utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Chtěl jsem vyměnit brzovku a utrhnul jsem ten vypouštěcí (odvzdušňovací) šroub na brzdovém třmenu u pravého předního kola a moc jsem na to ani netlačil. Tak jsem si řekl, že zkusím jak jsou na tom ty ostatní. Dva jsem povolil a zase utáhnul v pohodě, ale ten poslední u pravého zadního kola ´de rovněž urval jako by byl z papíru. Otázka je jak postupovat dál. Pŕedpokládám, že tyhle třmeny s ulomenými šrouby jsou na odpis a že jsou neopravitelný. Nejschodnéjší cestu vidím cez vrakáč. Jenom jestli tam nehrozí, že koupím třmen kerej cačne téct někde kolem to pístu so tlačí na brzdovou deštičku a jestli by nebylo rozumnější koupit ten třmen rovnou nový. Když už tedy budu měnit ten třmen poraďte mi prosím jak postupovat aby se nezavzdušnil brzdový systém. Je to o rychlosti jak odšroubuji brzdovou hadici a našroubuju na ni nové třmen, nebo tu brzdovou hadici pŕiškrtit zvěrákem (to se ale bojím, že ji poškodím) nebo si s tím nedělat hlavu protože nic nehrozí? Jo a když ten třmen budu odšroubovávat od brzdové hadičky, má být brzový pedá stlačený nebo ne?
Děkuji
Děkuji
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Pokud byly ty třmeny v pořádku, zkusil bych ten odvzdušňovák opatrně odvrtat a pak ten zbytek závitu v třmenu opatrně odsekat, za zkoušku nic nedáš. Jinak toho zavzdušnění bych se moc nebál, u 600kila sem s tím i jezdil bez zadního okruhu, když mi prorezla trubička a měl to pak tejden rozebraný a potom stačilo jen napustit novou kapalinou a obyčejně odvzdušnit, zatím se mi nikdy nestalo, že yb to potom nešlo odvzdušnit, ale je to stará kára... 

2x Rover 620ti
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Stalo se mi to samý na jednom zadním a tak jsem to dal mechanikovi, ten urval i ten druhej
. Tak jsem se projel na vrakáč do Jeseníku a tam koupil jiný třměny i s neoježděnýma destičkama tuším za 1500. Byly jak nový. Super paráda. Na vrakáči mi ukázali že manžety jsou v cajku a odvzdušňováky jde povolit. Spokojenost maximální.
Jinak třmeny se daj poslat na repas, ale moje starý ležej ve sklepě a a budou tam ležet asi i nadále.


Jinak třmeny se daj poslat na repas, ale moje starý ležej ve sklepě a a budou tam ležet asi i nadále.
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
V tom vůbec nevidím problém, třemn demontovat, odvzdušňovák vyvrtat vrtákem asi 4mm, okolí závitu nahřát a vyšroubovat vytahovákem. Kdo neví, co je vytahovák, je to konický čep s levým závitem a velkým stoupáním, zašroubuje se v portisměru doleva do odvrtané díry v zalomeném šroubu (nebo odvzdušňováku) a díky svému konickému tvaru se v díře zakousne a vyšroubuje zbytek šroubu.
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Abys nezavzdušnil systém, povol hadici a pomalinku sešlápni brzdový pedál až na zem a zapři ho nějakým klackem, pak s tím můžeš dělat co chceš a vyteče Ti brzdovka jen co je v trubce . . . jak budeš mít hotovo, pedál povolíš, brzdu odvzdušníš a máš to
. . . . ale někde je to tady podrobněji popsáno, stačí jen hledat
. . . hlavně tu hadici žádným zvěřakem nestahuj, to bys ji mohl i poškodit 



hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Svěrkou si hadici přiškrcuju vždycky, když je potřeba. Svěrka samozřejmě musí mít takové čelisti, aby hadici nepoškodily a sílu použít jen nezbytně nutnou (stačí nemnoho). Nikdy jsem neměl problém, ani u hadic několik desítek let starých.
S pedálem nijak nemanipuluju. Přiškrtím, sundám třmen( nebo prasátko), dám nový(é), povolím odvzdušňovák, svěrku, zapumpuju, utáhnu a hotovo.
S pedálem nijak nemanipuluju. Přiškrtím, sundám třmen( nebo prasátko), dám nový(é), povolím odvzdušňovák, svěrku, zapumpuju, utáhnu a hotovo.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Každopádně s tím pedálem se mi to zdá jako lepší nápad (taky to tak dělám), ono opravdu stačí málo aby se vnitřní stěna starší hadice začala odchlípávat a bránit kapalině v pohybu. Není to vidět, nikdo nic nepozná, jen náběh brzdného účinku toho kola je mnohem delší a odbržďování pochopitelně taky.Návod tady
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
O tom jsem taky slyšel. V každém případě to beru tak, že jestli je něco načaté, ať to raděj odejde při servisu, než za jízdy......viď Romane (MG) 

MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Děkuji za cenné rady. Nejprve zkusím dostat ven ten šroub vytahovákem - sám to ale dělat nebudu. Následující otázka je proto spíš teoretická: K čemu je to vrtání vrtákem cca 4 mm když ten odvzdušňovací šroub je dutý? Nestačí to rovnou zahřát a narvat tam ten vytahovák?
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Pokud tam nějaký vleze, tak samozřejmě ano, ale myslím, že dutina v odvzdušňováku je tak malého průměru, že i pro ten nejmenší vytahovák bude třeba převrtat. Navíc - čím větší vytahovák, tím víc můžeš zabrat a zalomený vytahovák už je opravdu problém, pokud se zalomí moc nízko.
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Já bych to neřešil, jestli ti jde jen o výměnu brzdovky, tak si vem ještě jednoho, aby šlapal. Sešlápnout, povolit a utáhnout, opakovat a dolívat novou kapalinu. Nemůžeš to zavzdušnit. Pokud to chceš řešit, tak odvrtat a možná se ti povede, jako mě kolikrát, že pak dám opačný chod a milý zbytek šroubu se vytočí. Jinak jak píše Hombre.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Ja namiesto vyťahovákov používam torxové orechy z gola-sady. Sú medzi nimi také malé rozdiely, že vždy nájdem rozmer, čo mi do diery sadne. Je to ďaleko lepšie ako všetky vyťahováky, čo som kedy mal. Jednoducho nájdem taký, čo sa tam dá nasilu natĺcť, natlčiem a povolím. Ak sa náhodou pretočí, natlčiem väčší. Dá sa to použiť aj na povolenie strhnutých imbusových hlavíc.
Prajem veľa zdaru.
Prajem veľa zdaru.
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Přesně. Taky jsem tak řešil strhnuty imbus. Řešení je spoustu.
Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
A co nejde silou, jde jeste vetsi
... strhnute srouby, to bude asi nas denni chleb... je teda fakt, ze Rover se s kvalitou spojovaciho matrialu moc neprdel... vselijake ty uchyty, uhelnicky, srouby a matice jsou rezate vic, nez je zdravo... pritom ostatni byva docela v poho..

Re: utrhnul jsem odvzdušňovací šroub na brzdovém třmenu
Jo jo Karle, ale za jízdy je to zas větší sranda
Ale stačilo jednou, nemusím mít všechno

Ale stačilo jednou, nemusím mít všechno

MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt