Já tím nepotřebuju nahradit potkávací. Potřebuju něco co bude svítit jen o chlup víc než potkávačky ale ne zas moc. To svícení obou žárovek zároveň je jediný negativum, který to má. LED žárovky už jsou stejně zaplacený takže až dorazí vyzkouším a dám vědět.AnderN píše: Porad si ale myslim, ze potkavaci svetlomet tim nenahradis. A co v noci? Budes svitit silnyma parkovackama a zaroven potkavacima? To ti ostatni ridici budou dekovat
Žárovky na 75 a jejich výměna
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
ach sooo ja sem myslel, ze kdyz svitis potkavacima, tak parkovacka nesviti. Vzdyt kdyz maj borci prasklou zarovku, tak jim jedno svetlo sviti a to druhy vubec.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Omyl, v takovem pripade sviti v druhem parkovacka. Samozrejme pokud neni praskla taky ...
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Ondra má pravdu, parkovačka svítí taky, bohužel.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Měním si žárovky každý rok na podzim, nemůže se mi stát že jen tak praskne, díky dennímu svícení více jak dva roky stejně nesvítí.
Když už mi praskne, nejsem líny a vyměním obě dvě naráz.
Každá žárovka po odsvícení cca 200-450 hodin má pokles svítivosti z 95 na 70 a méně % původního výkonu v luxech.
Pokud se pohybuje pod 70% nemá cenu to mít na autě, nic nevidíte.
Toto platí zejména na H4.
Měním i žluté blinkrové jelikož nechápu ty socky co si koupí R75 a pak nemaj 40 kč na dobrou žlutou žárovku a blikaj bíle....
Když už mi praskne, nejsem líny a vyměním obě dvě naráz.
Každá žárovka po odsvícení cca 200-450 hodin má pokles svítivosti z 95 na 70 a méně % původního výkonu v luxech.
Pokud se pohybuje pod 70% nemá cenu to mít na autě, nic nevidíte.
Toto platí zejména na H4.
Měním i žluté blinkrové jelikož nechápu ty socky co si koupí R75 a pak nemaj 40 kč na dobrou žlutou žárovku a blikaj bíle....
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
páni a dáma,my nemáme žiadnu poistku na tlmené svetlá???
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Výmenu jsem už absolvoval ,vše OK až na to ,že konstruktéři nepočítali,že tu práci bude dělat někdo s rukou o velikosti tlapy grizlyho.
R 75 CDT
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
No tak dneska se ozvali z obchodu, ohledně expedice tak počítám že před vánocema budou ledkosvětla doma. Asi nikdo netuší jaká je rozhodovací úroveň obvodu pro vyhodnocení proudu v této větvi???
Furt jaksi doufám že tech 2.6 Wattů bude dostatečný odběr.
Jinak budu muset paralelně připojit asi 68 Ohmovej odpor(jestli jsme to nespočítal blbě)
Otázka je jakej typ odporu, protože by to chtělo nějakej naddimenzovanej. Co jste tam dávali vy? Jakou měl wattáž (5W - 20W??)a co to bylo za typ rezistoru. Díky za tipy. Jde mi o to že hodně naddimenzovanej výkonovej resitor nemám kam strčit, a nechci riskovat přepálení...
Viděl bych to na tohle http://www.ges.cz/?page=index&of=1&gcat ... inc=browse
Co vy na to?
Furt jaksi doufám že tech 2.6 Wattů bude dostatečný odběr.
Jinak budu muset paralelně připojit asi 68 Ohmovej odpor(jestli jsme to nespočítal blbě)
Otázka je jakej typ odporu, protože by to chtělo nějakej naddimenzovanej. Co jste tam dávali vy? Jakou měl wattáž (5W - 20W??)a co to bylo za typ rezistoru. Díky za tipy. Jde mi o to že hodně naddimenzovanej výkonovej resitor nemám kam strčit, a nechci riskovat přepálení...
Viděl bych to na tohle http://www.ges.cz/?page=index&of=1&gcat ... inc=browse
Co vy na to?
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Já rozumím akorát té první a poslední větě. Jinak negómu vočem to píšeš Jaderná fyzika není můj koníčekTommi_82 píše:........... Asi nikdo netuší jaká je rozhodovací úroveň obvodu pro vyhodnocení proudu v této větvi???...........
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Je to asi blbě napsaný, je tam asi něco co vyhodnocuje jakej proud jde tou větví, to rozhoduje jestli ti rožnout na displeji kontrolku nebo ne, jde mi o to jak to ono vlastně funguje(těžko říct) a podle čeho se to rozhoduje a od jaké úrovně(například proudu) už to vyhodnotí jako že žárovka je v pořádku...
Edit:
Tak jsem se díval do Rave, a v té krabce co se jí ovládaj světla je nějakej MOSFET čip, kterej je napojenej na ty větve a kterej dává 0V (v pořádku) nebo +5V(větec rozpojena) na ten mikroprocesor, kterej pak dá signál dál atd. No každopádně o moc dál jsem se neposunul, asi nezbyde než prakticky vyzkoušet...
Edit:
Tak jsem se díval do Rave, a v té krabce co se jí ovládaj světla je nějakej MOSFET čip, kterej je napojenej na ty větve a kterej dává 0V (v pořádku) nebo +5V(větec rozpojena) na ten mikroprocesor, kterej pak dá signál dál atd. No každopádně o moc dál jsem se neposunul, asi nezbyde než prakticky vyzkoušet...
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Pravděpodobně to měří proud. Ještě nám řekni, jestli je společná kontrolka pro obě přední parkovačky, nebo má každá žarovka svoji. Pokud by to bylo společné, což předpokládám, tak ti rozhodně 2,6W odběr co mají LEDky stačit nebude, když jedna parkovačka je na 5W. Když máš teda LEDky na 2,6W, potřebuješ nahnat nějakých 7W, což je 7/12 = 0,6A, z toho odpor potom bude 12/0,6 = 20 ohmů.
Osobně mám už rok totok: http://www.fuji.estranky.cz/clanky/upra ... -ucinnosti
Osobně mám už rok totok: http://www.fuji.estranky.cz/clanky/upra ... -ucinnosti
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
podle schematu ma každá svůj(podle užv. manuálu taky), takže 52 procent příkonu snad bude stačit...
Jinak skvělej nápad přidat diodky i do mlhovek. Uvidíme..
Jinak skvělej nápad přidat diodky i do mlhovek. Uvidíme..
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Mam bile LED v parkovackach, protoze ty zlute 5W zarovky spolu s xenony vypadaji primo hrozne ... samozrejme jsem resil stejny problem, nakonec jsem pouzil vykonove rezistory, ktere jsou k tomu primo urcene:
http://tuning.autodoplnky.cz/led-zarovk ... -s44832938
http://tuning.autodoplnky.cz/led-zarovk ... -s44832938
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Taky by to šlo, rozhodně díky za info. Byl bych sice výkonově na 6,57W - LED žárovka + výkonovej odpor (pro 12,6V při chodu z baterie) nebo na 7,54W (pro 13,5 který jsou na výstupu stabilizátoru při napájení z alternátoru) takže by to nebylo zas tak zlý ale přeci jenom bych to raději nadimenzoval na čistejch 5Wattů, když to jde. Hlavně cena výkonovýho odporu je tak na desetině ceny tohohle, ale o cenu mi zas tak nejde.
Každopádně tady je zas docela elegantně vyřešený upevnění toho výkonovýho odporu takže se asi neutřepe(neurve) atd. Prosímtě Ondro napiš jakej z toho máš pocit(ohledně toho jak drží ten výkonovej odpor na tom červeným plastovým) a jak to funguje (to červený plastový)?? To je nějaká přechodka kterou jednou stranou nasadíš na konektor žárovky a druhou stranu do které zasuneš žárovku strčíš do reflektoru? Odpor už je tam připojenej, nebo ho musíš připojovat???
Už jsem začal uvažovat i o vyřazení té logiky. Ta logika je všechna (MOSFET i řídící mikroporocesor) v té krabce regulátoru světel (prostě ten vypínač, štelovač výšky, štelovač podsvětlení a zapínač mlhovek) takže by to asi nebylo zas až tak složitý v podstatě by stačilo přivést na určité dva piny toho mikroporocesoru zem a hlídání obou větví je vyřazeno z provozu, ale zas se mi do toho nechce až tak moc zasahovat.
Každopádně tady je zas docela elegantně vyřešený upevnění toho výkonovýho odporu takže se asi neutřepe(neurve) atd. Prosímtě Ondro napiš jakej z toho máš pocit(ohledně toho jak drží ten výkonovej odpor na tom červeným plastovým) a jak to funguje (to červený plastový)?? To je nějaká přechodka kterou jednou stranou nasadíš na konektor žárovky a druhou stranu do které zasuneš žárovku strčíš do reflektoru? Odpor už je tam připojenej, nebo ho musíš připojovat???
Už jsem začal uvažovat i o vyřazení té logiky. Ta logika je všechna (MOSFET i řídící mikroporocesor) v té krabce regulátoru světel (prostě ten vypínač, štelovač výšky, štelovač podsvětlení a zapínač mlhovek) takže by to asi nebylo zas až tak složitý v podstatě by stačilo přivést na určité dva piny toho mikroporocesoru zem a hlídání obou větví je vyřazeno z provozu, ale zas se mi do toho nechce až tak moc zasahovat.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Tommi, to červený plastový je obyčejná rychlosvorka. Funguje tak, že do ní vložíš dva dráty, v tvém případě bude jeden drát k tomu odporu a druhej bude přívod k žárovce, a potom tu rychlosvorku smáčkneš kombinačkama, ona se sama zařízne do izolace zkontaktuje, ve výsledku jsou pak oba oba dráty propojené, z čehož ani jeden nemusíš přerušovat. Slyšel jsem na tuhle potvoru dost skeptický názory, kvůli kvalitě zakontaktování, ale na palubní počítač jsem taky jednu použil, a to když se mi nechtělo stříhat kabel ke vstřikům.
Osobně bych více jak stovku za kus odporu nedal, určitě ne pokud bych to měl objednávat z netu. Kup normální rezistor, ten co jsi nám ukazoval včera a hotovo, připájej ho paralelně k žárovce a celý to strč do smršťovačky a bude. Když to uděláš trochu kulturně tak to nebude ani zle vypadat.
Osobně bych více jak stovku za kus odporu nedal, určitě ne pokud bych to měl objednávat z netu. Kup normální rezistor, ten co jsi nám ukazoval včera a hotovo, připájej ho paralelně k žárovce a celý to strč do smršťovačky a bude. Když to uděláš trochu kulturně tak to nebude ani zle vypadat.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz