Stránka 3 z 6

Re: Brzdove kotouce

Napsal: pát dub 06, 2012 20:42
od cvrko
Honzo,to je fakt,i když se ty pakny na ručce nezdírají moc mechanicky tak se dost hodně unaví pnutím při zatáhnutí a to si myslím,že je pro ně větší námaha než na destičky při mechanické zátěži.Taky si myslím,že je dobré pravidelně měnit.

Re: Brzdove kotouce

Napsal: pát dub 06, 2012 20:48
od kptHergot
Hm, a to se mi ty pakny zkazí jako maso nebo ztvrdnou jako rohlík ???? vždycky mi je stačilo seřídit a brzdí jak nové , já bych nové nekupoval . . . to auto je těžké jak kráva a buben malý a tak je seřízení nutné udělat častěji car::

Re: Brzdove kotouce

Napsal: pát dub 06, 2012 21:17
od cvrko
Nechci ze sebe dělat blba,ale před 75 jsem měl Vectru a ty pakny mi tam praskaly pravidelně asi co rok a půl---fakt je ten,že 75 mi brzdí pořád stejně,tak jsem je asi ze zvyku objednal taky.Mám dvě děti a brzdy bych nikdy nepodceňoval.
Mám takové pořekadlo---rozjet se můžeš,ale zastavit musíš.

Re: Brzdove kotouce

Napsal: pát dub 06, 2012 23:08
od roman_mg
JJ co neubrzdíš neukecáš msm:

Re: Brzdove kotouce

Napsal: sob dub 07, 2012 5:46
od kptHergot
pokud jsou pakny v pořádku a je na nich dost materiálu nevidím důvod je měnit, nehledě na to, že takovou váhu možná ručkou zpomalíš, ale určitě nezastavíš . . . ano pokud stojím, nerozjedu se , ale pokud jedu třeba jen padesát, tak už to ručkou příliš neovlivníme (bavíme se tady o seventyfive), takže ano brzdy je třeba mít v absolutním pořádku, to je bez debat . . . ale pokud jsou pakny nebo i destičky v pořádku a je na nich dost materiálu, klidně je tam nechám a budu bezpečně brzdit, se stářím si fakt hlavu nedělám, nezhnijou ani neztrouchniví, no pokud je to šmejd co se drolí a rozpadá tak ho výměním . . ., takže ručku častěji seřídit a bude OK :idea:

Re: Brzdove kotouce

Napsal: sob dub 07, 2012 6:14
od Trunda
.... Ale jo... Myslel jsem to spis tak, ze i soustava rucni brzdy vyzaduje peci... Sem tam je potreba buben sjet na soustruhu protoze tam vznikaji nerovnosti v dusledku toho, ze se to neopotrebovava symetricky smyskem... A to obzvlast pokud auto moc nejezdi.... Ono i v tomhle kontextu muze dochazet k droleni paken, protoze jejich material se k bubnu prilepi a pak v horsim pripade odtrhne... Samozrejme ze auto, ktere jezdi kazdy den s tim nebude mit takove problemy jako kus, ktery jezdi akorat ve svatky :-) ... Takze urcite si nemyslim, ze je to jen o serizeni, ale je potreba se do brzdy sem tam podivat....

Re: Brzdove kotouce

Napsal: sob dub 07, 2012 7:54
od Tommi_82
Souhlasím s kpt. Hergot kolem bubnovek u R75 nemá vůbec smysl dělat paniku. Pokud se zataženou brzdou stojí v kopci není třeba nic řešit, pokud nestojí je potřeba je seřídit. Vydrží navěky. Mnohem dřív odejde ten "plechovej talíř" na kterým jsou pověšený.
Zkrátka k brzdění nesloužej, sloužej k zajištění stojícího vozu, neopotřebujou se.

Re: Brzdove kotouce

Napsal: sob dub 07, 2012 8:17
od Trunda
Kdyz myslite ;-) .... aby jste se pak jednou nedivili, az nenajdete auto na svem miste ;-) ... pakny se vydroli a tradaaa... presvedcovat o tom, ze je to bezudrzbove, ze staci jen serizovat, to mi prijde opravdu nerozumne....

Re: Brzdove kotouce

Napsal: sob dub 07, 2012 9:07
od Keksin
Trunda píše:Keksine nezapomnel jsi tak trosku na rucni brzdu? :-) ... Ty pakny v bubnech taky starnou a rucka pak stoji za starou belu...
Na pakny jsem nezapomněl, ale schválně jsem je nepsal, protože budou na 90% v pořádku. Pokud se ručka požívá jen k "zajištění " vozidla. Chtěl jsem je na autě vyměnit, ale když to Mirda zozdělal, tak říkal, že to nemá smysl. O proti fungl novým, nebyl žádnej rozdíl.

Infiniti, napiš Lenhamovi a můžeš se s ním domluvit na koupi celé sady a pokud to nemáš daleko ke Zlínu, tak i na montáži.

Re: Brzdove kotouce

Napsal: sob dub 07, 2012 9:16
od kptHergot
z čeho vyvozuješ absenci údržby?????? kontrola stavu paken se neobejde bez sejmutí kotouče brzd, což je spojeno s vyčištěním (někdo na to třeba kašle) což je vhodné aspoň jednou za rok udělat a pak už stačí jen seřizovat . . . hold teoretické kecy se nikdy nevyrovnají praktickým zkušenostem, a tak my nemyslíme, my víme

Re: Brzdove kotouce

Napsal: sob dub 07, 2012 9:26
od cvrko
No koukám,že jsem byl s tou výměnou paken zbombardovaný,ale ze mě mluví zkušenost s Oplem---není to prémiová značka a jejich díly stojí s kvalitou někde jinde,bohužel jsem měl vždy origo a rozsypaly se.

Re: Brzdove kotouce

Napsal: sob dub 07, 2012 9:57
od Trunda
.... Kapitane, mas proste supr karu ;-) ... mluvili jste tu o tom tak, jakoby nestalo za to se na ty pakny jednou za cas podivat - proto jsem se nad tim pozastavil. Ale nakonec jsi tu rozumne napsal, ze obcas se hodi kuknout a vycistit, takze ja uz mlcim a nechavam tu slovo odbornikum s praxi ;-)

Re: Brzdove kotouce

Napsal: pon dub 16, 2012 11:29
od infiniti
Pozeral som na nete, že tie kotúče sú lacnejšie ako platničky. Stačí teda vymeniť len brzdové kotúče?
Sry, ale fakt sa v autách moc nevyznám...


Díky

Re: Brzdove kotouce

Napsal: pon dub 16, 2012 11:36
od Trunda
.... je to asi takto.... sjizdi se oboje... jak desticky, tak kotouce. Desticky se musi menit casteji, pricemz kdyz se meni desticky, tak je dobre nechat kotouc srovnat, aby se desticky nesjizdely krive.... kdyz se meni kotouce, tak je nejlepsi rovnou vymenit i desky....
Ze jsou spatne desky by ti melo ohlasit cidlo, ze je spatny kotouc asi nic neohlasi... resp. ohlasila by to nizka hladina brzdove kapaliny, ale to jen v pripade, ze nedochazi k uniku a doplnena byla jen tehdy, kdyz byly nove kotouce a desky... coz v realu asi nenastane... takze kotouc by mel mechanik zmerit, jestli je dostatecne silny....
... jsem rikal, ze tu nebudu psat, ze? :-D

Re: Brzdove kotouce

Napsal: pon dub 16, 2012 13:16
od Tommi_82
2 kotouče levnější než 4 destičky? Tos viděl kde?

Jinak sjížděj se hlavně destičky, kotouče destičky přežijí a mění se tak jednou za život auta ani to ne.