AnderN píše:Opakem je klasický světlomet se sklem "vroubkovaným" v různých směrech, což zajišťuje řízený tok světla od žárovky a rozměrné paraboly. Tato konstrukce světel je s xenonem/HID neslučitelná.
Ale pár výjimek se najde, Třeba Mecedes-Benz třídy E používá klasické vroubkované světlomety s xenonovou výbojkou, Renault Scénic II zase světlomety s čirou optikou (bez čočky) s xenonovou výbojkou atd. Takže jako pravidlo to brát nelze.
Stránka z katalogu Hella:

Taky samozřejmě nelze narvat xenonovou výbojku do projekčního světlometu konstruovaného pro halogen. Ikdyž je to opravdu nejmenší zlo, projekční světlomet svítí vždycky přesně a pokud je zdroj světla mimo osu, projeví se to tak, že svítí slaběji - takže bych doporučoval i Bohušovi, aby nejdříve zkontroloval kvalitu žárovek (kvalita se nemusí rovnat vyššímu příkonu nebo vyšší ceně ale hlavně přesnosti, s jakou je žárovka vyrobena) a zejména jejich správné usazení v objímce. Možná to svítí málo z těchto důvodů.
No a pokud máš ostřikovače, a podle toho co píšeš i automatické nastavení sklonu a na světlometu najdeš označení DC/HR, nebo HC/HR - DC/HR, (D=Discharge, některé projekční světlomety jsou univerzální - pro halogen i xenon.) můžeš si sehnat originál xenonovou výbojku se zdrojem a namontovat ji tam, bude to legální.