problem s automatem

Odpovědět
Josef Scháněl
Příspěvky: 57
Registrován: pon říj 08, 2007 16:16

problem s automatem

Příspěvek od Josef Scháněl » pon pro 27, 2010 14:50

Dobrý den,

neměl jste někdo podobný problém s automatem? Začlo mě zlobit řazení, od 3. stupně výš, to prokluzuje, netáhne.
Dokonce se mi rozsvítilo na panelu modu řazení při poloze D - EP ( odhaduji error parking ) a ztratilo to výkon.
Na příští týden jsem se objednal do servisu na automat. převodovky, tak se hrozím co s tím bude.
Auto má najeto 110 000km poctivých a v 80 000km jsem měnil olej v převodovce.

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3410
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: problem s automatem

Příspěvek od Keksin » pon pro 27, 2010 19:01

Já Ti nepomůžu (mám manual), ale našel jsem témata o automatické převodovce.
viewtopic.php?f=9&t=1108&hilit=automat
viewtopic.php?f=9&t=2182&p=30647&hilit=automat#p30647

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3410
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: problem s automatem

Příspěvek od Keksin » pon pro 27, 2010 19:03

Jeden uznávaný odborník na Rovery kdysi napsal větu:

Re: Hlavní spojkový válec pomoooc!!!
od Angličan » 22 bře 2010, 22:32

Měň včas správnej olej... a automat Tě nevytrestá... Angličan

Příspěvky: 140
Registrován: 18 zář 2007, 18:01
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Soukromá zprávaWWW

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s automatem

Příspěvek od AnderN » úte pro 28, 2010 10:25

To je nemilá situace. U této převodovky EP znamená Emmergency Programme (tedy nouzový režim). Zřejmě se to bez řádného servisu s diagnostikou neobejde. Do té doby můžeš prověřit několik možností za předpokladu, že je to elektrický problém:

1. Otevři kapotu a podívej se, jestli nemáš ucpané odtoky: http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=1869. Stalo se, že voda a sajrajt způsobovaly zkraty na elektronice motoru a převodovky.
2. Zkontroluj pojistky, obzvlášť č. 34. Najdeš je v manuálu, str. 174.
3. Zkus odpojit baterku cca na hodinu. Při té příležitosti doporučuji dobít. Podobné hlášení bylo registrováno i v případě slabé baterie.

Pokud ti ale prokluzují rychlostní stupně, může být (a dost možná bude) problém spíš mechanický, příp. kombinace obojího. Držím palce a informuj nás, jak to probíhá.

Doplňující otázky:
1. Auto startuje normálně?
2. Jaký olej jsi tam dával?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: problem s automatem

Příspěvek od KDB » úte pro 28, 2010 11:54

Stalo se mi u Fríčka (ten samý motor i převodovka), že když jsem to přišlápl a roztočil na vyšší stupně, najednou jakoby vypadla rychlost a na display naskočila hláška F4 a pomohlo jen vypnutí a znovunastartování. Závada byla pravděpodobně v řadícím mechanizmu - jednak správné seřízení kroku a příliš těsné uložení výstupní hřídele řazení na převodovce ( teflon -po zahřátí to zatuhlo a volič byl po přesunutí páky částěčně v nějaké mezipoloze). Když jsem to odstranil, bylo po problému. Tahle převodovka trpí hlavně na selhání solenoidů v rozváděcí desce - auto se nechce rozjet, popřípadě to několik vteřin trvá, než se pohne po přidání plynu - zvlášť za studena. Víc závad jsem po netu nenašel.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Josef Scháněl
Příspěvky: 57
Registrován: pon říj 08, 2007 16:16

Re: problem s automatem

Příspěvek od Josef Scháněl » úte pro 28, 2010 12:06

Díky za odpovědi. Uzto startuje normálně. Dnes jsem si všimnul, že kryt pod převodovkou je od oleje, takže z toho teče olej.
Zítra to odtáhnu do servisu, tam kde mi měnili olej v převodovce, nevím co tam dali za olej, ale snad tomu rozumí, když je to servis přímo na automat.převodovky.

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3410
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: problem s automatem

Příspěvek od Keksin » úte pro 28, 2010 19:15

Podle toho, co jsem tady četl o automatu, tak v servisech si nedělají hlavu ze specifikací převodových olejů a lijou tam co "zrovna mají".

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s automatem

Příspěvek od AnderN » úte pro 28, 2010 23:32

Včetně značkových servisů Land Rover, kde ty převodovky byly taky :(
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3410
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: problem s automatem

Příspěvek od Keksin » stř pro 29, 2010 9:49


Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2281
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s automatem

Příspěvek od Austin » sob led 01, 2011 8:14

AnderN píše:Včetně značkových servisů Land Rover, kde ty převodovky byly taky :(
Ne tam je problém že nemění olej v rozvodovkách. Jsou to !&@#!.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

LukasB
Příspěvky: 27
Registrován: úte led 05, 2010 17:16
Bydliště: Nitrianske Pravno Slowakia

Re: problem s automatem

Příspěvek od LukasB » pon bře 07, 2011 16:13

chcem sa opytat ci uz ten automat funguje a co s tym bolo.Mam na predaj automaticku prevodovku ma 68000km

Odpovědět