Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT - vývoj
Re: Trippling / trojblik
Právě jsem zcivilizoval návrhy plošných spojů.
Deska do modulu bude mít rozměr 15x35mm, deska na kabeláž 30x32mm. Všechny součástky pro povrchovou montáž.
Teď už jen čekám, jestli se soft osvědčí.
Pokud budete mít zájem, dejte vědět sem, případně mně na alzafir@seznam.cz, pro jakou volbu montáže se rozhodnete. Podle toho nechám vyrobit první várku plošných spojů.
Deska do modulu bude mít rozměr 15x35mm, deska na kabeláž 30x32mm. Všechny součástky pro povrchovou montáž.
Teď už jen čekám, jestli se soft osvědčí.
Pokud budete mít zájem, dejte vědět sem, případně mně na alzafir@seznam.cz, pro jakou volbu montáže se rozhodnete. Podle toho nechám vyrobit první várku plošných spojů.
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trippling / trojblik
Ahoj, jak jsem psal nedávno, mám zájem o desku do modulu.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Trippling / trojblik
Vydržte momentík - tento týden sem založím nové téma, které už bude zaměřené na distribuci modulu
Dám tam hlasování, aby jsme zjistili poměr toho o jakou verzi je jaký zájem.
Jinak dnes jsem implantoval kabelovou verzi 3.1 s přepracovaným programem, který bude umožňovat snadné nastavení režimu trojbliku pomocí páčky nezávisle na napájení, což nám dříve způsobovalo komplikace. Tato verze obsahuje i záložní režim programu v situaci, kdy by došlo k přerušení zpětné vazby od směrovek (třeba v důsledku prasklé žárovky) - díky Jendovi za podnět
Hardware je myslím ve finální verzi, čímž můžeme zahájit přípravu pro výrobu

Jinak dnes jsem implantoval kabelovou verzi 3.1 s přepracovaným programem, který bude umožňovat snadné nastavení režimu trojbliku pomocí páčky nezávisle na napájení, což nám dříve způsobovalo komplikace. Tato verze obsahuje i záložní režim programu v situaci, kdy by došlo k přerušení zpětné vazby od směrovek (třeba v důsledku prasklé žárovky) - díky Jendovi za podnět

Hardware je myslím ve finální verzi, čímž můžeme zahájit přípravu pro výrobu

Re: Trippling / trojblik
Tak kluci- velká gratulace. Přemýšlím, které zapojení by pro mne bylo vhodnější...? Ideál by byl, když jsem dával HF Parot. Vyndal jsem rádio, odendal kostku konektoru, do rádia zandal kostku od HF a na to nandal origo kostku od rádia. Vlastně ta kostka HF je jenom mezikus.Protože o elektrice vím akorát, že kope tak si od vás nechám poradit co bude pro laika jednodušší.
Zatím díky a hodně zdaru
Zatím díky a hodně zdaru
Re: Trippling / trojblik
Jasné... takto by se nám to líbilo a věř tomu, že byla fakt velká snaha to vymyslet tak, aby to šlo tímto způsobem udělat. Jenže problém je v tom, že tak, jak je modul světel vymyšlený, nejde udělat modul trojbliku jinak, než napojený na vstupy a výstupy jednotky světel. Tím pádem, pokud by to měl být mezikus, tak by to muselo být zapojitelné na konektor jednotky. A teď koukni na obrázek....
Konektor je jeden z nejsložitějších v autě. Není to žádný normovaný univerzální konektor. Navíc je se speciálním pojistným mechanismem. Kabel má cca 45 vodičů..... Zřejmě byl jednoúčelově vyrobený pro BMW, takže je prostě nesehnatelný. A náklady na jeho výrobu by byly astronomické. Tedy neřešitelná záležitost. A nebo zajímavý podnět pro pokračování tohoto projektu třeba přes KickStarter
Tedy, zůstává opravdu jen alternativa montáže na kabeláž, kde je ale problém s tím se mezi 45ti dráty dohrabat k těm správným a ještě na ně něco v tom svazku napojit. Rychlospojky nedoporučujeme skrz jejich neduhy. Takže pak už je alternativa montáže na desku přímo jednotky světel. Jednotku si totiž montážník vyndá z auta, zajde domů do tepla a z dolní strany připájí 6 drátků a je to. Jen musí být montážník trošku zručný s pájkou. Pozitivem je také to, že modul trojbliku je hardwarově jednodušší.
Takže, jestli máš šikovného kamaráda elektrobastlíře, tak ten by montáž zvládnul. A nebo je tu opět nabídka možnosti jednotku mě zaslat a do konce týdne ji máš zpět. Jestli tedy přežiješ pět dní bez auta a jestli zvládněš jednotku vymontovat dle návodu, který bude k dispozici
Konektor je jeden z nejsložitějších v autě. Není to žádný normovaný univerzální konektor. Navíc je se speciálním pojistným mechanismem. Kabel má cca 45 vodičů..... Zřejmě byl jednoúčelově vyrobený pro BMW, takže je prostě nesehnatelný. A náklady na jeho výrobu by byly astronomické. Tedy neřešitelná záležitost. A nebo zajímavý podnět pro pokračování tohoto projektu třeba přes KickStarter

Tedy, zůstává opravdu jen alternativa montáže na kabeláž, kde je ale problém s tím se mezi 45ti dráty dohrabat k těm správným a ještě na ně něco v tom svazku napojit. Rychlospojky nedoporučujeme skrz jejich neduhy. Takže pak už je alternativa montáže na desku přímo jednotky světel. Jednotku si totiž montážník vyndá z auta, zajde domů do tepla a z dolní strany připájí 6 drátků a je to. Jen musí být montážník trošku zručný s pájkou. Pozitivem je také to, že modul trojbliku je hardwarově jednodušší.
Takže, jestli máš šikovného kamaráda elektrobastlíře, tak ten by montáž zvládnul. A nebo je tu opět nabídka možnosti jednotku mě zaslat a do konce týdne ji máš zpět. Jestli tedy přežiješ pět dní bez auta a jestli zvládněš jednotku vymontovat dle návodu, který bude k dispozici

Re: Trippling / trojblik
Trundo,
díky za fofr odpověď. Takže bych si to vzal na tu desku světel.Určitě to někdo se známých kluků zmákne, kdyby bylo nejhůř prubnul bych Zakara, jestli by to neudělal. Mám to k němu cca 30 km.
Takže tímto dávám závaznou objednávku na trojblik.
Jěště jednou díky
díky za fofr odpověď. Takže bych si to vzal na tu desku světel.Určitě to někdo se známých kluků zmákne, kdyby bylo nejhůř prubnul bych Zakara, jestli by to neudělal. Mám to k němu cca 30 km.
Takže tímto dávám závaznou objednávku na trojblik.
Jěště jednou díky
Re: Trippling / trojblik
Dobře
Na objednávání tu bude formulář....
Než to tu vyvěsím, tak musím zpracovat nějaké návody a dokumentace, aby bylo jasné do čeho jdete.
Samozřejmě, ale jako u jakékoli jiné věci, musí se brát v potaz to, že je to elektrické zařízení. Sic hardwarově velice jednoduché, může podlehnout nějaké závadě. Funkčnost hardware i programu je ale testována a k vám to půjde v momentě, kdy nebude existovat ani jeden neduh. Každý vyrobený kus projde testem funkčnosti a testem ověřujícím mechanickou odolnost. Provedení bude odolné proti vlhkosti díky zalakování a zatavení do smršťovací fólie. Montáž dle instrukcí zajistí to, že modul bude upevněný a umístěný tak, že nemůže sám o sobě způsobit zkrat (mluvím o modulu do jednotky světel). Jeho napájení je zajištěno z napětí, kterým je napájen procesor jednotky (5V), tedy případný problém na této větvi je ošetřen jednotkou samotnou. V nouzi nejvyšší, v případě závady na modulu, půjde provést relativně rychlou opravu za pomoci křížového šroubováku a nože - i tento postup bude popsán.
Tohle píši proto, že nemá smysl si hrát na to, že by taková stránka věci neexistovala
I proto, že chci abyste věděli, že k tomu nepřistupujeme ledabyle a záleží nám na tom, aby jste dostali co nejkvalitnější věc
Že promýšlíme i veškeré negativní aspekty a snažíme se jim předejít.
Takže po přečtení nezbývá, než Vám poděkovat za projevenou důvěru

Než to tu vyvěsím, tak musím zpracovat nějaké návody a dokumentace, aby bylo jasné do čeho jdete.
Samozřejmě, ale jako u jakékoli jiné věci, musí se brát v potaz to, že je to elektrické zařízení. Sic hardwarově velice jednoduché, může podlehnout nějaké závadě. Funkčnost hardware i programu je ale testována a k vám to půjde v momentě, kdy nebude existovat ani jeden neduh. Každý vyrobený kus projde testem funkčnosti a testem ověřujícím mechanickou odolnost. Provedení bude odolné proti vlhkosti díky zalakování a zatavení do smršťovací fólie. Montáž dle instrukcí zajistí to, že modul bude upevněný a umístěný tak, že nemůže sám o sobě způsobit zkrat (mluvím o modulu do jednotky světel). Jeho napájení je zajištěno z napětí, kterým je napájen procesor jednotky (5V), tedy případný problém na této větvi je ošetřen jednotkou samotnou. V nouzi nejvyšší, v případě závady na modulu, půjde provést relativně rychlou opravu za pomoci křížového šroubováku a nože - i tento postup bude popsán.
Tohle píši proto, že nemá smysl si hrát na to, že by taková stránka věci neexistovala


Takže po přečtení nezbývá, než Vám poděkovat za projevenou důvěru

Re: Trippling / trojblik
A jak to budete testovat na výše uvedené?


Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Trippling / trojblik
Nemáme na to fabriku, takže jen tak, jak to půjde v "domácích" podmínkách. Samozřejmě při větším odběru se dá zvažovat cokoli.
Tedy na testování funkčnosti bude zřejmě přípravek buď pro manuální testování, nebo automatické.
Dle současných zkušeností tu mechanickou/materiálovou část testu by měl zvládnout předchozí test na modulu, který projde tepelným šokem.
Tedy na testování funkčnosti bude zřejmě přípravek buď pro manuální testování, nebo automatické.
Dle současných zkušeností tu mechanickou/materiálovou část testu by měl zvládnout předchozí test na modulu, který projde tepelným šokem.
Re: Trippling / trojblik
Jo.
Jinak by se koncová cena vyšplhala někam jinam, kam by si mnozí nepřáli, nebo byste museli prodat o dost víc kusů, než plánujete
Aneb na takové věci nepotřebuješ fabriku, ale dá se to zadat.
Prostudujte si normu ISO 16750 a její podskupiny.
(tepelný šok je málo na nějaké vypovídající ověření, byť by se v domácích podmínkách dal udělat přesouváním z trouby do mrazáku, například)
Ještě drobný komentář k tomu krytí proti vlhkosti- nepočítejte s tím, že ten lak bude jako zeď- praxe a názory ukazují, že vlkost se pod jakýkoliv lak dostane téměř vždy, jen je otázka, za jak dlouho. Váš nápad to zatavit do fólie se mi proto jeví jako celkem dobrý a vhodný.
Jinak by se koncová cena vyšplhala někam jinam, kam by si mnozí nepřáli, nebo byste museli prodat o dost víc kusů, než plánujete


Prostudujte si normu ISO 16750 a její podskupiny.
(tepelný šok je málo na nějaké vypovídající ověření, byť by se v domácích podmínkách dal udělat přesouváním z trouby do mrazáku, například)
Ještě drobný komentář k tomu krytí proti vlhkosti- nepočítejte s tím, že ten lak bude jako zeď- praxe a názory ukazují, že vlkost se pod jakýkoliv lak dostane téměř vždy, jen je otázka, za jak dlouho. Váš nápad to zatavit do fólie se mi proto jeví jako celkem dobrý a vhodný.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Trippling / trojblik
Mluví z tebe profesionální "deformace", ale díky za podněty 
Jasan, zadat se to dá, uvažoval jsem o tom, ale pro rozjezd je to nereálné a domluva je taková, že se nechávají vyrobit profi plošňáky a montáž proběhne svépomocí.
Testy nevidím jako nutnost rozšiřovat víc, jako jsem popsal. Jednak už máme nějakou zkušenost s tím, na co si dát pozor a pak jde o malý obvod s 16ti součástkami - tedy s relativně malou pravděpodobností mechanické/materiálové vady. Věřím, že už tak kvalitě provedení a funkčnosti věnujeme víc, jako se věnovali jiní při výrobě jiných provedení trojbliku. Nehledě na to, že to je nezbytností, protože jde o mnohem složitější princip funkčnosti, navíc doplněný o možnosti, které jiné takové moduly nenabízí
Nepotřebujeme kvůli ochraně vlhkosti vymýšlet nic víc, než co je aplikováno třeba na jednotce světel, tedy zalakování speciálním lakem pro toto určeným je dostatečné.
S tou fólií jsem se špatně vyjádřil. Na mysli jsem měl stahovací bužírku, tady z boků to bude otevřené kvůli vodičům. Toto má za účeldesku modulu jen chránit před mechanickým poškozením, případně proti nechtěnému kontaktu "živé" části desky s deskou jednotky při montáži. Jak už je to komplet zpět v krabičce jednotky, tak už kontakt nehrozí

Jasan, zadat se to dá, uvažoval jsem o tom, ale pro rozjezd je to nereálné a domluva je taková, že se nechávají vyrobit profi plošňáky a montáž proběhne svépomocí.
Testy nevidím jako nutnost rozšiřovat víc, jako jsem popsal. Jednak už máme nějakou zkušenost s tím, na co si dát pozor a pak jde o malý obvod s 16ti součástkami - tedy s relativně malou pravděpodobností mechanické/materiálové vady. Věřím, že už tak kvalitě provedení a funkčnosti věnujeme víc, jako se věnovali jiní při výrobě jiných provedení trojbliku. Nehledě na to, že to je nezbytností, protože jde o mnohem složitější princip funkčnosti, navíc doplněný o možnosti, které jiné takové moduly nenabízí

Nepotřebujeme kvůli ochraně vlhkosti vymýšlet nic víc, než co je aplikováno třeba na jednotce světel, tedy zalakování speciálním lakem pro toto určeným je dostatečné.
S tou fólií jsem se špatně vyjádřil. Na mysli jsem měl stahovací bužírku, tady z boků to bude otevřené kvůli vodičům. Toto má za účeldesku modulu jen chránit před mechanickým poškozením, případně proti nechtěnému kontaktu "živé" části desky s deskou jednotky při montáži. Jak už je to komplet zpět v krabičce jednotky, tak už kontakt nehrozí

Re: Trippling / trojblik
Čím složitější zařízení, tím jsou na něho větší nároky.
Výrobci takováto složité zařízení zkoušejí, aby se pak v provozu vyhnuli případným reklamacích, následně pak špatné pověsti.
Všechno se dá vyrobit robustněji, ale při velkých objemech jsou pak zbytečně vyšší náklady na výrobu.
Ve vašem případě je vhodné najít nějakou rozumnou míru, abyste si tím zbytečně nezatěžovali hlavu, či naopak aby na vás časem nevrčelo stádo nespokojených uživatelů.
Vaše zařízení jsem neviděl, tak tohle ber obecně jako radu, jak se k tomu postavit, vše ostatní je ve vašich rukách.
Kdybys měl dotazy, piš SZ, rád odpovím, co budu vědět.
Nevím, jestli jsem tímhle zdeformován, ale jistě mám rozsáhlé zkušenosti.
Výrobci takováto složité zařízení zkoušejí, aby se pak v provozu vyhnuli případným reklamacích, následně pak špatné pověsti.
Všechno se dá vyrobit robustněji, ale při velkých objemech jsou pak zbytečně vyšší náklady na výrobu.
Ve vašem případě je vhodné najít nějakou rozumnou míru, abyste si tím zbytečně nezatěžovali hlavu, či naopak aby na vás časem nevrčelo stádo nespokojených uživatelů.
Vaše zařízení jsem neviděl, tak tohle ber obecně jako radu, jak se k tomu postavit, vše ostatní je ve vašich rukách.
Kdybys měl dotazy, piš SZ, rád odpovím, co budu vědět.
Nevím, jestli jsem tímhle zdeformován, ale jistě mám rozsáhlé zkušenosti.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Trippling / trojblik
Profesionální deformace == velké zkušenosti
.... aspoň většinou...
Jasan... vím o Tobě
A nad vším tímhle přemýšlíme. Proto taky s nabídkou začneme zde, kde lidi budou mít pochopení pro to, že jsou pilotními zákazníky. Jako že někdo musí být tím prvním, to je jasné a na nich se vybuduje pověst produktu
A pečlivá příprava je i důvod, proč se oficiální distribuce oddálila (ale snad už to bude otázka měsíce).
Ale v obecném měřítku jde celkem o prd, takže tou vší složitostí okolo se spíš bavíme, než že by to bylo v takové míře nutné. Ale zase se taky nemusíte bát, že by jsme měli sebevědomí na to vám dodat něco takového, jako zkusili bratři v UK
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... 013531.jpg ... http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... +indicator

Jasan... vím o Tobě

A nad vším tímhle přemýšlíme. Proto taky s nabídkou začneme zde, kde lidi budou mít pochopení pro to, že jsou pilotními zákazníky. Jako že někdo musí být tím prvním, to je jasné a na nich se vybuduje pověst produktu

Ale v obecném měřítku jde celkem o prd, takže tou vší složitostí okolo se spíš bavíme, než že by to bylo v takové míře nutné. Ale zase se taky nemusíte bát, že by jsme měli sebevědomí na to vám dodat něco takového, jako zkusili bratři v UK

Re: Trippling / trojblik
Však jsem psal, že by těžko někdo dal 10 000,- za jedno takové zařízení.
Tak se snažte.
Přeji vám, ať se to povede a všichni budou spokojení.
Tak se snažte.
Přeji vám, ať se to povede a všichni budou spokojení.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Trippling / trojblik
Díky, kámo 
