brzdové kotouče - opotřebení

Odpovědět
norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 22:08

brzdové kotouče - opotřebení

Příspěvek od norbert » úte lis 06, 2012 16:03

Ahoj kluci,

mám 75 CDT, sedan.

1)
když jsem měnil kola, tak jsem zjistil, že:

Levý přední disk není ze strany od motora vylešténý po celé ploše ale je tam asi 4 cm široký pásna vnitřním okraji brzdné plochy,tedy blíž ke středu disku), který není zrovna rezavý ale je jasné, že tam není skoro žádné tření. Naopak pravý pření kotouč je lesklý na obou stranách po celé pološe (není tam ani milimetr rzi na okrajích brzdné plochy. Obávám se, že když je na té levé straně dost velká plocha neúčinná, žese to muže projevit v nerovnoměrném brzdném účinku.

Zadní disky mám vyleštěné jenom ve stŕedu. Tento leslý pás je lemován rezavými pásy, takže je jasné, že 50% plochy není funkční. Je to tak na obou stranách a viděl jsem to běžně i na jiných autech.

Deštičky vzadu nejsou zrovna nové ale vidno na nich ještě zkosenou hranu.
Přední Deštičky i kotoče jsou staré 6 měsícu a byli měněny současně. Na deštičkách ještě vidno skosenou hranu, každopádné už ale desetb tisíc kilometru mají za sebou takže by mněli být už zajeté.

Dá sa s tím něco dělat?

2)

Když intenzivněji zabrzdím, tak zepředu je slyštet nejaké kleputí. Vždy ale jenom jedno klepnutí. Když jsem měnil ty kola tak jsem zkontroloval ramena a tyče stabilizátoru ale zdá se být vše v pořádku, když jsem ale otáčel diskem doprava a doleva tak to kleplo někde v motorovém prostoru když jsem otočil disk a pár milimetru. Ty klepy se ozývali při točení n obě strany. Je to jakoby tam bola nějaká vule a po tom klepnutí jako by si to dosedalo. Co si myslíte o tomhle? Je potřeba to řešit, nebo je to normální?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Příspěvek od Trunda » úte lis 06, 2012 16:17

... no ty brzdy... není co řešit... je potřeba udělat revizi třmenů a vyměnit (případně přetočit) kotouče a dát nové desky.... tenhle stav nastává v momentě, kdy např. někdo vymění kotouče a dá tam staré desky.... a nebo brzdy pravidelně nečistí, nekontroluje, neopravuje.... brzdy je potřeba minimálně jednou za rok komplet projít a případné nedostatky ihned řešit....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Příspěvek od Jarda » úte lis 06, 2012 17:23

Sundej čelisti ze třmenů, vyčisti čepy a namaž je tušim měděnou pastou? Asi už nebudou moc plovoucí (možná že by nebylo od věci podívat se jak na tom sou pístky, jestli nejsou orezlé, ale pokud se v tom nevyznáš tak to radši nedělej, mohli by ti vypadnout). Ten druhej problém může být diferák, poloosy atd... nejlépe servis a nejlépe co nejdřív ;)
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Příspěvek od Tommi_82 » úte lis 06, 2012 18:56

1) Kotouče bys měl všecky čtyři nechat stáhnout. Dneska už se to dělá i přímo na autě(sundaj kolo, sundaj třmeny a místo třmenů nasaděj soustruh). Nechal jsem si to dělat u Šafrána v Olomouci (cena je asi 600-700 kč za kolo včetně sundání a znovunasazení) a výsledek dobrej. Rovnou kontrolovali i třmeny atd. taky ti řeknou jestli jsou desky ještě použitelný nebo se koupijou nový.

2) To bude chtít kontrolu v servise.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Příspěvek od cvrko » úte lis 06, 2012 20:18

To klepnutí?Já byl před dovolenou na geometrii a zjistili mi tam špatnou levou axiální tyč---takzvanou tyč řízení a projevovalo se mi to taky tak.
Zjistit jestli to je ono a jinak sehnat a výměna trvala asi půl hodiny a pak geometrie a je klid. :P
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

LukasR75
Příspěvky: 468
Registrován: čtv srp 16, 2012 20:57

.

Příspěvek od LukasR75 » úte lis 06, 2012 20:36

.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Příspěvek od Trunda » úte lis 06, 2012 20:41

Jj, nedávat.... ta měděná pasta nemá primární účel mazat, ale spíš konzervovat. V každý mototechně se dá koupit speciální vazelína na třmeny a stojí to pár kaček.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Příspěvek od Jarda » úte lis 06, 2012 20:46

Aha to jsem nevěděl, myslel jsem si že ta vazelína musí vydržet vysoké teploty aby hned nevytekla ven.
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

LukasR75
Příspěvky: 468
Registrován: čtv srp 16, 2012 20:57

.

Příspěvek od LukasR75 » úte lis 06, 2012 20:52

.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Příspěvek od KDB » úte lis 06, 2012 21:27

Ta pasta hlavně neudělá dobře pryžovým dílům.
Korozi kotoučů způsobí málo používané brzdy - dlouhé stání auta na ulici, málo intenzivní brždění....prostě, co se pořádně nepoužívá, to upadne (resp. zreziví).
Je potřeba vyloučit zatuhlé třmeny, nebo pístek. Jestli jsou v pořádku, tak ideální je kotouče sundat, a nechat soustružníkovi srovnat.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Příspěvek od KDB » úte lis 06, 2012 21:36

Ještě jedno - k tomu předku . Odfláklá výměna destiček - destička musí být lehce suvná v uložení. Když to tam někdo naklepne kladívkem přes rez, nebo nepřesně vyrobenou destičku.....Destička je pak ojetá ke straně (podobně, jako když zatuhlý třmen).
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 22:08

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Příspěvek od norbert » pát lis 23, 2012 21:05

To klepnutí při zabrždění je zpusobeno vymláceným zadním silentblokem (rod assembly-lower tie - KKH 101 402) Rimmerbros chce za něj 86,46 pounds což s poštou vychází na 120 EUR. Za takovou jednoduchou součástku je to docela pálka. Zjistil jsem ale, že je monžé vyměnit jen tu gumovou část (bush). Není to ale z gumy jako originál ale z červeného polyurethanu. Výrobcem je Powerflex a kód tohto výrobku je PFLEX-PFF63-610. Na anglickém fóru jsem četl, že zkušenosti se žlutým předchudcem nebyli právě nejlepší z duvodu větších vibrací. Proto byl pro diesely vyvinutá červená modifikace - o té ale nejsou žádné reference. Co myslíte, jít do toho červeného nebo ne?

Odpovědět