Brzdove kotouce - jake pouzit ?

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od cvrko » pát dub 06, 2012 20:42

Honzo,to je fakt,i když se ty pakny na ručce nezdírají moc mechanicky tak se dost hodně unaví pnutím při zatáhnutí a to si myslím,že je pro ně větší námaha než na destičky při mechanické zátěži.Taky si myslím,že je dobré pravidelně měnit.
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od kptHergot » pát dub 06, 2012 20:48

Hm, a to se mi ty pakny zkazí jako maso nebo ztvrdnou jako rohlík ???? vždycky mi je stačilo seřídit a brzdí jak nové , já bych nové nekupoval . . . to auto je těžké jak kráva a buben malý a tak je seřízení nutné udělat častěji car::
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od cvrko » pát dub 06, 2012 21:17

Nechci ze sebe dělat blba,ale před 75 jsem měl Vectru a ty pakny mi tam praskaly pravidelně asi co rok a půl---fakt je ten,že 75 mi brzdí pořád stejně,tak jsem je asi ze zvyku objednal taky.Mám dvě děti a brzdy bych nikdy nepodceňoval.
Mám takové pořekadlo---rozjet se můžeš,ale zastavit musíš.
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 11:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od roman_mg » pát dub 06, 2012 23:08

JJ co neubrzdíš neukecáš msm:
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od kptHergot » sob dub 07, 2012 5:46

pokud jsou pakny v pořádku a je na nich dost materiálu nevidím důvod je měnit, nehledě na to, že takovou váhu možná ručkou zpomalíš, ale určitě nezastavíš . . . ano pokud stojím, nerozjedu se , ale pokud jedu třeba jen padesát, tak už to ručkou příliš neovlivníme (bavíme se tady o seventyfive), takže ano brzdy je třeba mít v absolutním pořádku, to je bez debat . . . ale pokud jsou pakny nebo i destičky v pořádku a je na nich dost materiálu, klidně je tam nechám a budu bezpečně brzdit, se stářím si fakt hlavu nedělám, nezhnijou ani neztrouchniví, no pokud je to šmejd co se drolí a rozpadá tak ho výměním . . ., takže ručku častěji seřídit a bude OK :idea:
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od Trunda » sob dub 07, 2012 6:14

.... Ale jo... Myslel jsem to spis tak, ze i soustava rucni brzdy vyzaduje peci... Sem tam je potreba buben sjet na soustruhu protoze tam vznikaji nerovnosti v dusledku toho, ze se to neopotrebovava symetricky smyskem... A to obzvlast pokud auto moc nejezdi.... Ono i v tomhle kontextu muze dochazet k droleni paken, protoze jejich material se k bubnu prilepi a pak v horsim pripade odtrhne... Samozrejme ze auto, ktere jezdi kazdy den s tim nebude mit takove problemy jako kus, ktery jezdi akorat ve svatky :-) ... Takze urcite si nemyslim, ze je to jen o serizeni, ale je potreba se do brzdy sem tam podivat....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od Tommi_82 » sob dub 07, 2012 7:54

Souhlasím s kpt. Hergot kolem bubnovek u R75 nemá vůbec smysl dělat paniku. Pokud se zataženou brzdou stojí v kopci není třeba nic řešit, pokud nestojí je potřeba je seřídit. Vydrží navěky. Mnohem dřív odejde ten "plechovej talíř" na kterým jsou pověšený.
Zkrátka k brzdění nesloužej, sloužej k zajištění stojícího vozu, neopotřebujou se.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od Trunda » sob dub 07, 2012 8:17

Kdyz myslite ;-) .... aby jste se pak jednou nedivili, az nenajdete auto na svem miste ;-) ... pakny se vydroli a tradaaa... presvedcovat o tom, ze je to bezudrzbove, ze staci jen serizovat, to mi prijde opravdu nerozumne....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od Keksin » sob dub 07, 2012 9:07

Trunda píše:Keksine nezapomnel jsi tak trosku na rucni brzdu? :-) ... Ty pakny v bubnech taky starnou a rucka pak stoji za starou belu...
Na pakny jsem nezapomněl, ale schválně jsem je nepsal, protože budou na 90% v pořádku. Pokud se ručka požívá jen k "zajištění " vozidla. Chtěl jsem je na autě vyměnit, ale když to Mirda zozdělal, tak říkal, že to nemá smysl. O proti fungl novým, nebyl žádnej rozdíl.

Infiniti, napiš Lenhamovi a můžeš se s ním domluvit na koupi celé sady a pokud to nemáš daleko ke Zlínu, tak i na montáži.

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od kptHergot » sob dub 07, 2012 9:16

z čeho vyvozuješ absenci údržby?????? kontrola stavu paken se neobejde bez sejmutí kotouče brzd, což je spojeno s vyčištěním (někdo na to třeba kašle) což je vhodné aspoň jednou za rok udělat a pak už stačí jen seřizovat . . . hold teoretické kecy se nikdy nevyrovnají praktickým zkušenostem, a tak my nemyslíme, my víme
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od cvrko » sob dub 07, 2012 9:26

No koukám,že jsem byl s tou výměnou paken zbombardovaný,ale ze mě mluví zkušenost s Oplem---není to prémiová značka a jejich díly stojí s kvalitou někde jinde,bohužel jsem měl vždy origo a rozsypaly se.
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od Trunda » sob dub 07, 2012 9:57

.... Kapitane, mas proste supr karu ;-) ... mluvili jste tu o tom tak, jakoby nestalo za to se na ty pakny jednou za cas podivat - proto jsem se nad tim pozastavil. Ale nakonec jsi tu rozumne napsal, ze obcas se hodi kuknout a vycistit, takze ja uz mlcim a nechavam tu slovo odbornikum s praxi ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
infiniti
Příspěvky: 296
Registrován: pon bře 19, 2012 14:53
Bydliště: Bratislava

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od infiniti » pon dub 16, 2012 11:29

Pozeral som na nete, že tie kotúče sú lacnejšie ako platničky. Stačí teda vymeniť len brzdové kotúče?
Sry, ale fakt sa v autách moc nevyznám...


Díky
08/2013 - 05/2014:
ROVER 75 2.0 CDT, 85kW, r.v. 2002
05/2013 - 08/2013:
ROVER 75 1.8, 88kW, r.v. 2002
06/2010 - 05/2013:
ROVER 75 2.0 V6, 110kW, r.v. 2002
07/2008 - 10/2008:
CHRYSLER STRATUS 2.0, 98kW, r.v. 1997

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od Trunda » pon dub 16, 2012 11:36

.... je to asi takto.... sjizdi se oboje... jak desticky, tak kotouce. Desticky se musi menit casteji, pricemz kdyz se meni desticky, tak je dobre nechat kotouc srovnat, aby se desticky nesjizdely krive.... kdyz se meni kotouce, tak je nejlepsi rovnou vymenit i desky....
Ze jsou spatne desky by ti melo ohlasit cidlo, ze je spatny kotouc asi nic neohlasi... resp. ohlasila by to nizka hladina brzdove kapaliny, ale to jen v pripade, ze nedochazi k uniku a doplnena byla jen tehdy, kdyz byly nove kotouce a desky... coz v realu asi nenastane... takze kotouc by mel mechanik zmerit, jestli je dostatecne silny....
... jsem rikal, ze tu nebudu psat, ze? :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdove kotouce

Příspěvek od Tommi_82 » pon dub 16, 2012 13:16

2 kotouče levnější než 4 destičky? Tos viděl kde?

Jinak sjížděj se hlavně destičky, kotouče destičky přežijí a mění se tak jednou za život auta ani to ne.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět