Rover 75 1.8+LPG rada...

Odpovědět
MIB.HK
Příspěvky: 67
Registrován: čtv led 15, 2009 17:45
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od MIB.HK » úte bře 03, 2009 20:00

Tak pětasedma je doma :)
Je to 1.8 16V 88kW + LPG
Má 6 airbagů, světlý semiš.interier, parkovací senzory, 2-zonová klima, vyhřívané sedačky atd.
První dojmy z cca 200 km cesty:
Motor-do 2000 otáček lenoch, kolem 3000 ot. se probírá a táhne až do 6000 ot., při jízdě na LPG je cítit maličká ztráta výkonu-odhadoval bych to tak na 5%
Převodovka-hodně potěšující, přesné dráhy řazení, Při 130 km/h točí motor 3000 otáček, při 180 km/h cca 5000 otáček,
Podvozek-opravdu zajímavý, tlumení nerovností i chování týhle limuzíny na silnice je fakt zážitek. Člověk si ale musí dát pozor na rychlé průjezdy zatáčkou(možná se to zlepší na 17'ALU)
Interiér-prostě paráda, jako v anglickém klubu :) Jenom ho nechat vyčistit a potáhnout věnec volantu a bude zase jako nový

Za cestu jsem i stihnul pozdravit pár roveráků, měl jsem přitom zajímavé pocity, jako že se známe a máme něco společnýho :-D

Tímto přeji všem hodně šťastných kilometrů bez nehod, poruch a pokut :wink:
Bylo: Rover 75 1.8 16V 88 kW + LPG, Jeep Grand Cherokee 4.7 + LPG, Golf 4 Variant TDI, Opel Corsa 1.0 12V, Fiesta 1.8 16V, Escort 1.8D,
Je: BMW 530i + LPG a Forman Blackline + LPG

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od KDB » úte bře 03, 2009 20:06

Tak to gratuluju a přeju ať jsi stejně nadšený i nadále ;)
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od Tommi_82 » úte bře 03, 2009 20:07

Ze srdce ti gratuluju a přeji Ti statisíce šťastných kilometrů. Ten pocit z jízdy co zažíváš my velice dobře známe. Jezdit v pětasedmě je takovej druh rozkoše, nejraději bych jen jezdil jezdil jezdil....

A nezapomeň nejbližší sraz je 4.4. na kozlovském kopci u české třebové, neostýchej se přijet za náma podívat - pochlubit - pokecat.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od roverix » úte bře 03, 2009 22:03

A ten zvuk motoru při 6000 ot, že jo? Gratuluji. také mám 1.8 Mimochodem ten podvozek je neučinný na D1
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od Trunda » úte bře 03, 2009 23:09

Ok :-) Tak vsichni drzime palce, at Ti auto dobre slape a moc se tesim, ze to LPG nas vsechny presvedci o tom, ze to neni marna varianta. Radi si vyslechneme dalsi Tve zkusenosti a postrehy. Urcite dal nevahej s cimkoli se tu ozvat... radi poradime, kdyz budeme schopni ;-)
Jinak jak rikal Tommi, budes-li chtit, prijed na sraz 4.4. .... viz. forum "Srazy"...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

MIB.HK
Příspěvky: 67
Registrován: čtv led 15, 2009 17:45
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od MIB.HK » stř bře 04, 2009 18:12

Díky všem za vlídné přijetí do klubu anglických pánů :-D :wink:

Bohužel se mi hned druhý den po koupi objevil problém :cry:
Auto ztrácí chladící kapalinu a přehřívá se. V oleji je vidět emulze a bohužel je vidět i ve vodě :(
Podezřívám těsnění pod hlavou(lepší případ), výměník anebo prasklý kanálek v bloku(nejhorší volba)
Má tu někdo zkušenosti s výměnou těsnění na 1.8 16V? Jaké byly příčiny a jak se to projevovalo?
Další věc je, že se evidentně jednalo o skrytou vadu při prodeji z autobazaru (zřejmě proto před prodejem vyměnili olej, rozvody a vodní pumpu)
Není mezi námi právník nebo někdo s podobně špatnou zkušeností?
Jde mi o to, zda bude muset autobazar při případném soudním řízení zaplatit veškeré výdaje spojené s opravou, soudního znalce, právníka apod. a jakou mám šanci na případné mimosoudní vyrovnání(autobazar samozřejmě zatlouká :cry: )
Bylo: Rover 75 1.8 16V 88 kW + LPG, Jeep Grand Cherokee 4.7 + LPG, Golf 4 Variant TDI, Opel Corsa 1.0 12V, Fiesta 1.8 16V, Escort 1.8D,
Je: BMW 530i + LPG a Forman Blackline + LPG

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od Tommi_82 » stř bře 04, 2009 18:27

Příčiny jsou podle mě mimo jiné prudké ohřívání určitých částí motoru proti jiným a další následky. Určitě ti to popíše někdo lépe. Navíc auta na plyn se přehřívají mnohem víc než na benzín. Špatný těsnění se projevuje přesně tak jak tobě. Taky jsem koupil auto s káčkovým motorem a špatným těsněním(zjistil jsem to stejně rychle jako ty) takže znám tvoje pocity.

Autobazar by měl bez problémů přijmout auto zpět a vrátit ti peníze protože tohle je klasická skrytá vada.
Každopádně jezdi s tím autem co nejmíň(nejlépe rovnou do servisu nebo vrátit do bazaru), příznaky které máš jsou ze všech ty nejvážnější jakými se to může projevovat.

Jinak vím že mě někteří ukamenujou ale po mých zkušenostech s těsněním bych auto bez váhání vrátil. Důvod je ten že velmi reálně hrozí že závady mohou být mnohem vážnější a přitom výběr Roverů je velkej a není problém najít auto bez vady. Na plyn bych se po takových zkušenostech už asi taky vykašlal. Říkal bych si že káčkovej motor není na přestavbu na plyn ten pravej. Důkaz už jsi dostal.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

max80

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od max80 » stř bře 04, 2009 18:46

.

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od donutil » stř bře 04, 2009 18:46

Přesně.Já bych káčkovej motor v pětasedmě nechtěl,ani kdyby mě prosili.Už mám předsudky,že třeba při mém proběhu kilometrů zhruba 25 tisíc za rok a že už mám najetejch zhruba 60 a klepu na "dřevo" bez nejmenšího problému.S benzínem a tomu věřím pevně by mě to auto stálo už jednou tolik co jsem za něj dal.

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od Keksin » stř bře 04, 2009 19:31


Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od KDB » stř bře 04, 2009 20:08

Tommi upřímně,
vadné těsnění je sice typická, ale bez jakýchkoliv následků snadno odstranitelná vada těhle motorů. Při koupi Rovera s tím prostě počítám, stejně jako s výměnou rozvodů. Finančně to je při výměně rozvodů minimální zátěž - rozvody s těsněním 7.800,-.Při správném zacházení (http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/co ... ention.htm - je to na MGF, ale první tři body platí obecně) je tenhle motor solidní, výkonný držák.
Při koupi pečlivě prozkoumám stav chlazení a oleje, a jakmile vidím sebemenší příznaky vady těsnění, žádám o slevu(kterou věšinou bez problémů dostanu), ale rozhodně proto neodmítnu jinak solidní auto . A závadu si pak nechám odstranit u mého spolehlivého mechanika z kvalitních dílů.

Jak jsi došel k nějakému důkazu, že Káčkovej motor je nevhodnej pro LPG???? :shock:

Pro spravení nálady a připomenutí, že ani nové auto (zvlášť v dnešní době optimalizace nákladů) neznamená klidné spaní - http://www.reklamace.vyrobce.cz/
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od Tommi_82 » stř bře 04, 2009 20:30

Karle,
říkám jen co si myslím. Když jsem měl dvoustovku koupil jsem ji nevědomky se špatným těsněním. V DS autoservis Brno se mi dvakrát snažili to těsnění vyměnit a vždy se to vrátilo. Při poslední návštěvě mi řekli že už nevědí co s tím a netuší kudy se ten olej do vody dostává. Dokonce mi pan Švihálek řekl že to není zas až taková závada aby se s tím nedalo jezdit(v tom měl pravdu, jezdit se s tím dalo dlouhodobě, jen to vyžadovalo zvýšenou péči). Nemyslím si že by v DS auto byli amatéři ale ne vždy je závada odstranitelná. Protože ty symptomy nemusí vždy znamenat jen těsnění.
Vím že jsi obhájcem plynu. Oba víme že plyn zahřívá motor více než benzín(kor třeba v dopravních zácpách). Oba víme že káčkovýmu motoru přehřívání nedělá dobře. Proto se spousta majitelů těchto motorů snaží mít termostat v perfektní kondici. Z výše zmíněných důvodů si já osobně myslím že ten plyn prostě není pro káčkovej motro uplněj ideál. Je to jen můj osobní laický názor a nebudu se zlobit, když mi ho vyvrátíš.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od Trunda » stř bře 04, 2009 20:45

MIB: koukni na muj topic v sekci 400/45 Olej v chladici kapaline.... Je to vicemene ten samy motor.... uz jsme se tu o tom bavili, ze tohle je pro tenhle motor typicka vada... a proto je fakt lepsi okamzite to tesneni vymenit. Myslim si, ze mas dve varianty zcela jasne... vratit, nebo vymenit tesneni a zkontrolovat hlavu a nechat si to proplatit...
Orientacne - ja si ted toto nechal delat na svema aute... teda bohuzel pozde, takze jsem mel vetsi nasledky tehle poruchy... celkem me to prislo na dvacet kapriku :-( Ale dneska jsem s tim byl v Ostrave a nazpet a motor slape jak novy ;-) V Tvem pripade tezko rict... musis to zvazit. Mozna ze se obrat na Zakara, ktery Ti v tomhle muze dobre poradit...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od KDB » stř bře 04, 2009 20:51

MIB.HK píše:Díky všem za vlídné přijetí do klubu anglických pánů :-D :wink:

Bohužel se mi hned druhý den po koupi objevil problém :cry:
Auto ztrácí chladící kapalinu a přehřívá se. V oleji je vidět emulze a bohužel je vidět i ve vodě :(
Podezřívám těsnění pod hlavou(lepší případ), výměník anebo prasklý kanálek v bloku(nejhorší volba)
Má tu někdo zkušenosti s výměnou těsnění na 1.8 16V? Jaké byly příčiny a jak se to projevovalo?
Další věc je, že se evidentně jednalo o skrytou vadu při prodeji z autobazaru (zřejmě proto před prodejem vyměnili olej, rozvody a vodní pumpu)
Není mezi námi právník nebo někdo s podobně špatnou zkušeností?
Jde mi o to, zda bude muset autobazar při případném soudním řízení zaplatit veškeré výdaje spojené s opravou, soudního znalce, právníka apod. a jakou mám šanci na případné mimosoudní vyrovnání(autobazar samozřejmě zatlouká :cry: )

S výměnou na 1.8 praxi nemám, ale 5x na 1.4 a 1.6....příčina je v řešení těsnění tlakového olejového kanálu - to odstraní nově řešené těsnění pod hlavou. Projevuje se to většinou jako tobě.Je tady několik diskuzí i s dokumentací týhle závady.Po odstranění není s motorem problém.

Jestli jsi jim nepodepsal, že jsi seznámen s tím , že auto má tuhle vadu, tak je to skrytá vada a ty máš nárok na odstanění, nebo kompenzaci.
Dopučil bych Ti se dohodnout na slevě a nechat si to udělat u svého prověřeného mechanika.
Připreavil bych se na velkou pravděpodobnost, že jestli bazar meěil před prodejem rozvody, použil nejlevnější materiál ...Starline a spol....bez milosti s tím z motoru ven, solidní díly (řemen, kladka, pumpa) vyjdou cca 4.000,- a je zaručený na 100.000km pokoj.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Rover 75 1.8+LPG rada...

Příspěvek od roverix » stř bře 04, 2009 21:14

Základ je karoserie. Ten motor se opraví vždy. A když se opraví máš 10 roků pokoj. Tebe už to těsnění potkalo, já na to čekám, jen nevím kdy a samozřejmě s tím počítám. Koupil jsem r 75 1.8 Najeto 147000 a bez servisky . Jestli to necháš opravit možná tu cenu pak na bazaru vysoudíš. Pozor, je to jen myšlenka, v právech se nevyznám.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Odpovědět