ventilátor chladiča R 75

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od donutil » pon bře 24, 2008 16:08

Tak to vypadá,že mám asi pořád seplou klimu,prý je tam nějaká viskózní spojka.Už nedávno se mě zdálo,že to trošku ztratilo výkon,právě jako když se sepne klima.Budu muset zajet do dílny.

sunwine
Příspěvky: 24
Registrován: sob lis 10, 2007 21:09

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od sunwine » stř bře 26, 2008 14:37

caute chlapi, jedna otazka ohladne toho ventilatoru.
Uz par tyzdnov pocujem jemne skrkanie, pravdepodobne prave z toho ventilatoru, lebo ked vypnem kurenie / klimu, alebo stiahnem otacky ventilatoru na ovladani, tak skrkotanie prestane.
Idem do autorizovaneho servisu v D.S. kvoli oleju, vyfuku, tesbooku, atd. Tak som sa ich rovno spytal, ci mi to vedia pozriet / spravit. Trochu ma prekvapili, lebo mi povedali, ze to skrkotanie je neduh vsetkych roverov a ze sa s tym nic moc neda spravit, ze tam neni k tomu ani pristup, atd.
Tak teraz neviem..., niekde som tu cital, ze ked sa to neriesi, tak casom odide cela jednotka a potom oprava je uz iba vymenou celeho bloku za 17.000. Na druhej strane mi oni tvrdia, ze sa s tym ani nic moc robit neda a ze je to u Roveru ok...
Mate s tym zacinajucim skrkotanim ventilatoru niekto skusenosti, ako ste to riesili, kolko stala oprava a ci sa s tym da nieco robit? V kadom pripade som technik a ked mi nieco v aute skrta, tak som z toho nervozny ;-).
Dik

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od undy » stř bře 26, 2008 15:31

prečítaj si môj prvý príspevok o tej pružinke-hneď Ti bude jasné,čo tam škrkoce.Opravu by som neodkladal,lebo s tým komutátorom dopadneš ako ja
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Mechwarrior
Příspěvky: 218
Registrován: úte zář 18, 2007 20:53
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé - běloch
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od Mechwarrior » sob bře 29, 2008 18:21

chlapi -- ventilator spina, i kdyz neni Rourka nastartovana a jen je otoceno klickem? nekdo tu psal, ze by se vrtule mela zacit tocit pri 2500otackach, ale me se netoci a pritom mam uplne novy motorek ventilatoru komplet. Nemate nekdo nejaky uceleny detailni info, jak to ma tedy byt? mel jsem to na testknize pred vymenou a tocil se jen na 3.rychlost, ted uz je funkcni na vsechny, ale kurna jaktoze nespina ???-- treba po dlouhe jizde chcipnu motor a vrtule nic :evil:

a jinak pro info - jezdil jsem bez toho 4 roky a v pohode, varil jsem jen jednou, ale vcas zastavil a nechal vychladnout (jenze to bylo ve stinu asi 35 a stal jsem na miste v kolone skoro hodinu).

diky a v Jicine to probereme 8)
Mechwarrior Mireček Rover 75 2.0 CDT Fajnšmekr

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od Zakar » sob bře 29, 2008 21:35

Mechu ten ventilátor poběží pouze tehdy když bude třeba chladit ohřátý motor a nebo při zapnuté klimatizaci.Ale musí být dosaženo určité teploty.V podmínkách jaké jsou teď není nutné aby ventilátor běžel.Počkej si na léto.A nebo jestli chceš aby sepnul tak si zajeď do nějaké kolony a popojížděj alespoň dva km.Pak ho uslyšíš. :P
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
assa
Příspěvky: 83
Registrován: stř zář 19, 2007 20:27
Bydliště: MO,CV

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od assa » sob bře 29, 2008 22:12

Tak,tak,ventilátor by měl sepnout při teplotě chl.kapaliny 102 st.C
R45 1.6.+LPG-1.04Kč/km

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od Thomson » ned bře 30, 2008 5:35

