75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » úte čer 12, 2012 13:24

Takze som bol dlho odcestovany a auto som dva mesiace nechal tak. Ked som odchadzal tak uz bolo auto nepojazdne. ohlo hlavu a pustilo tesnenie - vdaka mnohonasobnemu prehriatiu.
Dal som tesnenie vymenit a v servise mi povedali ze tesnenie bol dovod prehrievania.. Ale tesnenie bolo iba nasledok.. S autom sa po oprave tesnenia jazdilo asi 400 km, az naraz povolila jedna oslabena hadica na chladeni. Auto bolo vtedy na parkovisku nastartovane. HAdicu som opravil a skusil som s nim jazdit. Ked teplota stupne nad 86 stupnov tak sa nezapne ani ventilator a teplota len stupa. Ako nahle to stuplo na 95 tak som to vypol a nechal schladit.
Vsetky hadice boli horuce. Ta hadica ktora ide s chladica do motora bola ovela horucejsia ako ta spodna co ide z motora do chladica.
Co to znamena? ze voda v chladiacom okruhu necirkuluje?
Tou hornou hadicou ma ist ochladena kvapalina do motora, nie?
Tak preco bola ta hadica horucejsia ako ta spodna z motora do chladica?
Nema moj rover este jeden termostat niekde?
Uz fakt neviem ako si s tym poradit, lebo jazdit nehcem aby som zas neznicil nove tesnenie a zas neohlo hlavu.

Som bezradny

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Trunda » úte čer 12, 2012 13:36

.... nepletu-li se, tak horni hadice je vystup z motoru do chladice, spodni je vstup do motoru... uz jen logicky - tepla stoupa nahoru, studena klesa.... vic bohuzel neporadim.... nicmene pokud si s takovouhle zalezitosti nevedi rady v servisu, tak bych servis vymenil. Servis ktery resi jen dusledky a neresi priciny zavady je spatny servis. Uz jen to, ze reknou ze prehrivani bylo dusledkem spatneho tesneni, je blbost hodna ml: Odkud ze to jsi?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od AnderN » úte čer 12, 2012 14:02

Příčin může být řada a přes internet ti nikdo auto neopraví. Může být vadný termostat, některé teplotní čidlo, ucpaný chladič, zavzdušněný systém, nefunkční vodní pumpa nebo něco úplně jiného.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Trunda » úte čer 12, 2012 14:08

.... jo jeste me napada ze se tu resilo, ze nektere levne termostaty jsou spise atrapy, nez funkcni mechanicke soucastky... Dobre zkusenosti tu jsou se znackou Vernet.... ale jak pise Ondra, tohle je opravdu predevsim o tom, ze das auto do poradneho servisu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Pítrs » úte čer 12, 2012 14:24

Zdravím.
Vlastní postřeh- funguje mi to bez problémů- takto:
Po zahřátí se teplota chladiva ustálí přibližně na 92°C.
Při klidné jízdě stoupne i na 95-96°C.
Když vytočím motor do obrátek (při předjíždění, řazení) tak to spadne dolů zhruba o 5°C (oběhové čerpadlo začne více honit chladivo)- tzn. na těch 90-91°C.
Při jízdě do kopce to jde lehce nahoru, když podřadím, jde to taktéž dolů, je tam evidentní, že se ta práce, co po motoru chci, "přenese do vody", ale zrychlený oběh udělá své, takže žádný problém.
Když stojím v koloně po delší jízdě, tak velmi svižně to vystoupá 98-99-100-101-102-103-104-105, pak se sepne větrák sahary a po chvilce to stáhne na 96°C.
Tam to chvilku drží, asi 3-4 minuty, pak to opět začne stoupat a celé se to opakuje.
Po rozjezdu to opět spadne na 94-95°C.
Při jízdě z kopce a brždění motorem to např. z 95°C velmi pozvolna spadne na 90°C, pak třeba 89,88,87°C.
Ale nikdy se mi nestalo, aby mi to spadlo pod 85°C.
Rozsah tedy 90-99°C ponejvíce.
Teplotu chladiva kolem stovky považuju za naprosto běžnou věc, od toho je tam ten větrák, aby zabránil přehřátí.
Jak jsem četl v diskusi, jestli to běhá od 60°C do 103°C, tak to vypadá docela šíleně a něco je holt blbě.
Nemyslím si, že by tento problém musel nutně řešit nějaký MG Rover odborník (ozvláště pokud ho nemáš při ruce), měl by stačit schopný mechanik, který dovede uvažovat a nepracuje automaticky v režimu "výměna-výměna".
Já bych šel po vodním čerpadle, pak bych kompletně zrevidoval hadice chladícího okruhu, zkontroloval veškeré spoje, plastové části okruhu, chladič bych při té příležitosti nechal prověřit a vyčistit specializovanou firmou a termostat bych asi raději vyměnil (za kvalitní originál).
Tedy za předpokladu, že je hlava válců v pořádku a těsnění a šrouby hlavy taktéž a montáž provedena dostatečně odborně.
Nechci tu házet žádné rozumy, od toho jsou tu zkušenější lidé, jen tipuju možné slabé místa.
Přece není možné, aby se to takhle extrémně chovalo, něco je špatně, po důkladné opravě ten motor musí mít stejné parametry jako v okamžiku, když vyjel z montážní linky!

P.S. Rozhodně tu neuvádím žádná absolutní data, jsou tu provozní a výrobní tolerance, dále pak jiný styl jízdy, atd...na anglické Rover diskuzi uživatelé uváději obdobné údaje, ale liší se to v rozsahu 2-3°C. Dále je pak podstatné, jestli máš PRT termostat nebo turbo. Taky jsem hledal na internetu údaje u jiných značek, u některých je to obdobné, záleží, jak je chladící systém navržen.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Pítrs » úte čer 12, 2012 14:27

Trunda píše:.... jo jeste me napada ze se tu resilo, ze nektere levne termostaty jsou spise atrapy, nez funkcni mechanicke soucastky... Dobre zkusenosti tu jsou se znackou Vernet.... ale jak pise Ondra, tohle je opravdu predevsim o tom, ze das auto do poradneho servisu.
Jak říkáš, od pořádného servisu bych čekal, že u takového problému bude přemýšlet a nebude tam cpát levné náhražky, jak to mívají někteří ve zvyku... :(
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Trunda » úte čer 12, 2012 14:45

.... jo a jeste jedna vec. Zakladem spravne chovajiciho se chladiciho okruhu je take to, ze se v nem udrzuje spravny pretlak (diky nemu neni problem, aby teplota vody dosahovala i vic jak 100°C). To ma zarucit funkcni vicko expanzni nadoby. Pokud vicko nedrzi tlak, tak muze cely chladici system vykazovat hodne divne a nepochopitelne chovani. Takze asi by nebylo od veci koupit nove vicko, ktere stoji par kacek.
Mimochodem, kdyz menili to tesneni, davali komplet nove rozvody vcetne vodni pumpy?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » úte čer 12, 2012 15:19

Dakujem za odpovedi. Aj mna to smeruje k tomu vodnemu cerpadlu. Co sa termostatu tyka tak tam boli menene dva krat neorginalne a posledny krat sa tam daval orginalny mosadzny termostat s odvzdusnovacim ventilom. Nakoniec este aj ten ventil sme odstranili a dovrtali este jednu dierku a aj tak prehrievanie.
Zajtra s tym idem k mechanikovy nech sa na to kukne a povie mi na to nieco..

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » úte čer 12, 2012 15:38

Trunda píše:.... nepletu-li se, tak horni hadice je vystup z motoru do chladice, spodni je vstup do motoru... uz jen logicky - tepla stoupa nahoru, studena klesa.... vic bohuzel neporadim.... nicmene pokud si s takovouhle zalezitosti nevedi rady v servisu, tak bych servis vymenil. Servis ktery resi jen dusledky a neresi priciny zavady je spatny servis. Uz jen to, ze reknou ze prehrivani bylo dusledkem spatneho tesneni, je blbost hodna ml: Odkud ze to jsi?
To by som potreboval overit.. toto ma zaujima.. ci horna hadica je z motora do chladica alebo opacne.. Je to motor 1.8 benzin.. bez turba..
Pretoze za motorom je termostat a ten ked sa otvori tak ide voda z motora von alebo dnu? Aky je vlastne obeh chladiacej kvapaliny ?

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Pítrs » úte čer 12, 2012 16:01

hmmm.....vrtat do termostatu dírku způsobí jen to, že se motor pomaleji ohřeje, to přeci nemůže odstranit přehřívání....

Nevím, jak to máš Ty, ale starší bensinové verse 1.8L měly termostat na vstupu. (patrně ano, původní termostat je mosazný, PRTčka jsou plastové)
Tuším někdy v roce 2003 tam začali montovat PRT termostat, ten okruh byl asi trochu jiný (patřiční majitelé vysvětlí lépe).
Jestli to nemáš, nech si to na PRT předělat, neprohloupíš :-)

Výstupní hadice v z hlavy napravo vedla na T-kus, pravým koncem na vstup do chladiče (velký okruh), levým koncem směrem dolů na termostat, atd.....
Celé je to ilustrované zde: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001582
Pravdou je, že pod kapotou R75 to moc učebnicově k vidění není.
Jestli dobře nerozumíš chladícím systémům, zkus se někoho zeptat osobně, případně hledej tu na fóru, už se o tom tady psalo, nebo někde jinde.

Ten velký teplotní rozsah taky může být vadným teplotním sensorem, studeňákem v kabeláži, zaoxidovaným kontaktem, atd....
Je to těžko, příčin je spousta.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Hombre » úte čer 12, 2012 18:22

Trunda má pravdu, vstup do chladiče je nahoře a výstup dole, a samozřejmě naopak vstup vychlazené vody do motoru je pumpou do bloku (dole) a výstup horké vody nahoře z hlavy. Jinak by to pumpa tahala proti gravitaci a to by nefungovalo. Když se otevře termostat, který je před pumpou, pustí studenou vodu z chladiče do bloku motoru.
Vlastnoručně nakreslené schema chlazení K-series
Obrázek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » úte čer 12, 2012 18:37

To: Pítrs
Dakujem, celkom som to preliezol a zistoval ktora hadica kam vedie.
JA tam vobec ten T-kus nemam, mne ide hadica z hlavy priamo do chladica - na to obrazku znazorneny kus c.3 a kus c.23 ja mam ako jednu hadicu (dokonca tu mam momentalne poskodenu a zhanam aj novu, lebo som ju nechtial praskol ked som ju mackal.. musel som ju prerezat a spojit spojkou)
Takze touto hadicou ide horuca voda od motora do chladica ano? Takto zhora?
Pretoze ja mam termostat zo zadnej strany motora a doteraz som si myslel ze tam ked sa termostat otvori tak horuca kvapalina tecie cez hadicu ktora sa napaja na chladic zdola.

Nie je tam este dalsi termostat?

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » úte čer 12, 2012 18:58

Hombre píše:Trunda má pravdu, vstup do chladiče je nahoře a výstup dole, a samozřejmě naopak vstup vychlazené vody do motoru je pumpou do bloku (dole) a výstup horké vody nahoře z hlavy. Jinak by to pumpa tahala proti gravitaci a to by nefungovalo. Když se otevře termostat, který je před pumpou, pustí studenou vodu z chladiče do bloku motoru.
Vlastnoručně nakreslené schema chlazení K-series
Obrázek
Diky moc za tu ilustraciu, este to vidim ze idem zas na parkovisko prekontrolovat to ako to tam mam ja aby som to pochopil.. diky

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Trunda » úte čer 12, 2012 19:35

V praci jsem chystal odkaz na vysvetleni toho, jak to je u Roveru se standardnim okruhem a PRT.... tak dodatecne aspon ted ;-) http://www.leo-racing.de/motoren.html
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Pítrs » úte čer 12, 2012 20:25

jeffocadca píše:To: Pítrs
JA tam vobec ten T-kus nemam, mne ide hadica z hlavy priamo do chladica - na to obrazku znazorneny kus c.3 a kus c.23 ja mam ako jednu hadicu (dokonca tu mam momentalne poskodenu a zhanam aj novu, lebo som ju nechtial praskol ked som ju mackal.. musel som ju prerezat a spojit spojkou)
Takze touto hadicou ide horuca voda od motora do chladica ano? Takto zhora?
Pretoze ja mam termostat zo zadnej strany motora a doteraz som si myslel ze tam ked sa termostat otvori tak horuca kvapalina tecie cez hadicu ktora sa napaja na chladic zdola.
Nie je tam este dalsi termostat?
Nemyslím si, že by tam byl další termostat, k čemu?
Patrně máš tu starou verzi s původně řešeným termostatem, kdy byl namontován přímo na vstupu. Po otevření skokově pustil studené chladivo z chladiče přímo do bloku, což má za následek teplotní šok s nepříznivými následky na provoz (viz problémy s těsněním pod hlavou).
Ten PRT termostat to údajně řeší tak, že kromě reakce na teplotu ještě reaguje na tlak chladiva, takže při přidání plynu a zvýšení otáček vodní pumpy se sám otevře a chladivo o různých teplotách míchá, takže to nemá za následek onen teplotní šok. Podrobnější detaily nevím, resp. bych mluvil o něčem, co tak dobře neznám.
Jsem na tom podobně, jako Ty, akorát se o to zajímám nějakou dobu, zaplaťpánbu jen čistě v rámci koníčka....Jestli Tě to taky zajímá, tak si nějakou teorii přečti třebas tu: http://www.hella.cz/_data/chladici-systemy-vozidel.pdf
Nebo třeba tu: http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... ladici.htm
Dej to předělat na PRT a máš klid :)

Ano, na hlavě v levé části je výstup ohřátého chladiva. V těch místech je i sensor teploty chladící kapaliny.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět