
Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT - vývoj
Re: Trippling / trojblik
Držím palce, aby jste vydrželi do finální podoby a těším se až bude k mání jako malej kluk 

Re: Trippling / trojblik
Ahoj a díky 
Takový malý report...
Hardwarově se prokázalo jako správné to celé zbourat a postavit znovu, tedy v0.3 se konečně jeví jako krok správným směrem. Dál probíhá testování a původní nemoci se zdají být vyléčeny. Už nemáme na vstupu od páčky problémy s přechodovými jevy a tedy reakce na páčku jsou přesné a indukovaná rušení nezpůsobují nahodilé chování modulu.
Aktuálně ladíme dvě varianty nastavovací procedury, která ještě není to pravé ořechové.
S touto verzí jsem také provedl pokusnou montáž na desku LCM jednotky. Prostorově nebyl problém modul zdola desky umístit, ale napájení vyžaduje někoho, kdo má zkušenosti s takovou prací - pájení jemné SMD technologie. Tedy někoho nejlépe s hrotovou pájkou a opravdu jemnou rukou a smyslem pro precizně odvedenou práci.
Z toho důvodu pořád přemýšlíme nad tím, jak montáž vyřešit tak, aby byl modul dostupný pro kohokoli. Tedy zpět se vrací i varianta montáže na kabeláž a proto modul připravujeme i pro tuto variantu a budeme muset vymyslet jak tuto montáž metodicky a technicky udělat co nejlepší.
Stále platí to, že neexistuje varianta "plug and play" a pravděpodobně ani existovat nebude.
Souhrn teoretických způsobů montáže:
Modul do LCM - montáž svépomocí | zaslání jednotky zaškolenému | montáž u někoho zaškoleného
Modul na kabeláž - montáž svépomocí | montáž u někoho zaškoleného
... časem tyto alternativy rozepíši a asi přidám hlasování kdo by co rád.
... perlička - mám domluveného kolegu, který tento modul otestuje i na BMW Z4, aby bylo možné oslovit i kolegy s BMW

Takový malý report...
Hardwarově se prokázalo jako správné to celé zbourat a postavit znovu, tedy v0.3 se konečně jeví jako krok správným směrem. Dál probíhá testování a původní nemoci se zdají být vyléčeny. Už nemáme na vstupu od páčky problémy s přechodovými jevy a tedy reakce na páčku jsou přesné a indukovaná rušení nezpůsobují nahodilé chování modulu.
Aktuálně ladíme dvě varianty nastavovací procedury, která ještě není to pravé ořechové.
S touto verzí jsem také provedl pokusnou montáž na desku LCM jednotky. Prostorově nebyl problém modul zdola desky umístit, ale napájení vyžaduje někoho, kdo má zkušenosti s takovou prací - pájení jemné SMD technologie. Tedy někoho nejlépe s hrotovou pájkou a opravdu jemnou rukou a smyslem pro precizně odvedenou práci.
Z toho důvodu pořád přemýšlíme nad tím, jak montáž vyřešit tak, aby byl modul dostupný pro kohokoli. Tedy zpět se vrací i varianta montáže na kabeláž a proto modul připravujeme i pro tuto variantu a budeme muset vymyslet jak tuto montáž metodicky a technicky udělat co nejlepší.
Stále platí to, že neexistuje varianta "plug and play" a pravděpodobně ani existovat nebude.
Souhrn teoretických způsobů montáže:
Modul do LCM - montáž svépomocí | zaslání jednotky zaškolenému | montáž u někoho zaškoleného
Modul na kabeláž - montáž svépomocí | montáž u někoho zaškoleného
... časem tyto alternativy rozepíši a asi přidám hlasování kdo by co rád.
... perlička - mám domluveného kolegu, který tento modul otestuje i na BMW Z4, aby bylo možné oslovit i kolegy s BMW

Re: Trippling / trojblik
... tak paráda. Koukal jsem do statistik videa na Youtube a minulý týden tam naskočilo naráz asi sto zhlédnutí. A koukám, že přístup byl externí a to ze stránek R75 UK fóra - http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... p?t=236736
Kluci tam mimo jiné zmiňují, že kdysi kdosi nabízel nějaké udělátko pro trojblik, ale byla to jakási hrůza pomocí kondenzátorů a relátek (tfuj tfuj). Tak asi budeme muset klukům ukázat, že u nás se takové věci dělají profesionálněji
Kluci tam mimo jiné zmiňují, že kdysi kdosi nabízel nějaké udělátko pro trojblik, ale byla to jakási hrůza pomocí kondenzátorů a relátek (tfuj tfuj). Tak asi budeme muset klukům ukázat, že u nás se takové věci dělají profesionálněji

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trippling / trojblik
Vývoj správným směrem ... můžu udělat propagaci směrem do evropských klubů. Ačkoliv provozují historiky, řada z jejich členů má např. R75 nebo BMW pro denní ježdění jako u nás.
Re: Trippling / trojblik
Je škoda, že na tom R75 klubu si hromada lidí koupila ten jejich šílený bastl
I když není jisté kolik toho ve skutečnosti dodal.
Oficiálně to nabídneme v momentě, kdy budeme mít nějaký proveditelný způsob montáže.
Aktuálně Aleš chystá k testování verzi pro montáž na kabeláž, na které zároveň otestuji jiný způsob nastavování režimu přepínání.

Oficiálně to nabídneme v momentě, kdy budeme mít nějaký proveditelný způsob montáže.
Aktuálně Aleš chystá k testování verzi pro montáž na kabeláž, na které zároveň otestuji jiný způsob nastavování režimu přepínání.
Re: Trippling / trojblik
Před chvílí jsem ověřil a doladil program. Už to dělá, co má, jak má, programuje se to, prostě podle mě a podle požadavku od Trundy je to přesně ono.
Je tam doprogramovaná i ochrana, kdyby se přerušila žárovka, z které se odebírá informace o počtu bliknutí, že se to samo vypne. U mě v Oplu to udělá 4 bliky. To záleží, od přerušovače, jaký je nastavený čas "přerušovače blinkrů"
U Opla to mám asi 300ms.
V pondělí to odesílám na testy na montáž do vozidla a hurá na cesty
No a já mám konečně důvod k
Že to ale trvalo.
Je tam doprogramovaná i ochrana, kdyby se přerušila žárovka, z které se odebírá informace o počtu bliknutí, že se to samo vypne. U mě v Oplu to udělá 4 bliky. To záleží, od přerušovače, jaký je nastavený čas "přerušovače blinkrů"
U Opla to mám asi 300ms.
V pondělí to odesílám na testy na montáž do vozidla a hurá na cesty

No a já mám konečně důvod k

Že to ale trvalo.

Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trippling / trojblik
Já jsem ještě zvědavý, jestli nějak pořešíte tu montáž? Lukáš naznačoval, že to ještě koumáte. No a pak hurá do výroby a do provozu 

Re: Trippling / trojblik
S tou montáží to bohužel opravdu nelze udělat nějak Plug and Play.
Neexistuje tam žádný bod, který by takovému řešení napomáhal. U páčky by to bylo fajnové, ale tam zas není napájení. A taky by jsme museli spoléhat na počítání bliků jen časovačem a to by jsme se zřekli spolehlivosti.
Takže ty varianty zůstávají tak, jak jsem popisoval výše + ještě alternativa, že přežijete to, když budete přes týden bez auta....
Příklad:
V neděli vymontujete LCM, v pondělí kvalitně zabalenou a pojištěnou pošlete na moji adresu (Alzafirovu), v úterý to je na místě, ve středu posíláme jednotku zabalenou v původním obalu zpět a ve čtvrtek už to může být zpět u vás. Zbývá jeden den na nějakou komplikaci v doručení. Nacvaknete zpět a jezdíte. Takto je to ale samozřejmě řešené proto, že nemůžeme nést zodpovědnost za to, že s balíčkem něco pošta neprovede, ale když bude pojištěný, tak by to riziko mělo být minimální. Tedy toto je alternativa vhodná pro ty, kteří snesou pět dní bez miláčka
Neexistuje tam žádný bod, který by takovému řešení napomáhal. U páčky by to bylo fajnové, ale tam zas není napájení. A taky by jsme museli spoléhat na počítání bliků jen časovačem a to by jsme se zřekli spolehlivosti.
Takže ty varianty zůstávají tak, jak jsem popisoval výše + ještě alternativa, že přežijete to, když budete přes týden bez auta....
Příklad:
V neděli vymontujete LCM, v pondělí kvalitně zabalenou a pojištěnou pošlete na moji adresu (Alzafirovu), v úterý to je na místě, ve středu posíláme jednotku zabalenou v původním obalu zpět a ve čtvrtek už to může být zpět u vás. Zbývá jeden den na nějakou komplikaci v doručení. Nacvaknete zpět a jezdíte. Takto je to ale samozřejmě řešené proto, že nemůžeme nést zodpovědnost za to, že s balíčkem něco pošta neprovede, ale když bude pojištěný, tak by to riziko mělo být minimální. Tedy toto je alternativa vhodná pro ty, kteří snesou pět dní bez miláčka

Re: Trippling / trojblik
Ptejte se, diskutujte....
Potřebuji znát váš názor na to, co je pro vás průchozí alternativa. Navíc to vypadá, že o modul bude zájem i za hranicemi, tak to potřebujeme "vychytat"
Potřebuji znát váš názor na to, co je pro vás průchozí alternativa. Navíc to vypadá, že o modul bude zájem i za hranicemi, tak to potřebujeme "vychytat"

Re: Trippling / trojblik
Poště nikdy žádný důležitý balík nesvěřím i kdyby byl pojištěný. Nešlo by to stylem někam přijedu vymontuji jednotku, předám, zajdu na oběd a třeba do kina. A za tři hodiny si jednotku montuji zpět???
Re: Trippling / trojblik
Ano, i tak to půjde. Přijedeš, buď jiným autem a s jednotkou v ruce a nebo si jednotku vymuntujeme na místě a na počkání se modul zabuduje (v takovém případě bych já preferoval montáž do LCM jednotky, protože je to pohodlnější, než se mordovat na kabelu).
Zaslání je alternativou pro ty, kteří nepojedou přes celou republiku, nebo si to nezvládnou namontovat sami a nemají ani nikoho, kdo by to zvládl (autoelektrikář by to zvládnout měl, takže i jemu se to dá zadat, ale asi se to prodraží, tak lépe mít nějakého kamaráda
)
Zaslání je alternativou pro ty, kteří nepojedou přes celou republiku, nebo si to nezvládnou namontovat sami a nemají ani nikoho, kdo by to zvládl (autoelektrikář by to zvládnout měl, takže i jemu se to dá zadat, ale asi se to prodraží, tak lépe mít nějakého kamaráda

Re: Trippling / trojblik
Momentálně to teda vypadá na 2 modifikace montáže modulu, se stejným softem a stejnými funkcemi, stejným ovládáním programu, pro zabudování do modulu nebo na kabeláž mimo modul.
Osobně v mém případě bych preferoval montáž do modulu, v ideálním případě auto dorazí ke mně, montáž řekněme na hodinu? To se uvidí a v ideálním stavu odjíždí spokojený majitel vylepšeného vozu.
Pro montáž na kabely je to krapet zdlouhavé, rover má dost kabelů stejné barevné kombinace, je třeba umět změřit a ověřit, co je třeba. Vzhledem k použití napěťové sběrnice z páčky blinkrů do modulu není možné vše dělat žárovkovou zkoušečkou, zde je třeba voltmetr.
Zcela bych vyloučil napojovat kabeláž na svorky, je tam málo místa a jsou krajně nespolehlivé. Osobně to řeším tak, že nožem seříznu izolaci, na seříznuté místo připájím napojovaný drát a izoluju vulkanizační páskou. Původní drát tak není průřezově zúžen.
Jeden drát, od páčky blinkrů, se bude muset přestřihnout. To jinak nelze.
Osobně v mém případě bych preferoval montáž do modulu, v ideálním případě auto dorazí ke mně, montáž řekněme na hodinu? To se uvidí a v ideálním stavu odjíždí spokojený majitel vylepšeného vozu.
Pro montáž na kabely je to krapet zdlouhavé, rover má dost kabelů stejné barevné kombinace, je třeba umět změřit a ověřit, co je třeba. Vzhledem k použití napěťové sběrnice z páčky blinkrů do modulu není možné vše dělat žárovkovou zkoušečkou, zde je třeba voltmetr.
Zcela bych vyloučil napojovat kabeláž na svorky, je tam málo místa a jsou krajně nespolehlivé. Osobně to řeším tak, že nožem seříznu izolaci, na seříznuté místo připájím napojovaný drát a izoluju vulkanizační páskou. Původní drát tak není průřezově zúžen.
Jeden drát, od páčky blinkrů, se bude muset přestřihnout. To jinak nelze.
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trippling / trojblik
Zdar kutilové, pro mně osobně bude lepší montáž do modulu, udělám si to sám. Tím si zároveň objednávám jeden kus (samozřejmě až to bude na trhu)
A zároveň nabízím pomoc s montáží pro někoho kdo si s tím neporadí a na moravu to bude mít daleko. Může dorazit ke mně - cca 5 km od exitu 128/D5, Tachov.

A zároveň nabízím pomoc s montáží pro někoho kdo si s tím neporadí a na moravu to bude mít daleko. Může dorazit ke mně - cca 5 km od exitu 128/D5, Tachov.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Trippling / trojblik
Skvělá volba
.... A díky za nabídku pomoci s montáží. Instrukce se pokusíme udělat co nejkvalitnější...
