Zdravím.
Díky všem moc za příspěvky, ani jsem jich tolik nečekal.
Měl bych ještě několik dotazů a taky bych rád reagoval na některé příspěvky, tak jsem to shrnul do pár bodů:
- pro mě je Německo skutečně daleko, na hranice to mám 400km....
- Polsko- odtamtud mi to švagr (je Polák) silně nedoporučoval, protože takové auto z Polska dost pravděpodobně může být s přetočeným tachometrem, se zakamuflovanými chybami, X-krát opravované, bourané atd., škoda slov (ale jinak v inzerci např. na Allegro.pl je těch pětasedmdesátek docela hodně.
Tento vypadá pěkně:
http://otomoto.pl/rover-75-1-8-16v-turbo-C17997764.html (je dovezen z NL, otázkou, kolik stál tam, páč 5 000,- euro Polákovi není moc ranec)
- prý jsou dobré (občas) i auta z Itálie, pár lidí, co vím, je spokojeno, ale co znám Italy, tak od nich jsou většinou ty auta dotřískané, o tom, jak s tím zachází, darmo mluvit
- jinak, vůz na
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vtcoxbfgv3r1 je sice pěkný, určitě by mohl být v dobrém stavu, ale zapomněl jsem uvést, že nechci pětasedmdesátku ve verzi po úpravě designu v r. 2004, nějak mě to neoslovuje.
Tedy, z těch dále uvedených se mi nejvíc líbí
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
Blbé je jen ta cena- skutečně astronomická.
Najeté kilometry jsou v pohodě, servisní historie.....
Jakou si myslíte, že to má reálnou prodejní cenu?
Sleduje někdo z vás tento vůz, jak dlouho je tam na prodej?
- co se týče ebay.de, mobile.de a autoscout, tak jich těch aut tam moc tedy není, věděl by prosím někdo ještě o jiných zdrojích?
- přidat peníze na opravu/výměnu ND je určitě schůdnější, než si připlatit za "lepší" auto.
Vím pak skutečně, co tam mám, v jakém je to stavu a jak se o to starám.
A co řešení *koupit něco "levnějšího"- tzn. něco mírně nad 100 000,- a dát si to sám do cajku*?
(Narážím na příspěvek- "@Pitrs: Obracene - vzit tohle a za 30-40 tCZK zainvestovat do vymeny provoznich serepeticek + ramena + rozvody. A vim, ze to mam hotovy a klid. Takhle si pridas penize a nevis, jestli to bylo udelany nebo ne...")
P.S. mých 20-30 000,- navíc bylo myšleno obrazně, doslova jsem to nemyslel...
- k turbu - co se týče spolehlivosti, tak s tím musím počítat, že je tam další věc, která se může pokazit a že nevím, v jakém je stavu, jak se k tomu kdo choval, atd...
Jinak, repas turba není moc drahý, zhruba tak, jak se tu uvádí, ale co se týče spolehlivosti, zdali je nafťák, či bensin s turbem míň, či více spolehlivý- z jednoho zdroje (mechanik zemědědělských strojů od motorů přes převodovky po hydrauliku/ nadšenec do tuningu motorů aut, atd.) vím, že bensinové motory mají spolehlivější turba. Do jaké míry se to zakládá na pravdě, nevím, ale logicky záleží u turba (jedno jestli kompresor, či turbokompresor) spíš více na plnícím tlaku, než na otáčkách (po stránce zátěže). Bensinový motor je natlačen asi o 4 atmosféry, naftový až o 7 (z toho vyplývá lepší účinnost pro naftové motory). Nechci to dále rozvádět, do hloubky se tím nezabývám. To spíš jen tak na okraj.
- co těsnění pod hlavou u přeplňované vs. atmosferické osmnáctistovky? Je v tom rozdíl ve spolehlivosti?
Někde se uvádí, že verze s turbem by již problémy s odcházením těsnění mít neměla...přeci jsou v tom rozdíly, u turba o něco vyšší kompresní poměr.....
Máte prosím někdo detailní info?
- co dodatečné instalace např. couvacích sensorů, tempomatu, atd, jsou s tím potíže, či požadavky na dokupování řídících jednotek, víceprací, atd.?