumpa, altík, kompresor, posilovač) je poháněno řemeny které je třeba nejpozději každých 6 let měnit. Cena obou dohromady je jistě přes 1500 kč bez práce. Takže. Sice je tam řetěz a nehrozí "potkání se" ale co s týče údržby, je stejná jako u aut s rozvody, není tam žádná finanční úleva ani zjednodušení servisu. Pouze když se zanedbá servis, jsou menší komplikace.
Co se týče toho posledního roku, taky jsem ti toho všiml a zarazilo mě to, je totiž otázkou jak dlouho už to auto stojí a čeká na kupce. Těžko říct...
Co se týče toho posledního roku, taky jsem ti toho všiml a zarazilo mě to, je totiž otázkou jak dlouho už to auto stojí a čeká na kupce. Těžko říct...
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 2.0CDT
Znáš zhruba cenu výměny rozvodových řemenů včetně vodících a napínacích kladek Navíc i v případě rozvodů hnaných řemenem se velmi často nachází v motoru další řemeny pro pohon příslušenství (např. zmíněný alternátor) a ty se taky musí měnit. Takže rozvody řetězem jistě úspora jsou.Tommi_82 píše:... není tam žádná finanční úleva ani zjednodušení servisu ...
Re: Rover 75 2.0CDT
Za rozvody na 2,0 benzín ss vodnou pumpou som platil 18000 kčs tento rok
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 2.0CDT
Jojo Undy, to je ale V6tka... Nebudeme tu porovnáva vidlicovej šestiválec s řadovým čtyřválcem.
Ondro, no tak, úspora tam není. Výměna rozvodů na 1,8 K -series vyjde zhruba stejně draho jako výměna těch řemenů na R75. Snad nechceš tvrdit že jsem tak hloupej že bych neuměl porovnat dvě cifry. Říkám že když se mění to co se dle servisního manuálu měnit má, tak tam žádná finanční úspora není.
Rozvody řetězem neslouží k nějaké drobné úspoře financí, ale ke zvýšení spolehlivosti motoru a snížení rizika potkání se motoru, navíc ke zjednodušení kroků výměny, kdy není třeba dávat pozor na časování. Rozhodně to nedělali s úmyslem ušetřit nám starosti s výměnou, protože tam jsou stále dva řemeny které je potřeba měnit. Když praskne dlouhej auto nejede, protože nejede vodní pumpa, když praskne krátkej nejede klimatizace. Stejný to bylo i na dvoustovce, akorát tam navíc došlo většinou k rozladění časování a potkání. Tedy k horším následkům(a to jen za předpokladu že nebude někdo tak blbej a nepojede dál s prasklým řemenem na R75 CDT a neuvaří motor).
Ondro, no tak, úspora tam není. Výměna rozvodů na 1,8 K -series vyjde zhruba stejně draho jako výměna těch řemenů na R75. Snad nechceš tvrdit že jsem tak hloupej že bych neuměl porovnat dvě cifry. Říkám že když se mění to co se dle servisního manuálu měnit má, tak tam žádná finanční úspora není.
Rozvody řetězem neslouží k nějaké drobné úspoře financí, ale ke zvýšení spolehlivosti motoru a snížení rizika potkání se motoru, navíc ke zjednodušení kroků výměny, kdy není třeba dávat pozor na časování. Rozhodně to nedělali s úmyslem ušetřit nám starosti s výměnou, protože tam jsou stále dva řemeny které je potřeba měnit. Když praskne dlouhej auto nejede, protože nejede vodní pumpa, když praskne krátkej nejede klimatizace. Stejný to bylo i na dvoustovce, akorát tam navíc došlo většinou k rozladění časování a potkání. Tedy k horším následkům(a to jen za předpokladu že nebude někdo tak blbej a nepojede dál s prasklým řemenem na R75 CDT a neuvaří motor).
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 2.0CDT
Když už to porovnáváš s rozvody na 1.8 benzin, tak k nim ještě připočítej pomocné řemeny, které jsou tam taky a taky se musí měnit (viz. dvoustovka). Navíc já vycházím ze srovnání s výměnou rozvodů na 620SDi, které je myslím relevantnější a kde byly taky další pomocné řemeny. Přitom jen výměna rozvodů tam vycházela kolem 12.000 českokreditů. S výměnou všech dalších řemenů snadno k 15.000 Kčs. Tolik asi výměna jen řemenů na CDT/CDTi nevyjde, že
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 2.0CDT
U té výměny musely být aspoň 4000 těch tvejch českokreditů jenom za práci, ne?
Když to vyměníš poctivě jak Thomson(sorry Thomsone že zneužívám tvůj obrázek): (tedy řemeny, tensioner, kladka tensioneru, řemenice kliky a ten pivot co se mu říká idler)
Tak se taky vyškrábeš na stejnou sumu jak při výměně rozvodů na 1.8 .
Když to vyměníš poctivě jak Thomson(sorry Thomsone že zneužívám tvůj obrázek): (tedy řemeny, tensioner, kladka tensioneru, řemenice kliky a ten pivot co se mu říká idler)
Tak se taky vyškrábeš na stejnou sumu jak při výměně rozvodů na 1.8 .
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 2.0CDT
Když se na to vysereš a vyměníš jen řemeny tak se dostaneš na stejnou sumu jako když se na to vysereš u K-series a vyměníš jen rozvodovej řemen a pomocnej řemen.
Re: Rover 75 2.0CDT
Tak autí už bylo bohužel pryč, takže jsem se v pátek na něj nepodíval .
Rover 214Si
http://rejacz.rajce.idnes.cz/Rover_214Si/
http://rejacz.rajce.idnes.cz/Rover_214Si/