Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
Ahoj všem,
můj 75 2.0 V6 má asi problém, za dva dny to bude rok, co mám 75 a těšil jsem se, jak budu moci tvrdit, že mě za celý rok nenechala ve štychu, bohužel opak je pravdou a hlavně nevím, co mu vlastně je.
K věci: v sobotu jsem stál přes noc na Žižkově v kopci, byla bouřka. Ráno v neděli otevřu auto dálkou, chci nastartovat a nic. Nevyjel ani pastorek, mrtvo.
Podívám se na baterku (75 nebo 80 aH, teď nevim přesně, zn. NoName) a světe div se: pokrytá (takřka kupička do dlaně) bílym práškem aka white shitem. Odfoukám, očistím kontakty tím, co mám po ruce, upevním kontakty na baterce: a nic. Ok, asi mrtvá baterka, bůhví jak dlouho tam je. Fest lupalo v CD changeru, tak jsem vyndal ten nabíjecí magazín na CD. Nevim, jestli to k něčemu bylo.
Auto nastartuji přes kabely, naskočí normálně, volnoběh drží, nechcípá, vše ok, dojedu, kam potřebuji - malá vzdálenost do 5 km. Za pár hodin už ani ťuk.
Na baterce je oko, které má údajně udávat její stav, to se tváří, že vše ok. Baterku přes noc dobiju, ráno zkusim: ani prd. Zkouším ještě zánovní 60aH Vartu, taky ani ťuk.
V servisním menu ukazuje napětí na baterce na úrovni kolem 10,4 V. Koupím tedy včera novou baterku: 74aH, 12V, 640A startovací, vložím, očistím oka a: NIC! Něco mi freneticky lupe někde v palubovce/motoru: "cvak, cvak, cvak, cvak, cvak....", zvyšuje/snižuje se intesita napětí, tzn. světla poblikávají/zhasínají, CD changer mám pocit, že vyletí z kastlíku před mitfárou, ale nastartovat ani omylem, nevyjede ani pastorek. V první poloze klíčku kolísá napětí, v dalších vše zhasne, svítí baterka, airbag a motor myslím. Když jsem novou bat. vložil poprvé, tak se na kteroukoliv polohu klíčku nerozsvítilo pro změnu vůbec nic... dafaq?!
Poté, co jsem toto zkoušel a nevyšlo to, jsem auto opět nastartoval přes kabely a odvezl do garáže, cca 3 km. Po této jízdě bylo mnou předtím očistěné oko mínusu opět pokryto onou bílou mazlavou sra*kou, jak vnitřek oka, tak pól mínusu na baterce. Na té nové baterce, která byla 20 min. předtím přede mnou vyzkoušena a měla 12,něco V. Servisní menu v autě ukazuje rozpětí 10,4 - 10,9 V... Funglová baterka. Po příjezdu do garáže mi auto chcíplo samo, než jsem stihnul zaparkovat, tzn. opět kabely, posléze už chcíplo do minuty...
Je možný, že něco někde vytváří odpor? Napadl mě altík? Je to možný? Co ten CD čenža, může ten mít nějakej odběr v klidu? Pojistky jsou ok, resp. ty v motoru, nevím, kde jsou další, další kastli jsem v intoši/motoru nenašel. Měl někdo podobnej trouble?
Auto předtím vždy nastartovalo na drc, a den předtím žádnej problém neukazovalo...
Díky moc za všechny rady a podněty...
P.S.
Jo a aby toho nebylo málo, tak mi díky mojí šikovnosti spadl 13 klíč do prostoru mezi motor a saharu, trůní na krytu spodku nepropadl na zem, takže teď ještě přemejšlim, jak ho vyndat...
můj 75 2.0 V6 má asi problém, za dva dny to bude rok, co mám 75 a těšil jsem se, jak budu moci tvrdit, že mě za celý rok nenechala ve štychu, bohužel opak je pravdou a hlavně nevím, co mu vlastně je.
K věci: v sobotu jsem stál přes noc na Žižkově v kopci, byla bouřka. Ráno v neděli otevřu auto dálkou, chci nastartovat a nic. Nevyjel ani pastorek, mrtvo.
Podívám se na baterku (75 nebo 80 aH, teď nevim přesně, zn. NoName) a světe div se: pokrytá (takřka kupička do dlaně) bílym práškem aka white shitem. Odfoukám, očistím kontakty tím, co mám po ruce, upevním kontakty na baterce: a nic. Ok, asi mrtvá baterka, bůhví jak dlouho tam je. Fest lupalo v CD changeru, tak jsem vyndal ten nabíjecí magazín na CD. Nevim, jestli to k něčemu bylo.
Auto nastartuji přes kabely, naskočí normálně, volnoběh drží, nechcípá, vše ok, dojedu, kam potřebuji - malá vzdálenost do 5 km. Za pár hodin už ani ťuk.
Na baterce je oko, které má údajně udávat její stav, to se tváří, že vše ok. Baterku přes noc dobiju, ráno zkusim: ani prd. Zkouším ještě zánovní 60aH Vartu, taky ani ťuk.
V servisním menu ukazuje napětí na baterce na úrovni kolem 10,4 V. Koupím tedy včera novou baterku: 74aH, 12V, 640A startovací, vložím, očistím oka a: NIC! Něco mi freneticky lupe někde v palubovce/motoru: "cvak, cvak, cvak, cvak, cvak....", zvyšuje/snižuje se intesita napětí, tzn. světla poblikávají/zhasínají, CD changer mám pocit, že vyletí z kastlíku před mitfárou, ale nastartovat ani omylem, nevyjede ani pastorek. V první poloze klíčku kolísá napětí, v dalších vše zhasne, svítí baterka, airbag a motor myslím. Když jsem novou bat. vložil poprvé, tak se na kteroukoliv polohu klíčku nerozsvítilo pro změnu vůbec nic... dafaq?!
Poté, co jsem toto zkoušel a nevyšlo to, jsem auto opět nastartoval přes kabely a odvezl do garáže, cca 3 km. Po této jízdě bylo mnou předtím očistěné oko mínusu opět pokryto onou bílou mazlavou sra*kou, jak vnitřek oka, tak pól mínusu na baterce. Na té nové baterce, která byla 20 min. předtím přede mnou vyzkoušena a měla 12,něco V. Servisní menu v autě ukazuje rozpětí 10,4 - 10,9 V... Funglová baterka. Po příjezdu do garáže mi auto chcíplo samo, než jsem stihnul zaparkovat, tzn. opět kabely, posléze už chcíplo do minuty...
Je možný, že něco někde vytváří odpor? Napadl mě altík? Je to možný? Co ten CD čenža, může ten mít nějakej odběr v klidu? Pojistky jsou ok, resp. ty v motoru, nevím, kde jsou další, další kastli jsem v intoši/motoru nenašel. Měl někdo podobnej trouble?
Auto předtím vždy nastartovalo na drc, a den předtím žádnej problém neukazovalo...
Díky moc za všechny rady a podněty...
P.S.
Jo a aby toho nebylo málo, tak mi díky mojí šikovnosti spadl 13 klíč do prostoru mezi motor a saharu, trůní na krytu spodku nepropadl na zem, takže teď ještě přemejšlim, jak ho vyndat...
Rover 75 2.0 V6, Vespa ET2, Yamaha FZ6 Fazer SA
Re: Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
Zkontroloval bych kabely minus od baterky ke karoserii (kostře) a ukostření motoru a plus od baterky k hlavním pojistkám a ke startéru. Jestli tam není někde špatný spoj, zaoxidované očko, nebo něco tak. Ale nejvíc to tipuju na minus od baterky ke karoserii.
Re: Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
Super, díky moc za rychlou radu, vyzkoušim.
Příští tejden vezmu zkoušečku a půjdu holt po kabelech. Stupid otázka: jak checknu ukostření motoru pls?
Příští tejden vezmu zkoušečku a půjdu holt po kabelech. Stupid otázka: jak checknu ukostření motoru pls?
Rover 75 2.0 V6, Vespa ET2, Yamaha FZ6 Fazer SA
Re: Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
Takové závady zkoušečka neodhalí, musíš je najít očima, většinou jsou viditelné - třeba že očko na kabelu visí na posledních drátcích, zezelenalé konce kabelů u oček, uvolněné spoje - šrouby, které drží očko na karoserii atd. Prostě pečlivě prohlédni všechny ty tlusté kabely, co vedou od baterky až k jejich upevnění na druhém konci.
Můžeš zkusit propojit mínus na baterce s karoserií jiným vodičem a pak zkusit třeba v menu zkontrolovat to napětí. Ukostření motoru je buďto zvláštní kabel od minusu baterky k bloku motoru (přišroubovaný většinou poblíž startéru), nebo je prostě spojený blok motoru s karoserií někde u držáku motoru. Takže zase najít a omrknout. Většinou je to řešeno prvním způsobem.
Můžeš zkusit propojit mínus na baterce s karoserií jiným vodičem a pak zkusit třeba v menu zkontrolovat to napětí. Ukostření motoru je buďto zvláštní kabel od minusu baterky k bloku motoru (přišroubovaný většinou poblíž startéru), nebo je prostě spojený blok motoru s karoserií někde u držáku motoru. Takže zase najít a omrknout. Většinou je to řešeno prvním způsobem.
Re: Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
V prvních větách,jsem se docela našel...Také mám V6 2.0 .A problémy se startováním sleduji také.Vlastně poslední týden,je to horší.Jestli je to tím teplem?No pak u mě určitě svíčky...Kdy po delším točení startéru nastartuji a od výfuku cítím velmi jasně vůni benzínu.A včera se mi stalo,že otočím klíčkem a nic,jen to seplo..Doufám,že jsem neoddělal ještě startér...Teď mi jdou věci na rozvody od Lehmana.Takže mě čeká velký servis...Pak dám vědět co a jak...
Rover 75 2.0 V6 r.v. 99
Re: Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
Karuzovi taky blblo auto( taky 2.0 V6). Po vyčištění startéru problemy přestaly. Elektrika byla v pořádku.
Re: Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
Poradím jen s tímtoOlaf píše: P.S.
Jo a aby toho nebylo málo, tak mi díky mojí šikovnosti spadl 13 klíč do prostoru mezi motor a saharu, trůní na krytu spodku nepropadl na zem, takže teď ještě přemejšlim, jak ho vyndat...
Nedávno mi spadl až na kryt motoru šroubek a rychlé vyndání pomůže ten klíč "dobouchat" někam do strany,či do zadu a stačí odmontovat dva,tři ty šrouby ze strany kde je klíč,ten kryt nakloníš a šáhneš po klíči
Nemusíš sundávat celý šusplech.
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE
Re: Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
AKTUALIZACE
Ahoj všem a předem díky za všechny podnětné rady!
Demontoval jsem baterku, airbox a podíval se věci více na zoubek. Zkontroloval jsem všechny pojistky motor/pod kastlíkem mitfáry a žádní není prasklá, čili tím to nebude. Btw., moc rád bych důvěrně seznámil pána, který je zodpovědný za umístění a konstrukci pojistkové skříně před spolujezdcem s panem baseballovým pálkou.
V + ani - kabelu/resp. clusteru kabelů od baterky jsem žádné viditelné poškození nenašel. Byl trochu povysunutý káblík, který jde myslím z + do solenoidu na startéru, po jeho zasunutí, upevnění a vyzkoušení nastartovat: nic.
Jediné, čeho jsem si všimnul, je odpojený konektor, který vede z negativního svazku někam jakoby pod motor zezadu, tzn. vychází z mínus na baterce, dále pod hadicí, která vede z airboxu, tzn. zhruba uprostřed motorového prostoru v zadní části u přepážky do interiéru, ale ne přímo u ní. V těchto místech se onen -fat bastard- svazek rozděluje do zhruba 5 dalších, a to v prostoru pod onou trubkou do airboxu. Kabely vedou do různých míst, některé pod motor, některé za motor, atd. Pakliže čelem kolmo k autu ze strany řidiče, tzn. jakoby čelem k PL kolu, tak svazek, ze kterého vybíhá ten nezapojený konektor je nejblíže k chladiči auta. Konektor má na sobě napsáno BMW a číslo, které jsem nikde v Teilenkatalogu nenašel, googlil jsem poctivě. Káblík má cca 10 cm, dosáhne tak tak ke startéru, ale do něj nikam nepasuje, ani jsem nikde nenašel volný vstup pro tento konektor, záhada. Na druhé strané dosáhne zhruba k airboxu, ale tam ani nic k zapojení není. Tzn. jediná možnost je, že zapojuje něco, co je nad startérem či vedle něj blíže k motoru, anebo zapojuje něco mezi trubkou vzduchu do airboxu a motorem, nebo, podle způsobu zalomení káblíku, vede někam jakoby pod tu trubku, ale tam zase nic není... Neví pls někdo, do čeho je ten !&@#! zapojenej? I když si teda nemyslim, že by byl příčinou problémů. Jo a ještě jeden detail, asi přes 1/2 roku jezdím bez vrchního krytu baterky, kterému jsem omylem urval pacičky a nekoupil nový, tzn. baterka nebyla krytá zeshora. Rád bych vložil fotky, ale musim ještě pohledat, jak na to...
Ahoj všem a předem díky za všechny podnětné rady!
Demontoval jsem baterku, airbox a podíval se věci více na zoubek. Zkontroloval jsem všechny pojistky motor/pod kastlíkem mitfáry a žádní není prasklá, čili tím to nebude. Btw., moc rád bych důvěrně seznámil pána, který je zodpovědný za umístění a konstrukci pojistkové skříně před spolujezdcem s panem baseballovým pálkou.
V + ani - kabelu/resp. clusteru kabelů od baterky jsem žádné viditelné poškození nenašel. Byl trochu povysunutý káblík, který jde myslím z + do solenoidu na startéru, po jeho zasunutí, upevnění a vyzkoušení nastartovat: nic.
Jediné, čeho jsem si všimnul, je odpojený konektor, který vede z negativního svazku někam jakoby pod motor zezadu, tzn. vychází z mínus na baterce, dále pod hadicí, která vede z airboxu, tzn. zhruba uprostřed motorového prostoru v zadní části u přepážky do interiéru, ale ne přímo u ní. V těchto místech se onen -fat bastard- svazek rozděluje do zhruba 5 dalších, a to v prostoru pod onou trubkou do airboxu. Kabely vedou do různých míst, některé pod motor, některé za motor, atd. Pakliže čelem kolmo k autu ze strany řidiče, tzn. jakoby čelem k PL kolu, tak svazek, ze kterého vybíhá ten nezapojený konektor je nejblíže k chladiči auta. Konektor má na sobě napsáno BMW a číslo, které jsem nikde v Teilenkatalogu nenašel, googlil jsem poctivě. Káblík má cca 10 cm, dosáhne tak tak ke startéru, ale do něj nikam nepasuje, ani jsem nikde nenašel volný vstup pro tento konektor, záhada. Na druhé strané dosáhne zhruba k airboxu, ale tam ani nic k zapojení není. Tzn. jediná možnost je, že zapojuje něco, co je nad startérem či vedle něj blíže k motoru, anebo zapojuje něco mezi trubkou vzduchu do airboxu a motorem, nebo, podle způsobu zalomení káblíku, vede někam jakoby pod tu trubku, ale tam zase nic není... Neví pls někdo, do čeho je ten !&@#! zapojenej? I když si teda nemyslim, že by byl příčinou problémů. Jo a ještě jeden detail, asi přes 1/2 roku jezdím bez vrchního krytu baterky, kterému jsem omylem urval pacičky a nekoupil nový, tzn. baterka nebyla krytá zeshora. Rád bych vložil fotky, ale musim ještě pohledat, jak na to...
Rover 75 2.0 V6, Vespa ET2, Yamaha FZ6 Fazer SA
Re: Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
Jak píše Trunda, mě to taky připadá na zkrat mezi + a kastlí. Zkusil bych odpojit - na baterce a změřil napětí mezi uzemňovacím bodem a -. Popř. odpor. Klíč : v OBI nebo i jinde určitě prodávají teleskop s LED na konci a s magnetem. Výborná pomůcka pro zapadlé cokoli
Např.
http://www.slevovyprodej.cz/zbozi/teles ... etem/p-238
Např.
http://www.slevovyprodej.cz/zbozi/teles ... etem/p-238
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
Fotky ideálně nahraj na nějakou webovou službu k tomu určenou (picasa, rajce, atd.) a sem dej odkaz. Obrázky se tady dají sice nahrát jako příloha, ale pouze jednotlivě a není to tak komfortní, často bývají různě deformované podle toho, jakou velikost jsi vkládal apod. Fórum není galerie.
Re: Prosba o radu - Elektrika - nenastartuju....
Další UPDATE
Startuju, šlo o kontakty na baterce na prahu smrti. Očištěno Stalingrad style, startuje, vše ok. Objednám ještě pro sichr z rimmerbros kryt baterky za pár šupů. Just to have things done properly.
Objevil jsem ale další záhady, přičemž největší je onen konektor. Zítra nahodím fotky, nechci jezdit bez toho, aniž bych věděl, k čemu je a do čeho aktuálně není zapojen. Jinak auto neukazuje žádnou hlášku, co mě ovšem také zaráží, nejsem s to vyvolat "servisní" menu v kapličce, které mi předtím bezchybně šlo. Dafaq?!
Startuju, šlo o kontakty na baterce na prahu smrti. Očištěno Stalingrad style, startuje, vše ok. Objednám ještě pro sichr z rimmerbros kryt baterky za pár šupů. Just to have things done properly.
Objevil jsem ale další záhady, přičemž největší je onen konektor. Zítra nahodím fotky, nechci jezdit bez toho, aniž bych věděl, k čemu je a do čeho aktuálně není zapojen. Jinak auto neukazuje žádnou hlášku, co mě ovšem také zaráží, nejsem s to vyvolat "servisní" menu v kapličce, které mi předtím bezchybně šlo. Dafaq?!
Rover 75 2.0 V6, Vespa ET2, Yamaha FZ6 Fazer SA