Můj R75 - "endží"

AngelsBoy
Příspěvky: 17
Registrován: ned dub 01, 2012 9:06
Bydliště: Ústí nad Labem

Můj R75 - "endží"

Příspěvek od AngelsBoy » stř čer 06, 2012 23:15

Zdravím všechny mir: ,

jsem čerstvým majitelem krásného Rovera 75 2.0 V6 :) (r. 1999, do provozu 2002, zelená metalíza, béžová kůže-jako nová:), paměť řid.sedačky, výhřev sedaček, CD changer, kazeťák:), po prvním majiteli z ČR, servis ROVER, najeto 132.000km). Před nedávnem jsem namontoval LPG (BRC systém) s toroid nádrží kam se vejde 65l:). Jo ještě k tomu mám zimáky na elektronech a origo příčníky na střechu, možná je někdy využiju:)

Do auta jsem se zamiloval na první pohled...při první svezení se ve mě odehrávali smíšené pocity..."jsem mladej kluk a to auto vůbec nejede od spodu, ale kam spěchat, vždyť si v tom autě připadám jak pán. Ani rádio si nechci pustit, žádný hluk, necítím žádný díry...to auto mě mění...." a do jistý míry změnilo. Až po koupi jsem si uvědomil, ale vždyť jsem si o autu nepřečetl žádné recenze, co je to za značku Rover? Pak jsem začal zjišťovat, že už automobilka neexistuje a že 2.0 je špatná volba, lepší 1.8, nebo už teda 2.5...Ale já v něj věřím....Je krásnej...

Potom jsem objevil tento klub a forum a jsem ještě víc klidnej a v bezpečí, protože už jsem měl tu čest se přesvědčit, že tu jsou dobrý lidi na které se dá spolehnout...díky

Mám na Vás pár otázek kolegové:

-prosakuje mi olej ve spoji převodovky a taky mezi převodovkou a motorem (to asi nebude už převodovej olej? nebo může být?), co s tím? Poradili mi v Auto Kelly tam nalít nějaký přípravek do převodovky a prej to utěsní? A kudy se nalejva olej do převodovky prosím?

-při větších rychlostech kolem 180-200 je slyšet nějaký divný zvuk, nevíte co to může být-takové jakoby pískání kolem palubovky?-když uberu, tak to přestane..., asi nějakej vítr do větráku, nebo něco podobnýho?!:D

- na couvacích senzorech mám taky ty puchejřky a pořád při zpátečce mi to řve...Fakt to mám oškrábat šroubovákem?:) a natřít opět barvou?

- Poradíte mi prosím jak se správně starat o tu kůži?

- A podle jakého kodu je barva na prahách? Nebo co je to za přesnou barvu?

Díky moc za případné odpověďi.

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 11:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od roman_mg » stř čer 06, 2012 23:43

Jupí další blázen co nemyslí logicky (jinak by měl tedeičko z koncernu) ale srdcem msm:
Takže vítej :) Neřeš věk, dcera má 26 a se 75 to byla láska na první pohled :-D
Olej neporadím, ale z kolegů se jistě někdo najde. kdo bude vědět.
Nejezdi 200, potom ten zvuk zmizí :-D
Na kůži používám v kabriu Sonax, a zatím to vypadá že OK. Na čištění se mi nejvíc osvědčil připravek na čištění kůže od Deichmanna. Stojí sice 2 kila, ale fakt je dobrý.
S couvacími senzory máš pravdu, tady to je http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=6634
Barvu na prahy myslíš černou ?
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od kptHergot » čtv čer 07, 2012 1:38

zdar . . . dle tvých příspěvků jinde to auto asi dostalo ránu, což může být příčina toho úniku oleje, rozhodně bych tam žádné sračky z kelly nedával a koukal zjistit, odkud to teče . . . jinak do převodovky přijde MTF95 pokud je to manuál, kdyby ses ho rozhodl měnit, já naléval olej kontrolním šroubem, který je kousek nad vypouštěcím a myslím že i nahoře na převodovce je otvor na napouštění, ale to si nejsem jistý

s kolegou jsme u V6 vypozorovali, že pokud tomu nešlapeš na krk (jízda v rozsahu 2-3 tisíc otáček) jezdí jak želva, ale pokud ji nenecháš zpočnout a vytáčíš to nad tři, čtyři, pět, šest :twisted: car:: , v mozku ji to přeskočí, stává se z ní splašený kůň a tahá pěkně odspodu

já si na kůži pořídil Gliptone Liquid Leather Gentle Leather Cleaner na čištění a Gliptone Liquid Leather Conditioner na ošetření kůže

špatná volba??? to ne, je jen špatná karma, to je pak jedno co koupíš :-D . . . apropó Inka má najeto s V6 2.0 přes 230 tisíc :wink: car::
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od cvrko » čtv čer 07, 2012 4:16

Tož vítej mezi námi,jen s motorem Ti moc neporadím,mám trošičku jinej,ale přeju Ti abys ho dal dokupy---odkud jsi? :wink:
A to pískání? V Lambu to nad 300km/h to dělá taky hihi :lol:
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od Trunda » čtv čer 07, 2012 7:35

Vitej mezi nami ;-) ..... jako ty jsme tu vsichni - blazni :lol: Budes se tu citit dobre ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od KDB » čtv čer 07, 2012 7:48

2.0 je pravděpodobně lepší volba z hlediska životnosti než 2.5..
Jestli olej prolíná skutečně ve spoji (může to taky odněkud stíkat), tak jde o buď o gufero na klice v motoru, nebo to samé na hřídeli převodovky, pravděpodobnější je motor. Není problém podle oleje poznat odkud to teče.
Jestli je to jen vlhne, nebo jednou za den kápne, nechal bych to být, hlídal bych hladinu a čekal, až se to zhorší a opravil až příležitostně( např. se spojkou).
No a vítej weed:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

AngelsBoy
Příspěvky: 17
Registrován: ned dub 01, 2012 9:06
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od AngelsBoy » čtv čer 07, 2012 9:44

Díky za přivítání...Jinak bydlím u Ústí nad Labem...

A myslím ten černej lesklej práh právě...Mám ho trochu škráblej a nechci aby mi to lakýrník zk...:D

A vypadá to fakt ve spoji, umyl jsem to ze spodu a odmastil a pak sledoval...a těch kapek za den je trochu víc tak dvacet vzek:
Zatím mi to nevadí, ale aby to neudělalo neplechu s něčím jiným?! :roll:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od Trunda » čtv čer 07, 2012 9:47

No tak to uz je asi opravdu docela dost.... zkus teda jeste sledovat ubytek oleje v motoru... nicmene, co uz... tak to nechas pretesnit, rovnou muzes vymenit spojku a mas "naveky" klid :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

AngelsBoy
Příspěvky: 17
Registrován: ned dub 01, 2012 9:06
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od AngelsBoy » čtv čer 07, 2012 9:50

Trunda píše:No tak to uz je asi opravdu docela dost.... zkus teda jeste sledovat ubytek oleje v motoru... nicmene, co uz... tak to nechas pretesnit, rovnou muzes vymenit spojku a mas "naveky" klid :-)
Proč mám měnit spojku? :roll: :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od Trunda » čtv čer 07, 2012 10:03

Mi treba mezi pulkama prevodovky taky prokapaval olej, uz me to pekne stvalo mit olejovou louzi pod autem, tak jsem vlezl pod prevodovku a mirne dotahl spojovaci srouby... sice ne momentakem, ale na muj vkus byly docela volne.... no a rekl bych, ze ted uz to nekape. Teda rozhodne ne tolik, jak pred tim :-)


.... protoze kdyz uz se oddelava prevodovka, tak neni od veci zaroven udelat i to, co by se stejne muselo brzy delat - ackoli treba ta skojka bude pekna, tak se necha byt :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od Keksin » čtv čer 07, 2012 11:37

Vítej v clubu mir: . Přeji ať Ti Rover dělá samou radost car:: . Máš nějaký fotky???

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od Pítrs » čtv čer 07, 2012 11:59

Zdravím.
Přidávám Osobní pohled:
a) předem moc blahopřeju a přeju spoustu ujetých kilometrů a let bez závad! mir:

b) já osobně jsem přemýšlel asi rok, než jsem se rozhodl pětasedmdesátku pořídit- přece jenom to není masovka, kterých je na každém rohu několik a náhradní díly na ně se válejí po tunách skladem- ta určitá nejistota při obstarání ND pro Rovery je pro mnoho jedinců zcela nestravitelný fakt- i když Tě mohu ujistit, že ač to není zrovna nejjednodušší, povětšinou není problém cokoliv sehnat, akorát to často není na druhý den nebo nejlépe IHNED.

c) já jsem při koupi uvažoval nejen srdcem, ale i LOGICKY, protože jsem požadoval pěkný automobil, mající praktické využití i trvalou hodnotu, s dobrou spolehlivostí a co
nejpohodlnějším podvozkem. Např. koncernové výrobky jsou praktické, co do spolehlivosti se s tím snad taky dají srovnat, ale v těch ostatních bodech daleko zaostávají.
Docela mě zarazilo, že jsi se předtím vůbec nezajímal o jakékoliv údaje, to já jsem snad prostudoval veškeré možné zdroje v několika jazycích, nicméně- mohu Tě ujistit, že u tohoto auta Tě žádné nepříjemné překvapení nečeká, tedy za předpokladu, že v předešlém provozu o něho BYLO řádně POSTARÁNO. Rozhodně však doporučuji si zjistit časté závady, abys vzhledem k ceně některých dílů nebyl nepříjemně překvapen, ale holt je to daň za luxus, exotickou značku a mnohem lepší hodnotu, než jakou bys dostal při koupi téměř jakékoliv jiné značky. Ale se závadama nemá problém jen Rover- stejně tak můžeš shořet i u jiného výrobce.

d) motor- dle toho, co vím, nemám problémy s žádným motorem. dvoulitrový šestiválec není špatná volba, větší obavy bych měl u dvaapůllitru- viz historie závad. U šestiválce může být "problém" spotřeba paliva a vyšší servisní náklady. Čtyřválec má zase problémy s chladícím okruhem a s těsněním pod hlavou. Zjisti si technické problémy u jednotlivých motorisací a podle toho taky tak k tomu přistupuj. Tohle je vůz, který vyžaduje své místo v srdci majitele, je dobré o tom něco vědět.

e) prosakující olej- nic tam nenalévej a prvotní příčinu dej odstranit, pokud tedy neplánuješ, že se toho za 2 roky s patřičnou závadou zbavíš.

f) pískání u palubovky bych neřešil, jak často jezdíš 200 km/h?

g) couvací sensor- jak tu závadu bez odstranění vadné barvy chceš jinak vyřešit?

h) o kůži si přečti jiné diskusní fóra na téma péče o kůži, na tomto fóru o tomhle moc není. např. zkus nějaké servery, věnující se detailingu

i) kód barvy na prahách- r.v.1999, to je z Longbridge nebo z Cowley? Patrně mluvíš o jiné barvě, než má karoserie, tímto se vyznačují vozy, vyrobené před rokem 2000 na lince v Cowley. To asi nejlépe zjistí lakýrník, co má spektrální měřák....nikde jsem na podrobnou informaci nenarazil. Jinak, kód barvy karoserie je vyražen na štítku spolu s VIN, ale to je jen kódové označení názvu barevného odstínu, o samotném odstínu jako takovém to nic nevypovídá.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

AngelsBoy
Příspěvky: 17
Registrován: ned dub 01, 2012 9:06
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od AngelsBoy » čtv čer 07, 2012 14:25

Díky moc za Tvůj pohled a názory. Vážím si toho...Ten motor co máš pod kapotou Ty se mi líbí, taky jsem o něm něco kdysi četl. Spokojenost?

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od Pítrs » čtv čer 07, 2012 14:58

Podle toho, co jsem slyšel od druhých o atmosferické osmnáctistovce řady K konstatuji tohle:
- není mezi tím propastný rozdíl- od spodu turbo nejede, zabere až později a ani tehdy se nejedná o žádný kopanec do zad. Spíš se jedná o čitelný zátah a při vyšších obrátkách to pak celkem slušně jede.
- jinak samotný motor je naladěn na rozumný točivý moment od spodu, takže když se chci klidně rozjet, tak ho nemusím vůbec vytáčet, na rozdíl od jiných aut, naposledy, co si pamatuju, Škoda fabia- katastrofa, bez vytočení motoru to prostě při rozjezdu zdechlo, to samé i volksvagen polo....subjektivně řečeno....
- pružnost, celkově charakter, zvuk- super
- spotřeba - jezdím s velmi lehkou nohou, až extrémně moc, palubní počítač mi ukazuje spotřebu při jízdě město-meziměsto 6,5l/100 km. Když na to šlápnu, prostě to jede, spotřeba je vyšší- až přes 7-8 l/100km, na dálnici ověřeno při jízdě 150 km/h a víc- to bylo tak něco pod 8l/100 km +-, při jízdě kolem stovky to šlo pod těch sedm a míň.....
Takže když chci jet slušně, tak to má slušnou spotřebu, když chci závodit, tak to má závodní spotřebu.
Charakter a chování té jednotky na jedničku, na nic jsem si nemusel zvykat, chová se to přesně podle mých představ.
A spotřeba hodně překvapila.
Vibrace a utlumení hluku zevnitř a zvenčí taky na jedničku.
Musím říct, že moje první jízda s tímto automobilem byla, taky i díky tomu motoru, plná positivních emocí.

Jediné, co je dost opruz, je choulostivý chladicí systém a těsnění pod hlavou.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
mara00
Příspěvky: 562
Registrován: čtv srp 20, 2009 18:41
Bydliště: Svitavy

Re: Můj R75 - "endží"

Příspěvek od mara00 » čtv čer 07, 2012 19:22

tak kdyz jsme u toho posuzovani motoru ....ja mam 2.0 V6,ridil jsem 2.5 V6 a 1.8T ...neridil jsem zadnou naftu a 1.8 bez turba ...
z tech trech motoru mohu rict, ze se mi nejlepe jelo s motorem 1.8T ...
-peace and love-

Odpovědět