Navážu v tomhle tématu, protože v mé hlavě už nemám žádný nápad....
Od počátku - brácha si k 214 koupil 75. Auto jsme koupili v podstatě bez motoru - voda v oleji a olej ve vodě, mazání kapučínem neustály lágry - klepe klika. Bylo rozhodnuto udělat těsnění a motor jezdit, dokud nedoklepe .
Po rozebrání se ukázaly propadlé vložky a hluboké stopy po vložkách v hlavě. Protože nás tlačil čas, nesháněl jsem jiný motor, ale nechal srovnat hlavu a složil vraždu dohromady. Kupodivu od té chvíle fungoval....až teď, po cca 15.000km.
K vyvalení vody přes víčko došlo v koloně, voda dolita (cca litr) a s zapnutým topením dojel. Ještě se to opakovalo s větší či menší intenzitou úniku vody. Teploměr se nepohnul ze správné polohy. Koupilo se nové víčko a problém ustal.
Klid trval asi 10 dní - auto absolvuje denně kolem 400km . Ke ztrátě vody ovšem došlo za poklidné jízdy kolem 100km/h odpadovou trubku - zmizelo jen několik deci, to se ten den ještě dvakrát opakovalo + občas spadl teploměr na nulu a běžel ventilátor. Protože už jsem nevěděl co, poradil jsem ať naopak vypne naplno zaplé topení a prostě jede....zbytek cesty (180km ) naprosto v klidu.
Večer jsem to podrobil zkoumání s tím, že prostě motor odkráčel do kytek - opět těsnění, prvně jsem pročistil konektor teploty a rafička už nepadala..
Motor jsem nechal běžet na volnoběh, teplota v pořádku, termostat otevřel, hadice teplé, jak mají být, tlak začal stoupat až při přiměřené teplotě - potud vše normál. Těsně před sepnutím ventilátoru začala téct voda z přepadu. Motor jsem vypnul a vypígloval víčko a dosedací plochu (byl tam šmorajz) . Tentokrát jsem to ohřál při 3500-4000ot/min se stejným průběhem a bez úniku vody
![weed weed:](./images/smilies/fly2.gif)
Opakováno úspěšně ještě 2x.
Podrobeno zátěži - při 5000ot na 1.stupeň ujety do kopce asi 3km - v pořádku. Ještě výměna víčka - opakován test, včetně ohřívání na místě - bez závad. Vráceno zpět nové víčko, brácha odjel domů a to vydrželo až do zpáteční cesty dnes odpoledne (po asi 300km) - 2-3x to fouklo (úbytek ani ne deci) - mimo město, i v něm.
Moje přesvědčení je, že těsnění je v pořádku a jediné, co mě napadá je porucha vodní pumpy (měněná s rozvody před asi 20.000km).
Dvě poslední poznámky - olej je čistý a v trubkách topení je slyšet něco jako bublání ( to bylo slyšet před výměnou těsnění, po něm ne a teď opět ano).
Rozum mi říká, že je div, že ten motor vůbec běží, ale na druhou stranu, kdyby to někde tlačilo do vody, tak by se to přece při testech projevilo - doteď to tak platilo - fouklé těsnění buď je, nebo není a projevy se dají vyvolat.