Stránka 4 z 20

Re: Prosba o radu

Napsal: sob dub 26, 2014 12:17
od J0hny
To bylo směrováno kam :?: met:

Re: Prosba o radu

Napsal: sob dub 26, 2014 13:05
od Pítrs
Vážně, já to tak dobře neznám, tak se chci poučit.
Když má turbodmychadlo velký tlak, jak se to v systému řeší? Tzn. ten velký tlak je tam v momentě, kdy např. uberu plyn, zavřu tomu klapku před nosem, někam to musí jít
- celkem pochybuju, že u pětasedmy to turbo dá 1 bar- to mi kamarád saabista říkal, že dělali pokusy a ten jeden bar z toho dostali, ale to byl celkem mazec

Re: Prosba o radu

Napsal: sob dub 26, 2014 17:32
od J0hny
Tlak turba se reguluje pomocí klapky, která je prakticky obtok výfukových plynů, kolem turba (nejde přes vrtulku tzn. nedělá další tlak). Tuhle klapku otevírá membrána s pružinou nastavená na určitej tlak, případně si to ještě přepouštěcím elektromagnetickým ventilkem řídí ECU sama, podle toho kolik zrovna chce tlaku.
To navíšení tlaku jak říkáš, když mu zavřeš klapku před nosem, odfukuje podtlakem ovládaná membrána, která je u tohohle turba taky jeho součástí (nikde jinde jsem to neviděl), řiká se jí Blow Of Ventil. Bar to asi nefouká, to jsem řekl jen jako příklad :lol:

Re: Prosba o radu

Napsal: ned dub 27, 2014 5:47
od Trunda
Přesně tak a proto jsem taky psal obavy z tohoto počinu. Přeplňovaný motor je mnohem složitější systém než atmosféra... takže když už, tak udělat LPG u někoho, kdo je fakt vyhlášeným specialistou a bude vědět co nejvíc o tom, co to obnáší.... i tak bude problém s tím, že nebudou mít konkrétní zkušenost s tímto motorem. Já se taky chystám dát V6 do plynu, ale jen proto, že tu s tím má hromada lidí zkušenost a je to roky ověřené. Ale u turbo K-Series bych si to nelajz. Toť můj názaro ;-)

Re: Prosba o radu

Napsal: ned dub 27, 2014 8:17
od J0hny
Asi tak k-s turbo, je už samo o sobě docela našponovaná věc 8)

Re: Prosba o radu

Napsal: ned dub 27, 2014 17:25
od artusko
car:: weed: Zdravím všechny ROVER-áky a snad můžu říct již i kolegy.
msm: Mám HO. Koho? Rover 75 1,8 T limuzína po faceliftu /r.v.2004/. Jšem šťastný jak blecha. Udělal jsem si radost ke svým 50-tinám, které jsem měl před týdnem a sen se stal skutečností.

Re: Prosba o radu

Napsal: ned dub 27, 2014 17:42
od Trunda
Je mi ctí být první, kdo gratuluje ;-) mir:
Tak jaké jsou první dojmy? Foto, popis, výbava.... jsme zvědaví ;-)

Re: Prosba o radu

Napsal: pon dub 28, 2014 11:27
od Jenda
hezky :) tak to ať slouží a vše nejlepší ;)

Re: Prosba o radu

Napsal: pon dub 28, 2014 15:47
od artusko
Takže děkuji za přání, je černý, dle německého TP vyroben 2.2.2004 první registrace v SRN 8.11.2005. Dle tacho najeto cca 143 000 km, což by mohlo odpovídat /dle servisky, ale hlavně podle vyjádření mechanika a ošahání volantu a interiéru/. Vypadá moc pěkně a mé pocity ...??? Vzhledem k tomu kolik mi je let a řídím od 18-cti, takže jsem řídil všechno možné vč. Tatry 613 i nákl.815 jsem fakt unešen. Někdo tady napsal, že to auto má duši. ...měl pravdu. Je to pocit jako když někdo vleze do hezkého kostela a i když je nevěřící ta budova ho uchvátí anebo na něj padá, ale každopádně to s tebou něco udělá. A usednutí do R75 je něco podobné.
Nic, nějak moc se rozepisuji-do konce týdne snad dodám foto. Zatím přeji všem mnoho šťastných km bez nehod

Re: Prosba o radu

Napsal: pon dub 28, 2014 17:28
od Pítrs
mir: - tohle je k životnímu jubileu
mir: - tohle je k zakoupení pěkného automobilu.

