Koupě R75

Odpovědět
Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě R75

Příspěvek od AnderN » ned kvě 08, 2011 10:26

No jo, ale ta výbava je fakt holátko, chybí mu snad úplně všechno ... už jen třeba ta ventilace/klimatizace, absence mlhovek, kontroly trakce, tempomatu, zadní okna budou nejspíš na švihadla atd. Může být rád, že má alespoň rádio a jsem překvapený, že má parkovací senzory.

To listí pod stěrači ukazuje na to, že auto stálo delší dobu venku, zřejmě bude potřeba pročistit odtokové kanálky a další údržba. Jinak ty kilometry vypadají hezky, ale nelíbí se mi ta přípojka na přívěs. Kdo ví, kolik toho odtahal ... a to může mít následky.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Koupě R75

Příspěvek od roverix » ned kvě 08, 2011 10:41

Napadá mě otázka, jak velký problém by byl tu aut. klimu dodělat, a jestli by šla použít z RHD, To se dá pořídit za hubičku.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 11:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Koupě R75

Příspěvek od roman_mg » ned kvě 08, 2011 12:07

Asi máš pravdu, možná kdyby stál o 2000 míň :) Tu kouli jsem přehlédl, ta je dost (aspoň pro mě) limitujicí - nebrat :)
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

max80

Re: Koupě R75

Příspěvek od max80 » ned kvě 08, 2011 13:12

.

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Koupě R75

Příspěvek od Pítrs » ned kvě 08, 2011 20:51

Zdravím.
Díky všem moc za příspěvky, ani jsem jich tolik nečekal.
Měl bych ještě několik dotazů a taky bych rád reagoval na některé příspěvky, tak jsem to shrnul do pár bodů:

- pro mě je Německo skutečně daleko, na hranice to mám 400km....

- Polsko- odtamtud mi to švagr (je Polák) silně nedoporučoval, protože takové auto z Polska dost pravděpodobně může být s přetočeným tachometrem, se zakamuflovanými chybami, X-krát opravované, bourané atd., škoda slov (ale jinak v inzerci např. na Allegro.pl je těch pětasedmdesátek docela hodně.
Tento vypadá pěkně: http://otomoto.pl/rover-75-1-8-16v-turbo-C17997764.html (je dovezen z NL, otázkou, kolik stál tam, páč 5 000,- euro Polákovi není moc ranec)
- prý jsou dobré (občas) i auta z Itálie, pár lidí, co vím, je spokojeno, ale co znám Italy, tak od nich jsou většinou ty auta dotřískané, o tom, jak s tím zachází, darmo mluvit :-(

- jinak, vůz na http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vtcoxbfgv3r1 je sice pěkný, určitě by mohl být v dobrém stavu, ale zapomněl jsem uvést, že nechci pětasedmdesátku ve verzi po úpravě designu v r. 2004, nějak mě to neoslovuje.

Tedy, z těch dále uvedených se mi nejvíc líbí
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
Blbé je jen ta cena- skutečně astronomická.
Najeté kilometry jsou v pohodě, servisní historie.....
Jakou si myslíte, že to má reálnou prodejní cenu?
Sleduje někdo z vás tento vůz, jak dlouho je tam na prodej?

- co se týče ebay.de, mobile.de a autoscout, tak jich těch aut tam moc tedy není, věděl by prosím někdo ještě o jiných zdrojích?

- přidat peníze na opravu/výměnu ND je určitě schůdnější, než si připlatit za "lepší" auto.
Vím pak skutečně, co tam mám, v jakém je to stavu a jak se o to starám.

A co řešení *koupit něco "levnějšího"- tzn. něco mírně nad 100 000,- a dát si to sám do cajku*?
(Narážím na příspěvek- "@Pitrs: Obracene - vzit tohle a za 30-40 tCZK zainvestovat do vymeny provoznich serepeticek + ramena + rozvody. A vim, ze to mam hotovy a klid. Takhle si pridas penize a nevis, jestli to bylo udelany nebo ne...")
P.S. mých 20-30 000,- navíc bylo myšleno obrazně, doslova jsem to nemyslel...

- k turbu - co se týče spolehlivosti, tak s tím musím počítat, že je tam další věc, která se může pokazit a že nevím, v jakém je stavu, jak se k tomu kdo choval, atd...
Jinak, repas turba není moc drahý, zhruba tak, jak se tu uvádí, ale co se týče spolehlivosti, zdali je nafťák, či bensin s turbem míň, či více spolehlivý- z jednoho zdroje (mechanik zemědědělských strojů od motorů přes převodovky po hydrauliku/ nadšenec do tuningu motorů aut, atd.) vím, že bensinové motory mají spolehlivější turba. Do jaké míry se to zakládá na pravdě, nevím, ale logicky záleží u turba (jedno jestli kompresor, či turbokompresor) spíš více na plnícím tlaku, než na otáčkách (po stránce zátěže). Bensinový motor je natlačen asi o 4 atmosféry, naftový až o 7 (z toho vyplývá lepší účinnost pro naftové motory). Nechci to dále rozvádět, do hloubky se tím nezabývám. To spíš jen tak na okraj.

- co těsnění pod hlavou u přeplňované vs. atmosferické osmnáctistovky? Je v tom rozdíl ve spolehlivosti?
Někde se uvádí, že verze s turbem by již problémy s odcházením těsnění mít neměla...přeci jsou v tom rozdíly, u turba o něco vyšší kompresní poměr.....
Máte prosím někdo detailní info?

- co dodatečné instalace např. couvacích sensorů, tempomatu, atd, jsou s tím potíže, či požadavky na dokupování řídících jednotek, víceprací, atd.?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě R75

Příspěvek od AnderN » ned kvě 08, 2011 21:43

Taky jsem si to kdysi nedovedl představit, ale na toho tmavého Holanďana z autoscoutu bych si zvykl ;) Nemá sice tempomat, ale jinak výbava solidní ... něco už má najeto, ale při správné údržbě zvládne jednou tolik jako nic. Jen s tou spotřebou jsou ted optimisti :-) Jo a ESP tam fakt nehledej ;)
Pítrs píše:... logicky záleží u turba (jedno jestli kompresor, či turbokompresor) spíš více na plnícím tlaku, než na otáčkách (po stránce zátěže) ...
Už jen odstředivé síly stoupají s druhou mocninou úhlové rychlosti, která je logicky přímo úměrná pracovním otáčkám ... taky jen tak na okraj, nejsem konstruktér :)
Pítrs píše:co těsnění pod hlavou u přeplňované vs. atmosferické osmnáctistovky? Je v tom rozdíl ve spolehlivosti?
1.8T přišel na trh později, a tak se někde uvádí, že už snad všechny tyto motory používají nový typ těsnění pod hlavou, který snad vydrží víc. Osobní zkušenost s tím nemám, ale spíš než 1.8 vs. 1.8T bych to viděl na otázku modelového roku auta.
Pítrs píše:co dodatečné instalace např. couvacích sensorů, tempomatu, atd, jsou s tím potíže, či požadavky na dokupování řídících jednotek, víceprací, atd.?
Nesmysl ... většina z toho by tě stála jak druhé takové auto.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 11:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Koupě R75

Příspěvek od roman_mg » ned kvě 08, 2011 22:22

Můj názor podložený zkušeností :-D :
Koupit málo jetou dobře vybavenou 75 se špatným motorem (uvařený, kouslý, atd.) Cena by měla být 2000-4000E.
Odtah cca 1000E ? Záleží na vzdálenosti (popř. auto s koulí + vozík + jet sám).
Nechat si dovézt z UK motor s málo kilometry, zrepasovat. Cena dohromady do 2000E.
Výsledek cca 5000-7000E s tím, že auto je vybavené, mám v něm "nový" motor, který si zajedu sám a vím v jakém je stavu.
Oproti 11000E šetřím polovinu, kterou můžu buď projezdit nebo použít na další opravy.
Chce to jen čas a hledat.
Pokud je mé uvažování zcestné, budu rád, když mě někdo opraví ml:
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

max80

Re: Koupě R75

Příspěvek od max80 » pon kvě 09, 2011 5:55

.

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 11:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Koupě R75

Příspěvek od roman_mg » pon kvě 09, 2011 7:35

Jistě, šikovný mechanik (ale ti jsou, víme o nich) a ne olšové ruce jsou základním předpokladem :-D
Ale pak to stojí za to :-D
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Koupě R75

Příspěvek od Pítrs » čtv kvě 12, 2011 17:14

AnderN píše:Taky jsem si to kdysi nedovedl představit, ale na toho tmavého Holanďana z autoscoutu bych si zvykl ;) Nemá sice tempomat, ale jinak výbava solidní ... něco už má najeto, ale při správné údržbě zvládne jednou tolik jako nic. Jen s tou spotřebou jsou ted optimisti :-) Jo a ESP tam fakt nehledej ;)
Ne, díky, fakt bych si nezvykl :) Jinak, co se týče najetých kilometrů, hodně záleží na tom, kde to vozidlo jezdí.
Studené starty a krátké trasy jsou to nejhorší. Proto je rozdíl mezi 150 000 km najetých v západní Evropě, kde mají hodně dálnic, a jinde.
AnderN píše:1.8T přišel na trh později, a tak se někde uvádí, že už snad všechny tyto motory používají nový typ těsnění pod hlavou, který snad vydrží víc. Osobní zkušenost s tím nemám, ale spíš než 1.8 vs. 1.8T bych to viděl na otázku modelového roku auta.
Co jsem nastudoval informace, tak je mi jasné, že to je chyba v konstrukci a až do konce výroby nepřišla radikální změna, které by problém s životností odstranila. Sice to bylo v plánu, ale krachem továrny to odešlo k ledu. Co to koupili Číňani, tak poslali do světa novou osmnáctistovku série "N", kde potíže s těsněním již nejsou. Rozhodující a největší vinu na tom má nízká tuhost bloku vůči hlavě, jakákoliv vylepšení (kovové štefty, vícevrstvé těsnění..) problém neřeší, jen závadu oddalují. Ale s tím jsem plně obeznámen , takže se tím dále nezabývám :)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Koupě R75

Příspěvek od Pítrs » čtv kvě 12, 2011 17:19

max80 píše:Romane, Tvuj nazor je spravny za predpokladu, ze mas dobryho mechanika nebo ses sam sikovnej tak, ze si ten motor das do poradku. :wink:
Jinak je to stejna loterie. :-D
:idea:
Přesně tak. Ale díky Romanovi za tip, začínám o tom uvažovat. Nápad je to dobrý, nějaké dobré kontakty mám a pak taky si určité věci jsem schopen udělat sám.
Řešení jinak dobré, je z toho minimálně pocit z dobře udělaného auta a hlavně člověk ví, v jakém to má stavu.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Koupě R75

Příspěvek od roverix » čtv kvě 12, 2011 17:42

Souhlasím s romanem. Koupit to nejlevnější a nechat si dovést nové, nebo zánovní díly z anglie.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě R75

Příspěvek od AnderN » čtv kvě 12, 2011 20:25

V zásadě souhlas, jen ty kilometry bych nekastoval podle západní/východní Evropy ... i tam na tom vyspělém Západě se najdou auta, která slouží k ježdění kratších tras a zažívají hodně studených startů. No a zrovna tak se najdou u nás exempláře, které startují v průměru jednou na 150 km (viz. třeba ten můj).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Koupě R75

Příspěvek od Pítrs » pát zář 30, 2011 16:47

Zdravím.
Co říkáte na tento vůz?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Při těchhle najetých kilometrech, za tu cenu a s jasným výpisem servisních oprav se mi zdá, že o to auto bylo dobře pečováno, tak bych řekl, že by to nemusel být špatný nákup.... :?:
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Koupě R75

Příspěvek od Trunda » pát zář 30, 2011 17:00

No za ty prachy teda nic moc... ma to dost socialni vybavu... kdyby to bylo v kuzi a s kompletni elektronikou, tak mozna...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět