asi smutné loučení
Re: asi smutné loučení
Jo, asi provedu per huba šetření v jámě lvové a pak se uvidí. Zatím to nechám, jak to je, a uvidíme. Díky.
Re: asi smutné loučení
Hele, hlavně se pouč z pětasedmy a bavoráčka si včas opečuj. Tzn. dutiny, zatékání, péče o lak, o interiér... ať ti auto vydrží Byla by škoda nevyužít zkušeností
Re: asi smutné loučení
No, díky za radu.. Ono u tý 75 jde taky o zanedbaný servis během posledních 2 let, ale hlavně to jsou věci, které prostě odcházejí. A teď holt potřebuju něco jinýho a 75 potřebuje dost věcí spravit... Jinak bávo jde pozítří na pořádnou prohlídku a preventivně na takovej ten běžnej servis(olej, filtry a pod.-rozvod má prý řetězem) a je a bude i garážovaný (jeden z argumentů pro koupi), což rover není. Navíc já se 75 nechci zbavovat za každou cenu. Mám ho 7 let a maximální spokojenost , proto řeším ten depozit, ale co s nevyužitým autem?
Re: asi smutné loučení
Ještě se zeptám.... co znamená garážované? Paradoxně garážování auta je spíš nesmyslný přežitek, protože pokud jde o auto v denním užití, tak je to spíš ke škodě. Obzvlášť pokud je garáž v zimě vytápěná, tak to pak je neskutečný urychlovač koroze. Pokud nejde o víkendově provozované auto, tak ideální parkování je venku pod přístřeškem, kam v létě přímo nesvítí, neprší a v zimě nesněží, ale dobře tam profukuje, aby se zateklá voda z auta co nejrychleji vysušila.
Re: asi smutné loučení
Vytápěná ta garáž zase není. Prostě obyč řadová garáž kousek od baráku. Asi už nebudu jezdit úplně denně, ale několikrát do týdne se bez přesunu autem neobejdu. V létě chalupa, v zimě cesty na zápasy, do toho celoročně tréninky, nějakej ten výlet, rodinu odvézt a přivézt... A pořád se při tom něco tahá sem a tam. Jednou malýho kolo, jindy svářečka. Myslím, že stání pod střechou by mu ublížit nemělo. Chápu a souhlasím s tvou logikou parkování, ale v sídlišti se otevřenej přístřešek shání dost blbě.
Re: asi smutné loučení
Chápu, nemáš příhodné podmínky se při stání auta vyvarovat působení vnějších vlivů
Re: asi smutné loučení
Krásně řečeno. Teda můžu ho zespodu natřít gumoasfaltem, jako jsem měl ošetřený svoje první auto Š105L(motor 120LS) "užovka". Ale to by na vyleštěným BMW asi vypadalo divně.
Re: asi smutné loučení
Pro časté užívání je nejlepší kryté stání, kam přímo nesvítí slunce a neprší.
Když už garáž, tak v každém případě s izolovanou podlahou a s dostatečným větráním (mimo to existuje i stavební předpis, který určuje min. plochu větracích otvorů a čím větší, tím lepší). Cokoliv jiného u garáže je špatně, to je už pak lepší, když to stojí pod širým nebem. Gumy, lak a plasty odcházejí přeci jen pomaleji.
Když už garáž, tak v každém případě s izolovanou podlahou a s dostatečným větráním (mimo to existuje i stavební předpis, který určuje min. plochu větracích otvorů a čím větší, tím lepší). Cokoliv jiného u garáže je špatně, to je už pak lepší, když to stojí pod širým nebem. Gumy, lak a plasty odcházejí přeci jen pomaleji.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: asi smutné loučení
Pánové, souhlas se vším. Akorát, že soudruzi z ČSSR tohle jaksi při výstavbě sídlišť opomněli vzít v potaz. Takže klasická socialistická řadová garáž (předpokládám i s betonovou podlahou na ipě a s větrací mřížkou 20x20) z doby někdy kolem srpnové okupace bude v zimě asi lepší, než nechat auto stát na ulici, kde denně projedou tisíce aut a autobusy MHD v pětiminutovém taktu.
Re: asi smutné loučení
To máš bohužel pravdu.... ale zapracoval bych asi na tom lepším větrání. Aspoň to. Jinak ošetření spodku a dutin je pořád a neustále základ dlouhé životnosti.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: asi smutné loučení
Zas ho tolik nestrašte ... já myslím, že pokud je k dispozici aspoň ta socialistická garáž, tak je to ještě výhra. Spousta lidí nemá ani to, auto jim stojí před panelákem a ťukance od parkujících sousedů a ukopnutá zrcátka od opilců už ani neřeší.
Jak už bylo zmíněno, nevhodná je garáž vytápěná, což není tento případ. Jinak pokud je auto dobře ošetřené a nebudeš ho do garáže dávat skrz na skrz promočené nebo se sněhovou čepicí na střeše, tak je ta garáž v pohodě.
Jak už bylo zmíněno, nevhodná je garáž vytápěná, což není tento případ. Jinak pokud je auto dobře ošetřené a nebudeš ho do garáže dávat skrz na skrz promočené nebo se sněhovou čepicí na střeše, tak je ta garáž v pohodě.
Re: asi smutné loučení
S trochou snahy se podlaha dá doizolovat/opravit celkem jednoduše a větrání vylepšit například tím, že se udělají díry do vrat. Díra ve zdi 20x20 by mohla stačit a případně na druhou stranu zdi ještě druhá. Na to stavební povolení třeba není a když se to udělá šikovně, tak to s konstrukcí budovy nic neudělá a fungovat to bude dobře.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS