75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » pon čer 18, 2012 14:28

Ano o Lenhamovy viem a mal som v plane ist k nemu ked sa mi to pred pol rokom pokazilo... no potom som odcestoval na dlho prec.. najskor do belgicka a potom do nemecka.. auto som nechal v garazi a nechal som to tak.. Teraz som sa pred par tyzdnami vratil a dal to opravit.. Do zlina je to sice kusok.. ale ako tam zajdem bez chladenia ? ked sa mi motor po par km prehreje? Od stredy zas cestujem.. Ale skusim to este raz poriadne odvzdusnit a prejst sa s tym nejaku trasu aby som vedel ci by to do zlina dorazilo..

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Trunda » pon čer 18, 2012 14:29

... no neee .... ja mel na K-Series plastovou vrtulku .... myslim ze to byla prave ta shitacka Bugatti.... "nastesti" na ni odeslo driv lozisko, nez se rozpadla vrtulka :-) ... myslim ze ju mam jeste nekde doma schovanou....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od lenham3 » pon čer 18, 2012 14:42

Podivat se zda je v pohode zase neni tak slozite demontovat domecek z termostatem a prstem nahmatas vrtulku zda tam je nebo ne ,nebo zda je volna nebo rozlamana :wink:

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od KDB » čtv říj 31, 2013 20:33

Navážu v tomhle tématu, protože v mé hlavě už nemám žádný nápad....
Od počátku - brácha si k 214 koupil 75. Auto jsme koupili v podstatě bez motoru - voda v oleji a olej ve vodě, mazání kapučínem neustály lágry - klepe klika. Bylo rozhodnuto udělat těsnění a motor jezdit, dokud nedoklepe .
Po rozebrání se ukázaly propadlé vložky a hluboké stopy po vložkách v hlavě. Protože nás tlačil čas, nesháněl jsem jiný motor, ale nechal srovnat hlavu a složil vraždu dohromady. Kupodivu od té chvíle fungoval....až teď, po cca 15.000km.
K vyvalení vody přes víčko došlo v koloně, voda dolita (cca litr) a s zapnutým topením dojel. Ještě se to opakovalo s větší či menší intenzitou úniku vody. Teploměr se nepohnul ze správné polohy. Koupilo se nové víčko a problém ustal.
Klid trval asi 10 dní - auto absolvuje denně kolem 400km . Ke ztrátě vody ovšem došlo za poklidné jízdy kolem 100km/h odpadovou trubku - zmizelo jen několik deci, to se ten den ještě dvakrát opakovalo + občas spadl teploměr na nulu a běžel ventilátor. Protože už jsem nevěděl co, poradil jsem ať naopak vypne naplno zaplé topení a prostě jede....zbytek cesty (180km ) naprosto v klidu.
Večer jsem to podrobil zkoumání s tím, že prostě motor odkráčel do kytek - opět těsnění, prvně jsem pročistil konektor teploty a rafička už nepadala..
Motor jsem nechal běžet na volnoběh, teplota v pořádku, termostat otevřel, hadice teplé, jak mají být, tlak začal stoupat až při přiměřené teplotě - potud vše normál. Těsně před sepnutím ventilátoru začala téct voda z přepadu. Motor jsem vypnul a vypígloval víčko a dosedací plochu (byl tam šmorajz) . Tentokrát jsem to ohřál při 3500-4000ot/min se stejným průběhem a bez úniku vody weed: Opakováno úspěšně ještě 2x.
Podrobeno zátěži - při 5000ot na 1.stupeň ujety do kopce asi 3km - v pořádku. Ještě výměna víčka - opakován test, včetně ohřívání na místě - bez závad. Vráceno zpět nové víčko, brácha odjel domů a to vydrželo až do zpáteční cesty dnes odpoledne (po asi 300km) - 2-3x to fouklo (úbytek ani ne deci) - mimo město, i v něm.
Moje přesvědčení je, že těsnění je v pořádku a jediné, co mě napadá je porucha vodní pumpy (měněná s rozvody před asi 20.000km).
Dvě poslední poznámky - olej je čistý a v trubkách topení je slyšet něco jako bublání ( to bylo slyšet před výměnou těsnění, po něm ne a teď opět ano).
Rozum mi říká, že je div, že ten motor vůbec běží, ale na druhou stranu, kdyby to někde tlačilo do vody, tak by se to přece při testech projevilo - doteď to tak platilo - fouklé těsnění buď je, nebo není a projevy se dají vyvolat.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od lenham3 » čtv říj 31, 2013 21:20

Vodni pumpa to urcite nebude ma kovovou vrtulku,rekl bych praskla hlava nepatrne a tlakuje do vody

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od KDB » pát lis 01, 2013 9:02

Telegraficky z dnešního rána - odfoukne to 1-2dcl při jízdě mimo město, zmenší se tlak ( hadice změklé) a zase to funguje - vše bez vypn utí motoru.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od lenham3 » pát lis 01, 2013 23:14

Podivej se na tu tenkou hadici co je na spodu expansky zda neni od oleje moc zmekla a ty co jdou do topeni.Podobny problem jsme resily na V6 hadice se stahla a pak sla voda z expansky ven po vymene zatim vse OK .Mel to tak Mirda

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od KDB » sob lis 02, 2013 7:42

Dpbře, tu spodní od expanzky jsem nekontroloval. Za zbytek včerejšího dne se to ještě několikrát opakovalo - většinou mimo město - natlakuje, odfoukne a chvíli je klid. Celkem ubylo v expanzce za 200km souvislé jízdy od vršku žebírek po minimum - pak se dolilo.
Mimochodem, kdo vymyslel tu neprůhlednou expanzku, zasloužil by "metál".
Ještě asi rozeberu výměník topení - bývalý majitel to nemohl utěsnit, tak je to zhusta opatlané silikonem - a stejně to občas uroní slzu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět