Výfuk
Re: Výfuk
Úplně klidně.... to je totiž zákon trhu....
Takhle to funguje úplně ve všech odvětvích....
Protože on ten řemen od Contitechu taky nemusí být vyrobený ve fabrice Contitechu, ale někde v Číně a Contitech je jen brandová značka (název jsem uvedl jako příklad), resp. značka, která něco přeprodává OE a něco prodává pod svým názvem.
Např ložiska.... pro OE se vyrobí z kvalitnější ocele s kvalitnějším cementováním... pro aftermarket to ošidí... tváří se to stejně, ale je to každé jiné. OE mají přísnější normy pro kvalitu.... sice za to výrobci zaplatí víc, než kolik stojí výroba aftermarket kvality, ale pořád je to cena velkoobchodní a ne ta, kterou známe my smrtelníci. Lišit se může v haléřích, ale jde o logiku a úmysl, s kterým ta různá kvalita vzniká.... OE chtějí relativní kvalitu za rozumnou cenu... Aftermarket chtějí aby to vydrželo dva roky a aby se toho prodalo co nejvíc s maximálním ziskem.... a pokud jim vyjde lépe varianta, kdy budou vyrábět šmejdy, které si zákazník za danou cenu pořídí klidně dvakrát do roka, tak to tak dělat budou.... navíc v dnešní době je renomé firmy dle kvality většině trhu úplně šumák. Dnes je zásadní to, jak se výrobky daného jména prodávají a jaký generují zisk. (příklad - dnešní strategie značky Baťa)
Takhle to funguje úplně ve všech odvětvích....
Protože on ten řemen od Contitechu taky nemusí být vyrobený ve fabrice Contitechu, ale někde v Číně a Contitech je jen brandová značka (název jsem uvedl jako příklad), resp. značka, která něco přeprodává OE a něco prodává pod svým názvem.
Např ložiska.... pro OE se vyrobí z kvalitnější ocele s kvalitnějším cementováním... pro aftermarket to ošidí... tváří se to stejně, ale je to každé jiné. OE mají přísnější normy pro kvalitu.... sice za to výrobci zaplatí víc, než kolik stojí výroba aftermarket kvality, ale pořád je to cena velkoobchodní a ne ta, kterou známe my smrtelníci. Lišit se může v haléřích, ale jde o logiku a úmysl, s kterým ta různá kvalita vzniká.... OE chtějí relativní kvalitu za rozumnou cenu... Aftermarket chtějí aby to vydrželo dva roky a aby se toho prodalo co nejvíc s maximálním ziskem.... a pokud jim vyjde lépe varianta, kdy budou vyrábět šmejdy, které si zákazník za danou cenu pořídí klidně dvakrát do roka, tak to tak dělat budou.... navíc v dnešní době je renomé firmy dle kvality většině trhu úplně šumák. Dnes je zásadní to, jak se výrobky daného jména prodávají a jaký generují zisk. (příklad - dnešní strategie značky Baťa)
Re: Výfuk
No myslím, že ve skutečnosti je to tak, že ti výrobci dělají v Číně i ty originální díly a vyšší cena je jen důsledek vysokých marží výrobce vozidla a autorizovaného prodejce. Ale když tě baví je sponzorovat, klidně trvej na zaručeně originálním dílu. Já tvrdím, že nějaká dvojí výroba je mýtus, někdy výrobci třídí výrobky na dvě jakosti a tu horší pak prodávají pod jinou značkou (např.Narva - Autolamp).
Dobře vím, jak vypadají některé originální díly po čtyřech letech provozu, a jedná se shodou okolností zejména o výfuky - někdy si myslím, že možná i ten Polmostróv by byl lepší. A za to, čemu se dneska říká originální díl bych nepřiplatil ani korunu, v čemž se mimochodem shodneme s velkou většinou opravářů.
Dobře vím, jak vypadají některé originální díly po čtyřech letech provozu, a jedná se shodou okolností zejména o výfuky - někdy si myslím, že možná i ten Polmostróv by byl lepší. A za to, čemu se dneska říká originální díl bych nepřiplatil ani korunu, v čemž se mimochodem shodneme s velkou většinou opravářů.
Re: Výfuk
No mas pravdu, ze takove Renaulty a dalsi F auta jsou v originalu poskladany z aftermarket dilu.... ... Ale konkretne treba cepy, silenbloky, tlumice, to jsou dily, kde temer nikdy aftermaket nedosahuje kvality originalu.... A to jsou zas informace, ktere mam od cloveka, ktery od revoluce dela jen podvozky....
Re: Výfuk
Na základě čeho tento názor máš, čím tenhle argument podpoříš?Hombre píše:Ale když tě baví je sponzorovat, klidně trvej na zaručeně originálním dílu. Já tvrdím, že nějaká dvojí výroba je mýtus, někdy výrobci třídí výrobky na dvě jakosti a tu horší pak prodávají pod jinou značkou (např.Narva - Autolamp). Dobře vím, jak vypadají některé originální díly po čtyřech letech provozu
Jinak, pokud se na toto díváš optikou příkazů z Bruselu a narůstající hamižností výrobců, tak to celkem chápu....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Výfuk
no pekne jste se rozepsali, ale za co mam vymenit ten hucak wallker stale nevim
Rover 220 Sdi (99)
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM
Re: Výfuk
No nezbyva ti, nez objednat od Rimmeru
Re: Výfuk
Tak neměl jsem na mysli Renaulty, to je jiná kapitola. Ale třeba takový VW, Škoda, na 6 let staré Fabii na zadním díle výfuku většinou ten vnější obal už vůbec není, nebo ho škubu u nás na lince, aby tam nedrnčel.
Příklady:
Na svém autě jsem měnil vybitý pravý horní čep v roce 2005 (8 let provozu) a levý 2009 (12 let), dal jsem tam oba Starline (!)a jsou tam dodnes, zadní díl výfuku se mi rozpadl taky 2005 a Bosal tam vydržel do 2012 - takže o rok méně než originál. A silentbloky na zadní nápravě byly úplně urvané když jem to 2005 koupil, vyměnil jsem je za aftermarket a jsou tam dodnes a jsou v pořádku. Najel jsem od roku 2005 asi 100 000 km.
Rozvodová sada na Fabii 8500 originál v Adivu za 8500 nebo náhrada Contitech/SKF za 3300. koupíš tu levnější, rozebereš to a hele, ony ty nové a staré originál díly jsou úplně stejné, včetně ražby čísel na kladkách. A v kladce SKF je určitě ložisko SKF, v originál kladce nevím, není na ní výrobce - měla by být levnější. Ale ona taky levnější než SKF je, dokud si na cenu nepřisadí ještě Škoda a.s. a Adiv s.r.o.
Tak si to spočítej. Spočítej si cenu aftermarket dílu a dílu z Rimmerbros, podívej se na ceny jejich výprodejů a podle toho můžeš odhadnout jaké mají marže. Co třeba čelní sklo, je libo sklo z Autokelly za 2500, nebo si potrpíš na originál od Rimmerů za 12000? Mylíš, že to levnější vyrobili z horšího písku někde na horší lince, nebo proč je tak asi levné? Protože je to jen blbé sklo, není na něm ještě nálepka Rimmerbros. Jejich jediné štěstí, že některé díly prostě musíš koupit originál, protože se v náhradě nedodávají.
Bavíme se o tom ceklem často s mechaniky, co k nám jezdí. Samozřejmě jsou značky, kterým je dobré se vyhnout, ale koupit díl renomovaného výrobce z aftermerketu se rozhodně vyplatí.
Už jsem si zvykl, že se automobilkám podařilo zblbnout část zákaznického stáda a z pojmu "originální díl" si udělali výnosný obchod, ale aby se ještě začalo tvrdit, že se ty neoriginální vyrábí sice ve stejné výrobě, ale schválně z horšího materiálu, tož to už je trochu moc.
Aftermarket se z toho dílu stane, když se ten díl objeví na pultě neznačkové prodejny. Pokud výrobce používá nějaký díl při výrobě, prohlásil ho tímto za originál. A o tom právě mluvíme, originál díly jsou stejnej šmejd, jako ty ostatní. Jinak by v autě za 250 tisíc nemoho být turbo za 20, 6 airbagů každý za 10, vstřikovací čerpadlo za 25 ....Trunda píše:No mas pravdu, ze takove Renaulty a dalsi F auta jsou v originalu poskladany z aftermarket dilu.... ...
Příklady:
Na svém autě jsem měnil vybitý pravý horní čep v roce 2005 (8 let provozu) a levý 2009 (12 let), dal jsem tam oba Starline (!)a jsou tam dodnes, zadní díl výfuku se mi rozpadl taky 2005 a Bosal tam vydržel do 2012 - takže o rok méně než originál. A silentbloky na zadní nápravě byly úplně urvané když jem to 2005 koupil, vyměnil jsem je za aftermarket a jsou tam dodnes a jsou v pořádku. Najel jsem od roku 2005 asi 100 000 km.
Rozvodová sada na Fabii 8500 originál v Adivu za 8500 nebo náhrada Contitech/SKF za 3300. koupíš tu levnější, rozebereš to a hele, ony ty nové a staré originál díly jsou úplně stejné, včetně ražby čísel na kladkách. A v kladce SKF je určitě ložisko SKF, v originál kladce nevím, není na ní výrobce - měla by být levnější. Ale ona taky levnější než SKF je, dokud si na cenu nepřisadí ještě Škoda a.s. a Adiv s.r.o.
Tak si to spočítej. Spočítej si cenu aftermarket dílu a dílu z Rimmerbros, podívej se na ceny jejich výprodejů a podle toho můžeš odhadnout jaké mají marže. Co třeba čelní sklo, je libo sklo z Autokelly za 2500, nebo si potrpíš na originál od Rimmerů za 12000? Mylíš, že to levnější vyrobili z horšího písku někde na horší lince, nebo proč je tak asi levné? Protože je to jen blbé sklo, není na něm ještě nálepka Rimmerbros. Jejich jediné štěstí, že některé díly prostě musíš koupit originál, protože se v náhradě nedodávají.
Bavíme se o tom ceklem často s mechaniky, co k nám jezdí. Samozřejmě jsou značky, kterým je dobré se vyhnout, ale koupit díl renomovaného výrobce z aftermerketu se rozhodně vyplatí.
Už jsem si zvykl, že se automobilkám podařilo zblbnout část zákaznického stáda a z pojmu "originální díl" si udělali výnosný obchod, ale aby se ještě začalo tvrdit, že se ty neoriginální vyrábí sice ve stejné výrobě, ale schválně z horšího materiálu, tož to už je trochu moc.
Re: Výfuk
Hombré, zajimavý čtení
Co se týče výfuku, tak by to chtělo původní (originál) výfuk a třeba ten Bosál a oba rozřezat a mrknout jak to teda je. Mám na autě ještě původní výfuk (12 let v provozu) a čert ví kolik let vydrží ( v provozu) ten co už mám 6 let ve sklepě. To jsem se tenkrát s koupí novýho unáhlil. Netušil jsem, že Rover75 má výfuk z matrošu z kterýho se dělaly T34 a že tak dlouho vydrží.
Co se týče výfuku, tak by to chtělo původní (originál) výfuk a třeba ten Bosál a oba rozřezat a mrknout jak to teda je. Mám na autě ještě původní výfuk (12 let v provozu) a čert ví kolik let vydrží ( v provozu) ten co už mám 6 let ve sklepě. To jsem se tenkrát s koupí novýho unáhlil. Netušil jsem, že Rover75 má výfuk z matrošu z kterýho se dělaly T34 a že tak dlouho vydrží.
Re: Výfuk
Ondro, nechceš sem oskenovat ten test z časáku? .... oni mi nevěří
Re: Výfuk
Trunda píše:.... oni mi nevěří
Já to sem musel dát
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
Hned mě to napadlo, ale dostanu se k němu nejdřív v pondělí. Možná ho někdo máte doma ... Až se k tomu dostanu, můžu to naskenovat.
Martin Vaculík v jednom ze speciálů Světa motorů provedl test asi osmi výfuků. Byly to výfuky na Fabii II, nakoupil originál u škodovky, potom levnější náhradu taky od škodovky, Tyll, Bosal, Walker a několik dalších aftermarketových dílů. Všechny proměřil a porovnal zvenku a potom je rozřezal flexou a porovnával kontrukci příček, svárů, odvod kondenzátu apod. Nevím, kdo škodovce vyrábí ten originál ani kdo jim dělá tu levnější variantu, ale každý výfuk byl jiný a z těch náhrad za něco stál už asi akorát ten Tyll.
Martin Vaculík v jednom ze speciálů Světa motorů provedl test asi osmi výfuků. Byly to výfuky na Fabii II, nakoupil originál u škodovky, potom levnější náhradu taky od škodovky, Tyll, Bosal, Walker a několik dalších aftermarketových dílů. Všechny proměřil a porovnal zvenku a potom je rozřezal flexou a porovnával kontrukci příček, svárů, odvod kondenzátu apod. Nevím, kdo škodovce vyrábí ten originál ani kdo jim dělá tu levnější variantu, ale každý výfuk byl jiný a z těch náhrad za něco stál už asi akorát ten Tyll.
Re: Výfuk
tyll dela jen vyfuky jen na skodovku zbytek je mts.
Od rimmelu no nevim komplet tak ta 8litru to fakt nedam. Kdo zna Izawit?
ten me nabidly u Tyllu.
kdyz by vydrzel 3 roky a nehucel tak bych byl spokojeny
Polská firma IZAWIT se specializuje ve výrobě a modifikacích výfukových ... jsou zaměřené hlavně na zvýšení trvanlivosti, ulehčení montáže a snížení hluku.
Od rimmelu no nevim komplet tak ta 8litru to fakt nedam. Kdo zna Izawit?
ten me nabidly u Tyllu.
kdyz by vydrzel 3 roky a nehucel tak bych byl spokojeny
Polská firma IZAWIT se specializuje ve výrobě a modifikacích výfukových ... jsou zaměřené hlavně na zvýšení trvanlivosti, ulehčení montáže a snížení hluku.
Rover 220 Sdi (99)
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
tyll udělá jakýkoliv výfukrOMAN007 píše:tyll dela jen vyfuky jen na skodovku
Jinak ten test v časopise Ojetiny je mimořádně objektivní a důkladný, doporučuji zakoupit
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97