Stránka 3 z 4

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 10:36
od AnderN
To máte štěstí, že jdu zrovna kolem ... :D Zavedu debatu zpět k tématu.

S tím LR bych byl opatrný. Zkušenosti tam rozhodně nejsou zaručené, protože tento motor byl pouze ve starém modelu Freelander do roku 2006 a není moc rozšířený. Nejčastější byly pochopitelně diesely a z benzinových nejčastěji natrefíte na čtyřválec 1.8, takže si myslím, že by byla docela náhoda, kdyby někdo např. v LR Ostrava měl osobní zkušenost s výměnami hlavových těsnění na KV6. No a cenovka takového servisu bude jistě také zajímavá s ohledem na zbytkovou cenu toho Roveru.

Zkusil bych se obrátit na autoservis pana Švančara v Kravařích: http://www.svancarbosch.cz/
Alespoň telefonicky, klidně s odkazem na roverclub. Některé klubové vozy už k němu na servis jezdily a minimálně mohu osobně zaručit profesionální přístup, poctivou práci a férové jednání. Samozřejmě za hubičku to nebude a jelikož to není servis specializovaný na Rovery, bude zřejmě o něco dražší, než kdyby to dělal někdo z mechaniků tady, ale k těm by se to muselo odtahovat mnohem dále a to také není zadarmo.

Kdyby to přeci jen nevyšlo, snažil bych se sehnat co nejlevnější odtah (kamarád s plaťákem apod.) k Mirdovi do Olomouce nebo k Jarkovi do Otrokovic.

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 10:45
od Trunda
Vynechal jsem zásadní informaci - ta netěsnost kovového těsnění se projevuje hned po montáži, tedy jde zcela evidentně o problém koncepce použití kovového těsnění vs. specifická konstrukce motoru (ano, opět, u KV6 je konstrukce méně nestandardní). Jinak řečeno, sám na vlastní kůži mám vyzkoušeno, že je dost nepříjemné to, když si necháš vyměnit těsnění a v podstatě už za týden se vracíš zpět a verdikt je takový, že se to musí celé udělat znovu. Než toto, tak se raději vystavím rizikům (které už dnes možná ani nejsou) klasického těsnění. Mimochodem jeden z mých motorů měl vyměněné těsnění za klasické a až do konce motoru (v důsledku jiné závady) těsnění nesáklo a i po sejmutí hlavy bylo vidět, že by těsnění vydrželo další desítky tisíc km - mělo najeto cca 90.000 km.

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 11:00
od AnderN
Chlapi, nechcete si na tu akademickou debatu vyrobit nové vlákno? Relevantní informace s takovou brzy zapadnou v téhle záplavě.

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 11:15
od Trunda
Jako druhé téma třeba "Vadne tesneni!" ? :lol: Myslím si, že jsme tu správně ;-)

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 11:18
od Pítrs
Já už mlčím...a Trundovi jsem poslal SZ...
S výtkou plně souhlasím...a klidně ty nepodstatné informace tady promažu.....

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 11:30
od Trunda
Je to věcná diskuze o vážném tématu. Týká se původu tohoto topicu a stojí za to o tomhle problému otevřeně mluvit (a nebojím se, že PPP si tu informace mířící přímo k jeho případu nenajde). Snažím se tu upozornit na roky zamlčovaný fakt, že s MLS těsněním jsou dlouhodobě problémy a nelze vyloučit, že i na KV6. Mám ověřenou informaci, že Lenham s MLS končí, Zakar už dlouho MLS nepoužívá (proč tu ale nikdy neřekl nic o problémech to opravdu nechápu - ty ty ty) a co si matně vybavuji, tak pan Mareda MLS taky nedává (kdysi kdesi komusi jsem se podivoval nad tím, že se kdosi chlubil, že pan Mareda nenamontoval MLS).

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 12:17
od Hombre
Já bych to MLS zase úplně tak nezatracoval a nehanil, jsou případy, kde bych ho dal znovu, protože polymerové těsnění by to nezvládlo, protože je potřeba větší těsnící plochy (přebroušená hlava s pórama) a řešení jeho nedostatků je v jiném způsobu dotahování - ale to už jsme probírali v jiném vlákně. Zase je spousta polymerových těsnění, kde ty těsnící housenky úplně odplují do olejové vany a jak píše Pítrs - auto je v minutě nepojízdné.
Jen dotaz pro PPP: kdo byl ten na slovo vzatý odborník, který ti doporučil výměnu auta? Neznám ho? Jinak znám pár šikovných mechaniků z Opavy a okolí, můžu se jich zeptat, jestli by se do totho pustili.

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 13:02
od AnderN
Myslím třeba téma "Jaké je nejlepší těsnění pod hlavu pro K-series / KV6".

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 13:05
od Trunda
Mluvím jen o MLS vs. K-Series .... u jiných motorů to vůbec nehodnotím. O hypotéze otevřených pórů po přebroušení jsme se tu taky bavili, ale zůstalo jen u hypotézy - praxe s tím žádné problémy nehlásí. Přetažení šroubů zase není koncepční řešení a navíc nemusí vždy pomoci (pravděpodobně je to i můj případ, kdy se mi i po dotažení stejně pořád voda tlakuje i když méně).
Já MLS totálně nezatracuji, mluvím jen a jen o tom, že s ním hrozí potenciálně víc potíží (statisticky prokazatelné), než s klasickým polymerním těsněním. That's all ;-)

... Ondro rozumím, klidně večer toto rozdělím a téma dám do sekce Upgrade - vidím, jsem za to rád, že je o tuto diskuzi zájem, o což mi jde. Pravděpodobně si vyžádám stanovisko Lenhama a Zakara.

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 15:06
od PPP
Díky všem za reakci, ani jsem nečekal, že se takto rozvine. Dám se do plánování variant, především jsem zvědavý, jak bude vycházet srovnání odhadnutých nákladů na opravu ke zbytkové ceně auta. Z toho mám docela strach. Asi se to bude špatně odhadovat, když není jasné, zda jde opravdu o těsnění.
K těm reakcím mechaniků: první návrh byl vypustit to, vyměnit olej a filtr, že se uvidí, co to udělá - to jsem zavrhnul, protože nač ničit další olej a filtr. Námitka byla v tom, že to vlastně už nikdy pořádně vyčistit nepůjde, zůstane to ve vaně apod. Dále že by se musely dělat nově rozvody... měl jsem pocit, že se mu do toho vůbec nechce. Nakonec ta nejistota výsledku tam asi vážně je. ¨
Docela mne ale dostalo, když jsem ve finále slyšel, že s tím mohu odjet a jezdit, ale jen krátké vzdálenosti. Jsem sice laik, ale i tak, to mi spadla čelist. Na otázku, že to třeba zadřu jsem se dozvěděl, že možná jo.... co k tomu dodat.

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 15:12
od Pítrs
No tak nechat si z jakéhokoliv důvodu kontaminovat olej chladící kapalinou, olej vypustit, vyměnit a doufat, že se to samo spraví, to je, slušně řečeno, podivná úvaha.
S tím ježděním je to pravda- kontaminovaný olej maže špatně, po nějaké době dojde k enormní zátěži ložisek (vlastně všech, klikovka, pánve, čepy, vačky...) a nakonec se motor zadře, což je pak do šrotu nebo na generálku. Nebo vyběhne ojnice.

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 16:06
od AnderN
Upřímně řečeno, porovnávat cenu té opravy k aktuální zůstatkové ceně auta, to sice samozřejmě lze a řada lidí to dělá. Potíž je v tom, že auta této značky mají obecně naprosto srandovní cenu v poměru k tomu, co nabízejí (jízdní zážitky, výbava/pohodlí atd.). Vždyť cena starší R75 podle stavu může být řekněme kolem 50 tisíc (ruiny do 30, krasavci přes 70) a teď vypláznout třeba 30 litrů za opravu se může jevit jako nesmysl, vždyť je to cena půlky auta.

Já bych se na to díval z jiného úhlu -- jsi s autem jinak spokojený? V jakém stavu jsou ostatní části (podvozek, tlumiče, brzdy, pneumatiky, výfuk, karoserie, interiér, spojka, převodovka atd.)? Čekají v dohledné době další plánované investice většího rázu? Rover 75 je technicky i kvalitativně nadprůměrné, obzvlášť na dnešní dobu spotřebních plechovek. Pokud jsi s autem spokojený a plánuješ si ho ještě nechat (no a co, že má nakrouceno čtvrt milionu? může nakroutit jednou tolik), pak motor opravíš nebo vyměníš a jedeme dál. Nehledě k tomu, že slušné auto stejné kategorie za cenu opravy fakt nekoupíš.

Osobně si myslím, že je to to těsnění a nic zásadnějšího to nebude (prasklá hlava apod.). Odpovídalo by to i těm km. Pokud se těsnění vymění, chladicí a mazací okruhy vyčistí, asi by se hodilo udělat ty rozvody (jak jsou staré?) s vodní pumpou, to není úplně špatný nápad. Motor si bude vrnět další statisíce km.

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 17:23
od Trunda
... ano, samozřejmě je vhodné v takovémto případě při opravě vanu sundat, vyčistit a po zpětné montáži motoru např. vyměnit olej po pár stech naježděných km. Mám totiž pocit, že se dokonce, pokud je to ještě takto slabé prolínání vody do oleje, ta voda po zahřátí z oleje odpařuje. A pak v kanálcích se to nezacpe, protože tam je olej pod tlakem, tedy pokud se ta hmota někde opravdu nešikovně usadí, tak je to hlava, která se stejně musí rozebrat a tedy vyčistit a pak vana, která se snadno vyčistí. Takže opravdu není třeba se toho bát.

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 19:19
od lenham3
Musim se pridat a to ze davate do hromady svestky z hruskama KV6 ma z prvovyroby vrstvene tesneni a je jinak propracovane nez u klasicke K serie je prolisovane a lepe sedne a taky srouby jsou o vic nez pulku kratsi tak nedochazi k natazeni .
Problem je v tom u tohoto motoru ze odejde sahara nebo praskne plastovy termostat a motor seprehreje apak vyleti tesneni

Re: Vadne tesneni?

Napsal: čtv lis 20, 2014 21:02
od Trunda
Díky za upřesnění... KV6 tolik neznám a měl jsem dojem, že technologie těsnění byla stejná... že jsou šrouby kratší jsem tu psal.
Tímto tedy tuto diskuzi opravdu rozdělím, ať je tedy už jen o čtyřválci ;-)