U dieselu se ventilator toci i bez nastartovaneho motoru jen se zapnutym klickem ale pri zapnute klimatizaci a rozdil teplot mezi nastavenou teplotou a venkovni musi byt do 10 C jinak se tocit nebude

Mechwarrior
Příspěvky: 218
Registrován: úte zář 18, 2007 20:53
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé - běloch
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od Mechwarrior » ned bře 30, 2008 21:29

chlapi - diky, tak to bude asi v pořádku, páč když jen otočím klíčkem bez nastartování a pustím klimu, tak vrtule fachá ... jen jsem potřeboval zjistit, jestli spíná bez klimatizace třá po dlouhý jízdě, když chcípnu motor, tak by se měl ještě chvíli točit, no ale pravda, že teď ty teploty jsou zatím ok, tak počkáme na léto -- :?

co jsem zjišťoval, tak ventilátor spíná u každý herky (škoda mluvit, škoda peněz, opel, ford a jinej šrot) .. no uvidíme

zatím díky moc a jestli máte někdo ještě nějakej tip nebo rado, sem s ní 8)
Mechwarrior Mireček Rover 75 2.0 CDT Fajnšmekr

noris
Příspěvky: 41
Registrován: čtv zář 20, 2007 7:16

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od noris » ned kvě 25, 2008 6:56

Chlapi, kto ste sa už bavili s ventilátorm. Aké sú rozmery tých uhlíkov, prípadne akými ich nahradiť. Chcel by som si ich prichystať skôr ako rozoberiem celý predok auta. Ďakujem.

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od Thomson » ned kvě 25, 2008 12:48

Na presne rozmery se ti jeste podivam ale nepouzivej tvrde starterove spis nejake z brusky ci podobne. Ja jsem je mel skoro jako nove i kdyz mam najete nejake km. Uvidis az rozeberes v cem mas problem. Jinak pokud jsi hodne sikovny a mas pomocnika tak neni potreba sundavat cely predek ale jen naraznik a vystuhu. Motor ventilatoru povolis (3 sroubky na hvezdicky) a povytahnes co ti povoli draty. K rozpuleni motoru musis narovnat takove packy ktere jsou vyhnute a pak roztahnout motor od sebe. Hlavne bacha na papirovou cast s uhlikama. Na narovnani tech zajistovacich pacek budes asi potrebovat i malou brusku protoze jsou pekne rozmackle a nejdou ven. Blbe se to vysvetluje ale az to uvidis tak pochopis.

noris
Příspěvky: 41
Registrován: čtv zář 20, 2007 7:16

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od noris » pon kvě 26, 2008 9:39

Ďakujem za návod ako si uľahčiť demontáž. Zatiaľ nemám problém s poškodeným komutátorom. Myslel som, že sa na uhlíky pozriem preventívne a prípadne vymením. Za tie rozmery budem vďačný.

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od Thomson » pon kvě 26, 2008 11:13

Tak tady jsou ty rozmery. Presne stejne urcite nekoupis ale vetsi muzes zbrousit na tyhle :wink:

Brush Length 22mm
Brush Width 9.6mm
Brush Thickness 4.6mm

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od undy » úte kvě 27, 2008 7:28

k tým rozmerom tých 22 mm môže byť,ale prierez majú zhruba štvorcový tých 0,5 cm približne,min. rok som s tým maturoval.A daj tam tvrdšie,mäkké ti odídu za 2 mesiace.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od Thomson » úte kvě 27, 2008 10:37

Obrázek

Nechci se nikoho dotknout ale tyhle uhliky nevypadaji jako ctverec Neni to sice moje foto ale ty moje byly rozmerove stejne A k te tvrdosti, pokud se pouziji nejake z brusky ktera ma o hodne vic otacek jak ten ventilator tak by to nemelo byt na skodu

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od Thomson » úte kvě 27, 2008 11:51

S tou tvrdosti sorry byly tam opravdu tvrde rude uhliky

Odpovědět