Ohledně přestavby na plyn: kdybych si tam chtěl nainstalovat plyn, tak bych asi hledal na jiných fórech. Tady těch plynařů s turbomotory moc není. Nevěřím, že by Roverácké turbomotory měly až tak MAXIMÁLNĚ odlišný systém řízení, aby na to musel být extra MG Rover LPG specialista - měl by to zvládnout KAŽDÝ poctivý servis, který se tím profesionálně zabývá, takže jestli se jedná o Saaba, Alfu, Lanciu, či Rovera s turbem, tak si myslím, že je to úplně jedno.
Lenham LPG NEDĚLÁ, osobně mi to potvrdil, nicméně mu položit nějaký dotaz by asi nemuselo být problémem.
Je to o domluvě.
Případně bych asi kontaktoval další členy, co s atmosférou s LPG jezdí, kdo jim to instaloval, atp.

Do dalšího provozu přeji spoustu kilometrů bez závad a nehod.
Pokud k vozu není prokazatelná servisní historie, tak:
Všechny filtry - palivový, vzduchový, kabinový, olejový- vyměnit.
Všechny provozní náplně- chladivo, motor. olej, převod. olej, brzdovku - vyměnit.
Rozvody - vyměnit.
Silně doporučuju si zkontrolovat odtokový kanál pod stěrači, příp. vyčistit.
A taky zkontrolovat hadice chlazení komplet od A do Z, jestli nejsou někde nějaké úniky.

Re: Prosba o radu

Napsal: pon dub 28, 2014 18:01
od lenham3
Take blahopreji at slouzi ,LPG nemontuji profesialne ale vim co a jak ,jinak neni rozdil v materialu pro atmosferua turbo vse je jen o dobrem odladeni ,ted jsou uz jednotky ktere si upravuji hodnoty samy .Nevidim v tom zadny problem .....

Re: Prosba o radu

Napsal: pon dub 28, 2014 19:55
od artusko
Kolegové,
jěště jednou díky za úpřimná blahopřání k našim narozeninám /Rovříka i mne/ a co se týče LPG stotožňuji se pánové s váma. Kdo zaplynuje Oktávku v turbu tak pro něj nemůže být problém zaplynovat ani rovera v turbu. Oleje a filtry jsou již vyměněné a dle servisky jsou rozvody měněné při 94 334 km dne 17.11.2010 a když jsme na něj pro jistotu mrkli i opticky vypadá opravdu jako skoro nový. Zbytek mi mechanik proleze o víkendu. Jinak jěště jednou za všechny rady díky.
Jěště dotaz nebude nějaký srazík poblíž jižních čech někdy o letních prázdninách?

Re: Prosba o radu

Napsal: pon dub 28, 2014 19:59
od Trunda
viewtopic.php?f=3&t=8108 .... v čechách není bohužel zatím dostatek (hyper)aktivních členů, kteří by tam zavedli tradiční sraz, tak je to většinou záležitost Moravy, či pomezí, ale třeba se to Miškovi povede a příští rok akci zopakuje ;-)

Re: Prosba o radu

Napsal: úte dub 29, 2014 13:27
od artusko
Dotaz na majitele aut s LPG. Máte tam přímaz ventilů. Můj mechanik mi to vřele doporučil. A zase to není vysoká investice tak nebudu šetřit a nechám ho tam pak dát.
Roverům ZDAR :-D

Re: Prosba o radu

Napsal: úte dub 29, 2014 14:55
od lenham3
U K serie neni potreba ,ale nekteri si to tam davaji ja to na zednem aute nemam